|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
rodzr
|
Napsal: ned 28.07.2019 19:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
Do nové velké Extry 330 LX ( 3m ) jsem si pořídil serva Hitec - na VOP dvojici D951 TW na křidélka vždy po dvou D 950 TW. Serva jsem pořídil před dvěma roky a konečně dozrál čas k dokončení a záletu. Instalace serv bez problémů, vše chodilo jak má, pohoda. Dozrál čas na záběh motoru ( ZDZ 180 RVJ) a náhle se děly věci. Po nastartování motoru po chvilce přestalo jít servo na levé půlce VOP. Pak jsem si všiml, že na levém křídle jde dvojice serv zřetelně pomaleji, než na pravém křídle. Zastavil jsem motor a začal jsem hledat příčinu. A ejhle, po chvilce se servo výškovky rozběhlo a šlo naprosto přesně a bez problémů. Rovněž tak serva na levém křidélku. Tyhle stavy nemám rád - nejde a zase jde? Jak to... Po podrobné kontrole elektroinstalace proběhl druhý pokus se stejným výsledkem, půlka VOP nejde a levé křidélko jde znatelně pomaleji. Po vypnutí motoru opět návrat k normálu... Znovu kontrola všeho a nabití accu ( i když dávaly ještě 6 V ). Druhý den opět pokus se stejným výsledkem - výpadek VOP a zpomalení jednoho křidélka. Takže pokus - výměna serva VOP za podobné od Jx BLS HV7132 MG, nastartování motoru a ejhle, výškovka maká, jak má. Na křidélka patřičnou náhradu nemám... Můj závěr - servům zřejmě nesvědčí vibrace. Na druhou stranu, vibrace Extry se nijak nevymykají z " benzínového " normálu. Takže otázka - mám jenom smůlu a dvě ze šesti serv jsou " choulostivější " nebo mám radši preventivně vyhodit všechny výše uvedené Hitecy, teď ještě vysadily na zemi, ale...
Přílohy: |
IMG_7440.JPG [ 143.17 KiB | Zobrazeno 2817 krát ]
|
|
Naposledy upravil rodzr dne pon 29.07.2019 6:19, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 28.07.2019 20:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Máš drobnou chybku v názvu. A ani mě nestraš, mám nakoupený D954 SW, který jsou asi kromě materiálu převodovky úplně stejný. Zatím jsem je nezkoušel a do něčeho staršího na odzkoušení nejdou dát, mají trochu jinou rozteč upevňovacích šroubů než starý digitály Hitec.
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: pon 29.07.2019 20:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Dost pravděpodobné že za to může bezolovnatý cín a norma ROHS, teď je to hodně v módě! Prohlédnul bych tišťák servozesilovače zda se ve spojích nevyskytují trhliny a cínové whiskery (takové chlupaté věci)
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
jirinovo
|
Napsal: úte 30.07.2019 5:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.6.2011 Příspěvky: 768 Bydliště: Odolena Voda Obrázky: 4
Blog: Zobrazit blog (9)
|
ahoj, no to je pěkná duchařina. Je to pakárna, ale prohodil bych serva v křídlech, jestli ty z pravého budou chodit taky pomalu a zkusil na výškovku vrátit to původní Hitec. Jestli není problém v drátech, mělo by to dělat stejné věci. Takový serva a šmejd, divný.
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: úte 30.07.2019 7:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
A nie je príčinou pomalšieho chodu ľavého krídielka výpadok jedného serva, podobne, ako na výškovke? To druhé potom musí okrem krídielka, ťahať ešte aj to mŕtve servo, preto ten pomalší pohyb. Skús odpojiť tiahlo jedného zo serv.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr686
|
Napsal: úte 30.07.2019 8:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.7.2019 Příspěvky: 30 Bydliště: Hradec Králové
|
Určitě to chtělo nejprve odzkoušet všechna serva servotesterem a abys zabil dvě mouchy jednou ranou, tak pořídit programátor serv HFP-30, má funkci servotesteru. Dost důležité je serva programátorem nastavit do továrního nastavení, mělo by to být asi už z výroby, ale já měl čtyři rozhozená. Měl bys naprostou jistotu, že všechna chodí. V jedné maketě mám těchto serv 9ks a žádný problém. Netvrdím, že i u takového serva se nemůže vyskytnout šmejd, ale je to málo pravděpodobné.
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: úte 30.07.2019 9:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
macil píše: A nie je príčinou pomalšieho chodu ľavého krídielka výpadok jedného serva, podobne, ako na výškovke? To druhé potom musí okrem krídielka, ťahať ešte aj to mŕtve servo, preto ten pomalší pohyb. Skús odpojiť tiahlo jedného zo serv. ...ano, taky mě to posléze napadlo. Ale už to nezkusím, serva jsou venku a čekám na nová serva od jiného výrobce... A u výškovky změna značky prospěla a funguje...
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: úte 30.07.2019 9:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
Petr686 píše: Určitě to chtělo nejprve odzkoušet všechna serva servotesterem a abys zabil dvě mouchy jednou ranou, tak pořídit programátor serv HFP-30, má funkci servotesteru. Dost důležité je serva programátorem nastavit do továrního nastavení, mělo by to být asi už z výroby, ale já měl čtyři rozhozená. Měl bys naprostou jistotu, že všechna chodí. V jedné maketě mám těchto serv 9ks a žádný problém. Netvrdím, že i u takového serva se nemůže vyskytnout šmejd, ale je to málo pravděpodobné. ...všechna serva v modelu bez puštěného motoru fungují naprosto bezvadně. |Na tom jakýkoliv servotester nejspíš nic nezmění...Přesto čekám na DPC - 11 a pro jistotu to projedu. Další postup budu řešit, až vyloučím vliv vibrací na tato konkrétní serva jejich výměnou. Již jsou na cestě. A jenom - stejná serva, tedy 951 i 950 na zbytku letadla fungují i při puštěném motoru v plném rozsahu otáček...
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: pát 02.08.2019 17:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
...tak záhada sice zůstala záhadou, ale Extra je připravena k záletu... Výškovka - D951 ( 35 kg ) vyměněna za servo 45 kg a už nevypadává z funkce... Přitom ale na pravé půlce zůstalůa D 951 a nezlobí Křidélko - po kontrole kdečeho vyměněno jedno servo D950 ( 35 kg ) za silnější ( 45 kg ) a už vše chodí bez problémů a stejnou rychlostí. Hlavní změna je ale v tom, že jsem vyhodil LiFe a dal LiPO. Ten rozdíl v napětí je zřejmě rozhodující. Závěr - s největší pravděpodobností jsou serva 35 kg slabá, 45 kg je asi optimum. Ale, že se to projeví při vibracích tímto způsobem, to mě dostalo. To jsem u svých srovnatelných " dřevěných " letadel ještě nezažil. Týden jsem strávil kontrolou elektroinstalace, laborováním a přehazováním kdečeho a sakrováním na nepřízeň osudu. Jen pro zajímavost, když se nedaří - objednal jsem tři 45 kg serva a po dodání jedno nefungovalo, rychlá reklamace, naštěstí ochota prodejce a tak další den přišlo i třetí... Tak jen doufám, že jsem si peška už vybral a zálet - dá-li počasí o víkendu, už bude jen višnička na dortu. PS aspoň, že ta 180ka ZDZ šlape jak hodinky
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: pát 02.08.2019 17:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
...tak záhada sice zůstala záhadou, ale Extra je připravena k záletu... Výškovka - D951 ( 35 kg ) vyměněna za servo 45 kg a už nevypadává z funkce... Přitom ale na pravé půlce zůstalůa D 951 a nezlobí Křidélko - po kontrole kdečeho vyměněno jedno servo D950 ( 35 kg ) za silnější ( 45 kg ) a už vše chodí bez problémů a stejnou rychlostí. Hlavní změna je ale v tom, že jsem vyhodil LiFe a dal LiPO. Ten rozdíl v napětí je zřejmě rozhodující. Závěr - s největší pravděpodobností jsou serva 35 kg slabá, 45 kg je asi optimum. Ale, že se to projeví při vibracích tímto způsobem, to mě dostalo. To jsem u svých srovnatelných " dřevěných " letadel ještě nezažil. Týden jsem strávil kontrolou elektroinstalace, laborováním a přehazováním kdečeho a sakrováním na nepřízeň osudu. Jen pro zajímavost, když se nedaří - objednal jsem tři 45 kg serva a po dodání jedno nefungovalo, rychlá reklamace, naštěstí ochota prodejce a tak další den přišlo i třetí... Tak jen doufám, že jsem si peška už vybral a zálet - dá-li počasí o víkendu, už bude jen višnička na dortu. PS aspoň, že ta 180ka ZDZ šlape jak hodinky
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 02.08.2019 23:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Myslíš že je ideální mít na každý půlce křidýlek a výškovky jiný servo? Můžou mít kromě tahu i jiný rychlosti a velikosti výchylek. Hlavně na výškovce bych to viděl jako problém. A setkal jsem se spíš s opakem, že digitál serva JR Propo na Lipolky, tedy na vyšší napětí kmitala kolem neutrálu a na LiFe nebo 6V z BECu byla naprosto bez problémů.
|
|
Nahoru |
|
|
rodzr
|
Napsal: sob 03.08.2019 8:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.3.2009 Příspěvky: 439
|
Celeron píše: Myslíš že je ideální mít na každý půlce křidýlek a výškovky jiný servo? Můžou mít kromě tahu i jiný rychlosti a velikosti výchylek. Hlavně na výškovce bych to viděl jako problém. A setkal jsem se spíš s opakem, že digitál serva JR Propo na Lipolky, tedy na vyšší napětí kmitala kolem neutrálu a na LiFe nebo 6V z BECu byla naprosto bez problémů. ...rozhodně je to ideálnější stav, než když to nepracovalo korektně. A samozřejmě jsou vybraná serva taková, aby měly stejné - aspoň papírově, technické parametry. A nastavení souběhu atd. je snad samozřejmostí, tohle není EPP... A jestli to je skutečně ideální, to se projeví až ve vzduchu při záletu... JR propo nemám a nemíním spekulovat
|
|
Nahoru |
|
|
mac
|
Napsal: pon 05.08.2019 21:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.4.2008 Příspěvky: 613
|
Ahoj rozdr, minuly rok som do 2,6 EF extry dal na plyn Hitec D930SW a odlietal som odhadujem do 40 startov. Nevsimol som si nic nezvycajne. Prednedavnom (tento rok som s tym este neletel) som potreboval prestartovat motor, a vsimol som si, ze servo si sem tam hodi vlastnu vychylku, nepravidelne zakmitne , dokonca to bolo pocut na odozve motora. Po kontrole vsetkeho mozneho doslo aj na skusku bez motora, a ano, servo fungovalo OK. Supol som tam na skusku starucke 7954SH a bez problemu. Servo je v reklamacii a k dnesnemu dnu sa nachadza v "externom servise".
|
|
Nahoru |
|
|
mac
|
Napsal: stř 28.08.2019 8:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.4.2008 Příspěvky: 613
|
Tak moje servo Hitec D930 sa z reklamacie vratilo s popisom "zavada nezjistena". Stare 7954 tam funguje bez problemov.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|