Autor |
Zpráva |
helifish
|
Napsal: úte 04.04.2017 15:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2007 Příspěvky: 606 Bydliště: Most
|
Kluci letos bych chtěl zkusit Guardian stabilizaci. Už jí mám zapojenou na stole a tak ji zkoumám a zjišťuji co a jak. Chtěl bych se zeptat na pár věcí které jsem nevyčetl a nejsem si u nich jist. Tak tedy: 1) Mohu používat expa (např. na křidélkách) na vysílačce aniž by to ovlivnilo funkci stabilizace? 2) Mohu u exp používat snížené koncové body např na 80% - "otupení modelu" (dráha serv je nastavena na 0-100 %)? 3) Pokud je kanál invertován na rádiu DX7 (v mém případě směrovka), používá se záporná půl otáčka na trimu zisku kanálu ? Předpokládám že máte něco na Guardianu odlítáno tak vás moje dotazy nezaskočí a proto moc děkuji za odpovědi. Dík
_________________ TRex500, letadla AMR - Ultimate,VA models - Trinity, Ultimate, FMS - MSX v2, rádio Horus X10
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
miťo
|
Napsal: pát 07.04.2017 21:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.4.2012 Příspěvky: 1156 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Na tu směrovku ti neodpovim, nepoužívám ji, ale s expama lítám a u Trinitiho jsem měl taky snížené výchylky a v pohodě
_________________ 10 bublinkoletů, F450 jako TBS Discovery, DX6, vimeo.com/martinkatera
|
|
Nahoru |
|
|
Makey
|
Napsal: úte 10.07.2018 12:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 16.5.2015 Příspěvky: 155 Bydliště: u Kladna
|
Ahoj lidi, najde se někdo, kdo by poradil či za úplatu pomohl s instalací GUARD-STAB 2D/3D a zalítnutím větroně A200 Scorpio, nebo FunCub 1400...? Praha západ, Kladensko, Berounsko, Rakovnicko, Slánsko... Přidám ještě jednu otázku, myslím že by se na to nemuselo zakládat vlákno: Uměl by někdo porovnat, čím se liší (jestli vůbec) stabilizace Eagle A3 Super vs Guardian 2D/3D...?
Přijímače mám: Turnigy 9X 8ch 2,4GHz V2 https://www.rc-levneji.cz/prijimace-a-p ... 2-4ghz-v2/Díky za případnou pomoc.
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: sob 04.08.2018 9:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Kdysi jsem si koupil ze zvědavosti Guardian, nastavil jsem ho a instaloval sám podle návodu - neboj se toho. Je to tam hodně dobře popsané. Teď používám přijímače s vestavěnou stabilizací (Frsky S8R), kde odpadá nutnost další krabičky a propojovacích kabelů v modelu. Projel jsem návod k Eagle A3, zdá se mi to dost podobné, pár funkcí navíc - ale na porovnání jen podle návodu si netroufám. Guardian byl skvěle funkční a snadno nastavitelný - jak doma v počítači, tak pro doladění venku. Musí být ale v modelu dobře přístupné ty tři trimry na stabilizaci. U Funcuba bude spíš trošku potíž najít vhodné místo k montáži. Stabilizace by měla být co nejblíže k těžišti. Čím je od něj dále, tím menší musí být nastavený zisk u výškovky a směrovky - aby model "nepumpoval". Pokud máš stabilizaci namontovanou v podélné ose modelu, na křidélka nemá vzdálenost od těžiště vliv. Není taky dobré dávat stabilizaci na sucháč, trochu se na něm pohybuje. Lepší je nějaká dobře držící oboustranná lepící páska. Kvůli snadné případné demontáži je úplně nejlepší nějaký držák, do kterého se zacvakne a zajistí. Určitě ti někdo bude vysvětlovat marnost toho, montovat stabilizaci do Funcuba a podobných modelů, že je lepší naučit se pořádně páčkovat, létá to samo apod. Mám trochu jinou zkušenost. Všiml jsem si, že dost modelářů se naučilo zatáčet jen křidélky, bez použití směrovky. V lepším případě si zapnou mix křidélka-směrovka (což je ale taky špatně). Pokud se pokusíš zatočit jen s křidélky se zapnutou stabilizací, ta to vyhodnotí jako řídící impulz na křidélkách a směr (bez impulzu) se snaží udržet, takže model má mnohem výrazněji vychýlený ocas dovnitř zatáčky než bez ní - tahá ho pod sebou jako postřelená koroptev . Teprve při správném použití směrovky tento jev odstraníš. Tak tě stabilizace naučí létat zatáčky se správným použitím směrovky - tak, jak se to používá při pilotování skutečných letadel.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 06.08.2018 9:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Sunn píše: Tak tě stabilizace naučí létat zatáčky se správným použitím směrovky - tak, jak se to používá při pilotování skutečných letadel. Tedy upřímně tahle věta je dobrý fór...
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: pon 06.08.2018 9:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Jsem rád, že jsem tě pobavil Mám jednu otázku - létal jsi někdy se stabilizací v modelu a se skutečným letadlem?
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 06.08.2018 10:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Se stabilizací v modelu ano, se skutečným ne, ale upozorňuji, že já odděleně směrovku a křidélka samozřejmě řídím, u soutěžního F5J to bez toho nejde, u racecopteru koneckonců taky ne... Obecně k tomu řízení bez směrovky - ono se to hlavně "naučilo" hodně lidí v dřívější době, kdy se běžně na modelech řízení směrovky neosazovalo - klasická Optima a Ion jsou klasickým příkladem, zrovna tak se dělaly malé motoráky s pevnou směrovkou atd. Když někdo dlouze létal s podobným modelem, tak má tendenci létat takto i po přechodu na jiný, případně použít mix AIL-RUD. Přeučit se člověk hlavně musí chtít, dost lidí se tomu cíleně brání (pokud se nedostanou ke specifickému modelu, který to fakt vyžaduje). Stabilizace tě možná k většímu užití směrovky nutí (to neposoudím, protože já ji zkrátka užívám vždy), ale zase ti do řízení zanese spoustu jiných zlozvyků. Zrovna u té směrovky je cítit tlak na pravý opak, tedy že s ní řídíš až moc a o křidélka a výškovku se v zatáčce stará "trpaslík uvnitř" a nenaučíš se pořádně automatizaci souhry všech prvků dohromady. Ale není to jediný problém... Osobně stabilizátory u letadel (zrovna Guardian doma mám a souhlasím s chválou) nijak neodmítám, ale smysl vidím spíš v zlepšení vlastností a možnosti provozovat různé extrémní koncepty pro člověka, který už pilotuje slušně. Naopak k využití pro učení jsem hodně skeptický, v řadě případů křivku učení spíš zpomalí, to mi nikdo nevymluví
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: pon 06.08.2018 16:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Záleží asi na tom, jak máš stabilizaci nastavenou a s jakým ziskem. Používám jen tzv. "vypínač větru", takže se s ní nemusím přetahovat. Létal jsem spoustu let bez ní, modelařím přes 40 let s odskokem ke skutečným letadlům. Guardiana jsem si koupil ze zvědavosti, abych zjistil, jestli je to opravdu tak jiné, než bez stabilizace. Při tom jsem zjistil to popisované chování v zatáčkách, letěných jen křidélky. Nemyslím si, že by to kazilo návyky - jen u výškovky je dobré snížit zisk tak, aby to nutilo s ní alespoň trochu kontrolovat výšku v zatáčkách a při přechodu do rovného letu. Podle mě to začátečníkům, kteří třeba nemají možnost dohledu někoho zkušenějšího, ušetří dost nervů a peněz. Postupně můžou snižovat zisk ve všech osách a vyzkoušet si tak v klidu řízení bez ní. Anebo si jí nechat aktivní a létat jenom s ní - proč ne. Každého baví něco jiného, někdo se třeba raději kochá než zápasí s živly Sám jí používám u modelů, které mají výkonný pohon - ne vždy je možné bez složitého kuchání předku nastavit správné vyosení motoru. U hydroplánů mi zase pomůže s přímým rozjezdem za bočního větru. A funkci autolevel (u Spektra "panika") jsem využil, když mi za letu s modelem vlétla moucha do oka. Já vím, že chrabřejší by bylo bojovat s pálícím okem a modelem, řítícím se k zemi O tom správném létání zatáček se nechci rozepisovat, to by bylo asi delší a výrazně OT. Ale dá se poznat, kdy je modelář "nepolíben" výcvikem na skutečných letadlech hlavně podle tří nejviditelnějších věcí, které by se neměly dít ani u létání s modely: - nepoužívání směrovky - "vláčení"ocasu směrem dovnitř zatáčky - pilotážní nezvládnutí odskoku při přistání - naprosto typické jsou stále se zvětšující skoky. Je to v osnově základního výcviku na motorových letadlech. - Pojíždění (někdy i parkování) s vysunutými vztlakovými klapkami po přistání. My jsme za každé takové pojíždění při základním výcviku platili basu piva Konec OT
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 08.08.2018 7:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
On to zas takový OT není, já si myslím, že zrovna to mizerné užívání směrovky je velmi typický problém řady pilotů a kupodivu u některých kategorií (hlavně větroně) se to týká i osob dost zkušených, nejen začátečníci... Mimochodem ale bych byl s přínosem skutečných letadel trochu opatrný, třeba u termických větroňů s extra malým plošným zatížením se zatáčky právě s využitím směrovky běžně létají stylem, kde bys u skutečného letadla skončil celkem s jistotou jako rozšrotovaná mrtvola Nicméně u jiných modelů je rozdíl menší, typický příklad jsou třeba (polo)makety víceplošníků z WW1, kde bez práce se směrovkou podobné "vyšlapávání" ve skutečném letadle ani neodstartuješ a zatáčka čistě na křidélkách je vyloženě horor. Hodně to naučí coptery a vrtulníky, tam se zatáčka bez "směrovky" (yaw/zadní vrtulka) letět nedá prakticky vůbec a na rychlosti v acromode to chce i tu kombinaci s "křidélky" (roll).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|