tomashr
|
Napsal: stř 10.07.2019 7:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
On je hlavně průser, když pěkně točíš a pak namíříš letadlo proti tobě - v tu chvíli zmizí... Jinak poznámka na okraj - doporučuji všem se občas zamyslet nad kontrolou zraku. Sám jsem měl letos už někdy od Bořetic občas problémy se ztrácení modelu, které se mi zdály divné (neměl jsem přitom pocit, že bych byl nad svými možnostmi), vyvrcholilo to minulý víkend v Holíči, kdy to opravdu bylo na hraně ztráty. To už mi nedalo a začal jsem zkoumat a ouha - já mám už déle brýle na čtení, ale na dálku nic, jenže s věkem se to naprosto nenápadně posouvá a dneska už evidentně něco málo potřebuji i do dálky. Kdybych nelétal do extrému F5J, tak by mi to možná ještě rok nedošlo, není to žádný velký problém a v běžném životě to nevadí, ale soutěže ukáží podobnou věc naprosto nemilosrdně
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 10.07.2019 16:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
re Creagel Normálně jsem nemohl spát z toho,že neuvidím 1.5km daleko 8m nad zemí éro...ukápla mi slza. Re Tomashr Třeba nějaké brýle vyhraješ na F5J závodech. Ale nesmí přijet JoGrini (neb ten ti nadrbe vždy..a nebude to zrovna tím,že má éro o 15g lehčí), nebo borec se starým Aspire... Kluci, jsem opravdu rád,že vás baví závodit. To myslím vážně!! Díky tomuhle boomu a poptávce výrobci dokáží zvládnout postavit neuvěřitelná éra (jako je Infinity). Ale prosím...uvědomte si,že jsou i lidi co nezávodí a mají éro jako extra výkoný větroň na relax . Proto si vezmou jiné barvičky než jsou vidět ještě po dvou kilometrech, nevadí jim,že éro má o dvacet gramů víc. Chtějí prostě hezky postavené éro, kam nacpou i 2 Ah baterku ( tím samozřejmě spáchali nesmazatelný hřích protože kdo tam nemá 850mAh je outsider) Proto vás prosím, (Michal ,majitel Infinity na závody jezdit nebude a i kdyby chtěl, může a myslím,že jeho šance jsou dané jen tím jaký bude pilot) na rozbory co je na závody lepší si založte spec vlákno..třeba názvem. Jaké éro pořídit abych vyhrával F5J
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: stř 10.07.2019 20:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
graup15 píše: re Creagel Normálně jsem nemohl spát z toho,že neuvidím 1.5km daleko 8m nad zemí éro...ukápla mi slza. Kluci, jsem opravdu rád,že vás baví závodit. To myslím vážně!! Díky tomuhle boomu a poptávce výrobci dokáží zvládnout postavit neuvěřitelná éra (jako je Infinity). Ale prosím...uvědomte si,že jsou i lidi co nezávodí a mají éro jako extra výkoný větroň na relax . Proto si vezmou jiné barvičky než jsou vidět ještě po dvou kilometrech, nevadí jim,že éro má o dvacet gramů víc. Chtějí prostě hezky postavené éro, kam nacpou i 2 Ah baterku ( tím samozřejmě spáchali nesmazatelný hřích protože kdo tam nemá 850mAh je outsider) Proto vás prosím, (Michal ,majitel Infinity na závody jezdit nebude a i kdyby chtěl, může a myslím,že jeho šance jsou dané jen tím jaký bude pilot) na rozbory co je na závody lepší si založte spec vlákno..třeba názvem. Jaké éro pořídit abych vyhrával F5J Proto jsem psal, ze na souteze bych uz dnes volil jinou barvu - a ne, nemusi to byt kilometr daleko v 8m Jinak samo sebou - pokud to clovek ma na relax, tak tam nemusi temer nic resit a poleti to pro nej porad krasne. Jen se to nesmi prehanet zase do extremu
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: stř 10.07.2019 22:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Ale abychom tu neresili, kdo ma lehciho ptaka, tak pridam zpetne zase neco z meho osazeni Jak jsem zminil na zacatku, volba po doporuceni padla na Tenshock VIPER-CC 1020-12T s Reisenauer prevodovkou 5:1 a vrtuli GM 13x8. Motor a prevodovka prijdou od Reisenauera zvlast. Pokud dany pohon nemate, doporucuji prikoupit montazni sadu (2 klice + strikacka s mazivem). Prevodovka ma na uchyceni k motorove prepazce pribalene "hvezdickove" sroubky - tak male, ze jsem na ne doma jeste nemel sroubovacek - na to take pripadne myslete Po smontovani prevodovky a motoru lze prevodovku primazavat bez rozmontovani pres uchycovaci otvory na sroubky. Zavit mezi prevodovkou a motorem se doporucuje namazat cervenym loctite (rozebiratelny). Urcite ne modrym!! Protoze ve spici moc mista neni, rozhodl jsem se regulator YGE 35LVT pripajet natvrdo k vodicum motoru a to tak, aby se regulator temer dotykal motoru. Nechtel jsem pajet motor primo do reglu a zaroven jsem tam ani nechtel nechvat kratoulinke kabely (o konektorech mezi motorem a reglem jsem vubec nepremyslel). Jak je videt z fotek, ohnul jsem kabely reglu zpet (smerem od motoru) a na ne pripajel kabel motoru. Na pajeni jsem vzal "velke kopyto" - pajka s hrotem jak velky plochy sroubovak - par let zpetne doporucil Dalibor. Ma dostatek tepelneho vykonu, aby vse prohral dostatecne rychle a neupekl neco okolo. Spoje jsou pak pretazeny silikonovou hadickou, a pak jeste cernou smrstovackou. A aby vse drzelo kompaktne pri sobe, tak je jeste vse zataveno v pruhlednem smrstovacim rukavku. Regl je v trupu vlozen tak, ze "stoji" na boku trupu a vedle nej se krasne vejde baterka (v mem pripade nyni Hyperion HV 900mah) - ta je namackla az tesne na motor. I tak jsem na ni musel pridat 10g olova na dovazeni Jine baterky zatim nemam, ale do noveho Infinity neco dalsiho urcite vyberu (na porovnani). S tema Hyperionama zatim naprosta spokojenost. Bezne davam na soutezich 2 starty na jednu baterku s dostatecnou rezervou (zustava cca 50%). Ted zpetne uz vim, ze tahle pohonna soustava (v mem pripade letovka 1333g) dokaze na reglu dosahnout limitu 49.9A (nastaveno v reglu omezeni vykonu pri dosazeni tehle hranice). Stoupavost ustalene 12m/s. Pri souteznich letech toho proudu dosahuju dost vyjimecne - vetsinou se to drzi kolem 25-35A (max. kdyz potrebuju "vystrelit" nahoru). Kdyz ero nalozim na na cca 1700g (vic to v mem pripade balastem nejde), tak i ve vetru to dokazu za tech povolenych 30s dostat bezpecne pres 200m Kdyz uz jsem u toho reglu, tak nastaveni auto-timing, mekka brzda a pomaly rozbeh. A aktivovana HOTT telemetrie (pozor ze pouze s kartou toho moc nenastavite) - je potreba original prevodnik na USB nebo TTL prevodnik (viz. muj prispevek o par stranek drive).
Přílohy: |
Poznámka: Motor a prevodovka - zatim separatne
motor_prevodovka.png [ 803.17 KiB | Zobrazeno 1901 krát ]
|
Poznámka: Komplet pohon pred smrstenim do pruhledneho rukavu
komlet_pohon_pred_smrstenim.png [ 717.08 KiB | Zobrazeno 1901 krát ]
|
Poznámka: Komplet pohon pripraven na vlozeni do trupu
pohon_komplet.png [ 371.67 KiB | Zobrazeno 1901 krát ]
|
Poznámka: Montazni sada (2 klice) od Reisenauera. Loctite z domacich zasob a snad jeste na dlouhou dobu :)
reisenauer_sada.png [ 788.43 KiB | Zobrazeno 1901 krát ]
|
Poznámka: Sroubek na prichyceni pohonu k prepazce
sroubek.png [ 799.21 KiB | Zobrazeno 1901 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
mch
|
Napsal: čtv 11.07.2019 6:43 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2009 Příspěvky: 98 Bydliště: Čtyřkoly
|
Šroubky do převodovky je vhodné vyměnit za běžné s křížovou hlavou (např. nerez v Akrosu), M2,5 x 6 nebo 8 podle tloušťky přepážky (bacha na maximální přípustné zašroubování do převodovky). Investice minimální a na vždy pokoj. Spoj mezi motorem a reglem dělám přesně stejně
_________________ PRESTIGE 2PK UltraLight (1120-1260), Light (1430-1850), Windy (1540-2100), Demon F3F
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 11.07.2019 8:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
mch píše: Šroubky do převodovky je vhodné vyměnit za běžné s křížovou hlavou (např. nerez v Akrosu), M2,5 x 6 nebo 8 podle tloušťky přepážky (bacha na maximální přípustné zašroubování do převodovky). Investice minimální a na vždy pokoj. Spoj mezi motorem a reglem dělám přesně stejně Taky se dají za pár šupů koupit na Aliexpressu "estetičtější" s imbusem - také jsem změnu řešil, u mne nebyl problém s "hvězdičkou", ale s tím, že dodané byly na mou přepážku moc krátké... Mimochodem sice 100% souhlas v tom, že je ideální koupit pro demontáž patřičné klíče, ale když nejsou, tak se dá rozebrat bez problémů úzkými kleštěmi na straně motoru a převodovka se omotá pár závity klasické papírové krepové izolepy a pak přes ni kleštěmi sykovkami. Ani to není velká prasárna, při zmíněné ochraně páskou je převodovka po této akci naprosto bez škrábnutí.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 11.07.2019 9:25 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
graup15 píše: s tím,že zkusím tam nacpat 2Ah-3S. To vyžaduje ,že v čumáku se musí schovat jak motor tak regl .... Pokud by jsi potřeboval dát 5S 2,2Ah, tak se to dělá takto: Více detailů je zde blog.php?u=8&b=95Je to sice 7 roků, ale pořád to vpodstatě platí. Jen místo NEU, které nemají dobrou účinnost, létáme JETI Phasor.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: čtv 11.07.2019 19:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Kdepak Tome. Do Infinity jde max 3S. A možná...s trupem, kde je udělané okénko (dá se objednat) by šlo 2x2..tzn 4S. Ale pořád něco malého. Max tak 1800mAh. Ale díky kluci. Líbí se mi,že diskuze se dostala do čistě technické roviny. Už mám nápad jak standardní Infinity udělat tak aby v kabině bylo prázdno pouze pro baterku . A bude to slušná ujetost Mimochodem..takhle vypadá ten nový trup na spec GM kužel a vrtuli co zmiňuje creagel
Přílohy: |
1.jpg [ 36 KiB | Zobrazeno 1507 krát ]
|
4.jpg [ 47.01 KiB | Zobrazeno 1507 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 11.07.2019 20:42 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Vím, že to máš jen na hraní, ale na závodní stroje dávám do imbusu v kuželu kuličku EPP.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 12.07.2019 6:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Kdepak Tome. Do Infinity jde max 3S. Jak jsem ti psal - létá se občas i ta verze s 6s s použitím menších baterek (u soutěže 2x 3s450, v rekreaci třeba 2x3s900). On proud při 6s spadne proti 3s na polovinu a spíš dokonce mírně pod ní (lepší účinnost), takže ty zdánlivě malé baterky vycházejí velmi dobře. Netvrdím, že to je ideální řešení, ale určitě to je reálná možnost - ono je chybou uvažovat ve smyslu vejde se maximálně 3s1800, je to třeba vidět v logice Wh kapacity, nikoli mAh a tam je najednou třeba 4s1300 kapacitně lepší, ač v mAh má o dost méně... Tak jen jako téma k úvaze
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: pát 12.07.2019 9:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2009 Příspěvky: 1176 Bydliště: Sedlcany
|
Oni i ty 2x 3S 450 vyjdou vahove podobne, jako treba 1x 3S 900. Jen by me zajimalo, co by tomu rekl muj pohon (tenshock + reisenauer), kdyz je udavano max. 3S. Nastavit proudove omezeni na reglu na nejakych 20A? Nebude to vyssi napeti tomu motoru vadit? regl to da (ten je az na 6S).
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 12.07.2019 9:10 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
|
creagel píše: Oni i ty 2x 3S 450 vyjdou vahove podobne, jako treba 1x 3S 900. Jen by me zajimalo, co by tomu rekl muj pohon (tenshock + reisenauer), kdyz je udavano max. 3S. Nastavit proudove omezeni na reglu na nejakych 20A? Nebude to vyssi napeti tomu motoru vadit? regl to da (ten je az na 6S). Nene, tohle chce patřičný pohon - optimálně rovnou motor s menším kV, pokud není, tak aspoň trochu ubrat vrtuli. Pokud už máš dobře odladěný pohon na 3s, tak tohle ignoruj, byla to reakce na graupa do obecné debaty, jak se dá řešit pohon do takto malého trupu... Jinak motoru vyšší napětí samo o sobě přímo nevadí nikdy (to se musí hlídaj jen u reglu), jde jen o to, jaký bude výsledný proud a z něj plynoucí teplotní zátěž abys to neupekl. Proto se právě volí u motoru pro více článku to menší kV, které reálně znamená i o něco vyšší Ri a případně menší vrtule (nebo kombinace obojího).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|