Autor |
Zpráva |
ka2012
|
Napsal: sob 04.08.2018 19:47 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Epsilona XL 3 jsem tady představoval v lednu letošního roku. viewtopic.php?f=118&t=82814na 3S zapomeň, nedosáhl bys potřebného výkonu. 4S minimálně 4000 mAh a 60C. Měkčí baterku nebrat, proud při maximu 54A. Dneska jsem s nim létal a ještě s Nimbusem 3,6m , neskutečně to nosilo, jsem celej spálenej od sluníčka, ale to byl dneska den. Letu zdar Ka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: ned 05.08.2018 7:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
ka2012 píše: Epsilona XL 3 jsem tady představoval v lednu letošního roku. http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=82814na 3S zapomeň, nedosáhl bys potřebného výkonu. 4S minimálně 4000 mAh a 60C. Měkčí baterku nebrat, proud při maximu 54A. Dneska jsem s nim létal a ještě s Nimbusem 3,6m , neskutečně to nosilo, jsem celej spálenej od sluníčka, ale to byl dneska den. Letu zdar Ka 4000mAh, 60C, max. odběr 54A? Na to by při dané kapacitě mělo stačit 20C, když budu chtít mít jistotu tak 25-30C. Proč proboha 60C?
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pon 06.08.2018 7:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Měkká baterka začne při větších odběrech dříve plynovat, články se začnou přifukovat. Nelétat pod 3,7 na článek, nabíjet 1C. poklesy napětí na článcích jsou nejlépe vidět na telemetrii, když snímáš jednotlivé články čidlem. Ale jak vidím, jsi zde na fóru zkušený debatér, tak můj příspěvek ber jako moji zkušenost.
Mám nabito čekám na kumuly. Měj se.
Ka
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: úte 07.08.2018 11:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
BoBik_CZ píše: 4000mAh, 60C, max. odběr 54A? Na to by při dané kapacitě mělo stačit 20C, když budu chtít mít jistotu tak 25-30C. Proč proboha 60C? Plně souhlasím. Gens-Ace 4S 2600mAh, 25C . Běžně odebírám 75A a nabíjím 5A. Víc moje nabíječka neumí. 3. rok a bez problémů. Také osobní zkušenost.
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: úte 07.08.2018 15:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
On si ty Céčka taky vymýšlí a lepí kdejaký přelepovač pytlíků bo čím víc Cééé tím více adidas no ni ? Takže když vidím 20C tak usuzuji že s bídou většina bez újmy tak 10-15 když 60 tak doufám že bez újmy zvládne 40 . Taky raději koupím ověřenou značku a více Céé než potřebuji,pokud přežije,umožní mě i další experimenty s vyšší zátěží v jiném pohonu ,tak proč ne že.
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: úte 07.08.2018 17:38 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Tady je moje zkušenost, kterou nikomu nevnucuju. Nimbus 3,6m váha 3,2 kg, Lipol AGAPOWER 4S 4200 30C, asi 25 nabití po 1,5 hodinovém poletování. Ač bylo na článcích před přistáním ještě bohatě 3,7V, trochu jsem si pomohl motorem, asi jsem byl krátkej a jeden článek už padal k 3,1V. No a tam už to plynuje, baterky jsou jak cukety atd. Příloha:
Log_batery.jpg [ 103.68 KiB | Zobrazeno 1789 krát ]
Zdravím Ka
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: stř 08.08.2018 7:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
tratonah píše: Takže když vidím 20C tak usuzuji že s bídou většina bez újmy tak 10-15 když 60 tak doufám že bez újmy zvládne 40 . Si veľmi blízko pravde. Naše skúsenosti ukazujú, že LiPolky s nižšími deklarovanými Céčkami sa viac blížia pravde, ako tie s vyššími Céčkami. Rozdiel je aj v stárnutí. Zhrnuli sme to do "ľudovej" poučky: Tie skromnejšie (lipolky) menej klamú a pomalšie starnú. http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ekedy-viac
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: stř 08.08.2018 14:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
nin píše: Díky za radu.Takže,když koupím nějaké (např.Zippy,Gens,Turnigy) 4S 3000 až 4000mah,tak by to mělo vyhovovat Laguně i tomu Epsilonu? Dobre si to pochopil, toto je tá správna cesta. Kúp 4S cca. 3600 mAh aspoň 35C a bude to super.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: pon 13.08.2018 13:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Tak mi shodou okolností opět odchází baterie 3S v setovém el. větroni Staufenbiel Vitesse (V1). Motor by mohl být podle internetu Himax HC3528-800KV. Ale nemá na sobě žádné značení. Chtěl bych nahradit stávající sklopnou vrtuli 14x8" nějakou menší a použít 4S baterii. Je dobrá volba 13x6.5"? Nebo mám jít do ještě menší, např. 12x6" nebo 12x6.5"? Baterie mi nejspíš odchází přehříváním. Má stále tah i odpovídající kapacitu, ale nafouknutá je už hodně. Tahám z ní max cca 10-15C. Podle výrobce má 40/70C (Foxy G2). Juraj.Jurej: máš ještě svojí Vitesse? Jak jsi řešil chlazení baterie? Update: Ten údajný motor má v eCalcu a Drive Calculatoru naprosto rozdílné parametry. V prvním je (pro mě) asi nejvýhodnější 12x6.5" a ve druhém 13x6.5". Asi budu muset provést nějaké měření. Co je všechno potřeba změřit pro vytvoření nové definice motoru v drive calculatoru? Předpokládám, že proud naprázdno bez zátěže při různých napětích. A pak se zátěží stávající vrtulí. Je nějaký trik na měření otáček motoru?
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: úte 14.08.2018 9:32 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 14.08.2018 10:16 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Jak máš vyřešené chlazení? Proudí tam alespoň trochu vzduchu?
Na měření otáček je nejlepší dobrý regulátor. Regulátor totiž ví naprosto přesně, jak rychle střídá póly motoru. Když se zadá kolika kolika je to pólový motor, tak je to snadné.
A ještě si neodpustím poznámku k linearitě. Souhlasím s IGORB. To, že při měření naprázdno, zdá že proud roste lineárně ukazuje nejspíš na mizerná ložiska, než na potvrzení "novátorské" teorie o elektromotorech.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: stř 15.08.2018 1:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Chlazení: Chlazení mám originální, tj. tragické. Vstup vzduchu turbo kuželem, výstup dokonce žádný. Ale je to el. větroň kde na 5 minut motoru připadá 55 minut plachtění. Přemýšlím o výstupním otvoru na hřbetu za křídli. Trojúhelník se zaoblenými rohy vrcholem dozadu? Ale mám strach o strukturální pevnost.
Měření otáček: Bohužel můj regulátor nemá telemetrii. Navíc jsem si vždy myslel, že regulátor je mnohem tupější a že bez nějakého senzoru otáčky nezná. Ale nikdy jsem o tom moc nepřemýšlel.
Děkuji ka2012 za odkaz. Podle něho by na to spíš pasovala se 4S baterií vrtule 12x6 (nebo max. 12x6,5). Už teď jsem nejspíš motoru dával co proto (i když nebyl nijak zvlášť horký). Vrtule 14x8 tam vůbec není. Největší vrtule v grafech je 14x7.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 15.08.2018 7:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Grugh píše: Chlazení: Chlazení mám originální, tj. tragické. Vstup vzduchu turbo kuželem, výstup dokonce žádný. Ale je to el. větroň kde na 5 minut motoru připadá 55 minut plachtění. Přemýšlím o výstupním otvoru na hřbetu za křídli. Trojúhelník se zaoblenými rohy vrcholem dozadu? Ale mám strach o strukturální pevnost. Zkus výstupní otvor "rozmělnit", přesněji, nedělej jeden velký otvor, ale vícero menších.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: stř 15.08.2018 17:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
[quote="Grugh"]Chlazení: .......... Ale mám strach o strukturální pevnost.
olemuj to zevnitř uhlíkem a bude to v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: fmci13 a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|