fokker1
|
Napsal: sob 15.12.2018 22:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
Taky používám PB hořák .Ale já jsem čuně a občas si ty pilníky zasviním i vteřiňákem. V každém případě v přítomnosti MPml bych si něco takového netroufnul doporučovat.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 15.12.2018 22:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Takové ohřívání rozhodně nedoporučuji, protože už nad 220°C se bude měnit tvrdost. A plamenem už vůbec ne, protože tenké vrcholky břitů se prohřejí podstatně rychleji, než plný materiál. Zkus si takhle "vylepšeným" pilníkem opilovat něco tvrdšího. Na zasvinění od barev a vteříňáku stačí ředidlo.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 15.12.2018 22:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
OrDa píše: šedozelenou konzervační barvou. A já ji sundával roztokem louhu. Šlo to dobře, plechu to neuškodilo. Ale i po letech bylo vidět, kde mi louh zatekl do rukavic. Jak jsem psal, ušlechtilý čistý kový louh NaOH nežere. To je i plech kastle auta. Jenže uhlíková ocel není čistej kov a takový louh žere hlavně na ostrých hranách. Takže z pilníku vznikne hladítko, podobně jako při vyžíhání jak psal Lark. A po dotyku s organickým materiálem, což je i lidská kůže, vzniká mejdlo. Potřetí už to psát nebudu.
|
|
Nahoru |
|
|
flightgear
|
Napsal: sob 15.12.2018 23:00 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.11.2018 Příspěvky: 15
|
to jsem zkoušel na ocelovém plechu a žádnou změnu nepozoruji
|
|
Nahoru |
|
|
flightgear
|
Napsal: sob 15.12.2018 23:01 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.11.2018 Příspěvky: 15
|
Lark píše: Takové ohřívání rozhodně nedoporučuji, protože už nad 220°C se bude měnit tvrdost. A plamenem už vůbec ne, protože tenké vrcholky břitů se prohřejí podstatně rychleji, než plný materiál. Zkus si takhle "vylepšeným" pilníkem opilovat něco tvrdšího. Na zasvinění od barev a vteříňáku stačí ředidlo. to jsem zkoušel na ocelovém plechu a žádnou změnu nepozoruji
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 15.12.2018 23:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ocelový plech říkáš čemu? Ten hlubokotažný plech na kastle je taky ocel. Zkus nějakou zlepšenou ocel, nebo stříbrnici. Rozmlouvat ti to ale nebudu.
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: sob 15.12.2018 23:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
Pánové díky. Zkusím ten kartáček na semiš, ten doma určitě najdu. Nemám žádné super pilníčky, takže by nebyl problém koupit novou sadu, ale když já bytostně nesnáším vyhazování věcí, které by po drobném zásahu mohly dál v pohodě sloužit.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
flightgear
|
Napsal: sob 15.12.2018 23:54 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.11.2018 Příspěvky: 15
|
Lark píše: Ocelový plech říkáš čemu? Ten hlubokotažný plech na kastle je taky ocel. Zkus nějakou zlepšenou ocel, nebo stříbrnici. Rozmlouvat ti to ale nebudu. byla to konzole s prolisy s kterou se ukotvují trámky, běžně prodávaná v marketech, tvrdost neznám...
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: ned 16.12.2018 9:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
U nás v práci se obráběly nějaký el. rozvodný skříně odlévaný z hliníku a řezaly se do nich i závity. Hliník se na závitníky nalepoval a po pár kusech už byly závity celý vytrhaný, hlavně ty malý - M6, M4. Za mašinou byla plastová krabička s louhem a ty zalepený závitníky se do ní házely, vybral se zase čistý a jelo se dál. Tohle se muselo udělat minimálně jednou za hodinu a v krabičce bylo najednou kolem 15 závitníků. Když už louh nestačil hliník odstraňovat, vyměnil se za nový a jelo se dál. Ty skříně se dělaly asi rok, takže závitníky byly celkově nejmíň půl roku v louhu a nic jim to neudělalo. Myslím, že by to pilník taky přežil. Osobně ale čistím pilník od hliníku pilováním obyčelný litiny, chce to tahat i pozpátku.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: ned 16.12.2018 11:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Mazat lojovou leštící pastou - nastrohanou a rozpuštěnou v petroleji pří obrabění na malé zav.tvařeci M3 stačí i lih / jsou i řezne roztoky na al ,ale ty stojí balik používal jsem je v CKD , jen na cnc.
kartáčky malé jemné / mosazne maji třeba ve zbranich a strelivu.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: ned 16.12.2018 12:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Ten lůj i líh znám, dokonce se ta řezná pasta dala koupit hotová. Jenže tyhle hliníkový skříně byly veliký tak 700x700mm, mašina asi jako půlka autobusu a když se kus upne na přípravek a zajede dovnitř, tak už závitník ničím nemázneš, jen chladící kapalinou. A i když se dala extra na hliník, tak to nepomohlo. Ten louh to vyřešil a fungovalo to.
Přílohy: |
IMG_7538.JPG [ 29.87 KiB | Zobrazeno 999 krát ]
|
|
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 16.12.2018 14:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1172
|
jakub37 píše: Ten lůj i líh znám, dokonce se ta řezná pasta dala koupit hotová. Jenže tyhle hliníkový skříně byly veliký tak 700x700mm, mašina asi jako půlka autobusu a když se kus upne na přípravek a zajede dovnitř, tak už závitník ničím nemázneš, jen chladící kapalinou. A i když se dala extra na hliník, tak to nepomohlo. Ten louh to vyřešil a fungovalo to. V normální výrobě se to řeší tak, že na mašinu dá domazávání na závitování, v průběhu cyklu se pouze Mkem vypne hydrol, dalším Mkem se to ztrátově mázne vhodným řezným olejem a normálně se po vyzávitování pak dál pokračuje v cyklu. Pokud je někdo ultrašetřivý ( je to na pár kusů, nemá opci a nechce kupovat mazací agregát), tak se to vyřeší tak, že se na stůl někam vhodně utáhne umělohmotná malá pixla (s odšoupávacím víčkem na čepu) a v té se to pak při vypnutém chlazení před vlastním závitováním mázne. Tak se to běžně dělávalo na mašinách už době děrné pásky, někdy před 40ti lety. Samozřejmě teď je jiná doba - lidi jsou bohatí , na všechno je dost času, takže se to může řešit louhem a nekonečnou výměnou závitníků
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 16.12.2018 14:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1172
|
Lark píše: Ocelový plech říkáš čemu? Ten hlubokotažný plech na kastle je taky ocel. Zkus nějakou zlepšenou ocel, nebo stříbrnici. Rozmlouvat ti to ale nebudu. To je marný, Mj. hlubokotažný plech může v louhu máčet doaleluja - stejně nic poznat nejde. Protože jednak hlubokotažný plech a ocel s 1.2% uhlíku (viz co má za strukturu) mají společné akorát to, že obsahují Fe a hlavně na plechu nejsou ty ostré břity, kde jde žrát "proti sobě" - takže z břitu prakticky okamžitě vznikne radius.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 16.12.2018 14:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1172
|
Lark píše: Takové ohřívání rozhodně nedoporučuji, protože už nad 220°C se bude měnit tvrdost. A plamenem už vůbec ne, protože tenké vrcholky břitů se prohřejí podstatně rychleji, než plný materiál. Zkus si takhle "vylepšeným" pilníkem opilovat něco tvrdšího. Na zasvinění od barev a vteříňáku stačí ředidlo. Lepší pilníky (u nás třeba z RCR) se klasicky vůbec nepopouští, protože by byly nepoužitelný - měkký. Takže se pouze po kalení vyvařují v vodě, typická doba 2hod. Tudíž pokud někdo ohřeje pilník nad těch cca 100°C, tak má skoro 100% jistotu
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|