Lépe se mi létalo s modelem vyváženým na přední značce těžiště.
Lépe se mi létalo s křidélky. Při velmi nízkých rychlostech jsou setrvačnosti při řízení směrovkou delší. (I při zvětšení kormidla). S model řízeným pouze směrovkou se dá také zalétat, ale s křidélky se létá opravdu lépe.
Nižší hmotnost modelu pomáhá. Při odběru motoru 9A ze dvou článku 400 mAh jsem měl energii zhruba na 3 minuty motorového letu. Při letové hmotnosti 330g jsem bezpečně nalétal 12 minut. Bylo to pohodové létání stoupání pod úhlem cca 45°.
Nejlépe se mi osvědčil tří článek 860mAh . Model byl sice těžší, ale akcelerace byla výrazně lepší. Pro cca 15 minut klouzavého letu jsem potřeboval cca 56 vteřin motorového letu. Model stoupá kolmo vzhůru, během chvilky je na hranici viditelnosti. S tímto akumulátorem se dá s modelem docela vyblbnout. Chvíli jsem „šel“ po synovi, který létal s modelem Panter poháněným mvvs 3,5 ccm . Užili jsme si to oba. Ještě jsem testoval let na zádech. Po lehkém přidání „plynu“ jsem létal celkem obstojně.
U těžších baterií už je znát vliv váhy na pohybu modelu v bezmotorové části letu, ale není to tak zásadní.
Natočili jsme let modelu . Trochu jsem blbnul , neuvědomil jsem si že točíme foťákem (nestíhal ostřit). Není to "prezentační" video, ale pro představu postačí. Mám to osazeno motorem COMPACT 260, vrtule CAM Folding Prop 19x10 cm 7,5x4 , 3S 860mAh. Baterie je umístěna v prvním prostoru před křídlem, přijímač pod křídlem, regulátor je volně vložený vedle baterie.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
HONZIK 22 píše:
... Možná , že tu lištu krapet brusnu vrchu . Klenutější profil nebude na škodu.
Nejdřív si to ale hoď na papír, abys viděl o kolik víc se to ohne. Ono se to nezdá, ale milimetr na centimetru dělá centimetr na decimetru. Osobně bych se na to vykašlal. Jinak mám v pácu dva motory, jeden Ray G 2 C 2822 - 1400 kV a druhý AXI 2208/20. Ten druhý je zjevně výkonnější, za ním to půjčeným střela do nevidím, a to i na dvoučlánek. Vrtule v obou případech sklopky 7 a 7,5' , stoupání teď z hlavy nevím (4-5?).
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
S volbou serv je třeba počítat ještě před započetím stavby. Konstrukce je uzpůsobena na určité typy a pokud bys dával jiná, mohlo by to znamenat úpravu toho kterého lože. Vrtulí budu mít zhruba stejně velkou, viz předchozí příspěvek.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
Jestli už máš trup hotový, tak to může být sranda . Protože může být potřeba upravit rozměr lože, možná výška jeho umístění, otvory pro vruty, a v tak malém prostoru, to abys byl Coperfield, nebo spíš Houdini . Ještě drobnou poznámku, uvažuj o chladících otvorech u motoru a pak také nějaký výstup chladícího vzduchu.
"Díra" pro serva je 23mm. Takže tam jde kde co. Na plánu mám Emaxi ,ale jdou tam třeba i HS-53. https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=74109 V loži serv je více děr pro šrouby tak aby se s nimi dalo trochu hýbat. Větrací otvory jsem ze stavebnice vypustil, protože jsou zbytečné. Po celou dobu létání jsem telemetrií nenaměřil vyšší teplotu než 20°C. Motor jde většinou jen krátce (5-10 sec), nestačí se zahřát.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
Původně jsem chtěl dát do trupu tato https://www.peckamodel.cz/jix-sg90-1-9g-mini-servo-sg90 serva. Ačkoliv jsou výkonnostně a hmotnostně stejná, mají trochu jiné rozměry a do lože by bez jeho úpravy nesly vložit. E Maxy tam sedla jako cosi na hrnec. Proto jsem na tuto skutečnost upozornil. Ale trochu zkušenějšímu modeláři by to nemělo dělat problém.
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Ahoj tak jsem se dobrousil do takovych oblin na trupu a kormidlech,ze jsem dosahl prijemne vahy celku a koupil jeste jeden motor. A to FOXY 2208-1000 jak to vypada tak posledniho v CR. Toho Hiteca 2812 pouziju jinam.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
Kolik ti to vyšlo? Ten motor (Foxy) by měl bohatě stačit. A co jsi tam dal za serva? Mně zatím zálet nevyšel, protože byl na tak lehké éro celkem silný vítr. Tak snad příští víkend.
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky:9
Tak můj Samurai byl dnes konečně ve vzduchu. Zálet bez problémů, téměř žádné trimování. Ještě si budu muset prostudovat TTD motoru, jak by se choval s 3S baterkou. Případně vyměním stávající motor za zjevně výkonnější Axi. Bohužel při záletu jsem už byl sám (kluk kterého jsem učil, už jel s rodiči domu, a stejně bych mu s tím nedovolil létat nízko) takže fotky zatím nejsou.
Uživatelé procházející toto fórum: cz.bobes a 22 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru