Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
Autor |
Zpráva |
Shorty
|
Napsal: stř 22.08.2018 19:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Název dodám, až se najde někdo, kdo to pozná . Tak jsem dokončil tento stroj Příloha:
P1040400.JPG [ 94.14 KiB | Zobrazeno 6322 krát ]
Příloha:
P1040401.JPG [ 82.96 KiB | Zobrazeno 6322 krát ]
Příloha:
P1040402.JPG [ 106.44 KiB | Zobrazeno 6322 krát ]
Příloha:
P1040403.JPG [ 74.34 KiB | Zobrazeno 6322 krát ]
Přiznám se, že je to spíš experiment. Vždycky se mi líbil. Ovšem využití rozdělený trysky z jednoho EDF jsem zatím nijak netestoval. Čekal jsem, že to třeba špatně poletí kvůli výkonu a tak. Ale tohle jsem nečekal. Je to první stroj, co neletí vůbec. A nevím proč. Výkon dostačující. Profil odzkoušenej ( na 3 lítajících Delfínech). Co to dělá? Po startu, kdy to táhne guma dobrý. Po pár metrech, kdy přebírá iniciativu EDF prudkej obrat na pravou stranu doslova na záda a zem. tak rychle, že se na to nedá reagovat. Tak jsem dal trochu kontra na křidýlka v domnění, že je tam něco špatně v konstrukci. Není. Doma jsem přeměřoval. Druhej start. Na gumě dobrý a náklon do leva. A vzápětí opět prudce doprava na záda a rána vzhůru nohama na čumák. To je úplně první éro, co vůbec neletí. I to první, co jsem někdy v 10 slepil bez plánu ze špejlí letělo líp . Jediný, co mě napadá je to, že ty trysky jsou nějak špatně, nebo proud vzduchu ovlivňuje ten ocas nad nima. Jen proboha neříkejte, abych si nastudoval aerodynamiku . Do teď jsem si vystačil s tím co vím a měnit to nebudu . Tak snad někdo přijde s nějakým nápadem a nebo aspoň názvem letadla.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
Naposledy upravil Shorty dne stř 22.08.2018 20:12, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
robil1.6gti
|
Napsal: stř 22.08.2018 19:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
|
Je to MIG 9. Nápad, co s tím, ale nemám.
Robil.
_________________ Taranis , Stinger,Phoenix 2000, Marabu XL,Hotwing ,Algol , Phantom 300, Twinstar
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 22.08.2018 19:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Krásný!!! Jojo, MIG9...
Nápad proč to neletí: Není ten pilot mrtvý? Za války, když zastřelili pilota MIGu, tak letadlo taky padlo.
Ne-e, napadá mě, jaký máš úhel seřízení? (výškovka vůči křídlu). Na té gumě je to tažené za předek, to by letělo i koště. Pak při motorovém letu už se musí uplatnit holt ta aerodynamika... Neřiditelná letadla bývají, co mají těžiště moc vzadu, neboli potřebují letět s potlačenou výškovkou, neboli se záporným úhlem seřízení.
Ber to jenom jako nápad na co se prvně podívat...
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 22.08.2018 20:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
zkusil bych ho strelit gumou a nepridavat to EDFko. Proste bez motoru ala zakluz. Rikam si ze by to mohlo alespon nasmerovat zda je problem s celkem (teziste, serizeni) nebo to dela az ofuk kormidel tema rourama nebo ze napr. ze vzduch vychazi nejak rotovany a odsava proudnice od kridla Pokud by to delalo pouze s motorem tak bych zkusil vystupni roury prodlouzit aby jsi je dostal za kridlo. Tim by jsi zjistil zda je problem na kridle nebo spis na kormidlech. Ale mam s tim nulovou praxi takze pokud je tu nejaky zkuseny co neco podobneho resil tak se tou moji radou nerid
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: stř 22.08.2018 20:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Dobrý. Jsou tu znalci.
Woita: Těžiště jsem přepočítal a i na další pokus posunul ještě dopředu. To by muselo bejt hodně mimo. A i s tím mám zkušenost. To jsem asi o necelý 2 cm měl moc vzadu u jednoho Delfína( můj omyl), ale i to letělo jen pod plynem šel nahoru a potlačenej letěl. Tady je to jiný. Přijde mi to, že to obrátí ty trysky, jak to zabere naplno. Jak říkám. Jejich vytvarování je jen jak to namaloval kolega od 3d tisku.
Amper: To vyzkouším. Dobrej nápad.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: stř 22.08.2018 20:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Zdravím Shorty,nejsem ten pravý co by mohl radit ale podobný problémy jsem měl s raketoplánem.Možná to bude ode mně výkřik do tmy ale mě tenkrát měnily takhle podobně(skoro přesně) směr imitace trysek za vyůstěním od dmychadla.Zasahovalo to jen nepatrně ale měnilo to směr bleskurychle.Možná že to tvé rozdvojení je malinko asymetrický a problém je na světě(beru v potaz že jsi korigoval ovládací prvky).Já je taky korigoval a nakonec jsem ho dostal do vzduchu vzhůru nohama ale né na dlouho,páč jsem ještě nezvládal zádový let.A když jsem šel nasr. domů a nevěděl jsem už co změnit tak jsem čuměl zezadu do výtokovky a tím jsem zjistil že mi tam zasahují nepatrně ty imitace a ještě k tomu nepravidelně a ty usměrňovaly vzduch tam kam neměly,tak jsem je uřezal a raketoplánek vyletěl jako anděl i když byl už párkrát opravovaný a trochu deformovaný.Zkus o tom jen tak malinko popřemýšlet.,možná je to blbost ale....
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 22.08.2018 20:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Shorty píše: Název dodám, až se najde někdo, kdo to pozná . Tak jsem dokončil tento stroj Příloha: P1040400.JPG Příloha: P1040401.JPG Příloha: P1040402.JPG Příloha: P1040403.JPG Přiznám se, že je to spíš experiment. Vždycky se mi líbil. Ovšem využití rozdělený trysky z jednoho EDF jsem zatím nijak netestoval. Čekal jsem, že to třeba špatně poletí kvůli výkonu a tak. Ale tohle jsem nečekal. Je to první stroj, co neletí vůbec. A nevím proč. Výkon dostačující. Profil odzkoušenej ( na 3 lítajících Delfínech). Co to dělá? Po startu, kdy to táhne guma dobrý. Po pár metrech, kdy přebírá iniciativu EDF prudkej obrat na pravou stranu doslova na záda a zem. tak rychle, že se na to nedá reagovat. Tak jsem dal trochu kontra na křidýlka v domnění, že je tam něco špatně v konstrukci. Není. Doma jsem přeměřoval. Druhej start. Na gumě dobrý a náklon do leva. A vzápětí opět prudce doprava na záda a rána vzhůru nohama na čumák. To je úplně první éro, co vůbec neletí. I to první, co jsem někdy v 10 slepil bez plánu ze špejlí letělo líp . Jediný, co mě napadá je to, že ty trysky jsou nějak špatně, nebo proud vzduchu ovlivňuje ten ocas nad nima. Jen proboha neříkejte, abych si nastudoval aerodynamiku . Do teď jsem si vystačil s tím co vím a měnit to nebudu . Tak snad někdo přijde s nějakým nápadem a nebo aspoň názvem letadla. Možná to má akorát cca stejné "letové" vlastnosti jako předloha - akorát u toho modelu je to ještě výraznější - kdyby se originál střelil na gumě, taky by se to možná taky trhalo.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: stř 22.08.2018 20:35 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Tohle éro se mi vždycky líbilo.
Má rychlost při pádu. Nebo se to jen vzepne a spadne bez rychlosti?? To že to padá na nějakou stranu je logické.
Šel bych na velkou plochu a zkusil start bez motoru. Jen na gumu. Pokud poletí rovně a bez problému tak to bude motorem a zkusil bych start třeba s polovinou plynu. Prostě pokus jak se to chová.
Super by bylo video. Takhle se dost blbě radí.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: stř 22.08.2018 20:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1794 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 22.08.2018 20:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Amper píše: zkusil bych ho strelit gumou a nepridavat to EDFko. Proste bez motoru ala zakluz. Rikam si ze by to mohlo alespon nasmerovat zda je problem s celkem (teziste, serizeni) nebo to dela az ofuk kormidel tema rourama nebo ze napr. ze vzduch vychazi nejak rotovany a odsava proudnice od kridla Pokud by to delalo pouze s motorem tak bych zkusil vystupni roury prodlouzit aby jsi je dostal za kridlo. Tim by jsi zjistil zda je problem na kridle nebo spis na kormidlech. Ale mam s tim nulovou praxi takze pokud je tu nejaky zkuseny co neco podobneho resil tak se tou moji radou nerid Pokud nemá těžiště někde mimo model, nejsou nějaký nesmyslný profily a není nějaká nesmyslná geometrie (ůhly a překroucení křídla) tak to po vystřelení poletí normálně - protože není důvod proč by to bez motoru nemělo letět. Mj, u originálu se to chovalo tak tragicky , že po naskočení motorů to normálně padalo na zadek - jak se to vzadu tím proudem pod zadkem trupu (tím nosníkem) odsálo.
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: stř 22.08.2018 21:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Také je možnost dát do éra stabilizaci a s ní odstartovat. V dostatečné výšce jí vypnout a zkoušet motorový i bezmotorový let. Pokud s tím prásknu o zem hned při startu, příčina se stanovuje špatně.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: stř 22.08.2018 21:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Lietadlo s tlacnou vrtulou hore, za taziskom, tlaci "dole" a robi otacavy moment okolo taziska tak ze tlaci predok hore
Nie je zrejme kde ustia otvory a kam smeruju, nebude toto 'kriticke'? T.j. poloha za taziskom a smer trysiek?
|
|
Nahoru |
|
|
kocispavel
|
Napsal: stř 22.08.2018 21:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.7.2009 Příspěvky: 777 Bydliště: Hodonín
|
Ahoj,
tak mě napadá - díky rotaci proudu vzduchu vystupujícího z EDF - nefouká z jedné trysky víc vzduchu než ze druhé? A tím by vznikal moment který model roztočí. Pak by nezbylo než upravit vnitřní kanály vzduchu, popřípadě "natočit" výstupní trysky proti směru rotace aby se eliminoval ten nepříznivý moment. Je to spekulace, ale co kdyby?
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 22.08.2018 22:05 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
kocispavel píše: Ahoj,
tak mě napadá - díky rotaci proudu vzduchu vystupujícího z EDF - nefouká z jedné trysky víc vzduchu než ze druhé? A tím by vznikal moment který model roztočí. Pak by nezbylo než upravit vnitřní kanály vzduchu, popřípadě "natočit" výstupní trysky proti směru rotace aby se eliminoval ten nepříznivý moment. Je to spekulace, ale co kdyby? Vidím to taky na nějaký takovýto problém . Odhaduji, že dmychadlo špatně rovná vzduch na výstupu a díky uspořádání kanálů za dmychadlem se do jednoho výstupu dostane jiné množství vzduchu a udělá to bordel za modelem . Jak to ale řešit netuším . Nevím jak to máš uvnitř udělaný . Asi bych nedělil prostor za dmychadlem a nechal vzadu jen dvě díry . Za dmychadlem se to natlakuje a měly by se díry natlakovat potom stejně . Pokud se ti to letadlo stočí opravdu kvůli tomuto problému , měl bys to cítit i v ruce, když ho držíš a dáš plný plyn .
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: stř 22.08.2018 23:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Co takhle na zemi letadlo zafixovat a zkusit EDF na plný plyn? A nějakým prostředkem (provázek na klacku?) zjistit jak moc symetricky foukají trysky.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|