Autor |
Zpráva |
Flieger
|
Napsal: pon 08.10.2018 9:42 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2011 Příspěvky: 83 Bydliště: Praha Obrázky: 39
|
Lark: No ale vyřeší se tím i natočení podél podélné osy (Roll), nebo to poletí jako "pes" ?
_________________ Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Lark
|
Napsal: pon 08.10.2018 9:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Určitě se to hodně zmírní. Samozřejmě že v momentu prudkého přidání se uplatňuje reakce kroutivého momentu od motoru, ale v ustáleném letu je to spíš jen bočení, které srovnáš vyosením motoru, nebo směrovkou.
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: pon 08.10.2018 20:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Flieger píše: Trochu nepříjemný moment je, že se musí model převažovat dle použité baterie. Jelikož kupuji stále 2S/2200 mAh od Gens ale s přibižně ročním odstupem - sleduji, že jsou baterie stále lehčí. Pokud je letadlo až taková citlivka, mám baterie dovážené kouskem olova na jednotnou hmotnost té nejtěžší. Pak už nemusím nic řešit...
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
Flieger
|
Napsal: úte 09.10.2018 6:36 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2011 Příspěvky: 83 Bydliště: Praha Obrázky: 39
|
Zelkar - díky - to dobrý tip U toho EG se stejně musí baterky obalit nějakým tenkým polystyrenem, aby byla lipolka v trupu natěsno, takže místo tam je. Při dovažování jsem si všiml ještě jedné důležité věci: závaží (v mém případě karosářské podložky) by se vždy měla dávat do nějaké stabilní pozice. Všiml jsem si, že podložky, které byly z důvodu nedostatku místa nalepené v prostoru ESC zevnitř na boku trupu už vykazovaly nepříjemný kroutící moment. Každopádně bylo znát, když jsem všechna závaží seskupil a nalepil na dno - letadlo pak bylo stabilnější.
_________________ Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 09.10.2018 10:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Kolik váží trup letadla včetně elektroniky, pohonu a baterie? A kolik dělá to dovážení podložkami? Easy glider není žádný nestabilní akrobat, ale poctivý stabilní větroň s rozumným vzepětím křídel. Jestli jsou podložky na bocích trupu nebo na jeho dně určitě poznat nelze. Ale když někdo potřebuje u tak prověřeného modelu předělávat motorovou přepážku, tak mě to vlastně ani nepřekvapuje. Baterie se neobkládají polystyrenem, ale přidělávají se suchým zipem ke dnu. Nebo se do trupu přidělají pásky na suchý zip, které baterii drží.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 09.10.2018 17:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Lark píše: A viděl jsi kde je u EG uložená baterie? Zasouvá se do kapsy pod křídlem a tam asi žádný sucháč, nebo pásky nedáš. Já to mám vyřešené tak, že za baterií mám podložku z tvrdší pěny, která mi vymezuje hloubku zasunutí a na přední části mám na sucháši překližkové "T", kterého druhý konec sucháčem upínám na destičku nad přijímačem. To se omlouvám, asi jsem zaspal dobu. Otec v letitém easy glideru používal suchý zip a baterie byla jen kousek za servy. Přijímač se tísnil na boku a s baterií bojoval o místo. Možná to tak měl kvůli těžišti. Byl tam neuvěřitelně poddimenzovaný stejnosměrný motor. Ještě ho stále má, tak po víkendu můžu přitáhnout fotky.
Přílohy: |
easyglider.jpg [ 28.01 KiB | Zobrazeno 820 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 09.10.2018 18:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
No tak to jsem možná zaspal spíš já. Jde ale hlavně o to, kde tu baterku má tazatel.
|
|
Nahoru |
|
|
Flieger
|
Napsal: stř 10.10.2018 7:25 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2011 Příspěvky: 83 Bydliště: Praha Obrázky: 39
|
Lark - baterie je uložená tak, jak má být (viz tvoje fotka). Je tam díky té polystyrenové destičce napěchovaná, aby se neposouvala z přesně označené pozice. Chlazení baterie neřeším, protože u té mé verze EG jsou tam tak malé proudy, že se nic nezahřívá ani nenafukuje
_________________ Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 10.10.2018 9:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pak by ale změna váhy baterky neměla mít nějaký významný vliv, protože je přibližně v těžišti.
|
|
Nahoru |
|
|
Flieger
|
Napsal: stř 10.10.2018 11:05 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 17.5.2011 Příspěvky: 83 Bydliště: Praha Obrázky: 39
|
JoJo - taky si myslím, že by to EG mohl "snést". Jednoduše to vyvážím dle nejlehčí baterie a v případě použití té nejtěžší to bude halt lehce těžší na čumák Pozn.: Dle Diving testu pak uvidím, zda je to významná změna nebo nikoliv.
_________________ Nejvíce poruch vykazuje element nad kniply : )
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 10.10.2018 11:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
To není potřeba aby to bylo s větší baterkou těžší na čumák. Udělal bych to obráceně. Vyvážil s tou těžší, a na tu lehčí bych na zadek nalepil špalíček z nějaké tvrdší pěny, aby nešla víc dozadu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|