veka1
|
Napsal: ned 05.08.2018 23:24 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Surikat píše: Díky, teď už postup chápu. Takže spíš než to celé balit do igelitu, tak dávat ubrousek lokálně a ihned odstraňovat. Hotovka, je to gumové, je vidět, že už si to částečně páplo i gelcoat. První Ion který za letu mává ocasem a rozhlíží se po krajině. No nic..jak to totálně zvorat ve třech snadných a rychlých krocích...jdu najít číslo na pana Paláčka. ano, spis lokalne polozit vrstvu ubrousku,nasytit acetonem, prikryt igelitem ( neni nutno strkat do pytle), aby ty vypary par minut pusobili a okamzite zvednutou, mekkou barvu seskrabnout . Presunout ubrousek vedle a postup opakovat... veka1
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 10.08.2018 10:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak mi to nedalo a vyzkoušel jsem dát do nitroředidla C6000 kousky samotné pryskyřice L285 (zbytky z kelímků) a malé kousky laminátu asi 0,3 až 0,5mm silných, taky z L285, a po 12 hodinách nebyl laminát ani samotná pryskyřice nijak narušený. Ten laminát nepatrně změkl, ale po několika hodinách se jeho pevnost vrátila. Asi záleží na konkrétní pryskyřici, jak je proti ředidlům odolná a nějaký ChS 1200 má tu odolnost asi horší. Přesto si myslím, že kdyby si ten změklý trup nechal třeba několik dní v nějaké provizorní šabloně, která by držela jeho tvat odvětrat, že by byl ještě použitelný. Jak je odolný polyester ale nevím. Nemám na čem vyzkoušet.
|
|
Nahoru |
|
|
Surikat
|
Napsal: pát 10.08.2018 22:40 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.8.2018 Příspěvky: 11
|
Ten trup zase o něco zatvrdl, šablonu netřeba, ale tuhost odhaduji tak na 80% původního stavu, prostě pocitově je to pořád taková guma. Použitelné by to asi bylo. Třeba se to ještě zlepší, ale asi pomalu. Materiál bude určitě epoxid. Ono asi na nějakých malých kouscích to není moc poznat, ale na celém trupu poznáš ten rozdíl. Tady hlavně směrovka, z boků je hodně gumová, už před tím to nebylo bůhví co, ale ten rozdíl je znát. Mám objednán trup nový, tenhle ale nevyhodím. Nechám si ho na pozorování případně ho dám zase do kupy a udělám z něj třeba bezmotorovou variantu na svah. Použitelný asi nakonec bude.
|
|
Nahoru |
|
|
Surikat
|
Napsal: ned 12.08.2018 12:15 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.8.2018 Příspěvky: 11
|
Drží to tvar, ale na pohmat se to prostě dá snadněji promáčknout, hlavně boky směrovky, což by se mohlo třeba nějak rozflutterovat. Po odvětrání už to taková tragedie není. Bude z toho lehouš na svah buď bez motoru nebo tam dám jenom nějaký čajíček a lehký tříčlánek jen na dopomoc při přistání když přestane foukat. Lehký Ion by mohl na svahu fungovat pěkně. Aspoň budu mít o letadlo víc.
|
|
Nahoru |
|
|
akademikrichard
|
Napsal: ned 19.08.2018 1:23 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2007 Příspěvky: 22
|
jenom krátce k použití barvožrouta na kompozitový díly. Nevím kdo má jaké zkušenosti, ale na školení mechaniků nám bylo výrazně doporučeno barvožrouta na kompozit nepoužívat (kromě problémů které tu byli popsány ohledně následné povrchové úpravy- zbytky barvožrouta na které se nechytí barva) může dojít k degradaci matrice zvlášť u dílů z polyesteru- jeden takový díl jsem měl i v ruce (koncový oblouk na kýlovku čmeldy) na některých místech šla barva dolů i s první vrstvou tkaniny...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|