Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: sob 18.08.2018 23:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dávám tady dohromady starej motor HP61 Gold Cup. Kdysi na konci 70-tých let ho vyráběla rakouská zbrojovka Hirtenberger patronen fabrik, proto HP. Je na svoji dobu docela moderní, pětikanál, ABS, šoupátkovej karburátor. Motor je funkční ale chybí mi dva šrouby inbus do hlavy. Problém je, že to jsou asi M3,5. Tedy nevím to jistě, hlava má průměr 6 mm, šestihran je 2,5 mm, přes závit je mikrometrem 3,33 - 3,37 mm, dýlka 20 mm, závit až k hlavě. Ovšem stoupání mi podle metrických měrek nepasuje žádný. Ale imperiál to taky asi nebude, proč by ho použila kontinentální evropská fabrika? Prolezl jsem na netu kde co a vidím to na značnej problém sehnat. Kdyby to nemělo takový divný stoupání, tak bych zkusil přetočit hlavy šroubů M4 na průměr 6 mm, pak by byl šestihran 3 mm a M4 stočit a přeříznout očkem na M3,5. No když bude nouze největší, tak motor předělám na inbusy M4 s hlavama stočenejma na 6 mm. Nenarazil jste někdo někde na M3.5 inbusy? A propo, chodí Vám výběr na webovkách Fabory.com/cz?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pkotatko
|
Napsal: sob 18.08.2018 23:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Motory byly pozdeji vyrabeny v USA, tak to nemusi byt nutne metricke srouby. http://www.mecoa.com/hp/parts.htm
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 19.08.2018 0:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
32 měrka do toho nejde. 28 měrka je už zase moc. Jako kdyby to bylo cca 31-30. Kurňa, nemůžou být ty šrouby střídáním teploty hlavy a dotahováním "natažený"? Hledal jsem, jestli nenajdu šroubek z Merkura a zatím nic. Larku, daj se šrouby a měrky porovnávat na projektoru?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 19.08.2018 0:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
pkotatko píše: Motory byly pozdeji vyrabeny v USA, tak to nemusi byt nutne metricke srouby. http://www.mecoa.com/hp/parts.htmTěžko, amíci (RJL) modelmotorárnu HP koupili 1990, to už jsem ho cca 6 let měl doma.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 19.08.2018 0:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Celeron píše: 32 měrka do toho nejde. 28 měrka je už zase moc. Jako kdyby to bylo cca 31-30. Kurňa, nemůžou být ty šrouby střídáním teploty hlavy a dotahováním "natažený"? Hledal jsem, jestli nenajdu šroubek z Merkura a zatím nic. Larku, daj se šrouby a měrky porovnávat na projektoru? Natažený samozřejmě být můžou. Mělo by to ale být znát při šroubování, jestli jdou v celé délce stejně volně. Ty šroubky z Merkura ale byly M3,5 a je to stejný závit jako ve starých el. zásuvkách, nebo na věnečku v krabicích. Porovnávat závity na profil-projektoru samozřejmě jdou a dá se na něm přímo i měřit. Záleží na jakém. Taky se dá použít dílenský mikroskop. Pokud ale máš metrické i palcové závitové měrky, tak ti na to porovnání stačí i lupa.
|
|
Nahoru |
|
|
Rosta2
|
Napsal: ned 19.08.2018 12:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
A co tak ten šroub upnout do hlavy soustruhu ( tak, že jako první operace ten šroub upneš do vrtací hlavičky v koníku - samo že celkem zvolna, abys nepoškodil závit toho šroubu, přijedeš s koníkem k univerzálce, tak abys ten šroub - za jeho hlavičku upnul v té univerzálce. Tato operace slouží k tomu, aby byl šroub uplý v ose soustruhu. Potom si upni do nožové hlavy závitový nůž, a pod silnou lupou, opatrně s tím nožem zajeď do toho závitu. Po najetí do toho závitu si nastav na malém podélném suportu 0 - a odjeť z toho závitu a zase opatrně vjeď do sousedního, a na noniusu budeš vidět, o jakou vzdálenost jsi odjel - samo to můžeš zkusit na vícemístech, aby, se vyloučila chyba. A máš to stoupání - sice v metrice, ale převod do inch už není problém, tedy pokud to není metrika.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 19.08.2018 15:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Sehnal jsem Merkura dlouhýho 12 mm, stoupání 0,6 a nejdou do sebe. Sehnat inbus M3,5 /0,6 dlouhej 15 mm je téměř nemožný a tuhle podivnost už vůbec. Už je tam M4/0,7 kterýho jsou všude k sehnání kýble. Larku, jestli myslíš věnečky do KU68 nebo Acidurek, tak to musí být něco hodně starýho, já mám všude M4. Koukal jsem i do "čokolády". V H10 je ještě M3 a H16 je už M4. A i kdyby někde M3,5 byly, tak budou krátký, s drážkou a z bláta.
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: ned 19.08.2018 19:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
kup si srouby ebay atd.....nebo zajdi tam kde spravujou amereicke auta ci harlaje... nebo sroubky na auticka od losi ci traxxas v šopu.. a uvidis co poridit..... hlavne to nekupuj ve fabory tam nevi co chtit
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 19.08.2018 21:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jirko, ty si neuvěřitelnej. Já jsem nikde nepsal, že máš ty šroubky z věnečků, nebo zásuvek, použít jako náhradu, ale že mají stejný závit jako ty z Merkuru, to je M3,5, takže jsem uvažoval jen porovnání stoupání. Jinak v tom Merkuru taky nebyly žádné 15mm dlouhé, ale co si pamatuju, tak tam byly jen dvě délky a ty delší měly max. 8 až 10mm. A to stoupání 0,6mm je pro M3,5 základní. A v těch zásuvkách, a na malém věnečku se používají M3,5 dodnes, viz. foto.
Přílohy: |
P1050656.JPG [ 108.2 KiB | Zobrazeno 2432 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 19.08.2018 22:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Mám M3,5x16: Příloha:
M3_5x16.jpg [ 87.79 KiB | Zobrazeno 2422 krát ]
Ale imbus to není
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 19.08.2018 23:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Vždyť to bylo to první co jsem mu radil hned v první reakci na začátku vlákna. Ono se to stoupání dá poměrně přesně změřit jen změřením rozteče přes třeba 10 vrcholů posuvkou a vydělit počtem vrcholů a v tabulkách najít jakému stoupání je to nejblíž.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: pon 20.08.2018 7:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Lark píše: Podle mě to bude UNF 6-40 - výpočtový velký průměr 3.505, 40TPI tj. 0.635. M3.5x 0.6 by to taky mohl být, ale protože ty M 3.5 šrouby i v té době byly těžko dosažitelné, tipoval bych spíš ten UNF. Co to je se dá nejlépe zjistit tím, že se to (překvapivě ) změří - bez změření je to čisté mlácení prázdné slámy.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: flyabit a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|