tomashr
|
Napsal: úte 08.01.2019 10:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Zase to tak nezobecňuj... Jo, u některého modelu je import STL reálně úplně na nic. Ale v dost případech když vezmu SketchUp, dám import STL a následně na to pustím plugin pro cleanup, tak je výsledkem v podstatě čistý model, se kterým se dělat dá. Prostě to chce zkusit a na výsledek koukat realisticky - buď to bude použitelné nebo zkrátka ne... Jinak mám na mysli variantu, že máš model třeba z thingiverse a chceš udělat nějakou drobnou úpravu - díra navíc atd. Přišlo mi, že tak jsi i myslel dotaz... Pokud by mělo jít o nějaký velký komplexní projekt, tak pak bohužel bude reálnost postupu s importem STL rychle klesat, pak už bych souhlasil s patasem
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 08.01.2019 13:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
S Rhino zkušnosti nemám, tak nevím jestli umí naimportovat STL. Už si to moc nepamatuji, ale některé CAD/CAM softy, které dokážou STL naimportovat, je dokážou přímo i ofrézovat, bez převodu na solidy, nebo plochy. Pracují s polygonální sítí jako s trojúhelníkovými face. Hladkost povrchu (hranatost) ale samozřejmě potom odpovídá velikosti těch trojúhelníků polygonální sítě. Kdysi jsme zkoušeli kopírovat přímo nascanovaná data, ale neujalo se to.
|
|
Nahoru |
|
|
Curtiss
|
Napsal: úte 08.01.2019 14:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.12.2006 Příspěvky: 806 Bydliště: Českolipsko, ČR
|
Rhino to samozřejmě načíst umí a obrobit nejspíš taky, ale proč bych měl generovat program pro frézku v CAMu, když jde o tvarově jednoduchý díl, který jsem schopen naprogramovat "pěšky" během pár chvil? Navíc mám debilní mašinu, kterou musím pokaždý, když chci frézovat podle vygenerovanýho programu, přepínat do jiného módu, což je opruz. Prostě už to dál neřešte.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: čtv 10.01.2019 10:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Snažím se něco vytisknout a po cca několika minutách tisku se objeví tato hláška. Samozřejmě tiskárna se zastaví a já nevím co s tím. Nevíte jak to opravit? Nebo co to po mě vlastně chce? Příloha:
E1.jpg [ 60.85 KiB | Zobrazeno 1759 krát ]
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Blacksite
|
Napsal: čtv 10.01.2019 11:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2015 Příspěvky: 819 Bydliště: Chlumčany (PJ) Obrázky: 0
|
mas spravne zastrceny termistor na extruderu? jestli nevylejza? me tohle delal on, a taky proto, protoze byl vadnej
_________________ Taranis X9D+
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: čtv 10.01.2019 12:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Ne, to je v pořádku.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 10.01.2019 16:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Přesně tohle (thermal runaway) píše Průša, když nestačí udržet teplotu extruderu. U mne se to dělo, když mi v jednom profilu jel větrák nekompromisně na "plné koule", přičemž teplotu tisku jsem mě nadprůměrně vysoko, tak kromě tisknutého objektu stačil větrák podchladit i extruder , ale taky může být blbý termistor anebo topný článek. Zkus na displeji před výpadkem sledovat průběh teploty, co to ukazuje, leccos to naznačí...
|
|
Nahoru |
|
|
kroxigor
|
Napsal: čtv 10.01.2019 19:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 4.6.2007 Příspěvky: 3115 Bydliště: Středočesko, ČR Obrázky: 0
|
Golfista píše: Snažím se něco vytisknout a po cca několika minutách tisku se objeví tato hláška. Samozřejmě tiskárna se zastaví a já nevím co s tím. Nevíte jak to opravit? Nebo co to po mě vlastně chce? Příloha: E1.jpg Rychý pokles, nebo nárůst teploty - chlazení výtisku ochlazuje trysku (případně to může způsobit odcházející topné tělísko které není schopné udržet požadovanou teplotu) V zimě se to objevuje častěji jelikož okolní teplota v místnosti je nižší a ti co tiskli v létě mají najednou problém
_________________ Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: čtv 10.01.2019 21:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
tomashr píše: Ale v dost případech když vezmu SketchUp, dám import STL a následně na to pustím plugin pro cleanup, tak je výsledkem v podstatě čistý model, se kterým se dělat dá. Tak ono to bude hlavně tím, že Sketchup pracuje interně se vším jako s polygonovou sítí (že umí skrytím některých hran emulovat zaoblení, to je takový trošku podvod). Plugin Cleanup dělá jenom to, že trojúhelníčky, které leží v jedné souvislé rovině, nahradí jedním polygonem. Což je samozřejmě dobré, protože se s tím pak lépe pracuje. Nicméně při importu STL do Sketchupu pozor na jednu věc - Sketchup má nějaké interní rozlišení a pokud má importované STL vrcholy trojúhelníčků příliš jemně, tak ve výsledném objektu vzniknou díry, takže výsledek není uzavřená spojená plocha. A je dost otravné to ručně opravovat. V takovém případě se mi osvědčilo to nejdřív prohnat třeba Meshmixerem a zvětšit 10:1, takto s tím pracovat ve Sketchupu a pak před tiskem ve sliceru zmenšit na 10%.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: čtv 10.01.2019 23:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
tomashr píše: Přesně tohle (thermal runaway) píše Průša, když nestačí udržet teplotu extruderu. U mne se to dělo, když mi v jednom profilu jel větrák nekompromisně na "plné koule", přičemž teplotu tisku jsem mě nadprůměrně vysoko, tak kromě tisknutého objektu stačil větrák podchladit i extruder , ale taky může být blbý termistor anebo topný článek. Zkus na displeji před výpadkem sledovat průběh teploty, co to ukazuje, leccos to naznačí... Vypadá to, že je tomu tak. Zatím se zdá, že snížením rychlosti větráku se to zlepšilo. Teď jde o to, najít kompromis mezi chlazením a teplotou tání. Tisknu extrémně malé věci a potřebuji silnější chlazení, ale zároveň lepší spojování materiálu.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 11.01.2019 0:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
dt píše: Tak ono to bude hlavně tím, že Sketchup pracuje interně se vším jako s polygonovou sítí (že umí skrytím některých hran emulovat zaoblení, to je takový trošku podvod). Plugin Cleanup dělá jenom to, že trojúhelníčky, které leží v jedné souvislé rovině, nahradí jedním polygonem. Což je samozřejmě dobré, protože se s tím pak lépe pracuje.
Nicméně při importu STL do Sketchupu pozor na jednu věc - Sketchup má nějaké interní rozlišení a pokud má importované STL vrcholy trojúhelníčků příliš jemně, tak ve výsledném objektu vzniknou díry, takže výsledek není uzavřená spojená plocha. A je dost otravné to ručně opravovat. V takovém případě se mi osvědčilo to nejdřív prohnat třeba Meshmixerem a zvětšit 10:1, takto s tím pracovat ve Sketchupu a pak před tiskem ve sliceru zmenšit na 10%. Tomu moc nerozumím? Polygonová síť je přece pořád mračno bodů propojené úsečkami. To ten Sketchup při velké hustotě vypouští některé body, nebo jak tomu mám rozumět? Na opravy nepřesných STL, které mají díry, nebo přeložené trojúhelníky, se většinou dá dobře použít Netfabb Basic.
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: ned 13.01.2019 11:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
Lark píše: Tomu moc nerozumím? Polygonová síť je přece pořád mračno bodů propojené úsečkami. To ten Sketchup při velké hustotě vypouští některé body, nebo jak tomu mám rozumět? Ano, nejčastěji chybí spojnice mezi dvěma body a místo trojúhelníčků, kterých by byla normálně součástí, je díra. Když se to pak prožene nějakou kontrolou, tak se dozvíš, že ten objekt není "solid", prostě není uzavřený. Čím je STL jemnější, tím víc tam takových chyb vznikne. A když se to pokoušíš opravit ručně, tak díky tomu omezení v rozlišení se děje to, že si to nazoomuješ na tu chybu, chceš nakreslit tu chybějící spojnici (aby ti doplnil automaticky ty plošky), a ta spojnice "skočí" kousek vedle a geometrie se mírně změní. Automatické opravy někdy vyjdou a někdy ne. Spoléhat se na ně nedá. Já už jsem Sketchup opustil. Výborně mi posloužil v začátcích, když jsem se učil věci kolem modelování, byl skvělý na rychlé nakreslení jednoduchých věcí, ale jakmile začalo jít do tuhého (různé řezy, složitější tvary, boolean operace), tak mu velice rychle došel dech, nehledě na to, že některé věci bez externích pluginů vůbec neumí (například zaoblení nebo seříznutí hran). A to, že s nakresleným objektem neustále pracuje jako s polygonovou sítí a ne parametricky, začne být v jistou chvíli zásadní omezení.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 13.01.2019 13:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Se Sketchupem jsem si kdysi taky hrál a jestli si dobře pamatuji, tak se někde v setupu dalo změnit rozlišení. On je totiž primárně určený spíš pro stavaře, a tomu odpovídá i jeho rozlišení. Ještě si pamatuji, že to malé rozlišení se dalo obcházet, hlavně u malých průměrů to dělalo hranaté díry a dalo se nastavit z kolika segmentů ta kružnice bude. U malých kružnic to ale stejně nepomáhalo. Stačilo to nakreslit třeba 100x větší a potom to 1:100 zmenšit. Při tom velkém rozlišení pak ale SU běžel strašně pomalu a nešlo s tím hýbat.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|