Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Jo, práce by na tom bylo taky jako na kostele a váha by asi narostla taky, to je pravda. A protože se znám, tak je mi jasný, že bch nakonec uvažoval tak, že když už jednou dělám povrch, tak že je nejlepší to rovnou zaformovat a už bych se vezl... Ten můj Hughes měl taky být původně jen olaminovanej na kopyto a jak to dopadlo... No, jak jsem psal, jsou to jen myšlenky, ale třeba k něčemu jednou dojde. Zdejší nick petrcorado znám, vím, že je na 3D modelování odborník. A vůbec na technologie.
Tak po hodně dlouhý době jsem byl dokopán k nějaké práci na Mi-24. Proběhlo obroušení druhé vrstvy kitu a dolepení pár zbytečností. Ještě jsem doopravil nějaké oštípané hrany a tedˇje to připravený pro nástřik plničem. To netušim kdy k tomu dojde. Venku se teď stříkat nedá a v dílně si bordel dělat nechci ... Možná to někdy odnese garáž
Možná se bude zdát, že od minule je to furt stejný ... a je to pravda , je to stejný, akorát přibylo dalších cca 40 hodin práce
Přílohy:
IMG_20190113_175444.jpg [ 44.3 KiB | Zobrazeno 5112 krát ]
IMG_20190113_175420.jpg [ 62.16 KiB | Zobrazeno 5112 krát ]
IMG_20190113_175338.jpg [ 50.38 KiB | Zobrazeno 5112 krát ]
K dnešnímu dni: nastříkán plnič (opět samozřejmě vše obroušeno), paneláž hotová, dolepeny další kravinky. Povrch je teď připraven k finálnímu nástřiku 2k barvou. Po zkušenostech z minula, ale ještě před tím vyrobím všechny potřebné dělící roviny pro zaformování. Manipulací se potom povrch zbytečně někde poškodí a musí se opravovat - takhle to sedne do hotového. Po nástřiku barvou bude následovat další broušení a leštění. Dolepení dalších mini detailů + několik desítek tisíc nýtů - ale to už je radostná práce.
Už se na výsledek vyloženě těšim, protože jsem teď párkrát prolítnul Mi-8 a je to prostě zážitek - klidný, poslušný,vláčný... Lítám teď s pětilistem na mi-8 a dvoulistem na Ecureulu. Dvoulist dobrý, ale pětilist je prostě klidnější. Jen je náchylnější na větší vítr.
Děkuju. Popravdě ale už to není co to bývalo. Být to před 10 lety, tak už to mam dávno hotový a dělám další. A není to o čase, ale o chuti. Prostě už mě to nějak extra nebaví a těch 35 let modelařiny si asi vybralo svou daň .... Teď se k tomu vyloženě musim nutit, ale výsledek bude hodně pěknej (pro moje účely). Teď dělám na dělících rovinách - jde to docela rychle ani jsem to nečekal. Do konce léta to chci mít v barvě a komplet připravený k zaformování. Přes léto se to v těch vedrech stejně moc nedá formovat. No a přes zimu se udělají formy a prototzp. Z jara by to mohlo letět, protože mechanika je naprosto stejná jako u Mi-8. Jenom se musí dořešit zatahovací podvozky, ale zatím to může lítat i bez nich... Anebo to dopadne jinak - "na podzim prodam kravku a z jara už nezaseju"
Dělící roviny jsou komplet. Teď musím opravit lehká poškození a vyčistit (je to opatlaný jak jsem to tisíckrát obracel v ruce). Asi to venku lehce přebrousím pod vodou rounem - to bude nejrychlejší. A pak připravit pro finální nástřik 2k barvou.
Přílohy:
X1.JPG [ 75.81 KiB | Zobrazeno 4267 krát ]
x2.JPG [ 74.08 KiB | Zobrazeno 4267 krát ]
IMG_20190628_130837.jpg [ 32.05 KiB | Zobrazeno 4267 krát ]
To si se vyřádil. Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost si tím jednou s tebou projít, mám jakous představu, co to obnáší a není to pro děti do tří let Těšíme se na další.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
Michael Gulyj píše:
To si se vyřádil. Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost si tím jednou s tebou projít, mám jakous představu, co to obnáší a není to pro děti do tří let Těšíme se na další.
Ahoj, já jsem tím prošel tak, sice ne v takový kvalitě, ale řekl bych, že nejen že to není pro děti do 3 let, ale že to je vyloženě pro otrlý jedince
Tak dneska jsem udělal to, co jsem dlouho odkládal. Navrhnul jsem podvozek. cca 12 hodin práce a neustálého ladění, aby se kolo zavřelo do pozice kde má a zároveň v otevřené pozici bylo tam kde má + fungovalo odpružení. Šel jsem takovou cestou aby to bylo vyrobitelný bez problémů. To se nakonec taky povedlo. Ještě dokreslím disk - na tom nic není ...
Tvar té hlavní přepážky NENÍ konečný. Bude zároveň držet křídla a mechaniku. Nakonec jsem použil lineární aktuátor Actuonix z USA - nechtěl jsem nic vyrábět a cena je taky OK 80 USD + doprava Fedexem je 18 USD. Je to na mojí firmu, takže clo, dph a proclení neřeším (je to do 150 EUR). Aktuátor je na 12V, takže na předek použiju standartní mechaniku Electron ER-30 - ta je taky na 12V. Takže všechno bude na jednu baterku 3s lipo (vč. větráku na motoru) - nemám rád složitý instalace.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru