Autor |
Zpráva |
ZLIN50LX
|
Napsal: čtv 14.06.2018 9:43 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 14.6.2018 Příspěvky: 10 Obrázky: 12
|
Zdravím všecky, chci se zeptat, mám ZDZ 160 RV-j, je to uz pres 10 let starý motor, mám ho po GO přímo v ZDZ i s novým zapalováním ale bohužel jsem si nezjistil, že se už na něj, nedá nikde sehnat Walbro WB27, který na něm mám a uz nefunguje i po důkladném vyčištění atd nejde naladit, taky mi to p. Janoušek v ZDZ mohl říct, že uz ho nemají. Nevíte, zda nefunguje nějaký ekvivalent karburátoru WB27 na ZDZ 160? Díky Petr Kroměříž
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
fokker1
|
Napsal: čtv 14.06.2018 16:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
V zásadě jakýkoliv karburátor se stejným průměrem otvoru, který se připojuje na motor a je v něm klapka. Potom musí být propojená membrána palivového čerpadla s klikovou skříní, buď dírka na dírku, pak je to bez problémů, nebo hadičkou, pak musí být na karburátoru patřičná trubička, nebo se musí dodělat. Pokud je na karburátoru oboje, musí být nepoužitá dírka či trubička ucpaná.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
ZLIN50LX
|
Napsal: pát 15.06.2018 9:09 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 14.6.2018 Příspěvky: 10 Obrázky: 12
|
Díky za reakci! No je několik typů alespoň podobných karbeců ale nechci je kupovat a zkoušet jeden po druhém MVVS bude asi nejblíž. Jinak raději změřím průmer otvoru s klapkou a od toho se odrazím
Naposledy upravil ZLIN50LX dne sob 16.06.2018 19:16, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
ZLIN50LX
|
Napsal: pon 18.06.2018 8:59 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 14.6.2018 Příspěvky: 10 Obrázky: 12
|
Skvělé, ani jsem netušil, že je tolik typů Walbra no nevím, jestli něco vyberu, průměr otvoru s klapkou je 25 mm, no hlavně aby mi seděla dirka z klikovky Díky
Naposledy upravil ZLIN50LX dne pon 18.06.2018 12:01, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 18.06.2018 10:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
ZLIN50LX píše: .... průměr otvoru s klapkou je 250 mm, no hlavně aby mi seděla dirka z klikovky Díky U toho průměru předpokládám, že ti tam chybí desetinná čárka. Jinak s tou dirkou by neměl být problém. Stačí upravit kanálek v izolační podložce mezi karterem a karburátorem. Nebo tu podložku složit z více vrstev, jako to používá třeba ROTO.
|
|
Nahoru |
|
|
ZLIN50LX
|
Napsal: pon 18.06.2018 12:19 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 14.6.2018 Příspěvky: 10 Obrázky: 12
|
ano, díky za upozornění jj, nějak tak to musím udělat. No jinak, na zemi motor jede jak nový ale jakmile se éro odlepí od země, začne vynechávat, nechápu proč se tak děje, vždyť vše je původní, myslím tím otvory v haubně, kolem motoru atd. vše několik let fungovalo, tak nechápu, proč bylo mi dokonce řečeno, že mám udělat zvlášť trubičkou vývod z menbrány ven proč? X let to bylo bez problému
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 18.06.2018 23:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Víš co bych udělal na Tvým místě? Sundal víčka obou membrán a zkusil v jakým stavu jsou. Podle mě budou tvrdý. Sice píšeš, že je po GO ale... Letos najaře jsem po 9 letech nedokázal nahodit Roto 35. A když se to konečně povedlo, nešel naladit. Přitom vloni byl ještě bez problémů. Membrány byly ztvrdlý na kámen a ani namočení přes noc do Vervy je nezměkčilo. Podle mě ta tvrdá membrána nereaguje správně na okolní tlak. Nic jinýho se ve Walbru nemůže časem změnit pokud tedy není někde přicpanej, vše ostatní je jen blbej hliník, mosaz a ocel pružinka. Že tvrdost membrány měla velkej vliv potvrzuje i to, že obě jehly jsou nyní s novejma membránama úplně jinak natočený a motor přes to chodí jak víno.
|
|
Nahoru |
|
|
ZLIN50LX
|
Napsal: úte 19.06.2018 8:01 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 14.6.2018 Příspěvky: 10 Obrázky: 12
|
Ano, taky si myslím, že nakonec membrány jsou už na nic! Je to přece jen nějaká ta doba. No po GO je fyzicky pouze motor, válce čepy atd. s Walbrem v ZDZ nikdo nic nedělal, nejrychlejší cesta bude výměna membrán, pak se uvidí dál díky moc za rady...ten kolísající tlak budu řešit jako poslední možnost!! Nejvíc mě na tom štve, že ostatní kolegové na letišti létají bez problému v čistých tričkách a já jsem pořád od benzínu, protože pořád zkouším, co tomu je
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 19.06.2018 9:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
No jestli nejsou měněný 10 let a navíc lítals na burešsračky (N95) tak maj membrány nárok. Jak vypadaly moje při používání pouze Vervy jsem psal. Univerzální sada pro Walbro v zahrádkářovi stojí asi 220 kaček. Posle starých membrán si musíš poskládat textitový rámečky a membránu na správný tvar a tloušťku. Nebo zkus sehnat jen samotný membrány a rámečky použít původní ale dost blbě se to separuje od sebe. Bacha na jednu věc. Středovej čep, co čumí z membrány má u některých karbeců na sobě drážku do který se zasouvá vidlička co ovládá ventil. U jiných není vidlička, ale páka je o čep jen opřená, tam pak drážka na čepu není. Kterou máš shánět uvidíš až rozděláš Walbro.
|
|
Nahoru |
|
|
ZLIN50LX
|
Napsal: úte 19.06.2018 10:03 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 14.6.2018 Příspěvky: 10 Obrázky: 12
|
N95 celou dobu, to je jasný! Ano drážka na čepu pro vidličku je, už jsem to měl rozdělaný a dával jsem bacha, abych drážku do vidličky zase dostal, to vím. Jen je tedy škoda, že jsem to zrovna neudělal a nevyměnil membrány, když jsem to měl přes zimu rozdělaný jak jsem Walbro čistil. No nic no, budu muset to zopáknout, zkouším shánět celou sadu pro typ wb27, tak uvidím jak pochodím...díky.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 19.06.2018 11:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak to mě vůbec nenapadlo, že při generálce motoru, nevyměníš i membrány. To by asi měla být samozřejmost. Když to budeš mít rozdělané, tak taky prohlédni jehlový ventil pod tou páčkou, jestli není zaklepaný. Ten může taky zlobit.
|
|
Nahoru |
|
|
ZLIN50LX
|
Napsal: stř 20.06.2018 8:15 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 14.6.2018 Příspěvky: 10 Obrázky: 12
|
Vždyť jsem to v ZDZ říkal, co to dělá a že karbec nejde naladit! No myslel jsem, že je to jasná věc když jim to říkám no prej to měli ve zkušebně a motor údajně jel jak nový tak jsem předpokládal, že je tedy od nich vše vyzkoušeno, seřízeno atd. no místo toho mám alespoň nový zápalko Chtěl bych se ještě zeptat. Jak zamezit aby membrány nezatvrdly. Jiný benzín? N98 nebo rovnou N100? Pomuže to? Díky...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|