Michal Vicjan píše:
Mimochodem, kdybych udělal křidélka tak jak to měl originál tak je nemá cenu nastavovat jako flaperony nebo ano?
... mozna by dost pomohlo precist povidani o konstrukci skutecneho letadla a uvedomit si genialnost myslenky konstruktera pouzit sterbinu v kridle pred kridelky ( znacne zlepseni ovladatelnosti stroje pri vysokych uhlech nabehu).
Masina v realu nema vztlakove klapky ani brzdy. Je to kategorii a provedenim (minimalni plosne zatizeni , moznost zpomaleni vrtuli, kera pri volnobehu eroplan brzdi a ucinna kridelka, bez rizika odtrzeni proudeni na konci kridla i pri velkem natazeni ... tj. brzdeni celym kridlem , leticim na vysokem koeficientu vztlaku Cy cemuz odpovida taky velke Cx).
pozn.... ruzne zpusoby reseni problemu otrzeni proudeni na konci kridla pri pretazeni viz prilozeny obrazek. Na Turbulentu je kridlo odpovidajici obr c .6. Příloha:
BedeDesign12.jpg
[ 77.96 KiB | Zobrazeno 2100 krát ]
K podobnemu reseni problemu v soucasnosti se napr. uchylili i konstrukteri celokompozitoveho UL Ellipse Spirit. Ale u toho letadla bylo pouziti sterbiny pred kridelkem vybrano vicemne z duvodu zlepseni parametru eliptickeho kridla pri pretazeni a splneni pozadavku na minimalni pristavaci rychlost danou predpisem.
https://www.ellipse-spirit.com/?fbclid= ... 1K88mNP7ygveka1