Autor |
Zpráva |
HavelAircraft
|
Napsal: úte 12.03.2019 20:40 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Oplu. A našel jsi někde jak se to startuje? Já mám 5kg letadlo. Ale s větší plochou a i to dokážu hodit jen za silnéjo větru. A to je tam motor s tahem 4kg. Jinak při takové hmotnosti je už reálné 400g payload i pro let 2 hodiny.
200w vpohodě stačil pro horizontální let
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: stř 13.03.2019 4:44 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Jako inspirace jse použít i tenhle projek přeletu atlantického oceánu. https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Spirit_of_Butts%27_FarmNení problém letět dlouho s nákladem. Problém jsou ostatní požadavky tazatele. Takovýhle letadlo prostě nejde hodit z mýtiny v lese a zase tam přistát. To už chce nějaké sofistikovanější zařízení.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
oplu
|
Napsal: stř 13.03.2019 10:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 23.9.2011 Příspěvky: 418 Bydliště: Otrokovice (Zlín)
|
To HavelAircraft: olisoft sem dával video, od pohledu je to prakticky totožné letadlo jen s jinými ocasními plochami. A vzhledem k tomu, že tam má 2x 6S 16000 mAh, tak letovka bude snad ještě větší a dalo se to tak nějak hodit.
Teoreticky může vzít podobný setup, jednu baterku vyhodit a dá tam t osvoje zařízení, a bude to mít o cca 1kg lehčí než to, co je na videu?
Nějaké videa na YT toho X-UAV TJL Mini Goose jsou, ale bez relevantního údaje jejich letovky je to nevypovídající
to dudaj: k těm 200W to byl spíš dotaz, zda to bude stačit a došel jsem k tomu tak jak píše jyyry "200W / 6 * 4V = 8,33A" teda spíš naopak, vycházel jsem z 16Ah baterky a počítal s 1,5h provozem, tedy 10,5A * 6S * 3,7A a jsem na cca 230W tak jsem vzal 200W s nějakou drobnou rezervou
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 13.03.2019 10:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Baterka 16Ah pro drony má > 2kila, 2 kousky 4 kila. Nevím jestli by 200W udrželo v letu už jen ty 4 kila. No, pokud by nefoukal protivítr... vytřelit to opatrně gumicukem... a veeelmi opatrně přistávat. Ony samokřídla mají docela malý odpor, stačí jim poměrně málo... ale i tak, éro aby uneslo 4 kila baterek, kolik bude hmotit?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: stř 13.03.2019 12:23 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Oplu. Jak jsem psal. Já dokážu 5kilo éro hodit taky. Ale jde o to s jakou pravděpodobností poletí. Já jsem zatím tak 50:50. Podle síly větru. Když fouká je to sranda. Když nefouká a trošku hůř to hodim tak je to na zemi. Tohle prostě musí být nějaký spolehlivý systém. Třeba katapult, podvozek , nebo vtol.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
oplu
|
Napsal: stř 13.03.2019 13:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 23.9.2011 Příspěvky: 418 Bydliště: Otrokovice (Zlín)
|
jyrry píše: Baterka 16Ah pro drony má > 2kila, 2 kousky 4 kila. Nevím jestli by 200W udrželo v letu už jen ty 4 kila. No, pokud by nefoukal protivítr... vytřelit to opatrně gumicukem... a veeelmi opatrně přistávat. Ony samokřídla mají docela malý odpor, stačí jim poměrně málo... ale i tak, éro aby uneslo 4 kila baterek, kolik bude hmotit? Já těch 200W počítal na jednu 16Ah baterii (ale požadavku na 120 minut jsem si všiml až teď, nevím proč jsem pořád počítal s 90) Já neříkal, že ten můj setup je nějaký světoborný a 100% funkční, byl to nástřel sem do placu, zda je to správný směr. Ono stejně nemá moc cenu spekulovat, když nevíme ani přibližný rozpočet. Buď něco podobného, co jsem navrhl já, ale třeba s osekanými požadavky zejména na dolet (a zmapovatelnou plochu) anebo /si nechat/ postavit něco kolem malého benzínu. Vzlet by šel řešit jak píšeš třeba katapultem a přistání buď na padáku anebo se používá třeba do sítě. Ale to už je "detail", který by s estejně řešil až s vybraným řešením.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 13.03.2019 18:18 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
oplu píše: Vzlet by šel řešit jak píšeš třeba katapultem a přistání buď na padáku anebo se používá třeba do sítě. Ale to už je "detail", který by s estejně řešil až s vybraným řešením.
... copak, normalnim letadlem nelze pristat svisle, nebo jak? Jste nikdy nelitali volnasky? Ty po naletnuti maxima a kopnuti deteru jinak nez svisle nepristavaji. Co vim, je v beznem prodeji nekolik dalekovychodnich FPV letadel , kere maji vyresene svisle pristani. Vyhodou je, ze na rozdil od volnasku je lze v tom svislem klesani ( padani) ridit. napr: https://hobbyking.com/en_us/zeta-sky-ob ... e-kit.htmlJednu dobu podobnou silenost s kopaci vyskovkou a automatickym rozlozenim letadla po dopadu pouzivali nasi vojaci: Příloha:
raven_2009.jpg [ 115.53 KiB | Zobrazeno 5000 krát ]
Příloha:
raven_2009_01.jpg [ 157.93 KiB | Zobrazeno 5000 krát ]
Příloha:
raven_2009_02.jpg [ 106.98 KiB | Zobrazeno 5000 krát ]
Příloha:
raven_2009_03.jpg [ 101.11 KiB | Zobrazeno 5000 krát ]
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 13.03.2019 19:02 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
veka1 píše: ... copak, normalnim letadlem nelze pristat svisle, nebo jak? Jste nikdy nelitali volnasky? ... Peter, představ si "volňáska" co má naloženo 2-4kg baterek a sám váží další 3-4kg. To bez padáku nepůjde, řekl bych.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 13.03.2019 19:30 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
jyrry píše: Peter, představ si "volňáska" co má naloženo 2-4kg baterek a sám váží další 3-4kg. To bez padáku nepůjde, řekl bych. ... cim je tezsi ( vyssi plosne zatizegi) tim lip ( stabilneji) seda pri kopnutem ocasu. Mel bys videt co za problemy jsou s lehouckymi F1G gumaky nebo s magnety tj. F1E modely , kterym se kvuli malemu plosnemu zatizeni nechce dolu,jak se neorganizovane komihaji v lufte. Mam vyzkousene , ze tezky radiak po kopnuti jede dolu jako po snure. A to nemam moznost ovladat vychylku VOP , muzu ridit pouze smer. Ty letadla co jsem dal odkaz,maji na vodorovnem ocasu dve serva. Jedno ridi vychylku cele vyskovky ( kopani) a druhe jen ridici plosku. Podobne se ridi na na velkych masinach vyvazovaci plosky, jen zde je to vyuzito k normalnimu rizeni letu. Vyhoda takoveho pristani je , ze eroplan neni pri padu aerodynamicky moc zatezovan . Proste pada jako list a ohybovy moment na kridle je smesny v porovnani s prudsim klesanim velkou rychlosti klasickym spusobem. Pokud by mel nekdo problem se zatizenim spodku trupu, nebo jinych casti konstrukce pri svislem dotyku se zemekouli, muze si na spodek nainstalovat mech z harmoniky s malou dirkou , nebo jiny tlumic a jeto. Jako bonus vidim fakt , ze svisle klesani je mozne kdykoli prerusit a pokracovat normalne v kluzu ci v normalnim motorovem letu. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: stř 13.03.2019 19:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Vertikální sestup letadla ovšem probíhá rychlostí odpovídající minimálce bez klapek, jenže svisle.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 13.03.2019 20:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
OrDa píše: Vertikální sestup letadla ovšem probíhá rychlostí odpovídající minimálce bez klapek, jenže svisle. A nechybí tam něco? Třeba vztlak profilu? Nepadá to jak vrata naplacato?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: stř 13.03.2019 20:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Nechybí. Součinitel odporu desky naštorc je o něco menší, než součinitel vztlaku běžného profilu. Ale té plochy naštorc je o něco víc, než jen křídla. Takže pro první přiblížení to tak je ..
Ale je lepší nechat tomu trochu dopředné rychlosti a klesat pod úhlem 45 až 60 stupňů. Jde to pak trochu řídit směrovkou (pokud není v sestupovém režimu příliš utopená v úplavu trupu, VOP nebo čeho). I VeKa píše, že to řídí - tedy letí dopředu.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 13.03.2019 21:06 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
jyrry píše: A nechybí tam něco? Třeba vztlak profilu? Nepadá to jak vrata naplacato? Jestli neco chybi , nebo ne , mi je fuk. Pro mne je podstatne, ze to letadlo dostanu koordinovane dolu cele a neriskuji jeho rozebrani na prvocinitele , jak se to stava ,kdyz sebou svihne o zemekouli stroj privazany na hadru. A je jedno, esli je vrchlik kulaty,na kerem se to nekontrolovatelne kymaci , nebo zda je to rogalo kridlo , na kerem to vali pryc a trejektorii pohybu nelze ovlivnit, az to nakonec sebou rizne kam to vyjde. No a pak bez, nebo jed, hledej v terenu jako cmuchaci pes, splhej na stromy, pripadne preskakuj padakem zakryte hroby na hrbitove u kostela ,nasledne sezen kostelnika, aby odemkl hlavni branu a tys mohl potvoru odnesti zpatky domu. Par fotek, jak obcas dopadne stroj, kdyz privazany na padaku za silnejsiho vetru potka obycejnou louku na zemekouli : Příloha:
sojka padak_001.jpg [ 100.44 KiB | Zobrazeno 4901 krát ]
Příloha:
sojka padak_002.jpg [ 317.8 KiB | Zobrazeno 4901 krát ]
Příloha:
sojka padak_003.jpg [ 270.28 KiB | Zobrazeno 4901 krát ]
Příloha:
sojka padak_004.jpg [ 201.98 KiB | Zobrazeno 4901 krát ]
jeste zabavnejsi to je , kdyz se uhnizdi nekde ve vetvich...viz: Příloha:
sojka _vetve.jpg [ 499.78 KiB | Zobrazeno 4901 krát ]
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 13.03.2019 21:20 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
OrDa píše: Nechybí. Součinitel odporu desky naštorc je o něco menší, než součinitel vztlaku běžného profilu. Ale té plochy naštorc je o něco víc, než jen křídla. Takže pro první přiblížení to tak je ..
Ale je lepší nechat tomu trochu dopředné rychlosti a klesat pod úhlem 45 až 60 stupňů. Jde to pak trochu řídit směrovkou (pokud není v sestupovém režimu příliš utopená v úplavu trupu, VOP nebo čeho). I VeKa píše, že to řídí - tedy letí dopředu. Neni to jenom absolutne svisly sestup , ma to i doprednou slozku... malou , ale ma, proto se to da ridit. Kdyz je v cumaku motor s vrtuli tj. muzu lehce ofouknout kormidla, je to jeste lepsi . Ze to jde ridit jsem objevil nahodne , pri zkouskach dalkove ovladaneho kopani vop na stare A2 Eagle. Nejdrive jsem do smerovky nesahal.... kroutila se jako camrda, pak jsem to skusil a ejhle ... s malym skoro neviditelnym smerovym kormidlem jsem rotaci zastavil a uz jenom stabilizoval natoceni rypakem proti vetru. Proflakle video prvnich zkousek kopani zde: https://www.youtube.com/watch?v=0q_E2vhe4vE&t=27s veka1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|