Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: ned 16.06.2019 12:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dorazily mi výfuky pro DLE111 a vymejšlím, jak je osadit do trupu S3 Challenger. Výfuky jsou AMT Šupka Expa Al 60P, teda nejdelší sériový s předním vývodem, co pro 55-60 ccm dělá. Bohužel jsou výrazně kratší než je prostor k přepáce pro zadní uchycení. Chtěl jsem původně muffler uchytit dvoubodově za zadní šteft a za velký průměr za výstupní trubkou a k motoru připojit nerezovým flexokolenem. Už vidím, že to asi nepůjde. Dodělávat v trupu nějakou polopřepážku do který by šel zadní šteft se mě moc nechce, muselo by se dost kuchat a předělávat. S výfukem se zadním výstupem by asi problém nebyl, dalo by se delší koleno ale originál S3 hulí pod haupnou a ne v půli trupu. Příloha:
S3 muff1.jpg [ 290.88 KiB | Zobrazeno 3699 krát ]
Příloha:
S3 muff2.jpg [ 44.38 KiB | Zobrazeno 3699 krát ]
Takže to vypadá, že flexokoleno a zadní uchycení je pasé a zbývá jen dvoubodový uchycení pevnýho kolene za přírubu na motoru a muffler za velkej průměr komory v těžišti muffleru. Těžiště muffleru vychází přesně na druhou přepážku (viz fotka), takže uchycení v těžišti přes silikon hadice osazené do T drážek přepážky je reálné. Jenže mám obavu, zda se budou výfuky s takovýmhle uchycením dobře chladit. Mezera mezi přepážkou a velkým průměrem muffleru je 10 mm (díra v přepážce je o 20 mm větší). Pak tam jsou v přepážce ještě další 3 otvory, kterým může z haupny proudit do prostoru výfuku vzduch. Navíc mezi první a třetí přepážkou je otvor ve finálu zalepený, odvod teplýho vzduchu z prostoru mufflerů je až mezi třetí a čtvrtou přepážkou, tam co je středová příčka. Ono i chlazení motoru bude trochu ořech, S3 nemá žádný chladící čůni "alá Extra" ale jen půlměsíc pod kuželem motoru, takže na hlavy a válce toho vzduchu asi moc nepůjde ale o to víc ho může jít na mufflery. Mám odzkoušený čtyřbodý uchycení po obvodu u Funtány ale tam je výfuk zespoda trupu skoro celý obnažený. Trojbodý uchycení po 120 stupních, který má víc prostoru pro proudění kolem komory muffleru odzkoušený nemám, netuším jestli se na muffleru časem nevymačkalí dolíky. Máte prosím někdo odzkoušený nějaký trojbodý obvodový uchycení muffleru v T drážkách v přepážce přes silikon hadici aby tam mohlo proudit co nejvíc vzduchu? Případně nějaký jiný, lepší systém. Tohlevypadá dost zajímavě ale netuším kde splašit silikonovou hadici s textilním vyztužením. Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 16.06.2019 16:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Díky za odkazy, hlavně ten druhej. Vůbec mě nenapadlo tyhle hadice hledat v dílech pro auťákovej tuning, silikon přeci benzín v přímým dotyku leptá a ten následně boptná až se rozpadne. Otázka ovšem je, jak dlouho ty hadice vydrží, mají psanou teplotní odolnost do 180 st.C. Mám zkušenost, že těsnící červenej silikon v tubě (píšou u něj odolnost 360 st.C) se na flexokolenu 10 cm za přírubou DLE 35 spálí na uhel. Ale pravda, tam je za 0,3 mm hliníku přímej oheň z motoru, kdežto na velkým průměru muffleru je určitě podstaně menší teplota. Nakonec ji můžu při příštím lítání pyrometrem změřit.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 16.06.2019 20:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
U hadic se udava teplotni odolnost pro dlouhodobou teplotu kapaliny uvnitr. Netusim kolik vydrzi material na kontaktni teplotu. Ale tipnul bych si podstatne vic.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
PatMat
|
Napsal: ned 16.06.2019 21:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.6.2010 Příspěvky: 730 Bydliště: Praha 10
|
Být to moje letadlo tak tam rozhodně dodělám pořádnou přepážku na uchycení zadku tlumiče. Vibrace jsou značné a proto musí tlumiče držet opravdu dobře. Jinak ti to klidně rozebere letadlo. Pat
_________________ Futaba T14SG Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 16.06.2019 23:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Takže doporučuješ uchycení na přírubě motoru a zadku muffleru? Nebo na přírubě, zadku a ještě za předek komory muffleru?
|
|
Nahoru |
|
|
Michal z H. Králové
|
Napsal: pon 17.06.2019 8:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.5.2016 Příspěvky: 59 Bydliště: Hradec Králové
|
No já si předně myslím, že řešíš co už je dávno vyřešeno. Já bych to udělal jak doporučuje Želivák, mám to velice podobně na 3m Extře a funguje to.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 17.06.2019 17:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Michal z H. Králové píše: No já si předně myslím, že řešíš co už je dávno vyřešeno. Já bych to udělal jak doporučuje Želivák, mám to velice podobně na 3m Extře a funguje to. Ale já Michale všechny tyhle způsoby znám a používám, jen se ptám kterej se jeví nejlíp. Třeba ten Želivákův způsob mám ve Funtáně 2600 ale ne na začátku ale v těžišti muffleru. Ale zadní šteft mám volnej, koleno je tuhý. Ale ani jeden jste nenapsal, jestli máte flexo, nebo pevný koleno. A to je potom podstatnej rozdíl. Na Želivákově fotce taky není pořádně vidět jak má chycenej zadná šteft. Narazil jsem totiž na rozpor. Jeden českej výrobce výfuků tvrdí, že s pevným kolenem musí být výfuk chycen v trupu jen dvoubodobě, jeden bod je příruba a druhej těžiště muffleru, jinak to praská. Druhej mi řekl, že musí být tříbodově, příruba, začátek komory a zadní šteft, jinak praskne. No a teď si vyber. V Extře mám 9 let pevný koleno, dvoubodově příruba a zadní šteft a žádnej problém. Ve Funtáně 2600 pevný koleno, taky dvoubodově, příruba a těžiště muffleru, zadní šteft volnej. Koleno prasklo jednou v svaru TIGem od místního svářeče, nový koleno nemělo správnej úhel a tak se upravovalo.
|
|
Nahoru |
|
|
Želivák
|
Napsal: pon 17.06.2019 22:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.2.2007 Příspěvky: 239 Bydliště: Havl. Brod Obrázky: 4
|
Ono to je blbě vidět, kolena jsou natvrdo, žádný flexo hadici bych nedával. Určitě to na proudění plynů nebude to pravé ořechové... Ale třeba se mýlím ..
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 21.06.2019 0:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak uchycení mufflerů v trupu mám hotový, teď kolena. Nejjednodušší by byla CU trubka a segmenty na vodu a topení ale průměr 25 mm neexistuje. Koupil jsem tedy nerezovou švovou rouru 25 x 1 mm 1.4301. Sice budou kolena těžší než z Al ale zase je pro mě jednodušší pájet koleno stříbrem, než dělat pokusy s pájením Al. Tak jsem z bukovýho špalku 12 x 12 x 5 cm vysoustružil ohybovou kladku a udělal z kusu fošny a lešenový trubky ohýbačku. Rouru jsem zašpuntoval, nasypal písek do pískovačky, sklepal a zašpuntoval. Zkusil jsem trubku ohnout cca 90 stupňů na rádiusu cca 80 mm a nedařba. Roura začala už při cca 40 stupních v ohybu v kladce na malým průměru "faldovat" a placatět, prostě písek to neudrží a na velkým průměru se roura odmítá natáhnout. Zkusil jsem pokus č.2 a místo písku jsem trubku zalil roztaveným olovem. Při pokusu o ohyb za studena zase vše v háji, zase faldy, zplácnutí a dokonce se rozštípla buková rolna. Do háje, co je špatně? Nerezový trubky se přeci běžně ohýbaj za studena na CNC ohýbačkách a ani je nevyplnují, nebo používají jen segmentový trn. Jenže je problém, že pokud nemaj rolny a trn na konkrétní trubku tak to neudělaj. Máte někdo zkušenost s home-made ohýbáním nerezu? Blbý je, že v nerezu není kromě 90 st. kolene nic dalšího k mání a taky nevím, jakou by pájení obloku ze segmentů stříbrem mělo životnost. Možná by stálo za pokus na trubce vyřezat klíny do 2/3 průměru a naohýbat ji z "rovných segmentů" a pak u někoho zavařit TIGem. A propo, jde TIGem vařit 1 mm nerez? Ach jo, zase sám sobě výzkumníkem.
|
|
Nahoru |
|
|
Michal z H. Králové
|
Napsal: pát 21.06.2019 7:06 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.5.2016 Příspěvky: 59 Bydliště: Hradec Králové
|
|
Nahoru |
|
|
PatMat
|
Napsal: pát 21.06.2019 8:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.6.2010 Příspěvky: 730 Bydliště: Praha 10
|
Celeron píše: Tak uchycení mufflerů v trupu mám hotový, teď kolena. Nejjednodušší by byla CU trubka a segmenty na vodu a topení ale průměr 25 mm neexistuje. Koupil jsem tedy nerezovou švovou rouru 25 x 1 mm 1.4301. Sice budou kolena těžší než z Al ale zase je pro mě jednodušší pájet koleno stříbrem, než dělat pokusy s pájením Al. Tak jsem z bukovýho špalku 12 x 12 x 5 cm vysoustružil ohybovou kladku a udělal z kusu fošny a lešenový trubky ohýbačku. Rouru jsem zašpuntoval, nasypal písek do pískovačky, sklepal a zašpuntoval. Zkusil jsem trubku ohnout cca 90 stupňů na rádiusu cca 80 mm a nedařba. Roura začala už při cca 40 stupních v ohybu v kladce na malým průměru "faldovat" a placatět, prostě písek to neudrží a na velkým průměru se roura odmítá natáhnout. Zkusil jsem pokus č.2 a místo písku jsem trubku zalil roztaveným olovem. Při pokusu o ohyb za studena zase vše v háji, zase faldy, zplácnutí a dokonce se rozštípla buková rolna. Do háje, co je špatně? Nerezový trubky se přeci běžně ohýbaj za studena na CNC ohýbačkách a ani je nevyplnují, nebo používají jen segmentový trn. Jenže je problém, že pokud nemaj rolny a trn na konkrétní trubku tak to neudělaj. Máte někdo zkušenost s home-made ohýbáním nerezu? Blbý je, že v nerezu není kromě 90 st. kolene nic dalšího k mání a taky nevím, jakou by pájení obloku ze segmentů stříbrem mělo životnost. Možná by stálo za pokus na trubce vyřezat klíny do 2/3 průměru a naohýbat ji z "rovných segmentů" a pak u někoho zavařit TIGem. A propo, jde TIGem vařit 1 mm nerez? Ach jo, zase sám sobě výzkumníkem. Je mi jasné, že jsi modelář a chceš si udělat co nejvíce věcí sám. Já jsem si nechal vyrobit kolena na míru od AMT. Mají dobrý návod na zaměření a vše klaplo na jedničku. Pat
_________________ Futaba T14SG Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 21.06.2019 15:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Nojo, jenže když jsem mu nastínil, jak mají být kolena 3D tvarovaný, navíc různě dlouhý a zrcadlový, tak mi řekl, že musím k němu do dílny, jinak to netrefí přesně. To je pro mě 300 kiláků tam, 300 zpět, navíc přes Prágl, když to půjde dobře a nebude zacpáno tak to vidím na 4 hodiny jedna cesta. A ještě vstávat ve 4 ráno aby tam byl člověk v nějakou rozumnou dobu s ohledem na výrobu. Obávám se, že na to jsem už dost starej.
Řešení je na cestě, pokud se povede dám foto.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Celeron a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|