Autor |
Zpráva |
MomoBrut
|
Napsal: sob 27.07.2019 13:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
A teď nějaké info pro někoho, kdo by to chtěl dělat taky. Páky serv mají rameno přesně 7 mm. Mým postupem zalepená páka křidélka má rameno 8,5 mm, je předsunutá asi 1,5 mm. Výchylky jsou pro standardních +/-100 % rozsahu vysílače (odpovídá +/-40 stupňů, jde ale zvýšit až na +/-60 stupňů) na konci křidélka 17 mm nahoru a 14 mm dolů. Chci to mít o dost agresivnější, než je běžné, takže určitě použiju větší než doporučený rozsah výchylek, větších výchylek bezpečně a s rezervou dosáhnu. Je možné i více brzdit křidélkem nahoru a stále zbyde dostatek pohybu na případné korekce klopením. Zářez do křidélka jsem musel prodloužit, aby nic nekolidovalo. Jak jsem dříve psal, páka serva samozřejmě tady směřuje k vrchnímu profilu, táhlo je ohnutá struna o průměru 1,5 mm a musí obcházet motor serva, na fotce je to vidět. Výsledek na ty peripetie dobrý, teď ještě nějaká ta estetika …
Přílohy: |
IMG_20190727_111325.jpg [ 26.9 KiB | Zobrazeno 2851 krát ]
|
IMG_20190727_111657.jpg [ 40.25 KiB | Zobrazeno 2851 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
MomoBrut
|
Napsal: sob 27.07.2019 17:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Samozřejmě původní krytky křidélkových serv jsou k ničemu, nemá smysl je použít přímo, nicméně dají se použít jako materiál na nové krytky, které by seděly. Jde to udělat na lajdáka, úplně se na to vyprdnout a jen zakryt servo, ale to není můj styl. Bohužel jsem neměl dostatečně velký kus laminátu, který by to celé pokryl najednou, vyšlo to ze dvou kusů. Z původní krytky jsem říznul její vypuklý začátek a udělal minikrytku pro pokrytí vidličky. Vidlička nakonec moc z profilu nevyčuhuje, přesto je vidět. Minikrytka to schová, ale je tam prostě něco navíc. Na fotkách to ještě není přilepeno, je to jen zasušeno, aby byla představa, jak to bude vypadat. Tak poraďte, s minikrytkou nebo bez …
Přílohy: |
IMG_20190727_163600.jpg [ 37.58 KiB | Zobrazeno 2777 krát ]
|
IMG_20190727_163547.jpg [ 37.88 KiB | Zobrazeno 2777 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: sob 27.07.2019 17:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
S krytkou to je "profi" BEZ - to vypadá jako nedodělané Petr
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: sob 27.07.2019 21:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1178 Bydliště: Sedlcany
|
Nedalo mi to a vytahnul jsem zase moje Minicorado. Jak jsem s nim dlouho neletal, tak me udivila ta strasne odstavajici vrtule camcarbon 10x7 (aktualne letam porad s Infinity F5J, kde mam vrtuli GM). A tak me napadlo - co na to Minicorado (3S 1800mah, hyperion GS 2218-10 hodit GM 12x8? Kdyz jsem to zkusmo hodil do ecalcu, tak by to mohlo fungovat lepe, nez s tou aeronautkou (vetsi tah, ne o moc vetsi proud). Co myslite?
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 28.07.2019 12:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Než jsem začal dokončovat krytky, které se budou lepit epoxidem, protože CAčkem se to na první dobrou dát nedá, teda já to nedám, nachystal jsem si křídlo a páku k lepení do klapek. Otvor v páce by měl být více předsazený v porovnání s křidélkem, aby byla možná výchylka klapky až 80 stupňů. Předsazení je také potřeba proto, aby táhlo při maximální výchylce klapky nezasahovalo do osy otáčení klapky. Opět jsem trochu měřil, tentokrát to bylo o poznání rychlejší. Samotná příprava je tady podstatně snazší, nemusí se nic odvrtávat a úhel páky není tak ostrý. Celé jsem se to snažil udělat co nejmenší, do klapky jsem frézovat nechtěl vůbec, nakonec jsem musel udělat jemný zábrus bokem jehlového pilníku, jinak bych tam rozumně páku nedostal. Zábrus do křídla je zase jen první iterace, se uvidí, co bude třeba. Tahle příprava předpokládá malé odbroušení kusu páky, aby nelezla tolik do klapky. Fixaci páky na místě během lepení jsem udělal opět pomocí bowdenových trubiček.
Přílohy: |
IMG_20190728_014821.jpg [ 35.33 KiB | Zobrazeno 2550 krát ]
|
IMG_20190728_093709.jpg [ 30.49 KiB | Zobrazeno 2550 krát ]
|
IMG_20190728_095455.jpg [ 40.58 KiB | Zobrazeno 2550 krát ]
|
IMG_20190728_095627.jpg [ 46.37 KiB | Zobrazeno 2550 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 28.07.2019 12:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
creagel píše: Nedalo mi to a vytahnul jsem zase moje Minicorado. Jak jsem s nim dlouho neletal, tak me udivila ta strasne odstavajici vrtule camcarbon 10x7 (aktualne letam porad s Infinity F5J, kde mam vrtuli GM). A tak me napadlo - co na to Minicorado (3S 1800mah, hyperion GS 2218-10 hodit GM 12x8? Kdyz jsem to zkusmo hodil do ecalcu, tak by to mohlo fungovat lepe, nez s tou aeronautkou (vetsi tah, ne o moc vetsi proud). Co myslite? Hmm, výrobce doporučuje 9x7 na 3s, předpokládám doporučení pro ještě rozumnou účinnost. 12x8 je určitě absolutně mimo rozumnou účinnost a to ani do ecalcu dávat nemusím.
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: ned 28.07.2019 14:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1178 Bydliště: Sedlcany
|
Jenze ona je vrtule a vrtule Ano, po blizsim zkoumani jsem to s pripadnou uvahou o GM 12x8 asi prehnal (motor by uz dost hral). Na druhou starnu na rc group je dost lidi, co to honi s 12x6.5 (bohuzel to GM nedela). Pak by jeste v uvahu pripadali RFM vrtule (treba takova 10x8). Ale RFM preci jen oprotim GM dost odstavaji. Honit nejake m/s fakt nemusim - s tou soucasnou aeronautkou 10x7 to stoupa stejne 25m/s a na takovyho prcka je to az az - slo mi za a) o celni odpor a za b o estetiku
|
|
Nahoru |
|
|
martinni
|
Napsal: ned 28.07.2019 17:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
creagel píše: s tou soucasnou aeronautkou 10x7 to stoupa stejne 25m/s Tak tomu upřímně úplně nevěřím, konstantní trvalé stoupání?
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: ned 28.07.2019 22:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Tak jsem zalepil i druhou páku klapek. A toto bylo konečně poslední lepení epoxidem v tomto modelu. Teď se už na nic nebude čekat, jen na chvíle, kdy budu mít čas. Krytky pro obě křidélková serva už jsou také hotové. Na první fotce je zalepená páka zahuštěným epoxidem, na druhé fotce je klapka v neutrálu. Zábrus do křídla jsem musel ještě mírně zvětšit, ale je minimální, je jen 10 mm hluboký, vyšlo to parádně. Hned jsem musel zkusit výchylky. Tentokrát už jsem musel řešit EPA, ale vyšlo to opět parádně. Momentálně umí klapka asi 78 stupňů dolů a 16 mm nahoru, měřeno u kořene. Klapky tedy půjdou používat i jako křidélka. Jsem zvědavý, kolik udělám výkrutů za sekundu s větroněm … Chodí to skvěle, maximální spokojenost.
Přílohy: |
IMG_20190728_211115.jpg [ 33.18 KiB | Zobrazeno 2342 krát ]
|
IMG_20190728_203209.jpg [ 24.68 KiB | Zobrazeno 2342 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
creagel
|
Napsal: pon 29.07.2019 1:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2009 Příspěvky: 1178 Bydliště: Sedlcany
|
martinni píše: Tak tomu upřímně úplně nevěřím, konstantní trvalé stoupání?
Tak jestli ustalene trvale stoupani nevim - da se za to povazovat pri startu z ruky stoupani do 150m? Bohuzel aktualne jiz s variem/vyskomerem neletam a stare grafy nemam (resil jsem to tady ve vlakne cca na strane 25 a dale). Ale asi by stalo za to to i s tou puvodni baterkou (ano, mam tam porad puvodni aku) zmerit. Schvalne vyzkousim - baterka je totiz z roku 2012 (nenafouknuta a v docela dobre kondici)
|
|
Nahoru |
|
|
martinni
|
Napsal: pon 29.07.2019 7:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
Zkus, to by na ten motor bylo hodne slusne.
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: úte 30.07.2019 10:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Tak na fotografovaní malý progres, ale hned to nebylo, na konci akce je komplet zprovozněné křídlo ve 4 režimech letu, první kontrolní se vším v neutrále a deaktivovaným motorem, což je výchozí režim po zapnutí vysílače, aby měl jeden jistotu, že nic není křivé a neutrál všude vypadá jako neutrál, režim rychlost se zvednutou odtokovkou a křidélky funkčními po celé délce křídla, režim termika s pokleslou odtokovkou a křidélky jen na konci a poslední režim s brzdou, klapky brutálně dolů a křidélka výrazně nahoru … Dalo to celkem dost času, protože jsem to dělal poprvé, ale již všechno běhá, jak má. Mám ještě aktivní doladění zakřivení i míru brzd v každém režimu, během ladění to budu dávat napevno, možná s výjimkou termiky. Předtím bylo nutné fixovat serva, teprve během ladění výchylek jsem si všiml, že v krajích už to se servy hýbe, pokud jsem blízko dorazů, serva jsou opravdu silná. Takže jsem vybral správné vruty se zápustnou hlavou, předvrtal díry a bylo hotovo. Zápustná hlava musela být hlavně v křidélkových šachtách, tam se rámečky dotýkají krytek. Osvědčené řešení s leteckou překližkou je super, i když je předvrtaný otvor méně než 1 mm od kraje špalku, nepraskne to, když se vrut nafest přitáhne. Na první fotce předvrtané otvory na křidélkovém servu (krytka táhla už je zalepena), pak hotové druhé křidélkové servo a nakonec klapkové servo. Všechna serva mají šrouby na pákách. U křidélkových serv se již napákované servo dá snadno vysunout nahoru a zboku šroub utáhnout. U klapkových serv je to trochu horší, tam je to velmi natěsno, táhlo se musí dát do polohy klapka max. nahoru, pak to jde vysunout a utáhnout šroub.
Přílohy: |
IMG_20190730_081802.jpg [ 40.64 KiB | Zobrazeno 2127 krát ]
|
IMG_20190730_082124.jpg [ 61.78 KiB | Zobrazeno 2127 krát ]
|
IMG_20190730_094015.jpg [ 56.37 KiB | Zobrazeno 2127 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 30.07.2019 16:32 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10795 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Co tě vede k tomu, že máš serva pákou vpředu? Při tomto stylu montáže (páka vnitřkem na horní stranu) v tom není problém. Až v Austrálii vyndám modely z bedny, tak ti to vyfotím.
|
|
Nahoru |
|
|
MomoBrut
|
Napsal: úte 30.07.2019 21:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.12.2003 Příspěvky: 743
|
Servo je tlusté 10 mm, páku serva mám s ramenem 7 mm. Páka tedy přečuhuje servo. Profil je v místě hřídele serva směrovaného k odtokovce tlustý něco kolem 11 mm. A je to navíc úplně jedno, jestli je to otočené tam nebo onam ...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|