Celeron
|
Napsal: ned 09.06.2019 23:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
A co k tomu tvýmu ASP udělat z cca 5 mm Al plechu obdélníkovou redukci výfuku na přechodku hranatá/kulatá co je u muffleru MVVS? Už léta takhle lítam s kombinací ASP 32 (5,3ccm) a MVVS muffleru pro 3,5 se zahnutou vstupní trubkou. Žádný úpravy časování výfuku jsem nedělal. Oproti původnímu ASP výfuku nárůst otáček a tím rychlosti docela značnej, odhadem čtvrtina. Na vrtuli se ti kouknu zítra ale k nižší kubatůře ji bude potřeba dát menší průměr nebo stoupání.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: pon 10.06.2019 10:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
No taky by to šlo,ale ten motor Mvvs má stejnou rozteč na šrouby i šířku Takže povolím čtyři šrouby a motory přehodím.Žádnej problém.Jinak redukci chápu,ale nechápu jak jí vyrobit z z 5 mm materiálu.Myslíš udělat z toho přírubu na vejfuk?Nebo mi to prosímtě vyfoť.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: pon 10.06.2019 10:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Asi už jsem pochopil.Myslíš použít tu přechodku Mvvs a udělat z toho matroše přírubu- přechodku.Jj.Ale ta fotka by se hodila
|
|
Nahoru |
|
|
jarda17
|
Napsal: pon 10.06.2019 14:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.10.2005 Příspěvky: 386 Bydliště: Praha 4
|
Tak když to jsou povolit 4 šrouby, tak se neptej a prostě to vyzkoušej... za tu dobu debat by už byly motory prohozené... Dle mého úsudku mají oba motory jinou charakteristiku... MVVS vždy víc točily, ale měly radši menší vrtuli, aby se dostal do spektra té rezonance na kterou je tlumič konstruován.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: pon 10.06.2019 20:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
No on to není přímo Piper.Je to cvičnej hornopoch podobnej Piper Cessně 150 atd.Mám na tu Mvvs - ku všechny tři vejfuky.Normální,tichý i muffler.Jestli bude mít znatelně víc výkonu než Asp i s normálním výfukem nebo dokonce s tím tichým,tak ho tam šoupnu a bude to.S jakou vrtulí ti jde ta Mvvs ka nejlíp prosímtě?
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: úte 11.06.2019 6:16 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
V tvém přippadě tam dej tu mvvs s vrtulí 10x4. Nejlépe apc. Oproti asp 4,1 tam bude nárůst statického tahu dost znatelný. Přesný čísla u mvvs neřekne nikdo. Záleží na tvém motoru.
Kdysi jsem provozoval najednou asi 5motorů mvvs 3,5. Stejná vrtule stejný palivo. Dokonce i stejný typy modelů. Rozdíl byl v max otáčkách. Tem se rozcházely až o 1000rpm. Asi podle toho jak se motor zrovna povedl.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: úte 11.06.2019 7:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Havelaircraft:A prosímtě bude lepší ten černej výfuk k týhle vrtuli nebo normální expanzní?Samozřejmě to pak odzkouším polaboruju s vrtulema.Nemàm čas jenom na tohle éro .Na tom Aspéčku jsem měl vrtuli MA 9x6.Jestli nemá na ten motor moc veliký stoupání.Můžu tam zatím zkusit dát 9x5,než přehodím ty motory.Zvoral jsem to a ta Mvvs-ka má novej výbrus,tak jí budu muset venku na prkně nejdřív zaběhnout,než jí tam dám.Je hrozně těsná.Ale teď nic nestíhám no
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: úte 11.06.2019 10:09 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Tak dej na to asp 9x4 apc a vylaď ho na 15500rpm. Nedělám si srandu. Lítal jsem s tim aircombat několik sezon. Bude trochu víc ječet ale potahne lépe.
A mvvs jedině s černym vejfukem. Cokoliv jiného je dusítko.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: úte 11.06.2019 14:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
O.K.Díky moc za rady.Vyzkouším a uvidím.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 11.06.2019 17:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tady máš fotky přechodky mezi ASP a MVVS výfukem. V tom 5 mm plechu je vypilovanej přechod z výfukovýho okna ASP na výfukový okno MVVS 3,5. V plechu jsou ze strany ASP dva závity pro původní šrouby M3 pro výfuk ASP a z brněnský strany jsou dva závity pro šrouby M2,5. Vrtule je Master G/F 3 rozměr 2815, konce jsou asi o 5 mm odrbaný za ty léta co s tím lítám, vrtule je jen asi 10 mm nad zemí. Otáčky jsem asi někdy měřil ale už nevím. Letos jsem poprvé měnil svíčku, jede to i na starou ruskou studenou. Letadlo je skoro 40 let stará M2 Atlas, co vyšel někdy v půlce 60-tých let v S řadě Modelář. Původně v tom byla MVVS 2,5D7, po novým potahu MVVS 3,5 ale s ní to lítalo "pomalu" a tak jsem dal ASP 32, co má naprosto totožnou rozteč šroubů. Nyní to lítá jak stíhačka, dvojnásobná rychlost než s MVVS, kolmo nahoru až do stratosféry. Palivo 10% syntetika, 3% rycín, zbytek metyl. Na jehlu se v průběhu roku nemusí šáhnout. Volnoběh a přechody bez problémů. S MVVS se jehlou ukroutíš a přechody a volnoběh stejně stojí za H.
Přílohy: |
mufler.jpg [ 295.57 KiB | Zobrazeno 4132 krát ]
|
přechodka.jpg [ 295.99 KiB | Zobrazeno 4132 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: úte 11.06.2019 21:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Mosquito píše: S jakou vrtulí ti jde ta Mvvs ka nejlíp prosímtě? Momentálne tam mám Master Airscrew GF3 9/6.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: stř 12.06.2019 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Celeron a Macil.Oběma moc děkuju.A ozvu se ja jsem dopadl až na to budu mít čas s tím něco provést .
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: sob 03.08.2019 13:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Tak nakonec se všechno vyřešilo jinou vrtulí.Dal jsem tam Apc 9x5.Zvedl se výkon a starty z ne zrovna nízko posekaný trávy to zvládne s přehledem.Dokonce to s touhle vrtulí má i menší tah na volnoběh,takže i přistání jsou už v pohodě.Dal jsem s tím tak deset letů a motor se začal chovat docela zvláštně.Na zemi dobrý i čumákem nahoru.Nastaven na lehce bohatší,ale ve vzduchu to bylo někdy v pohodě,pak zase chudej,tak jsem mu přidal o jeden zoubek a to už byl hrozně bohatej.A pak jsem na to asi přišel.Když se jehly jenom dotknu,tak motor změní zvuk a teče okolo ní palivo.Je asi K.O. ten ó kroužek,kterej těsní okolo závitu.Ale já ho teď nemám po ruce.To Asp je jěště starší model s kulatou hlavou i válcem.Než koupím ten kroužek,tak to nemám jak vyzkoušet.Neřešil jste tohle někdo?Může to bejt tím?Kde se daj takovýhle pidi ó kroužky koupit v Praze?Ve Štěrboholích v zeleným domečku?Nějakou sadu ó kroužků budou mít příští týden v Lidlu,tak uvidím.Může to tam přisávat vzduch a určitě tam uniká palivo,takže si myslím,že až to vyměním,tak by to zase mělo makat né?Co vy na to?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|