Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2019 5:10 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2018
Příspěvky: 32
Bydliště: Púchov Slovensko
Zdravím Vás.Kúpil som ako pozostalosť Katanu od austrálskej firmy Precision aerobatic https://www.precisionaerobatics.com/pro ... na-mx-arf/ Motor je tam originál Thrust 50 https://www.precisionaerobatics.com/pro ... echnology/ ale regulátor je iný, ten je Castle 90 Talon. Problém je že od polovice plynu na hor začne motor nepríjemne hrčať a stratí výkon. Skúšal som na regulátore meniť časovanie, frenkvenciu ale nič nepomáha. Jedine čo vie trochu zmierniť hrčanie je menšia vrtula z nižším stúpaním. Viem mal by som vymeniť bud motor alebo regulátor ale predsa neviete nejakú fintu aby som nemusel moc investovať ?

_________________
„Letí to, a to je podstatné.“


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2019 7:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2003
Příspěvky: 122
Bydliště: Nitra
Obrázky: 37
Mas spravne nastavenu drahu plynu? Ja mam plny plyn okolo 75%, ubraty 40%, ked som +- 100%, tak mi to blblo.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 07.06.2019 7:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2009
Příspěvky: 322
Bydliště: Karlovy Vary
Ten nepříjemný zvuk je ztráta synchronizace regulátoru a motorem - špatné časování v reglu. Či vadný regl, nebo vinutí motoru

1. přídat předstih (časování) to jsi už zkoušel
2. pokud máš Castle link propojku pro programování reglu zkus nový FW do regulátoru.
Motor a regl je na konektorech. Pokud konektory - pořádně prověř kontakty a letování jednotlivých fází motoru - může to být ono.
Pokud to nepomůže často bývají přelámané kabely vinutí k motoru u motoru.

Nejlepší je rozpojit motor a regl, dát jiný motor jaký koliv a otestovat. Hlavně to testuj s vrtulí, aby měl motor zátěž.

Dej pak vědět jak si dopadl.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 08.06.2019 21:28 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2018
Příspěvky: 32
Bydliště: Púchov Slovensko
Příloha:
20190607_194720.jpg
20190607_194720.jpg
[ 145.4 KiB | Zobrazeno 8909 krát ]

Skúšal som všetko. Najnovší FW v regulátore bol. Ked som pridal časovanie motor bol bol velmi horúci. Tak som skončil u naj nižšej frekvencii a najnižšom predstihu aby sa motor tak nezahrieval, zajtra bude na letisku 30 stupňov. Motor ide v normálnych otáčkach iba do 60% potom začne hrčať a stratí výkon. Skúsim ho za letu, uvídíme, a samozrejme vyskúšať iné kombo.

_________________
„Letí to, a to je podstatné.“


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 09.06.2019 16:45 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2003
Příspěvky: 122
Bydliště: Nitra
Obrázky: 37
Mám 64" MXS , AXI 4120/20 V, Castle Talon 90, 6S lipo SlS 3000mAh/30C, konektory XT60 , vrtula PT 16x10, odber 70A. Motor regler new, nehavarované, spolu 74 startov. Draha (rozsah) knipla plynu, nastavena podla navodu, plny plyn 73%, ubraty plyn 40%. Po 50 starte, v polohe plny plyn, motor zacal ojedinele vypadavat zo synchronizacie, po 60starte uz to bolo stale v polohe plny plyn. Vyskusal som vsetko v nastaveni reglera, vcetne vypnutia prudovej ochrany, vymenil som konektory, skusal som ine vrtule ( APC 16x8, 16x10) ziadna zmena.Ked som stiahol drahu knipla plynu na 65%, motor nevypadne zo synchronizacie, pri tom strata vykonu nie je ziadna.

Dnes, som vyskusal povodne nastavenie regulatora, draha 73%, vrtulu PT 16x10, SLS lipo 5S, motor v polohe plny plyn bez vypadku.

Mal som uz viacej AXi 4120/20, regulatory Jeti spin, ale s takymto problemom som sa este nestretol.

A viem este o jednom Castle talon 90, motor Hacker, 6S lipo a rovnako vypadava zo synchronizacie.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 09.06.2019 19:54 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2018
Příspěvky: 32
Bydliště: Púchov Slovensko
Píšeš že (Draha - rozsah knipla plynu, nastavena podla navodu, plny plyn 73%, ubraty plyn 40%) To nastavenie % mám chápať ako podla návodu regulátora ? motora? a prečo minimálka je až 40 % ?
Výraz "vypadne zo synchronizácie" počujem prvý krát, ale budeš mať pravdu lebo keď som motor skúšal na zemi a od 60% som prudko ubral na nulu a rýchlo zase pridal motor zostal hluchý a prestal sa točiť, musel som zase ubrať a nie prudko pridať aby "naskočil".

_________________
„Letí to, a to je podstatné.“


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.06.2019 3:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2003
Příspěvky: 122
Bydliště: Nitra
Obrázky: 37
huper píše:
Píšeš že (Draha - rozsah knipla plynu, nastavena podla navodu, plny plyn 73%, ubraty plyn 40%) To nastavenie % mám chápať ako podla návodu regulátora ? motora? a prečo minimálka je až 40 % ?
.


Nastavení koncových bodů regulace

https://www.horejsi.cz/DataFiles/castle ... nts_CZ.pdf

Regulator nastavujem cez PC pomocou propojky Castle Link .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019 10:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
Caute, castle mi robi to iste. Lietam v kombinacii s motorom https://extremeflightrc.com/Extreme-Fli ... _1731.html na 6S a vrtulou 16/8. Zaujimave je, ze celu jesen to fungovalo bez problemov. Peto, ty si prave nechodil na letisko, ked som s tym z jari dlhsie laboroval. Tuto sezonu zacal najskor vypadavat zo synchronizacie v plnom plyne a aj to len na plne nabite aku. Neskor sa ten rozsah zvacsoval. Zhodil som kuzel, utahoval na fest vrtulu, preletoval komplet konektory na nove, menil nastavenia regulatora, vymenil obe loziska na motore, vyskusal od Ivana rovnaky regulator, stale to iste. Ked som si ako tak zvykol nedavat plny plyn pri nabitych aku zo zaciatku letu a upravil aj rozsah plynu, tak /aj napr. vcera/ sa to zacalo prejavovat uz asi od tristvrte plynovej paky. Nieco sa bud elektricky meni na motore, ked to predtym fungovalo, jedine co ma napada ze by mohli casom teplom utrpiet menej kvalitne magnety(?) alebo nejake zmeny na vinuti, neviem.. Ale zase Vam sa to deje na druhych motoroch a od zaciatku....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019 10:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2003
Příspěvky: 122
Bydliště: Nitra
Obrázky: 37
Napadá ma este jedna vec, nešťastný Mišo MAC konektory použivas aj ty XT 60?
Mozno by stalo za pokus vymemit ich za MP JET 3,5. Tie som pouzival v minulosti (na axi 4120 a spinoch).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019 11:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
Gunterko, konektory pouzivam samozrejme XT90. Ale ako sa tak dlhsie pozeram na diane, pokial niekto zacne lietat objem, resp. nejake nazvime me to ostrejsie lietanie / serva, pohon, model / mozes si vybrat, co sa zacne sypat. Na druhej strane je vela takych, ktorym vsetko funguje perfektne, len potom sa z kuloarov dozvies, ze firmnemu pilotovi odislo to, zhorelo tamto, dva krat uz vymenil hento. Proste hobby priemysel. Ale ako pisem, pre vacsinu ludi to funguje a to staci na to, aby sa to predavalo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019 11:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2003
Příspěvky: 122
Bydliště: Nitra
Obrázky: 37
Stacilo napisat xt 90, ostatne je mimo temu.
Ak si pozorne cital, nerobilo mi to od zaciatku. Tak rozmýšľam, ci sa tieto lacne china konektory neopaluju, ci nevznika väčší prechodovy odpor, ktory castl vyhodnoti ako chybu (pri väčšom napäti a prude) .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019 12:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
Nie necital som vsetky tvoje problemy nestastny gunter, chcel som reagovat hlavne na huper-a.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019 13:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
gunter píše:
konektory neopaluju, ci nevznika väčší prechodovy odpor, ktory castl vyhodnoti ako chybu (pri väčšom napäti a prude) .

uvaha nie spatna, preco si to nevyskusal?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 4:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2003
Příspěvky: 122
Bydliště: Nitra
Obrázky: 37
mac píše:
uvaha nie spatna, preco si to nevyskusal?



Mišo MAC, z jednoduchého dôvodu. Prešiel som na 5S lipo. Letový prejav je teraz kultivovanejší, lieta to už ako akrobat a nie ako stíhačka a pri 5S problém so synchronizáciou nie je.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019 10:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
A si zmenil aj motor(KV) resp vrtulu?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz