Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: sob 04.08.2018 19:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 140
Epsilona XL 3 jsem tady představoval v lednu letošního roku.
viewtopic.php?f=118&t=82814
na 3S zapomeň, nedosáhl bys potřebného výkonu. 4S minimálně 4000 mAh a 60C. Měkčí baterku nebrat, proud při maximu 54A.
Dneska jsem s nim létal a ještě s Nimbusem 3,6m , neskutečně to nosilo, jsem celej spálenej od sluníčka, ale to byl dneska den.

Letu zdar Ka


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: ned 05.08.2018 7:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
ka2012 píše:
Epsilona XL 3 jsem tady představoval v lednu letošního roku.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=82814
na 3S zapomeň, nedosáhl bys potřebného výkonu. 4S minimálně 4000 mAh a 60C. Měkčí baterku nebrat, proud při maximu 54A.
Dneska jsem s nim létal a ještě s Nimbusem 3,6m , neskutečně to nosilo, jsem celej spálenej od sluníčka, ale to byl dneska den.

Letu zdar Ka



4000mAh, 60C, max. odběr 54A? Na to by při dané kapacitě mělo stačit 20C, když budu chtít mít jistotu tak 25-30C. Proč proboha 60C?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: pon 06.08.2018 7:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 140
Měkká baterka začne při větších odběrech dříve plynovat, články se začnou přifukovat. Nelétat pod 3,7 na článek, nabíjet 1C. poklesy napětí na článcích jsou nejlépe vidět na telemetrii, když snímáš jednotlivé články čidlem. Ale jak vidím, jsi zde na fóru zkušený debatér, tak můj příspěvek ber jako moji zkušenost.

Mám nabito čekám na kumuly.
Měj se.

Ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: úte 07.08.2018 11:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1891
BoBik_CZ píše:
4000mAh, 60C, max. odběr 54A? Na to by při dané kapacitě mělo stačit 20C, když budu chtít mít jistotu tak 25-30C. Proč proboha 60C?


Plně souhlasím.

Gens-Ace 4S 2600mAh, 25C . Běžně odebírám 75A a nabíjím 5A. Víc moje nabíječka neumí. 3. rok a bez problémů. Také osobní zkušenost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: úte 07.08.2018 15:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
On si ty Céčka taky vymýšlí a lepí kdejaký přelepovač pytlíků bo čím víc Cééé tím více adidas no ni ?
Takže když vidím 20C tak usuzuji že s bídou většina bez újmy tak 10-15 když 60 tak doufám že bez újmy zvládne 40 . Taky raději koupím ověřenou značku a více Céé než potřebuji,pokud přežije,umožní mě i další experimenty s vyšší zátěží v jiném pohonu ,tak proč ne že.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: úte 07.08.2018 17:38 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 140
Tady je moje zkušenost, kterou nikomu nevnucuju. Nimbus 3,6m váha 3,2 kg, Lipol AGAPOWER 4S 4200 30C, asi 25 nabití po 1,5 hodinovém poletování. Ač bylo na článcích před přistáním ještě bohatě 3,7V, trochu jsem si pomohl motorem, asi jsem byl krátkej a jeden článek už padal k 3,1V. No a tam už to plynuje, baterky jsou jak cukety atd.

Příloha:
Log_batery.jpg
Log_batery.jpg
[ 103.68 KiB | Zobrazeno 1789 krát ]





Zdravím Ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: stř 08.08.2018 7:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3152
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
tratonah píše:
Takže když vidím 20C tak usuzuji že s bídou většina bez újmy tak 10-15 když 60 tak doufám že bez újmy zvládne 40 .

Si veľmi blízko pravde. Naše skúsenosti ukazujú, že LiPolky s nižšími deklarovanými Céčkami sa viac blížia pravde, ako tie s vyššími Céčkami. Rozdiel je aj v stárnutí. Zhrnuli sme to do "ľudovej" poučky: Tie skromnejšie (lipolky) menej klamú a pomalšie starnú. :?
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ekedy-viac

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: stř 08.08.2018 14:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
nin píše:
Díky za radu.Takže,když koupím nějaké (např.Zippy,Gens,Turnigy) 4S 3000 až 4000mah,tak
by to mělo vyhovovat Laguně i tomu Epsilonu?


Dobre si to pochopil, toto je tá správna cesta. Kúp 4S cca. 3600 mAh aspoň 35C a bude to super.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: pon 13.08.2018 13:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Tak mi shodou okolností opět odchází baterie 3S v setovém el. větroni Staufenbiel Vitesse (V1).
Motor by mohl být podle internetu Himax HC3528-800KV. Ale nemá na sobě žádné značení.
Chtěl bych nahradit stávající sklopnou vrtuli 14x8" nějakou menší a použít 4S baterii.
Je dobrá volba 13x6.5"? Nebo mám jít do ještě menší, např. 12x6" nebo 12x6.5"?
Baterie mi nejspíš odchází přehříváním. Má stále tah i odpovídající kapacitu, ale nafouknutá je už hodně. Tahám z ní max cca 10-15C. Podle výrobce má 40/70C (Foxy G2).
Juraj.Jurej: máš ještě svojí Vitesse? Jak jsi řešil chlazení baterie?
Update:
Ten údajný motor má v eCalcu a Drive Calculatoru naprosto rozdílné parametry. V prvním je (pro mě) asi nejvýhodnější 12x6.5" a ve druhém 13x6.5".
Asi budu muset provést nějaké měření.
Co je všechno potřeba změřit pro vytvoření nové definice motoru v drive calculatoru?
Předpokládám, že proud naprázdno bez zátěže při různých napětích. A pak se zátěží stávající vrtulí.
Je nějaký trik na měření otáček motoru?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 9:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 140
Zkusil bych 13x6,5 na zmenšení odběru proudu.

Myslím, že je to tento motor.
https://www.multiplex-rc.de/Downloads/M ... -it-es.pdf

K baterkám, už jsem se tady vyjadřoval. Přešel bych na Gens AceTatu 4S 3700mAh/45C.
https://prislusenstvi-k-rc-modelum.heur ... c/#section

Měj se Ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: úte 14.08.2018 10:16 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Jak máš vyřešené chlazení? Proudí tam alespoň trochu vzduchu?

Na měření otáček je nejlepší dobrý regulátor. Regulátor totiž ví naprosto přesně, jak rychle střídá póly motoru. Když se zadá kolika kolika je to pólový motor, tak je to snadné.


A ještě si neodpustím poznámku k linearitě. Souhlasím s IGORB. To, že při měření naprázdno, zdá že proud roste lineárně ukazuje nejspíš na mizerná ložiska, než na potvrzení "novátorské" teorie o elektromotorech.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: stř 15.08.2018 1:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Chlazení:
Chlazení mám originální, tj. tragické.
Vstup vzduchu turbo kuželem, výstup dokonce žádný. Ale je to el. větroň kde na 5 minut motoru připadá 55 minut plachtění.
Přemýšlím o výstupním otvoru na hřbetu za křídli. Trojúhelník se zaoblenými rohy vrcholem dozadu? Ale mám strach o strukturální pevnost.

Měření otáček:
Bohužel můj regulátor nemá telemetrii. Navíc jsem si vždy myslel, že regulátor je mnohem tupější a že bez nějakého senzoru otáčky nezná. Ale nikdy jsem o tom moc nepřemýšlel.

Děkuji ka2012 za odkaz. Podle něho by na to spíš pasovala se 4S baterií vrtule 12x6 (nebo max. 12x6,5).
Už teď jsem nejspíš motoru dával co proto (i když nebyl nijak zvlášť horký). Vrtule 14x8 tam vůbec není. Největší vrtule v grafech je 14x7.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: stř 15.08.2018 7:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Grugh píše:
Chlazení:
Chlazení mám originální, tj. tragické.
Vstup vzduchu turbo kuželem, výstup dokonce žádný. Ale je to el. větroň kde na 5 minut motoru připadá 55 minut plachtění.
Přemýšlím o výstupním otvoru na hřbetu za křídli. Trojúhelník se zaoblenými rohy vrcholem dozadu? Ale mám strach o strukturální pevnost.

Zkus výstupní otvor "rozmělnit", přesněji, nedělej jeden velký otvor, ale vícero menších.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: stř 15.08.2018 17:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1891
[quote="Grugh"]Chlazení:
.......... Ale mám strach o strukturální pevnost.

olemuj to zevnitř uhlíkem a bude to v pohodě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 4S za 3S?
PříspěvekNapsal: sob 13.10.2018 7:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7119
Bydliště: Vsetín
A ještě jste zapomněli na pasivní odpory... :D takové ložisko má taky nějaký odpor a když mu zvednu otáčky, tak ten valivý odpor vyskočí s druhou mocninou... ;)

Ale dobře se bavím při čtení :D :D :D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: fmci13 a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz