Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
pepin
|
Napsal: stř 27.06.2018 21:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
jimbo píše: https://www.aliexpress.com/item/36V-2A-battery-charger-Output-42V-2A-Charger-Input-100-240-VAC-Lithium-Li-ion-Li/32794266206.html?
Nejakých 255,- a poštovné zdarma. tak to je dobrá cena a pokud se prodává jako nabiječ pro baterie--sadu-- co kupuješ, problém by snad být neměl. to ji zkusím asi objednat taky , mít jednu jako záložní, když vyjíždím o víkendech pryč by mi vubec nevadilo.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 28.06.2018 9:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Nabíječka "aliexpress - 36V-2A-battery-charger-Output-42V-2A-Charger-Input-100-240-VAC" je vskutku zajímavá. To co mne rovněž zaujalo byla nabídka "... several series for your reference: 12.6V14.6V16.8V29.4V33.6V37.8V 42V 54.6V etc." Proto jsem v aliexpress dal funkci hledat (search) pro slova "electric bicycle charger 12.6v" a "electric bicycle charger 14.6v" i v těchto výběrech byly zajímavé a levné možnosti electric bicycle charger 12.6vhttps://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20180627230723&SearchText=electric+bicycle+charger+12.6velectric bicycle charger 14.6v-Zatím co 36V 2A battery charger Output 42V 2A má General specification: 3-step charging control (pre-charge-CC-CV) Option: a) NTC inside b) 100% cut off when battery fully charged-- tak charger for 12.6v lithium battery pack 12V2A má hodně obecně (možná víc v návodu) Protections: Short circuit/ Overload/ Over voltage --- a 14.6V 3A Charger 4S 14.4V LiFePO4 už má v obecném popisu Charging mode: constant current - Constant Voltage - trickle (or floating) charge three-stage intelligent charging
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 28.06.2018 19:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
pepin píše: ještě to své měření ale raději proberu tady s Nofrou.
tak dnes jsme s Nofrou probírali ty moje extperimenty a ruzné možné problémy po telefonu a vcelku nevidí problém--- modelářským nabiječem nabijet lionky pouze na 4,1V programem lion, oproti 4,2V programem lipol , případně srážet napětí z origo cyklo nabiječe--10čl lion/42v diodou vidí jako zbytečnost a v pohodě lionky nabijet na těch 4,2V na článek a ani nejančit, pokud při nabijení modelářsky ubastlené sady nějaký z XP článku vyskočí během nabijení třeba na 4,25V. řešit lionky přez zimu, nebo v případě dlouhodobější předpokládané pauzy používání do uskladnovacího napětí--nějakých 60---80 procent nabití je prý oproti lipolkám taky zbytečné řešit. samozřejmě vždy předpokládat, že zrovna moje nabiječka---konkrétní kus zvlášt z číny, nemusí vždy fungovat tak, jak to konstruktér myslel, takže raději, pokud to nějak jde, zvlášt u nově koupeného kousku, raději měřit, co skutečně dělá. jedinou zásadní výhradu měl v podstatě jen k lion článku, který se dá koupit---sada přepočtená na kus---- pod sto korun----tady si ale myslím, že bude taky hodně záležet, jestli levné baterky honim třeba na Polabské cyklostezce ,kdy jedu pořád po rovině, nebo jestli cyklo pohon provozuji v Alpách, nebo Krkonoších, kdy to opravdu pak funguje tak, že v kopcovitém terénu ani XP sada poskládaná z levných článku lion dlouhodobě nezvládne dávat ani při odběru max cca 15A v případě 250W cyklopohonu nějaký výkon setrvaleji--do delšího kopce, aniž by se baterie nehřály, nepadalo napětí--nevypínal pohon na pokles napětí----ale rovinky jsou opravdu tak max 2,5--6A, to dají nejspíš i srágory---jen bude asi nižší životnost---jak jsem počítal optimistické předpovědi origo prodejcu origo sad na počet nabití----prostě 16000km na levné baterky se asi v reálu stejně nenajede
Naposledy upravil pepin dne pát 29.06.2018 0:13, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 28.06.2018 21:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@pepinLi-Ion 3.6/3.7 = 4.1/4.2 V Celá řada dnešních Li-Ion článků má v datasheetu Umax 4.2V Takže jejich nabíjení na 4.2V není přes čáru. Nabíjení takových článků na 4.1 V, je považováno za šetrnější (= větší počet cyklů / delší životnost). - Pokud ale data sheet pro články z ntb uvádí 4.1 V (a jsou na 50% Ah = po smrti), pak nabíjení na 4.2 V vede ke značnému zahřívání. Proces je endotermický = mají zůstat na okolní teplotě. - Jsem konzerva. Vždy (pokud to jde) chci možnost jednoduché kontroly napětí všech článků. A tedy i možnost nabíjet s balancováním, nebo před nabíjením balancérem články srovnat. S výjimkou baterií s BMTechnology a signalizací aspoň baterie: dobrá/použitelná/nutná kontrola
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 28.06.2018 21:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
guchar píše: . Nabíjení takových článků na 4.1 V, je považováno za šetrnější (= větší počet cyklů / delší životnost). Dovol mi jednu otázku: Kolik baterek si takto nabil? Stačí řádově. Stovky, tisíce, desetitisíce... A jaký z toho máš výstup? Děkuji za odpověď. guchar píše: - Pokud ale data sheet pro články z ntb uvádí 4.1 V (a jsou na 50% Ah = po smrti), pak nabíjení na 4.2 V vede ke značnému zahřívání. Proces je endotermický = mají zůstat na okolní teplotě. Opět stejná otázka Kolik baterek si takto nabil? Stačí řádově. Stovky, tisíce, desetitisíce... A jaký z toho máš výstup? Děkuji za odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 29.06.2018 3:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@novfra " Pokud ale datasheet pro články z ntb uvádí 4.1 V (a jsou na 50% Ah = po smrti), pak nabíjení na 4.2 V vede ke značnému zahřívání. Proces je endotermický = mají zůstat na okolní teplotě." cca 40 ks ty co z ntb vykuchané nebyly úplně na vyhození - Horké tak, že lze ruka udržet, ale dost to pálí (°C mohu změřit), nastane ke konci nabíjení VÝSTUP: pro zkoušené 2.1 Ah platnost 100%, červené SANYO a modré LG tak 20ks každý - Články Li-Ion na Umax 4.2 V nabíjené na 4.1 V tak tady, tě musím zklamat. Mám jen Jeti Power-Ion 2S1P jednou 2100 mAh a jednou 1600 mAh, což je VTC4 a VTC3 a častěji nabíjím na 4.2 (jako Li-Pol) než na 4.1 V. VÝSTUP: z vlastního sledování žádný, navíc počet není reprezentativní Stránky www kde autoři zmiňují konkrétní data, a uvádí sníženou kapacitu + větší životnost, bych musel pohledat. Je to opřeno jen o stopy zanechané v mé hlavě
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 29.06.2018 7:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
guchar píše: cca 40 ks ty co z ntb vykuchané nebyly úplně na vyhození - Horké tak, že lze ruka udržet, ale dost to pálí (°C mohu změřit), nastane ke konci nabíjení
A stále se bavíme o nabíjení proudem 0,25C? Něco, co má 50% kapacity, se dá využít pro napájení pohonu?
|
|
Nahoru |
|
|
jimbo
|
Napsal: sob 30.06.2018 9:39 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.5.2017 Příspěvky: 43
|
pepin píše: tak to je dobrá cena a pokud se prodává jako nabiječ pro baterie--sadu-- co kupuješ, problém by snad být neměl.
to ji zkusím asi objednat taky , mít jednu jako záložní, když vyjíždím o víkendech pryč by mi vubec nevadilo.
Je to od Liitokala, který prodává články, akupacky, sady - pack+nabíječka a samotné nabíječky k těmto packům. Jak sem psal hodnocení od lidí má dobré a i hodnocení samotných produktů včetně této nabíječky. Až mě to dojde, tak otestuju jak ta nabíječka hřeje a případně vyvrtám do ní ty odvětrávací otvory jak si mě poradil.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 30.06.2018 10:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
BTW Obecné otázky typu způsob nabíjení, reálná versus jmenovitá kapacita 18950(a jiné vel.)... Stejně jako články získané rozebráním (vyřazených) baterií z ntb ANO/NE - JAK NA CO v tomto vlákně o bateriích pro E-BIKY je na hraně a spíš OT. Případné pokračování tématu bude nejspíš lépe dát třeba do Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion 18650
|
|
Nahoru |
|
|
jimbo
|
Napsal: úte 03.07.2018 10:25 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.5.2017 Příspěvky: 43
|
18.června sem to objednával (akupack a nabíječka bylo každé poslané zvlášť kvuli váze) a dnes mě už došla nabíječka. Ještě čekám na baterku.
edit. A dnes 4.7. došla i baterka a už je v nabíječce. Po asi 30.min je ta nabíječka opravdu horká... zatím ji chladím jen tak na sucho položeným chladičem od 6. jádrového procesoru a hodně to pomáhá... tak uvidím jestli budu vrtat ty otvory, kterýma by tam pak časem stejně napadal prach...
|
|
Nahoru |
|
|
jimbo
|
Napsal: čtv 19.07.2018 18:40 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.5.2017 Příspěvky: 43
|
Baterka (i na půl vybitá) v pohodě drží napětí i při delší zátěži, kdy je už i řídící jednotka horká. Test kolik na ni najedu km bez šlapání udělám později až budu mět tachometr. Jinak set je 250w basic. Výkonově mě bohatě stačí. Na rovinky stačí přípomoc LOW maximálně MEDIUM, HIGH nemá smysl protože to jede rychleji než stačím šlapat. To se hodí spíš do kopečků. Uplně stačí mět na přehazovačce jen jeden nejtěžší-nejrychleší převod a jen přepínat přípomoc LOW, MEDIUM, HIGH. Kopec do naší ulice sem nikdy nevyjel, v třetině sem to vždy vzdal, teď na nejtěžší převod (HIGH pomoc) až na vrch uplně v pohodě s lehkým zadýcháním.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 19.07.2018 20:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
jimbo píše: Baterka (i na půl vybitá) v pohodě drží napětí i při delší zátěži, kdy je už i řídící jednotka horká. Test kolik na ni najedu km bez šlapání udělám později až budu mět tachometr. Jinak set je 250w basic. na to přehřejvání té jednotky basic bacha, mě sice když se už ted v těch vedrech hodně ohřála zafungovala nějaká ochrana a pohon to vyplo, kámoš co ji měl na těsno nacpanou i s kabeláží do malého látkového pouzdra ji ale spálil. já ji mám ted venku na hliníkovém držáku pro přední brašnu, puvodně jsem ji měl taky v brašně, ale chlazenou malým pc ventilátorem napájeným 4V, které jsem si vytáhnul tuším z napájení plynového ovladače, ale zvažuji, že alespon na to léto ji zase raději o ten ventilátor potunim, i když je teda pravda, že když mi to ted vyplo, ten kopec byl dlouhý asi 4km a takových tady o nás zase tolik není. Příloha:
IMG_0043.JPG [ 114.07 KiB | Zobrazeno 1145 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 24.07.2018 21:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
jimbo píše: Baterka (i na půl vybitá) v pohodě drží napětí i při delší zátěži tak jsem ji nakonec taky objednal, o víkendu se mi podařilo vlastní blbostí jednu 3p sadu popravit, sice nevím přesně jak, jen tuším, že jak mám ty modelářské sady poskládané jako 5 články, nejspíš jsem jeden z těch dvou pětičlánku spojil paralelně s 10čl
|
|
Nahoru |
|
|
jimbo
|
Napsal: pát 27.07.2018 18:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.5.2017 Příspěvky: 43
|
Jezdím teď s tým do práce 10km tam a 10 zpátky a baterka v pohodě vydrží a to nešlapu, jen si pěkně frčím 37km/h. Nabíjím až odpoledne doma. Na tom ukazatelu stavu baterie mě vždy zbyde jedna tečka ze čtyř. Na tvoji radu Pepine sem dal řídící jednotku ven z brašny a je to znát, i při zátěži je jen teplá a ne horká. Později dám foto. Jinak už mám najetých 131km za 2 týdny a s ekolem a baterií spokojenost.
Přílohy: |
Výstřižek.JPG [ 29.96 KiB | Zobrazeno 1018 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|