mulda
|
Napsal: úte 21.08.2018 9:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Už jsem to tu jednou psal a napíšu to znova.Podle mojich zkušeností,je stabilizace pro začátečníka,co nemá možnost aby ho někdo vzal na kabel,to nejlepší co může bejt.Já jsem se díky ní naučil lítat bez jedinýho pádu. První moje pokusy o let byly se SkyLady.Tenkrát ještě stabilizace nebyla.A každej pokus o let netraval víc jak půl minuty a vždycky jsem odcházel z louky s rozmláceným letadlem.To mě od lítání úplně odradilo a letadlo sem odložil na půdu. O nějakej ten rok dýl,jsem dostal chuť to zkusit znova.Po pročtení různých rad pro začátečníky,jsem si šel pro všemi vychvalovanýho EasyStarra,ale po doporučení prodavače jsem odcházel s elektrovětroněm Conscendo S se stabilizací.Sice bylo dražší,ale ve výsledku mě to ušetřilo spoustu peněz i času.První letadlo se kterým sem si konečně zalítal.Za měsíc už jsem lítal s jistotou bez stabilizace. V každým případě je důležitý mít mimo stabilizace i vhodný letadlo.I když všechny modely od Horizonu,který jsem měl byly hodný a do vývrtky se mi je nepodařilo dostat,ani když jsem se o to snažil, tak si myslim, že konkrétně Maule pro začátečníky moc vhodnej nebude.Spíš bych volil třeba Aprentice nebo právě Conscendo. A až člověk bude umět lítat,tak teprve jít dál.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 21.08.2018 10:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
vidis a ja si treba myslim ze nejlepsi je neco jako StepOne bez stabilizace. To letadlo je stabilni samo o sobe, je odolne takze pripadne drzkopady neboli a neuci cloveka ze se ma spolehat na elektroniku
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.08.2018 10:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Myslím že základ je pochopit souvislosti a úspěšně zalétat házedlo. Pak třeba volný model jako A3 apod. Poté stabilního dvoukanálového větroně, možná s pomocným motorem - ten není podmínkou. Dále přidat něco s křidélky. A moc nepospíchat dopředu. Škoda že už nejsou "v módě" jednokanálové modely. Tam se to pochopení a správné zalétání poměrně brzy projevilo a do budoucna vyplatilo
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 11:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
mulda píše: Podle mojich zkušeností,je stabilizace pro začátečníka,co nemá možnost aby ho někdo vzal na kabel,to nejlepší co může bejt.Já jsem se díky ní naučil lítat bez jedinýho pádu. A ako ťa naučila lietať keď si nemal tušáka prečo to letí rovno? Letieť doľava, doprava, nemýliť si smer pri lete proti sebe ťa naučí aj simulátor.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Walsoraj
|
Napsal: úte 21.08.2018 12:00 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.8.2018 Příspěvky: 19 Bydliště: Beroun
|
Takže z mého dotazu o možné příčině pádu je debata o vhodnosti používání stabilizace...
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.08.2018 12:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Walsoraj píše: Takže z mého dotazu o možné příčině pádu je debata o vhodnosti používání stabilizace... No.... třeba protože její použití je docela pravděpodobná příčina toho pádu?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 21.08.2018 12:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Díval jsem se na ten model, samozřejmě polomaketa skutečného ajráku. Krásná, s detaily, prostě ňuňaná polomaketa! Nechci kolegu jaroslawa podceňovat, ale přesně tohle klukům na kroužku vymlouvám. Chce to něco spořádaného, hodného, co když pustím kniply, se samo srovná, bez stabilizátorů. Nemusí to být jen a pouze Step One, ale aspoň s podobnými letovými vlastnostmi. Také nejsem příznivcem stabilizace. Na jednu stranu to jakoby pomůže, posune to hranici, ale na druhou to pak bez varování křapne. Stejně jako ABS, ESP a další vyfikundace v autech. Zastře to varovné signály a pak pokud se jde dál, už je na cokoliv pozdě.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 12:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Walsoraj píše: Takže z mého dotazu o možné příčině pádu je debata o vhodnosti používání stabilizace... Presne. Spoliehas na stabilizaciu ze ta to ukaruje a neberies ohlad na fyziku.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
DXS
|
Napsal: úte 21.08.2018 12:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.9.2014 Příspěvky: 516 Bydliště: Plzeňsko
|
Jardátor píše: Myslím,že nespokojenost s jednou značkou rádia se kterou je hodně uživatelů maximálně spokojeno sem nepatří,zase by se to zvrhlé. Tak proč s tím začínat? To je zase potřeba vnucovat FrSky a nadávat na Spektrum, když je v tomhle konkrétním případě vidět, že problém bude prostě v rukách? mulda píše: Už jsem to tu jednou psal a napíšu to znova.Podle mojich zkušeností,je stabilizace pro začátečníka,co nemá možnost aby ho někdo vzal na kabel,to nejlepší co může bejt. A podle mě je to blbost. Sám jsem začínal bez kabelu a hlavně bez stabilizace. Stálo to dvě vrtule, trochu purexu a jeden přední kryt, celkově za ani ne čtyři stovky, než přišel další model u kterého jsem získal víc jistoty i zkušeností. Myslím si, že Amper a LV mají nejblíže k odpovědi, co bylo příčinou pádu.
|
|
Nahoru |
|
|
Jardátor
|
Napsal: úte 21.08.2018 12:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.2.2012 Příspěvky: 1248
|
Žádnou značku jsem nejmenoval,takže pane DXS klídek.Taky jsem hledal příčinu pádů a žádnou nenašel.Zjistil ji až technik u dovozce nejmenované soupravy,naprosto stejně dopadl kolega.Když jsem ta éra rozbil,už jsem lítat uměl a éra mi tenkrát velmi poctivě osadil kamarád ,který se tím živí.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: úte 21.08.2018 18:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Neříkam že je to jedinej způsob jak se naučit lítat.Někomu to prostě jde líp hned a zničí jen pár vrtulí a někdo je na to víc levej,jako já a má po každým letu z letadla třísky.Já jsem si vyzkoušel oba způsoby a tak to můžu porovnat.Důležitý je ale,když už se člověk naučí základní reakce letadla,se snažit tu stabilizaci vypínat.Jinak se nenaučí nic.Vyletět do vejšky a tam ji vypnut a snažit se řídit sám.Pokud se letadlo dostane do polohy,kdy si s tim už neví rady,stačí přepnout přepínač a letadlo se samo srovná.Je to jako neviditelnej učitel na kabelu.Pokud se ovšem někdo spoléhá jen na stabilizaci a nesnaží se sám,tak je všechno špatně a nic se nenaučí. Každej na to má samozdřejmně jinej názor.Kdo se učil bez stabilizace,bude vždycky řikat že je na nic. Nicméně vývoj se nedá zastavit a je na čase si přiznat,že už neni třeba kupvat k prvnímu letadlu rovnou lahvičku purexu.
Omluvam se zakladateli vlákna za příspěvky mimo téma,ale musel jsem naspat pohled z druhé strany.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: úte 21.08.2018 19:07 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
Walsoraj:Ještě ohledně toho pádu.Zkontroluj si jestli někde nedrhne nějaký táho od serva,nebo někde nenaráží.Kdyby se někde něco sekalo a nešlo volně mohl by se díky tomu klidně resetnout BEC,což by tomu i odpovídalo.
|
|
Nahoru |
|
|
DXS
|
Napsal: úte 21.08.2018 19:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.9.2014 Příspěvky: 516 Bydliště: Plzeňsko
|
mulda píše: ...se snažit tu stabilizaci vypínat. No právě. Drtivá většina "pilotů" tu stabilizaci vypínat nebude, protože proč? Vždyť mě to přece zachrání z různých průserů. A vždyť jsem to takhle koupil/zaplatil a když to tam je... Stabilizaci beru k dobru u prcků do rozpětí 70-80cm s váhou několik desítek gramů, tam se v letu i pozitivně projeví, ale u skoro 2kg a 1,5m? Natož pak např. u Radiana v XL verzi. To už je naprostá pitomost. Se stabilizací jsem se lítat skutečně neučil. To však neznamená, že jsem se s ní nikdy v BNF verzi nesetkal. Beru ji jako částečné pozitivum, ovšem jen u těch malých modelů.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 21.08.2018 19:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
LV píše: Nie je, nič mu to neprinesie. Mě to mnoho přineslo. Co to odneslo tobě?
Začátečníkovi stabilizace přinese: 1) menší citlivost na poryvy větru 2) možnost letadlo okamžitě srovnat, když ztratí orientaci nebo se dostane do krize 3) možnost použít o něco menší letadlo, které získá letový projev většího, ale bez větších následků při havárii. 4) větší jistotu a méně stresu. Trochu jako při připojení zkušeného parťáka přes kabel. A co mu to odnese? Že se nenaučí řešit krizové situace? Opravdu si myslíš, že když v začátcích párkrát spadne v prvních vteřinách, aniž by vlastně zjistil proč, a bude muset čekat až zase letadlo pracně a nákladně opraví, tak to bude mít pro něj nějaký přínos? A nebo, že si spíš najde jiné hobby? A není vlastně parťák na kabelu podle tebe také zlo, které ti zabrání se naučit "správně" létat? A co odborný poradce zde na fóru, který radí jak a co udělat? Není to také zlo, protože tě nenaučí na věci přicházet sám? pro DXS: Stabilizace se nevypíná. Nanejvýš přepíná do akrobatičtějšího režimu. I ve velkých modelech to má částečný smysl, např. stabilnější přistání na dvoukolový podvozek nebo ultra bezpečný failsafe při ztrátě signálu. Stabilizaci používají i velké dopraváky. Prosím nepište, že stabilizace začátečníkovi nic nepřinese, když jste se s ní neučili létat nebo jí dokonce nikdy nepoužíváte. Naopak znáte někdo někoho, kdo by se učil létat s koptérou rovnou v akro módu?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|