Autor |
Zpráva |
mulda
|
Napsal: úte 21.08.2018 20:02 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
DXS píše: No právě. Drtivá většina "pilotů" tu stabilizaci vypínat nebude, protože proč? Vždyť mě to přece zachrání z různých průserů. A vždyť jsem to takhle koupil/zaplatil a když to tam je... Stabilizaci beru k dobru u prcků do rozpětí 70-80cm s váhou několik desítek gramů, tam se v letu i pozitivně projeví, ale u skoro 2kg a 1,5m? Natož pak např. u Radiana v XL verzi. To už je naprostá pitomost. Se stabilizací jsem se lítat skutečně neučil. To však neznamená, že jsem se s ní nikdy v BNF verzi nesetkal. Beru ji jako částečné pozitivum, ovšem jen u těch malých modelů. To už je ale jejich blbost,že se nechtějí naučit lítat sami a spoléhají se na stabilizaci poořád.Kdo se chce zlepšovat a posouvat se dál,tomu to pomůže.Komu stačí udávat letadlu směr a nevadí mu,že to za něj udržuje ve vzduchu stabilizace se lítat nikdy nenaučí.Ale to je každýho boj.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Grugh píše: Mě to mnoho přineslo. Co to odneslo tobě?
Mne to neodnieslo nič. V dobe keď som začínal z RC ja tak stabilizácia a ani polovica užívateľov RC manie nebolo na svete... Grugh píše: Začátečníkovi stabilizace přinese: 1) menší citlivost na poryvy větru 2) možnost letadlo okamžitě srovnat, když ztratí orientaci nebo se dostane do krize 3) možnost použít o něco menší letadlo, které získá letový projev většího, ale bez větších následků při havárii. 4) větší jistotu a méně stresu. Trochu jako při připojení zkušeného parťáka přes kabel. ad 1) Možno, ale po vypnutí sa bude diviť... ad 2) Treba sa učiť lietať s modelom na to vhodným a nekupovať krásne lacné čínske mrdky ad 3) Blbosť a platí to čo pre bod 2) ad 4) Menej stresu ano, ale iba do doby kým to vypne a zistí, že vôbec nevie lietať, napriek tomu že zaňho stabilizácia nalietala hodiny. Grugh píše: A co mu to odnese? Že se nenaučí řešit krizové situace? Opravdu si myslíš, že když v začátcích párkrát spadne v prvních vteřinách, aniž by vlastně zjistil proč, a bude muset čekat až zase letadlo pracně a nákladně opraví, tak to bude mít pro něj nějaký přínos? A nebo, že si spíš najde jiné hobby? Ak vydrží, bude z neho RC pilot ak nie najde si iné hobby. To je normálne. Grugh píše: A není vlastně parťák na kabelu podle tebe také zlo, které ti zabrání se naučit "správně" létat? A co odborný poradce zde na fóru, který radí jak a co udělat? Není to také zlo, protože tě nenaučí na věci přicházet sám? Ak parťák na kábli je skúsený RC pilot či modelár tak mu poradí čo robí zle a ako to má robiť. Zopár začiatočníkov som na kábli už mal a lietať sa naučili. Poradcovia tu na fóre sú často tí, čo sa včera pýtali a dnes sú múdri. To väčšinou zlo je. Grugh píše: Naopak znáte někdo někoho, kdo by se učil létat s koptérou rovnou v akro módu?
Ku koptéram sa nevyjadrujem, lebo to nie je RC model. Je to videohra a tie ja nehrám.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
jyrry píše: Myslím že základ je pochopit souvislosti a úspěšně zalétat házedlo. Pak třeba volný model jako A3 apod. Poté stabilního dvoukanálového větroně, možná s pomocným motorem - ten není podmínkou. Dále přidat něco s křidélky. A moc nepospíchat dopředu. Škoda že už nejsou "v módě" jednokanálové modely. Tam se to pochopení a správné zalétání poměrně brzy projevilo a do budoucna vyplatilo Nic proti osobním preferencím. Ale chtěl bych vidět např. penzistu, který se učí s házedlem na svažující se louce a pomáhá si přitom holí. Nebo 8 letého chlapce, který počítá statickou zásobu a pečlivě měří úhel seřízení. Jak se vyrovná s nižší potřebou statické zásoby při přechodu na rádiem řízený motorový model a vše si vědecky zdůvodní. A nebo jak bezchybně určí, že za horizontální neovladatelnost jeho dvoukanálového větroně je zodpovědné malé vzepětí křídel.(Mimochodem osobně bych dvoukanálové větroně preventivně zakázal. Ale to je každého jeho vlastní boj.) Může být i jiná cesta. Pořídit si rádiem řízený hodný elektro větroň (nebo letoun s tlačnou vrtulí typu beta). Nastavit ho podle nejlepšího svědomí a vědomí v souladu s návodem. Trochu potrénovat na simulátoru. A pak jít do vzduchu. Nejlépe se stabilizací. Mimochodem ani zdlouhavá cesta přes házedlo nezaručuje pochopení teorie. Odhaduji, že nejméně 2 z deseti zkušených modelářů zde špatně (dokonce i přesně opačně) interpretují výsledek dive testu. Klidně můžeme udělat anketu.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Grugh píše: Mimochodem ani zdlouhavá cesta přes házedlo nezaručuje pochopení teorie. Odhaduji, že nejméně 2 z deseti zkušených modelářů zde špatně (dokonce i přesně opačně) interpretují výsledek dive testu. Klidně můžeme udělat anketu.
Pokiaľ sa na výškovku pozrú ako na protiváhu, tak to nikto nemôže pochopiť zle. Model ľahký na čumák musím trimom potlačiť. Zvyšujúcou sa rýchlosťou bude model po parabole zvyšovať klesanie. Model ťažký na čumák musím trimom natiahnuť. Zvyšujúcou sa rýchlosťou bude stúpať, stratí rýchlosť a rozhúpe sa. Koniec divného testu. Prepáč, že som to anketárom prezradil...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
LV píše: Mne to neodnieslo nič. V dobe keď som začínal z RC ja tak stabilizácia a ani polovica užívateľov RC manie nebolo na svete...
ad 1) Možno, ale po vypnutí sa bude diviť... ad 2) Treba sa učiť lietať s modelom na to vhodným a nekupovať krásne lacné čínske mrdky ad 3) Blbosť a platí to čo pre bod 2) ad 4) Menej stresu ano, ale iba do doby kým to vypne a zistí, že vôbec nevie lietať, napriek tomu že zaňho stabilizácia nalietala hodiny.
To je přesně ono. Vyjadřujete se k něčemu co nepoužíváte. Zkuste zmínit alespoň jednoho konkrétního člověka, který se naučil létat se stabilizací a při přechodu na letadlo bez stabilizace překvapivě zjistil, že létat vlastně neumí. ad 1) Budu se opakovat: Stabilizace se nevypíná. Nanejvýš přepíná do akrobatičtějšího režimu. (I když pro detekci termiky … možná …) ad 2) Ani sebekvalitnější a sebedražší "nečínský" model nezabrání ztrátě orientace nebo jiné pilotní chybě. A samozřejmě ani nevyřeší následky. ad 3) Větší letadlo lépe lítá, ale o to horší jsou následky při pádu. Ani tam "nečínský" model nepomůže. To je prostě fyzika. Hmota roste s třetí mocninou rozměru, nosná plocha pouze s druhou. Kinetická energie E=1/2 m.v^2. A protože větší letadlo potřebuje i větší rychlost na udržení se ve vzduchu, tak kinetická energie roste dokonce rychleji než "jen" s třetí mocninou velikosti. ad 4) Viz add 1). Parťák lítá (resp. může lítat) za vás, stabilizace jen trochu pomáhá. Kolik vrtulníkářů léta bez pádel i bez stabilizace? To snad není "videohra"?Uznávám, že patříš mezi těch 8/10, co chápou dive test. Teď jen aby tě nikdo nezačal rozporovat.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Grugh píše: To je přesně ono. Vyjadřujete se k něčemu co nepoužíváte. Zkuste zmínit alespoň jednoho konkrétního člověka, který se naučil létat se stabilizací a při přechodu na letadlo bez stabilizace překvapivě zjistil, že létat vlastně neumí.
ad 1) Budu se opakovat: Stabilizace se nevypíná. Nanejvýš přepíná do akrobatičtějšího režimu. (I když pro detekci termiky … možná …) ad 2) Ani sebekvalitnější a sebedražší "nečínský" model nezabrání ztrátě orientace nebo jiné pilotní chybě. A samozřejmě ani nevyřeší následky. ad 3) Větší letadlo lépe lítá, ale o to horší jsou následky při pádu. Ani tam "nečínský" model nepomůže. To je prostě fyzika. Hmota roste s třetí mocninou rozměru, nosná plocha pouze s druhou. Kinetická energie E=1/2 m.v^2. A protože větší letadlo potřebuje i větší rychlost na udržení se ve vzduchu, tak kinetická energie roste dokonce rychleji než "jen" s třetí mocninou velikosti. ad 4) Viz add 1). Parťák lítá (resp. může lítat) za vás, stabilizace jen trochu pomáhá.
Kolik vrtulníkářů léta bez pádel i bez stabilizace? To snad není "videohra"?
Uznávám, že patříš mezi těch 8, co chápou dive test. Ten jen aby tě nikdo nezačal rozporovat. Nebudem sa opakovať, vypnutie stabilizácie = odstránenie z modelu, prechod na model bez... Kynetiku tu tiež nerieš, to všetko rieši výber vhodného modelu. Ale ak ťa to baví môžeš si kupovať nelietavé čínske mrdky a maskovať to stabilizáciou (do doby kým to nespadne do vrtáku stratou rýchlosti). Bezpádlo tu nepleť, to nie je plošník.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
LV píše: Nebudem sa opakovať, vypnutie stabilizácie = odstránenie z modelu, prechod na model bez... Kynetiku tu tiež nerieš, to všetko rieši výber vhodného modelu. Ale ak ťa to baví môžeš si kupovať nelietavé čínske mrdky a maskovať to stabilizáciou (do doby kým to nespadne do vrtáku stratou rýchlosti). Bezpádlo tu nepleť, to nie je plošník. Stabilizace nezabrání havárii po ztrátě vztlaku malou rychlostí. Ani nemůže. Nemá vztlak Dokáže pouze na chvíli částečně potlačit některé příznaky napovídající, že dojde k utržení proudnic. Ale má uplatnění ve zcela jiných oblastech. A dá se samozřejmě použít i v kvalitním modelu (pro tebe asi trochu překvapivě), protože stabilizace s modelem spolu nekomunikují čínsky. Pořád chybí ten konkrétní příklad nešťastníka, který byl přechodem na letadlo bez stabilizace tak hrozně zaskočen.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Ještě že tenkrát nebyl internet... to bych u něj proseděl času... po každém prásknutí s jednokanálem, pak tříkanálem a tak dál... kurva, jak já to vlastně přežil, ty zdlouhavé modelářské začátky...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
jyrry píše: Ještě že tenkrát nebyl internet... to bych u něj proseděl času... po každém prásknutí s jednokanálem, pak tříkanálem a tak dál... kurva, jak já to vlastně přežil, ty zdlouhavé modelářské začátky... Si velmi trpezlivy a statocny clovek.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 21.08.2018 21:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Grugh píše:
Ale má uplatnění ve zcela jiných oblastech. A dá se samozřejmě použít i v kvalitním modelu (pro tebe asi trochu překvapivě)... Kvalitny model si obvykle kupi skuseny pilot. Tam ma pouzitie stabilizacie fakt prekvapilo.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 21.08.2018 22:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Grugh píše: Pořád chybí ten konkrétní příklad nešťastníka, který byl přechodem na letadlo bez stabilizace tak hrozně zaskočen. Tak mě stačí jeden nešťastník (zakladatel vlákna), který je naopak zaskočen "jak je možné, že rozfláká éro se stabilizací", když v návodu jistě píší, že je to éro vhodné doslova pro blbečky, uměním řídit model letadla nepolíbené... Prosím, ať si ty blbečky nikdo nevztahuje na sebe.
|
|
Nahoru |
|
|
mulda
|
Napsal: úte 21.08.2018 22:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 151
|
aviatik666 píše: Tak mě stačí jeden nešťastník (zakladatel vlákna), který je naopak zaskočen "jak je možné, že rozfláká éro se stabilizací", když v návodu jistě píší, že je to éro vhodné doslova pro blbečky, uměním řídit model letadla nepolíbené... Prosím, ať si ty blbečky nikdo nevztahuje na sebe. Jenže u tohodle éra neni nikde napsaný,že je pro začátečníky.Píšou pro mírně pokročilé.Takže jako první určitě ne.Aby stabilizace k něčemu byla,musí být v letadle,který začátečník zvládne i po jejím vypnutí. To je právě ten problém,lidi si myslí že když to má stabilizaci,tak to nemůže spadnout a naučí je to samo lítat.Omyl!Stabilizace je vhodná jenom na to aby se začátečník s letadlem dostal do bezpečný výšky a tam se v klidu učil bez ní.Případně na záchranu,když už neví co s tim.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 21.08.2018 22:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
mulda píše: Jenže u tohodle éra neni nikde napsaný,že je pro začátečníky.Píšou pro mírně pokročilé.Takže jako první určitě ne.Aby stabilizace k něčemu byla,musí být v letadle,který začátečník zvládne i po jejím vypnutí. To je právě ten problém,lidi si myslí že když to má stabilizaci,tak to nemůže spadnout a naučí je to samo lítat.Omyl!Stabilizace je vhodná jenom na to aby se začátečník s letadlem dostal do bezpečný výšky a tam se v klidu učil bez ní.Případně na záchranu,když už neví co s tim. Bylo to myšleno lehce ironicky...
|
|
Nahoru |
|
|
Sir.Ignor
|
Napsal: stř 22.08.2018 0:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 4.9.2011 Příspěvky: 76 Bydliště: Horni Pertoltice Obrázky: 2
|
Ahoj všem. No na začátek. Asi letadlo spadlo na nízkou rychlost a nebo ještě hůře, na nevyváženost. pokud je na zadek těžší, udělá přesně to, co bylo popsáno na začátku a na co se kolega modelář ve skutečnosti ptal. Proto doporučuji požádat zkušeného kolegu o kontrolu vyvážení modelu. Ví podle sebe, jak sám jsem zápasil s tím, než jsem se opravdu naučil vyvážit model. Jinak pro začátky doporučuji jemně težší na čumák. A abych se přidal k těm, co zde pořád mluví o stabilizaci, no je přeci na každém, co si do letadla strčí a s čím léta. pokud mu to tak vyhovuje, je to jeho věc, a většinou za čas přijde na vše, co potřebuje k opravdovému lítání. A jinak, dnes už je i stabilizace s akcelerometrem a dalšími vymoženostmi a ta vám na motoru opravdu přidá. Láďa
_________________ CESSNA 182 SKYLANE, DG 300 Elan, EXTRA 330L, F6F HELLCAT TURNIGY 9XR Pro a XJT, TARANIS X9D+
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 22.08.2018 4:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Škoda že tu není někdo od Berouna, stačilo by kdyby se s tím původně zmíněným modelem prolétl a pak napsal co jako. Takhle každý připíše další teorii a domněnky a pravdy ale nikam už to nevede
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|