graup15
|
Napsal: ned 06.01.2019 11:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
To je pecka... A právě výhoda FPV..má větší prostor to pořádně rozjet. Super!!!
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 06.01.2019 20:28 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
graup15 píše: To je pecka... A právě výhoda FPV..má větší prostor to pořádně rozjet. Super!!! No, ale pokud mu na pár vteřin vypadne , nebo se zazrní obraz, tak může běžet pro nový éro . To je zas nevýhoda. Přeci jenom je to už docela vysoká rychlost a z dosahu brýlí vylítne velmi snadno . Orientace v prostoru , kde se nachází je taky docela náročná při těchto rychlostech. Odvaha se mu nedá upřít. Kdo lítá FPV určitě ví, o čem mluvím.
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: ned 06.01.2019 20:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
A ty další dva kusy jsou připraveny na turbínu? Dvě tam jsou tak asi jo.... Jsem zvědavej kolik to udělá s nima?!
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: pon 07.01.2019 10:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
kde se to dá sehnat? vypadá to luxusně
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 07.01.2019 11:45 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: úte 08.01.2019 16:41 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
dudaj píše: No, ale pokud mu na pár vteřin vypadne , nebo se zazrní obraz, tak může běžet pro nový éro . To je zas nevýhoda. Přeci jenom je to už docela vysoká rychlost a z dosahu brýlí vylítne velmi snadno . Orientace v prostoru , kde se nachází je taky docela náročná při těchto rychlostech. Odvaha se mu nedá upřít. Kdo lítá FPV určitě ví, o čem mluvím. Otazkou je proc by mu to melo vypadavat nebo zrnit. I bezne dostupny system je schopen na vsesmerovych antenach dosahnout stabilni prenos obrazu na 3-5km podle sily zasumeni pozadi - tzn. ca 40 - 50 sekund stabilniho obrazu vsemi smery (mimo pruletu ciste nad hlavou - k nemuz ale neni duvod). Nemyslim si tedy, ze pro tento uctyhodny vykon je omezujici prenos obrazu ci rizeni. Nejvetsi problem s kterym je treba se pri techto rychlostech popasovat je boj proti limitu rychlosti zvuku na koncich vrtulovych listu. GH
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 08.01.2019 17:18 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: při těchto rychlostech prolétne 120 m/s . To znamená 10 vteřin přes kilometr , stoupání , otočka - mezi polma, kde vše vypadá podobně. Zašumění může být i rušením. Kdo si to nezkusí, nepochopí . Je to dost rozdíl proti rychlostem koptéry, která se dá navíc ve vzduchu "přibrzdit". Taky prostředí z pohledu ze země vypadá dost jinak, než ze shora. Pokud nejsou orientační body - stromy, kraj lesa, budovy , tak je to taky horší. Rychlost zvuku na koncích vrtule při těchto rychlostech zdaleka nehrozí . Na to stačí trochu násobilky . Spíš jde o pevnost vrtule na roztržení . Ty síly jsou už dost vysoké.
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: úte 08.01.2019 19:02 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
dudaj píše: při těchto rychlostech prolétne 120 m/s . To znamená 10 vteřin přes kilometr , stoupání , otočka - mezi polma, kde vše vypadá podobně. Zašumění může být i rušením. Kdo si to nezkusí, nepochopí . Je to dost rozdíl proti rychlostem koptéry, která se dá navíc ve vzduchu "přibrzdit". Taky prostředí z pohledu ze země vypadá dost jinak, než ze shora. Pokud nejsou orientační body - stromy, kraj lesa, budovy , tak je to taky horší. Rychlost zvuku na koncích vrtule při těchto rychlostech zdaleka nehrozí . Na to stačí trochu násobilky . Spíš jde o pevnost vrtule na roztržení . Ty síly jsou už dost vysoké. ... letam FPV par let tak myslim ze mam predstavu o tom, jak se da orientovat ze vzduchu krz chatrny PAL na 1,2GHz (a s kopterou toho moc nenalitam)... a muzu ze zkusenosti rict ze orientace pri FPV letu i v rychlostech pres 200km/h neni az takovy problem pokud letas tam kde to znas a mas nauceny a naplanovany dostatecny orientacni body - typicky liniovky - hrany lesa, silnice, koleje - stejne jako na videu - frci presne po hrane dvou poli... misto bude znat dost dobre, lita tam uz nakej ten patek - loni v lednu spachal 413km/h na stejnem miste s Goblinem ... na druhou stranu svihat to takhle tesne pri zemi je fakt mazec protoze detaily na zemi svistej uz pekelne rychle ... nevim jak byla myslena nasobilka ale pokud se nad nejakym pohonem ktery se dostane k podobnym rychlostem trochu zamyslime - treba kombinace 4S a ACn 16/25/1 ti vrtuli 4,7x4,7 bude motat necelych 53 tisic - a konec listu vrtule je lehce pod 1200 km/h... a to jsi na rychlosti obdobne jakou letel omegooliebird. Roztrzeni vrtule v techto otackach je samozrejme riziko, na druhou stranu tuhost a setrvacne sily budou u mensi vrtule hrat trochu do karet oproti 6.5x6.5 kterou pouzil White p.s. jsem zvedavej jak dlouho tahle diskuse vydrzi nez ji nekdo zarizne s tim ze pri tyhle rychlosti se da litat jen na brejle a ze je to ilegalni a kdo takovyhle nepravosti pacha mel by byt slovy klasika "zavren na dozivoti az do konce zivota... a ztrate veskereho majetku"
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 08.01.2019 19:42 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: .. nevim jak byla myslena nasobilka ale pokud se nad nejakym pohonem ktery se dostane k podobnym rychlostem trochu zamyslime - treba kombinace 4S a ACn 16/25/1 ti vrtuli 4,7x4,7 bude motat necelych 53 tisic - a konec listu vrtule je lehce pod 1200 km/h... a to jsi na rychlosti obdobne jakou letel omegooliebird. Máš pravdu Nějak jsem se v tý jednoduchý násobilce utnul. Což ale znamená, že pokud se měl na tu rychlost dostat, tu obvodovou rychlost zvuku musel překročit a docela dost. Jestli teda dobře počítám, 6,5/6,5 vrtule , 43794 ot/min je 1340 Km/h obvodová rychlost konce vrtule. A to je na stoupání odpovídající maximální rychlosti, ale ona by měla točit víc na dosažení tý rychlosti.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 08.01.2019 23:16 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
dudaj píše: A to je na stoupání odpovídající maximální rychlosti, ale ona by měla točit víc na dosažení tý rychlosti. Když je dobře aerodynamicky navržený model, tak je skluz vrtule (ten tvůj rozdíl ..) jen 3%.
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: stř 09.01.2019 10:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
dudaj píše: Máš pravdu Nějak jsem se v tý jednoduchý násobilce utnul. Což ale znamená, že pokud se měl na tu rychlost dostat, tu obvodovou rychlost zvuku musel překročit a docela dost. Jestli teda dobře počítám, 6,5/6,5 vrtule , 43794 ot/min je 1340 Km/h obvodová rychlost konce vrtule. A to je na stoupání odpovídající maximální rychlosti, ale ona by měla točit víc na dosažení tý rychlosti. Zadna krec ... na 1340 km/h a 43 tisic se otacky nedostanou, protoze i 65C 3Ah ti pri odberu pres 160A poklesne na necelych dvacet voltu... takze v realu se vrtule bude jen na ca 36 tisicich a spicka vrtule bude ca. 1140Km/h... coz je porad dost.. ale plus minus stejny jako vyse zminena rychla mega s 4,7x4,7. Pokud by rychlost zvuku prelez, po vzniku prvni razovy vlny na nebo za listem je s pohonem amen GH
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 09.01.2019 12:38 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: Zadna krec ... na 1340 km/h a 43 tisic se otacky nedostanou, protoze i 65C 3Ah ti pri odberu pres 160A poklesne na necelych dvacet voltu... takze v realu se vrtule bude jen na ca 36 tisicich a spicka vrtule bude ca. 1140Km/h... coz je porad dost.. GH Jasně , to vím, ale jak se pak dostane na tu rychlost, když stoupání vrtule bude odpovídat 350 Km/h a to nemluvím o ideálním 3 % skluzu , jestli jsem dobře pochopil Tomáše. I kdyby mu do zad foukal vítr 20 m/s - což evidentně nefouká, tak jak udělá udanou rychlost 427 km/h Mě z toho vychází reálnech 340 Km /h , nebo něco je jinak.
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: stř 09.01.2019 20:24 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
dudaj píše: Jasně , to vím, ale jak se pak dostane na tu rychlost, když stoupání vrtule bude odpovídat 350 Km/h a to nemluvím o ideálním 3 % skluzu , jestli jsem dobře pochopil Tomáše. I kdyby mu do zad foukal vítr 20 m/s - což evidentně nefouká, tak jak udělá udanou rychlost 427 km/h Mě z toho vychází reálnech 340 Km /h , nebo něco je jinak. Taky jsem si s tim lamal hlavu protze vypoctove "selskymi pocty" mi to nevychazelo. Pes je zrejme zakopany v geometrii vrtule ktera nema po celem listu stejny stoupani. Tech psanych 4,7 palce stoupani je ve vzdalenosti 75% od stredu. Od teto vzdalenosti je stoupani mensi, smerem ke stredu vetsi a to i dost vyrazne. Predpokladam tedy ze pri extremne vysokych otackach dochazi na koncich listu ke snizovani tlaku pod listem, protoze proudeni na listu ma daleko k nekonecnemu profilu a podelna slozka je uz hodne vyrazna. U stredu vrtule s vyrazne vyssim stoupanim je podelna slozka vyrazne mensi a tim padem by se mela stredni cast vrtule s vetsim stoupanim vice podilet na dodane rychlosti. Priznam se ale ze to uz jsem na tenkym lede, protoze posledni vrtuli jsem pocital uz hoodne davno - tak pred 15-16 lety Pro vypocty pohonu pouzivam hodne uzivatelsky privetivy e-Calc, ktery zrejme s temito vecmi umi v modelu pracovat, protoze vysledky ackoli neodpovidaji "selskym poctum" odpovidaji realne namerenym hodnotam primo na letadle. Nevim presne jak za techle vysokych rychlosti - zatim jsem se nedostal pres 300 ... treba se zadari napresrok... mam ted dost napilno v trochu jiny litaci oblasti
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 10.01.2019 7:33 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Pravdou je , že u koupených vrtulí je stoupání spíš informační parametr, než skutečný. Ke koncům se stoupání zmenšuje , dle mne je důvod v odlehčení vrtule - ke koncům stejně vzduch má tendenci utéct ven. Důvod zvětšení stoupání ke kořenu mi zřejmý není .Snad jen vyšší pevnost u kořene. Spíš jsem se setkal s vrtulemi, které ve skutečnosti měli menší stoupání než větší po celém profilu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|