Autor |
Zpráva |
Vážka
|
Napsal: úte 04.09.2018 10:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Ahojte, mam doma Sea Beavera od Pelilana a uvazuju, ze bych na nabezku dal sloty z Timbera. Mate nekdo zkusenost s Timberem, jak litat se sloty a bez, jestli to ma vyznam? Predem diky.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Libor
|
Napsal: úte 04.09.2018 12:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Mám doma Beavera od Pelikána a mám doma Timbera se sloty. Ty sloty na Timberu význam mají, Timber bez slotů by si nenechal líbit to, co si nechá líbit Timber se sloty.
Smysl bastlit sloty z Timbera na Sea Beavera moc nevidím.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 04.09.2018 12:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Libor píše: Smysl bastlit sloty z Timbera na Sea Beavera moc nevidím. Také to moc nechápu, to je něco podobného, jako by chtěl např. u Fi 156 Storch sloty odbastlit.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 04.09.2018 13:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Diky, hosi. No, chtel jsem Beavera spomalit, aby si nechal libit jeste pomalejsi prulety nebo pristani na minimalce.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 04.09.2018 13:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Myslite, ze by to nefungovalo kvuli rozdilnym profilum kridla nebo proc?
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 04.09.2018 13:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Nevím jakou máš konkrétně verzi, ale pokud je to ta s klapkama, tak co víc potřebuješ...?
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 04.09.2018 13:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Klapka ero spomalis, ale zvysis odpor a pod urcitou rychlost uz to nejde. A se slotama by to mozna slo.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 04.09.2018 14:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Lark píše: Nejsem žádný aerodynamik, ale co vím tak sloty letadlo nezpomalí Tak to bych netvrdil. Citace: Vzniklá štěrbina mezi slotem a zbytkem křídla zvyšuje vztlak a brání odtržení proudnic (angl. stall) při nízkých rychlostech a umožňuje let s větším úhlem náběhu. Na druhé straně zvyšuje čelní odpor a snižuje tak dosažitelnou rychlost. https://cs.wikipedia.org/wiki/Slot_(letectv%C3%AD)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 04.09.2018 14:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ano, ale u pevných slotů je ten vliv hlavně při velkém náběhu křídla, což je při dvokolém podvozku splněno. Ty výsuvné sloty, třeba u dopraváků jsou už ale něco jiného. Ty se vsouvají i dolů pod náběžnou hranu a společně s klapkami zvětšují celkové prohnutí profilu. Podívej se do toho odkazu ode mě.
Edit: Díky tomu většímu náběhu se samozřejmě dá dosáhnout i nižší pádové rychlosti a samozřejmě i za cenu většího odporu, a tím pádem i potřeby zvýšení tahu motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 04.09.2018 15:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Lark píše: Edit: Díky tomu většímu náběhu se samozřejmě dá dosáhnout i nižší pádové rychlosti a samozřejmě i za cenu většího odporu, a tím pádem i potřeby zvýšení tahu motoru. Nevím jaké máš osobní praktické zkušenosti ty, ale já např. u přistání s Piperem na klapkách dokážu díky práci s motorem (tzv. ofukováním) přistát na tak malé rychlosti, že někteří, co to viděli, nevěřícně kroutili hlavou. To vše za úplného bezvětří. To samé dělá kamarád se Storchem, který má navíc sloty.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 04.09.2018 15:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ale já ti přece nevyvracím tvoje pilotní schopnosti. Jaký je vliv klapek a slotů se stačí podívat na grafy z odkazu. Co kdo dokáže s jakým modelem taky záleží nejen na umění pilotáže, ale třeba i na plošném zatížení.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: stř 05.09.2018 0:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Dobrej clanek Larku, diky. Takze zaver pro me, sloty sice zvysi vztlak a umozni let na nizsi rychlosti, ale i tak za cenu vyssiho odporu. Takze vetsi spotreba baterek a pomalejsi let vzdy ikdyz nechci. Podobne jsem to mel na Funcubu s vortex generatory, taky sel vic vydojit, ale vyrazne vzrostla spotreba baterek a uz nebyl tak zivy. Takze na to asi prdim. Dekuju za podnetnou debatu.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 05.09.2018 1:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ty pevné sloty ale v přímém letu zase tolik nebrzdí, jako ty vortexy, jejich vliv je hlavně při tom větším náběhu křídla, takže si nemyslím, že by nějak razantně stoupla spotřeba, přotože přidávat budeš je při velkém náběhu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|