Autor |
Zpráva |
Michal z H. Králové
|
Napsal: stř 15.05.2019 4:25 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.5.2016 Příspěvky: 59 Bydliště: Hradec Králové
|
Vážení, mám dotaz, rozhodl jsem se vyměnit v Piperu s rozpětím 2,5m žhavík 30ccm za benzinový 20ccm. Zásoba paliva do žhavíka došla a když jsem se díval na jeho ceny, otevírá kudla v kapse. Mám ještě další dvě éra s benzinovým motorem, ale nikdy jsem nemusel zabíhat nový motor, byly z druhé ruky už zaběhnuté. Potřeboval bych nějaké obecné informace, jak dlouho zabíhat, jestli v rozsahu všech otáček, na co si dát pozor, atd. Nemám zájem diskutovat o elektrifikaci, prostě do velkých letadel elektriku nechci, to jen kdyby to nějakého aktivistu napadlo... děkuji předem všem
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kozlik327
|
Napsal: stř 15.05.2019 5:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
U každého nového motoru najdeš návod k použití.
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: stř 15.05.2019 8:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Zamena 30ccm za 20 ccm benzin sa mi zda vykonove dost malo aj ked je to do pipera, letiet to sice bude, ale asi bez rezervy vykonu. Benzin pri takychto lietadlach, kde nemusis ist hned do plnych vykonov, kludne urob v lietadle s trochu vacsim obsahom oleja. Ked si motor sadne, to budes citit aj na jeho kludnejsim chode a mozno bude treba trochu priskrtit skrutky nastavenia paliva. Inak toho 30ccm zhavika by som skusil prerobit na benzin . Das tam iskriacu sviecku, k nej zapalovanie. Priskrutkujes sondu otacok, magnet, benzin , olej v pomere 1:20 . Pre zaciatok pokial to nastavis pouzijes elektricky starter, aby si neprisiel o rameno. A hotovo. Pojde to aj bez walbra.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 15.05.2019 8:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Michal z H. Králové píše: Vážení, mám dotaz, rozhodl jsem se vyměnit v Piperu s rozpětím 2,5m žhavík 30ccm za benzinový 20ccm. Zásoba paliva do žhavíka došla a když jsem se díval na jeho ceny, otevírá kudla v kapse. Mám ještě další dvě éra s benzinovým motorem, ale nikdy jsem nemusel zabíhat nový motor, byly z druhé ruky už zaběhnuté. Potřeboval bych nějaké obecné informace, jak dlouho zabíhat, jestli v rozsahu všech otáček, na co si dát pozor, atd. Nemám zájem diskutovat o elektrifikaci, prostě do velkých letadel elektriku nechci, to jen kdyby to nějakého aktivistu napadlo... děkuji předem všem Žhavík 30ccm nahradíš výkonovo benzínom minimálne 40ccm.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Vita_1
|
Napsal: stř 15.05.2019 8:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 8.2.2007 Příspěvky: 328 Bydliště: Velké Opatovice
|
Zabeh benzinoveho motoru neni slozita vec. Urcite vychazej z navodu vyrobce. Nekdo zabiha motor nejdriv na stojanu a teprve pak dava do modelu. Ja osobne namontuju motor primo do modelu. Namicham benzin s olejem podle doporuceni vyrobce a na letisti model privazu, aby mi nemohl pojizdet a motor nastartuju. Necham ho bezet cca 10 min na zvyseny volnobeh a bohatsi smes, obcas kontroluju teplotu hlavy.(je to trochu o zkusenostech rozpoznat, jestli se neprehriva) Pokud se mi zda horky zhasnu ho, necham vychladnout, dam jeste bohatsi smes a zkusim znovu. Pokud je vse vporadku zacnu zvysovat otacky. Vzdycky pridam, necham chvili na vyssich otackach a zase stahnu na volnobeh. Postupne pridavam vic a vic az se postupne proptracuju k plnemu plynu. V teto fazi je uz potreba trochu ochuzovat smes, aby motor vysich otacek dosahl a byl schopny je udrzet. Chce to ale neprehnat. Timto zpusobem vyvrkam cca 1-2 nadrze. Pak uz zacnu s modelem jezdit po plose letiste. Po spotrebovani dalsi cca 1 nadrze odstartuju a litam jen tak sem tam. Bez akrobacie a bez zbytecne vysokych otacek. Pri tom je potreba dobre poslouchat motor a pri jakekoli zmene zvuku, nebo chovani okamzite pristat a zjisit co se deje. Postupne zacinam motor prohanet vic a vic. Nejlepsi je zabeh delat v podvecer, kdy je uz chladneji a na letisti je klid. Ono se spatne posloucha motor, kdyz kolem me lita nekdo jiny. Pokud vse probiha dobre doseridim motor a namontuju kryt.
P.S. nahradit triciitku zhavik dvacitkou benzinem mi taky prijde malo. Benzinovy motor ma mensi vykon, takze pokud to s tim zhavikem mebylo hodne premotorovany asi to moc litat nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 15.05.2019 10:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Já jsem měl benzín 25 ccm v Piperu 2,3 m a rozhodně bych ho neoznačil za přemotorovaný.
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: stř 15.05.2019 11:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
Záběh malého benzínu - v podstatě bylo zodpovězeno. Já jsem dvacítku zabíhal na letadle, řídím se tím, že pokud jde po jedné dvou nádržích na volnoběh s občasným přidáním poté seřídit a drží plný plyn, dávám několik startů na malé rychlosti s občasným plným výkonem. Většinou po cca litru paliva si motor sedne , ale to neznamená, že už je zaběhnutý. Prostě nehonit na plný plyn a hlavně zajistit dobré chlazení a vyšší procento oleje dle doporučení výrobce motoru. Výměna žhavíka 30 za benzín 20 - myslím si, že k dobré radě chybí základní informace. Třeba - kolik váží ten Piper nebo jaké značka je ten benzín a jaký bude mít výfuk Takže jen pro srovnání - můj první piper o rozpětí 2,8 m vážil 6,6 kg a byl tam motor Titan 38 ccm - tedy žádný dělník. Přesto jsem s ním naprosto bez problémů tahal větroně o váze do 7 kg. Druhý - "vylepšený" piper měl již motor ZDZ 40 a rouru, ale váhu na stejné rozpětí 9,5 kg. tahal sice až 9 kg, ale letové vlastnosti byly horší... No a 20ku Titan s rourou mám v akrobatu o váze 4,9 kg a letadlo s tím visí. Takže za mě bych se 20 do Pipera 2,3 m a váhy do 6ti kg nebál a bude s ním příjemné poletování za hubičku
|
|
Nahoru |
|
|
Michal z H. Králové
|
Napsal: stř 15.05.2019 21:00 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.5.2016 Příspěvky: 59 Bydliště: Hradec Králové
|
Díky za rady k záběhu. Jelikož se jedná o lehkou konstrukční stavbu, tak éro bude mít i s benzinovým motorem 5,94kg. Benzinový motor 20ccm má včetně všeho 840g, žhavík 30ccm měl celkovou 1,53kg, takže jsem ušetřil 690g. Hmotnost baterie nepočítám, protože jsem tam měl kvůli spolehlivému nízkému volnoběhu přižhavování a ty tam zůstanou pro zapalování. S žhavíkem mělo éro přebytek výkonu, tudíž nemám obavu, že by s benziňákem bylo nelétavé. Jedno z kritérií při výběru motoru pro mne bylo to, že ten benzinový je prakticky velikostí totožný s žhavícím, sedí do původního lože, nemusím upravovat haubnu, takže minimální zásahy do éra.
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: stř 15.05.2019 22:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
|
Nahoru |
|
|
Michal z H. Králové
|
Napsal: čtv 16.05.2019 3:39 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.5.2016 Příspěvky: 59 Bydliště: Hradec Králové
|
jozefbb píše: Urcite si usetril vahu? A co zmena taziska. Určitě, možná to nebude celých 690g, ale zatím je dost prostoru pro experimentování s těžištěm. Díky větší hmotnosti původního motoru byly baterie jak přijímačové, tak k přižhavování za těžištěm. Nyní půjdou baterie k zapalování na motorovou přepážku, čímž se posunou o nějakých cca 45cm před těžiště. Přijímačovky lze také přesunout, atd. Chytřejší budu až po výměně motoru. Ten mimochodem hodlám zaběhnout mimo éro.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasTR
|
Napsal: čtv 16.05.2019 7:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2009 Příspěvky: 907 Bydliště: Praha 9 Kyje Obrázky: 0
|
Já měl Piper 3000mm, motor DLE 30, letovka 9kg, létání pohoda, klídek na půl plynu, ani na start nebyl plný plyn potřeba, taky mě z toho všichni zrazovali, ale bylo to úplně OK.
_________________ Moje stroje http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=341 www.rctomas.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michal z H. Králové
|
Napsal: pát 17.05.2019 4:57 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.5.2016 Příspěvky: 59 Bydliště: Hradec Králové
|
TomasTR píše: ...taky mě z toho všichni zrazovali, ale bylo to úplně OK. Všiml jsem si, že se velmi často diskuse na konkrétní dotaz zvrtne v blábolení o něčem jiném, ale to ignoruji. Možná je to tím, že někteří "mazáci počtem komentářů" lehce podlehají dojmu, že ten co má těch komentářů podstatně méně je nezkušený, nebo adolescent. Já jsem už dříve narozený a modelařím cca 45 let, takže v ledasčem si poradím bez potřeby diskutovat to na fórech.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasTR
|
Napsal: pát 17.05.2019 6:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2009 Příspěvky: 907 Bydliště: Praha 9 Kyje Obrázky: 0
|
Michal z H. Králové píše: Všiml jsem si, že se velmi často diskuse na konkrétní dotaz zvrtne v blábolení o něčem jiném, ale to ignoruji. Možná je to tím, že někteří "mazáci počtem komentářů" lehce podlehají dojmu, že ten co má těch komentářů podstatně méně je nezkušený, nebo adolescent. Já jsem už dříve narozený a modelařím cca 45 let, takže v ledasčem si poradím bez potřeby diskutovat to na fórech. Njn, lidi jsou svině, kazí témata a diskuze jiných, např. nechápu tento tvůj plodný příspěvek.
_________________ Moje stroje http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=341 www.rctomas.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michal z H. Králové
|
Napsal: pát 17.05.2019 14:10 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.5.2016 Příspěvky: 59 Bydliště: Hradec Králové
|
TomasTR píše: Njn, lidi jsou svině, kazí témata a diskuze jiných, např. nechápu tento tvůj plodný příspěvek. Myslím, že jako zakladatel vlákna mohu napsat co se mi v odpovědích líbí a co ne, nemyslíš...?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|