Autor |
Zpráva |
petrcorrado
|
Napsal: pon 09.07.2018 12:41 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
Blacksite píše: Panove, jak je na tom tisk z ASA filamentama ohledne letadel, zkousel nekdo? Bugatti ted ceka na elektroniku a ja nevim roupama co modelovat dal a nekde jsem cetl o tomhle filamentu, ze by to snad melo byt o neco lepsi nez PLA, hlavne lepe brousit apod. btw dost me zaujala tahle letadla v těchto eroplánech asi hláška "čum před sebe" nabývá úplně jiný rozměr
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 09.07.2018 20:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
dudaj píše: ... Musíš tisknout v komoře a do 15 cm strany na podložce ... A sakra... to je fakt nutné? Mám na cestě špulku na zkoušení...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 09.07.2018 21:57 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
jyrry píše: A sakra... to je fakt nutné? Mám na cestě špulku na zkoušení... Má menší smrštivost než ABS, ale ne o moc . S PLA, nebo Pet se to nedá srovnávat. Takže menší díly v pohodě i bez komory, ale nezkoušel jsem, do jaké velikosti a výšky to dá .
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 24.07.2018 17:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Jak je to s pevností, výztuhami, nosníky, nebo jiným podpěrným systémem u tištěných letadel? Psalo se tady, že kombinace 3D tisku a třeba uhlíkového nosníku není vhodná. Vyztužujete nějak dodatečně? Nebo stačí slepování (natupo) a nic víc? A to i při rozpětí 1500 a víc?
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Patas_
|
Napsal: úte 24.07.2018 18:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.8.2005 Příspěvky: 337
|
Golfista píše: Jak je to s pevností, výztuhami, nosníky, nebo jiným podpěrným systémem u tištěných letadel? Psalo se tady, že kombinace 3D tisku a třeba uhlíkového nosníku není vhodná. Vyztužujete nějak dodatečně? Nebo stačí slepování (natupo) a nic víc? A to i při rozpětí 1500 a víc? Je třeba věřit, ty dvě povrchové plochy křídla jsou nejlepší nosník .)
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 24.07.2018 18:20 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Patas_ píše: Je třeba věřit, ty dvě povrchové plochy křídla jsou nejlepší nosník .) Tak to bych nedoporučoval ani náhodou. Víra je věc hezká , ale spolehnout se na ni nedá . Už jsem to tady zmiňoval několikrát a i fotky dával. Uhlíkový roving po povrchu křídla alespoň ze spoda . Bez toho bych neletěl . Dá se krásně rozplacatit a lepit řídkým vteřiňákem .
Přílohy: |
P1010349.jpg [ 89.24 KiB | Zobrazeno 1550 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 25.07.2018 7:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
dudaj píše: Tak to bych nedoporučoval ani náhodou. Víra je věc hezká , ale spolehnout se na ni nedá . Už jsem to tady zmiňoval několikrát a i fotky dával. Uhlíkový roving po povrchu křídla alespoň ze spoda . Bez toho bych neletěl . Dá se krásně rozplacatit a lepit řídkým vteřiňákem . Podívej, fakta jsou ale taková, že s modely 3Dlabprint bez uhlíku jsem dělal i děsné prasečiny a křídlo vše hravě vydrželo... A to i třeba v případě ACES Spitfira, kterého jsem měl fakt hodně přemotorovaného, rychlost v průletu zaručeně nad 150 km/h. A podobně ty modely provozuje řada lidí a fakt nevím o rozpadech za letu (diskutabilní je u některých třeba pevnost při přistání atd).
|
|
Nahoru |
|
|
Jester80
|
Napsal: stř 25.07.2018 8:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 23.8.2010 Příspěvky: 193 Bydliště: Louny, ČR Obrázky: 0
|
tomashr píše: Podívej, fakta jsou ale taková, že s modely 3Dlabprint bez uhlíku jsem dělal i děsné prasečiny a křídlo vše hravě vydrželo... A to i třeba v případě ACES Spitfira, kterého jsem měl fakt hodně přemotorovaného, rychlost v průletu zaručeně nad 150 km/h. A podobně ty modely provozuje řada lidí a fakt nevím o rozpadech za letu (diskutabilní je u některých třeba pevnost při přistání atd). Mně se povedlo ACES Spitfira ve vzduchu rozlomit. Byl to jeden z prvních co jsem vytiskl. Zkoušel jsem jiný filament a od začátku jsem měl problém s přilnavostí vrstev (layer bonding) a pak jsem zkoušel co křídlo vydrží .......................... a nakonec nevydrželo. Správě vytištěné křídlo drží bez problémů.
|
|
Nahoru |
|
|
Zenair
|
Napsal: stř 25.07.2018 8:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 7.7.2011 Příspěvky: 259 Bydliště: Kladno, ČR
|
tomashr píše: Podívej, fakta jsou ale taková, že s modely 3Dlabprint bez uhlíku jsem dělal i děsné prasečiny a křídlo vše hravě vydrželo... A to i třeba v případě ACES Spitfira, kterého jsem měl fakt hodně přemotorovaného, rychlost v průletu zaručeně nad 150 km/h. A podobně ty modely provozuje řada lidí a fakt nevím o rozpadech za letu (diskutabilní je u některých třeba pevnost při přistání atd). Tohle mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. A jen zdůrazním - jde o modely od 3Dlabprint, s jinými zkušenost nemám. Předpoklad je ale kvalitní tisk a očištění hran před lepením. Myslím, že tohle RiMrovo video je víc než vypovídající: https://www.youtube.com/watch?v=vno4SAi0TkM
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 25.07.2018 8:22 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
tomashr píše: Podívej, fakta jsou ale taková, že s modely 3Dlabprint bez uhlíku jsem dělal i děsné prasečiny a křídlo vše hravě vydrželo... A to i třeba v případě ACES Spitfira, kterého jsem měl fakt hodně přemotorovaného, rychlost v průletu zaručeně nad 150 km/h. A podobně ty modely provozuje řada lidí a fakt nevím o rozpadech za letu (diskutabilní je u některých třeba pevnost při přistání atd).
O průlet nejde - tam není přetížení na křídla . 1-09 https://www.youtube.com/watch?v=uuBP9nx7G4c tady je to blbě vidět, ale myslím, že se mu složily křídla https://www.youtube.com/watch?v=6Uk2mwlOpgINavíc přesně jak píšeš. Po přistání se může něco lehce nakřupnout a při letu dokončit . Další věcí je, že havárkami se lidi nechlubí . prostě je to tisk a věřit mu na rychlých křídlech nebudu. Ještě doplním - vlastnost spoje je výborná, pokud se někde nenačne . Jakmile z jakéhokoli důvodu vznikne trhlinka (třeba i promáčknutím při převozu , pak stačí málo a jde to ráz na ráz . - To klasické materiály neudělají .
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 25.07.2018 8:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
Pojmem "děsné prasečiny" myslím právě věci, kde to je o přetížení... U rychlosti ala Spit se přirozeně často točí přemety, v jistém smyslu asi nejvíc týrám Qtrainer, ten sice není tak rychlý, ale zase se dělají věci jako kopané výkruty a tak, kde se kombinuje zátěž na ohyb a krut. Důležité je to, co psal jester80 - musí být kvalitní tisk se spojením vrstev, mé první pokusy bych možná rozložil také. Ad lidi se havárkami nechlubí - bejvávalo, v poslední době mám pocit, že dnes je havárka vítána, protože je co dát na YT/FB EDIT - k tomu Migu na prvním videu - tam to vypadá buď na blbé lepení anebo to zmíněné špatné vytištění vrstev, evidentně mu křídlo ulétlo naprosto čistě ve chvíli nepříliš velkého zatížení. U druhého videu se Spitem nemám pocit, že by to rozložil za letu, ovšem co se týče té destrukce na zemi, tak bych ve spojení s tou velkou fotkou na začátku řekl, že to je blbý tisk, trochu mi to strukturou připomíná jeden z mých vlastních prvních pokusů, než jsem se "singlewall" naučil pořádně. Popravdě se mi jeden model na zemi rozsypal poměrně podobně i při velmi podstatně lepším přistání, ale to je minulost, po odladění tisku je pevnost úplně jinde...
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 25.07.2018 10:45 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
u toho druhýho videa usuzuji na křídla proto, že to letadlo na zpomaleném videu prudce zrychlilo . Neumím si představit jiný důvod.
|
|
Nahoru |
|
|
Patas_
|
Napsal: stř 25.07.2018 12:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.8.2005 Příspěvky: 337
|
Jojo toho Miga ten chlápek zlomil v úchytu křídla a tam je to po vláknech 45° pěknej špalek plastu ... holt když tam má být 600W a dá tam Wemotec EDF 2KW + odpovídající hmotu baterek a rozjede to z kopce ... no tak nás donutil tam vetknout 8mm carbon tyč a snad už to neuvidím, ale dávat 4x výkonnější pohon není dobrej nápad bo u miga bohužel nejde průběžné křídlo.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 25.07.2018 15:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
dudaj píše: u toho druhýho videa usuzuji na křídla proto, že to letadlo na zpomaleném videu prudce zrychlilo . Neumím si představit jiný důvod. To já jo, protože jsem trochu podobně rozsekal prvního Qtrainera Vypadalo to na podobné zrychlení, ale důvod byl daleko prozaičtější - hryzlé servo výškovky, které se dostalo do polohy plně potlačeno a ještě navíc nějak odkouřilo BEC, že se motor pořád točil naplno. Mimochodem to pak pokračovalo ulomením křídla za letu, ale šlo o naprosto nesmyslný režim letu kvůli selhání techniky Vůbec bych se nedivil, kdyby se něco podobného stalo s tím Spitem, jen zkrátka byl níže, tak byla plná destrukce až na zemi...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|