Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
aviatik666
|
Napsal: pát 30.11.2018 2:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
blesk píše: Kdysi jsem přemýšlel nad cukrovýma motorama, ale nějak jsem k tomu ještě neměl odvahu, asi jsem srab... Ale KNO3 a sorbitol by mohl být relativně bezpečný Jako haranti jsme za komanče experimentovali s Travexem NaClO3 a cukrem. Nejlepší výsledky byly s poměrem 1:1. Směs se sypala do vystřelené "myslivecké" patrony s vyraženou zápalkou a k iniciaci poslačil kousek prskavky. Byla to docela zábava...
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pát 30.11.2018 7:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
A dokazalo i něco smysluplného, nebo to jen zahořelo a zadýmilo?
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 30.11.2018 8:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
blesk píše: Kdysi jsem přemýšlel nad cukrovýma motorama, ale nějak jsem k tomu ještě neměl odvahu, asi jsem srab... Ale KNO3 a sorbitol by mohl být relativně bezpečný Nechci komentovat bezpečnost, ale ryze fakticky je dost problém udělat motor s dlouhým plynulým hořením při celkem nízkém tahu, jako se užívá právě v Kometu. Tohle se dělá blbě, opravdu dobře fungují jen moderní kompozitní slože, což právě Klima užívá. Jinak je velký problém s pravidelností tahu atd. Motory s vysokým krátkým tahem se dělají snáze, ale to je jiné téma...
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: pát 30.11.2018 9:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
blesk píše: A dokazalo i něco smysluplného, nebo to jen zahořelo a zadýmilo? Ještě si pamatuji, že původní záměr byl aby to bouchlo, což se v provedení jak jsem popsal nikdy nepodařilo. Patrona se buď roztočila, nebo vyletěla nekontrolovatelně jakýmkoli směrem. Také si pamatuji, že hoření nebylo dostatečně rychlé pro požadovanou explozi, ale dostačující pro tah trvající cca 10 vteřin. Jako 12-ti letí smradi jsem ale chtěli, aby to řádně bouchalo, takže jsme přešli na plnění černým prachem, který nám plnoletý kamarád kupoval v prodejně Lověny v HK. Teprve potom byly ty kýžené výsledky... Travex měl konzistenci cukru krystalu, se kterým se to míchalo. Pokud bych to chtěl dnes použít jako raketové palivo, asi bych to jemně namlel (každé zvlášť) a po důkladném promíchání nějakým způsobem slisoval do potřebného obalu... Nevím, ale myslím, že by to mohlo fungovat.
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: pát 30.11.2018 9:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
REX píše: Motor je značeny D3-P doba hoření 6s, průměrný tah 3N, bez výmetu Díky. Tak to je jiná - já mám největší motory C6-5, takže na něco takového bych stejně asi musel kupovat déčko. Nebo teda postavit něco lehčího. 320 gramů se mně zdá už docela dost, to má moje metrové samokřídlo v plné polní. Ale tak za pokus by to stálo, jestli by šlo přesměrovat i ten zpětný pulz někam dozadu, aby ten model nezastavil ve vzduchu. Že bych postavil V-1?
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 30.11.2018 10:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
YenyaKas píše: Ale tak za pokus by to stálo, jestli by šlo přesměrovat i ten zpětný pulz někam dozadu, aby ten model nezastavil ve vzduchu. Ty asi nemáš moc znalostí o raketové modelařině, co? Jinak bys věděl, že výmetu se zbavíš během okamžiku - prostě vyndáš z motoru víčko v zadní části a těch pár zrnek černého střelného prachu (což je právě slož pro výmet) buť jen vysypeš (třeba Rapiery) anebo "odškrábneš" špachtličkou, pokud jsou zalité jako třeba u starších Quest či právě Klima. Riziko nulové, v první variantě není snad ani teoretické, v druhé bych musel být opravdu extrémně nešikovný... Viz třeba obrázek u mne na blogu http://modelweb.fotozona.cz/2014/07/nec ... ercni.html , tam je rozkresleno, jak to v motoru jde po sobě...
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: pát 30.11.2018 14:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
No, nemám , ale tak od toho tady to fórum je, no né? Raketový motor jsem dosud bral jako blackbox. A teda s Klimou nemám žádné zkušenosti, mám jen Estes. Na pohled to žádné plastové víčko nahoře nemá. Ale tak pokud by to šlo nějak snadno odpreparovat, bylo by to skvělé. BTW, máš (nebo někdo) zkušenosti s paralelním zážehem víc motorů? Že bych použil 2x C6-5, třeba. Ale vůbec si neumím představit, jak moc je těžké zajistit dostatečně současný zážeh. Zatím jsem zapaloval elektrickým palníkem.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pát 30.11.2018 15:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
YenyaKas píše: Ale tak za pokus by to stálo, jestli by šlo přesměrovat i ten zpětný pulz někam dozadu, aby ten model nezastavil ve vzduchu.
A proč by měl být "zpětný pulz" (myslíš asi výmet) problém? Když jsem jako mlaďoch soutěžně lítal rakety, tak jednou z kategorií byla S4A - raketoplán. V podstatě házedlo, které mělo v přední části lože pro raketový motor: https://www.google.com/search?q=sout%C4 ... hoh5oD7lAM: Výmet motor "vyrazil" ven a raketoplán klouzal v bezmotorovém letu. Tak bys to vyřešil nějak podobně, ne?
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: sob 01.12.2018 11:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Jako jasně, nechat motor vyrazit ven je druhá možnost, ale zase se mi nechce nechat takovou relativně tvrdou věc jen tak někam náhodně nekontrolovatelně padat.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: sob 01.12.2018 13:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
YenyaKas píše: Jako jasně, nechat motor vyrazit ven je druhá možnost, ale zase se mi nechce nechat takovou relativně tvrdou věc jen tak někam náhodně nekontrolovatelně padat. Máš správný přístup k věci, ale zase bych to asi tak zbytečně nedramatizoval, je to otázkou pár vteřin, kdy motor vyhoří a bude vyhozen, stačí se před startem dobře rozhlédnout a zhodnotit jaká je situace okolo a člověk nelétá nad hlavami někoho dalšího.
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 02.12.2018 10:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
YenyaKas píše: No, nemám , ale tak od toho tady to fórum je, no né? Raketový motor jsem dosud bral jako blackbox. A teda s Klimou nemám žádné zkušenosti, mám jen Estes. Na pohled to žádné plastové víčko nahoře nemá. Ale tak pokud by to šlo nějak snadno odpreparovat, bylo by to skvělé. BTW, máš (nebo někdo) zkušenosti s paralelním zážehem víc motorů? Že bych použil 2x C6-5, třeba. Ale vůbec si neumím představit, jak moc je těžké zajistit dostatečně současný zážeh. Zatím jsem zapaloval elektrickým palníkem. Na současný zážeh více motorů se používá bleskovice, ta je zapálena buď elektrickým palníkem, nebo klasickou zápalnou šňůrou.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: ned 02.12.2018 13:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Tak jsem to včera hecl a namíchal trochu sladko-slaného paliva. V sobotu jsem nikde u nás nesehnal erythritol, ani sorbitol, tak jsem to umíchal s dextrozy. Trochu pomleto, musím sehnat jiný mlýnek, a lehce nalisováno do Al trubky, tryska vytvořena zamáčknutím jednoho konce. Hořet to tak nějak hořelo, ale problém byl s tím že to bylo a) velmi malých rozměrů, b) nebylo to pořádně slisované c) byla mi venku už hrozná zima Jak bude trošku víc času, tak to uvařím a v mezičase vyrobím na to "re-loaded" Al patronu s pořádnou tryskou.
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: ned 02.12.2018 13:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
blesk píše: Tak jsem to včera hecl a namíchal trochu sladko-slaného paliva. V sobotu jsem nikde u nás nesehnal erythritol, ani sorbitol, tak jsem to umíchal s dextrozy. Trochu pomleto, musím sehnat jiný mlýnek, a lehce nalisováno do Al trubky, tryska vytvořena zamáčknutím jednoho konce. Hořet to tak nějak hořelo, ale problém byl s tím že to bylo a) velmi malých rozměrů, b) nebylo to pořádně slisované c) byla mi venku už hrozná zima Jak bude trošku víc času, tak to uvařím a v mezičase vyrobím na to "re-loaded" Al patronu s pořádnou tryskou. Tak příště budu kupovat motory od tebe
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|