Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 8:21 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
LV píše:
A ako sa frezuje taka gulata tycka do kuzela?


Pominu nedorozumění zde, ale frézovat kužel pochopitelně lze na 5ti osé fréze :wink: . A ani nemusí být. Stačí upnout do 3 osé na dvakrát.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 8:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Tak vidím že to taky musím upřesnit, aby jsem nemátl lidi.

100% čisté prvky se běžně neprodávají a pokud se používají tak výlučně v laboratořích a jsou strašně drahé.

Za mlada nás učili nebo se obecně bralo za „železo“ jsme považovali chcete-li nízké třídy ocelí př. konstrukčních, výztuhy do betonu a podobně, kde s nízkou pevností s velkou tolerancí výroby tvarové i složení, i tepelného zpracování.

Kde přesnš byla ta hranice cca třída 10až14 prostě měkké, nekvalitní s nízkou pevností.

Za oceli se bralo teprve nástrojové, žáropevné, pružinové, žáruvzdorné, nerez atd. prostě kvalitní materiály.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 8:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
veka1 píše:


Reagoval sem na prispevek proto,ze dle meho chapni textu nesedi nazev s obsahem dalsiho sdeleni ve vlaknu.
Autor se v nazvu pta,jak odlehcit spojku z ocelove kulatiny,coz mne zaujalo z pohledu technologa :o
Podle popisu ovsem hleda nahradu za kus toho oceloveho klacku co ma aktualne v letadle.Tento fakt vsak posouva problem do konstrukterske roviny,no ne ?


Nějak jsem nepochopil, v čem nesedí nadpis vlákna s dalším sdělením v textu.
Prostě má jít obecně o snahu snížit hmotnost daného dílu.
Př. jak jsme tady řešili př. použitím kombinace materiálu, jiným materiálem nebo třeba jiným tvarem. Pro mě toto vlákno je přínosné a přesně plní můj záměr.

Samozřejmě neopomíjím a jsem rád za připomínky ohledně toho, že by mi mohla chybět setrvačnost, hmotnost na modelu. Je to důležitá připomínka a jsem rád, že tu padla.

Zatím se mi zdá nejlepší volbou která by dokázla vzužít současně všech eventuelní přínosů:
Dokončit model tak, abych ho byl schopen vyvážit v rozsazích težiště a to jak za použití těžké oceli, tak odlehčené spojky, a následně si po záletech vybrat jakou hmotnost budu používat dle letových podmínek a letového stylu.

Proč zatěžovat nebo odlehčovat model pomocí nosníku který není v těžišti, ale je mimo těžiště a pokaždé Vám rozhodí seřízení modelu?

Ideálně bych chtěl postavit „lehkou variantu“ a následně vkládáním a odnímání balastu umístěného v těžišti bych si měnil vlastnosti modelu.

Balast by mohl fungovat př.
1) pro minimální opadání -500gramů (další ušetření hmotnosti připadá v úvahu na motoru pro představu cca1Kw a regulátoru celkem cca 150-200gramů)
2) do větru + př 500g

Domníval jsem se že může být zajímavé při zachování polohy těžiště mít možnost změny hmotnosti zhruba o 1Kg?
Nebo je možnost měnit hmotnost modelu o cca 25% hmotnosti pořád příliš malá?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 9:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
No jó ty rejpale, železo jako takové opravdu neseženeš. Sloup z opravdového železa je někde v Indii, to má čistotu skoro 100% a nikdo neví, jak to mohl někdo s použitím celkem primitivních technologií vyrobit. To, co se prodává, je nějaká forma oceli. Ano, jsou ještě ocelolitiny, litiny (zapomněl jsem na něco?). Hovorové to je prostě železo, do sběrny odvážíš staré železo, nikoliv ocel. Zaměstnanec sběrny (sběratel? :lol: ) to maximálně roztřídí na "železo" a litinu. Podobných nesprávných termínů zde najdeš hromadu - ovladačka (vysílačka), šířka křídla (hloubka), zadní křídlo (VOP), a tak by se dalo pokračovat.
Ale zpět k tématu, chtěl bych znát odpověď na otázku, co má snížení hmotnosti spojky přinést, co si od toho tazatel slibuje? I velké větroně mívají nádrže na zátěž, je to pro zvýšení rychlosti na přeskoku. Ano tluče se to, pro termiku menší hmotnost (a nižší rychlost), pro rychlý přeskok mezi stoupáky vyšší hmotnost. Jak už jsem psal, předpokládaná úspora nedosáhne ani 10% celkové hmotnosti, což se zřejmě nijak výrazně neprojeví na letových vlastnostech modelu, navíc rekreačního. Zda v letu vůbec tazatel nějaký rozdíl postřehne.

Píšeš, "možnost odlehčit na motoru a reglu", je to ve špičce a abys tu ušetřenou hmotnost nemusel dohánět zátěží tamtéž. Spíš se zaměř na serva, která, předpokládám, budou blíže těžiště, né-li přímo v něm. Než jsem to dopsal, většinu otázek jsi zodpověděl.

_________________
Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne čtv 07.02.2019 9:26, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 9:16 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 30.1.2012
Příspěvky: 76
jyrry píše:
Sice jsem taky rejpal, ale takhle radoby chytre, ovsem ale priblble bych se nezeptal :roll:

Vidíš a mně zase přišlo přiblblé porovnávat pevnost materiálu: železo až ocel. Snad pevnost oceli od do.
Je fakt, že to není k tématu, tak jestli to jde tak v zájmu přehlednosti moje příspěvky v tomhle vláknu smázni.
Díky :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 9:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
DAF píše:
Ale zpět k tématu, chtěl bych znát odpověď na otázku, co má snížení hmotnosti spojky přinést, co si od toho tazatel slibuje? I velké větroně mívají nádrže na zátěž, je to pro zvýšení rychlosti na přeskoku. Ano tluče se to, pro termiku menší hmotnost (a nižší rychlost), pro rychlý přeskok mezi stoupáky vyšší hmotnost.

Píšeš, "možnost odlehčit na motoru a reglu", je to ve špičce a abys tu ušetřenou hmotnost nemusel dohánět zátěží tamtéž. Spíš se zaměř na serva, která, předpokládám, budou blíže těžiště, né-li přímo v něm. Než jsem to dopsal, většinu otázek jsi zodpověděl.

Balast by mohl fungovat př.
1) pro minimální opadání = na termiku za minimálního větru vítr nula nula nic s nárazy max. 5msec. -500gramů (další ušetření hmotnosti připadá v úvahu na motoru pro představu cca1Kw a regulátoru celkem cca 150-200gramů) Při stavbě bych model dovážil posunutím baterie 592gramů do předu špičky, pak by se z baterií již nemuselo hýbat.
2) do větru cca max. 7m/sec s nárazy 10m/sec místo vody přidat kus olova + př 500g možná i víc

Domníval jsem se že může být zajímavé při zachování polohy těžiště mít možnost změny hmotnosti zhruba o 1Kg?

Nebo je možnost měnit hmotnost modelu o cca 25% hmotnosti pořád příliš malá?

Záměr bych přirovnal jako mít závodní model př. F5J s letovou s původní hmotností 1250g. Odlehčením získat „lehouše“ 1100gramů pro maximální využití termiky do vetru max 3m/sec s možností vložit závaží a zvednout tak hmotnost př. na 1400g do větru max. 8m/sec
g do větru max. 8m/sec


Naposledy upravil honza.i dne čtv 07.02.2019 9:47, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 9:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Než jsem to dopsal, byl tam tvůj příspěvek s vysvětlením a ten svůj jsem už neopravoval. S rozdílem 25% už by měly být vlastnosti znatelně rozdílné.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 9:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 943
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
honza.i píše:
Proč zatěžovat nebo odlehčovat model pomocí nosníku který není v těžišti, ale je mimo těžiště a pokaždé Vám rozhodí seřízení modelu?

Podle fotek modelu to vypadá, že původní spojka je téměř v těžišti, nebo na jeho přední hranici uváděné výrobcem? O kolik je spojka posunutá proti těžišti? Jestli je to 10mm tak to nemá u takového modelu vůbec smysl řešit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 9:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Ověřeno:
Rozsah poloh těžiště je dle výrobce 20mm
Nosník je před těžištěm 35-15mm

= Nosník je 25mm před střední polohou těřiště.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 10:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Pokud spojka - ocelová tyč na průměr 12 mm a je dlouhá 500 mm, vychází mi hmotnost cca 460 g. Použije-li tazatel tyč stejnych rozměrů z materiálu s nižší měrnou hmotností a dosáhne úspory hmotnosti cca 250 g, a spojka je 25 - 35 mm před stanovenou polohou těžiště, vychází mi, že by se těžiště mohlo posunout o cca 30 (poloha 25 mm) až 40mm (poloha 35mm) za stanovenou polohu. Je to hrubý propočet. Pokud by tomu tak skutečně bylo, je posun dost významný a muselo by při výměně spojky dojít k současnému převážení modelu (posun aku, pokud to bude možné).

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 10:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
dudaj píše:
Pominu nedorozumění zde, ale frézovat kužel pochopitelně lze na 5ti osé fréze :wink: . A ani nemusí být. Stačí upnout do 3 osé na dvakrát.

Ano, aj strom sa da zrezat nozikom.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 11:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 943
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
DAF píše:
Je to hrubý propočet...

Zkus to znova a lépe, tipoval bych nějakou chybu v desetinné čárce :wink:

Změna 250g 25mm před těžištěm u 4kg modelu může dělat posunutí v jednotkách mm, vychází mi to přibližně 2mm. Nevím jestli to rekreační pilot pozná.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 12:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Také jsem se podivil. Vzal jsem hmotnost krát rameno a podělil druhou hmotností. Ale máš pravdu, nezahrnul jsem celkovou hmotnost modelu, tak to bude méně. Musel bych rozpocitat dvě a dvě kila modelu (před a za těžištěm). a přes páky. Ale i tak si myslím, že to nebude jen o desetinné čárce. Budou tam dvě kila před těžištěm a tato hmota bude mít své těžiště, které bude na určité páce k těžišti modelu. To samé bude za těžištěm. A teď vlastně severu z přední části 250g, čímž se posune, zjevně ne málo těžiště hmoty před, rameno se prodloužilo, a podobně se změnilo rameno ta, kde se o stejný kus zkrátilo. Už to počítat nebudu, ale odhaduju, že posun tedy nebude o 30 - 40 mm, ale jen o 20 - 30 mm. Ono těch 250 g, byť na celkem krátké páce, udělá dost.
P.S. Nechce se mi dělat nějaké hluboké analýzy a propočty, nejjednodušší je vzít model a posadit ho na vyvažovačku a zvážit tak a potom tak. Možná to bude rychlejší, než nějaké propočty. Musíš vzít v úvahu, že před těžištěm nebude najednou hmota dvou kil, ale jen kilo sedmdesát pět, tedy 12,5% méně. Vzadu za těžištěm hmota zůstane beze změny.

_________________
Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne čtv 07.02.2019 13:18, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 13:09 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
honza.i píše:

Nějak jsem nepochopil, v čem nesedí nadpis vlákna s dalším sdělením v textu.


Jen technicka.... ctes nekdy i SZ?

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.02.2019 13:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
LV píše:
Ano, aj strom sa da zrezat nozikom.


Tvoje přirovnání má logiku ženy v přechodu :lol: .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 95 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz