Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Na německém rc paragliding fóru jsem objevil odkaz na tento dokument o závodě Red Bull X-Alps 2019, který proběhl tuším v červnu, sledoval jsem to poctivě každý den a bylo to pěkný:
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Koukám, že to zde nějak utichlo . Včera jsem brouzdal po netu a u firmy Opale narazil na jejich novinku a to hybridní vrchlík Split 1,6. jedná se prý o hybrid budoucnosti. V čem ta jiná hybridita spočívá jsem se dozvěděl až po shlednutí videa. Není to hybrid na který jsme zvyklí z dřívější doby. Tenhle má klasiskou doubleskinovou první třetinu hloubky od náběžné hrany a zbytek již tvoří jednopotah singleskin. tak uvidíme, jestli se tato technoligie projeví i u jiných výrobců. https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=Fw7w7jzI9ds
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Už jsme se o Splitu 1.6 tady bavili na konci srpna
Tady si někdo svahuje na pláži, ale o výhodách koncepce to nic neukazuje, tohodle chlapa jsem už na trubce viděl na tý pláži svahovat i s jinými vrchlíky:
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Tento tip hybridní konstrukce se používá i u skutečných vrchlíků nějaký pátek, naopak ty dosavadní hybridní konstrukce jako je i můj Nyos jsem u skutečného vrchlíku neviděl.
Jelikož nám začal podzim a je celkem brzo tma, tak se bude hodně létat po tmě (aspoň teda u mě, když jsem toto léto neměl moc času na modelařinu ) a to chce nějaké pořádné osvětlení padáku. Už jsem vyrobil celkem tři verze osvětlení vrchlíku a pořád to není ono. Když vidím videa Němců jak jim ty vrchlíky po tmě září, tak jsem se pustil do čtvrté verze osvětlení. Zde je odkaz na použité součástky: https://www.gme.cz/led-4-6x3-2-cool-whi ... -pwc1-0100 https://www.gme.cz/dc-dc-led-driver-do- ... l-ldd-700l Zapojení je velmi jednoduché, do led driveru jde vstupní napětí z pohonné baterie a výstupní napětí jde přímo na tři ledky zapojené do série. Důležité je, aby ledka byla stavěná na maximální proud který dává led driver, v tomto případě 700mA. Pokud by si to chtěl někdo doma sestrojit tak ale pozor, jedná se o SMD LED DIODY které jsou opravdu prťavé a k pájení je zapotřebí mikro pájka, zkušenosti s pájením a také pevná ruka. V podstatě to mám už hotové akorát mě schází jedna led dioda která se mi při letování podařila zničit tak čekám na novou. Už jsem to ale zkoušel zapnout jenom se dvěma led a málem jsem oslepl, takže na výsledek jsem hodně zvědavý. Němci používají na osvětlení hodně Paralight který má stejný tip ledek jako v odkaze, proto jsem je také vybral. Akorát ty jejich jsou 350mA, tak já vzal rovnou ty 700mA, snad mi to tedy nevypálí v padáku díru .
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Tak, to o tom Splitu mi nějak uteklo JInak na osvětlení jsem zvědavej, Drivery mám nakoupené ty stejné co jsi dával odkaz. Akorát ledky mám jiny na tom hliníkovém chladiči. https://www.gme.cz/led-3w-cool-white-27 ... 3w54103260 Když se ledky rozsvítí s plným proudem, tak docela dost hřejí, tak nevím co udělají ty SMD, které se taky musí nějak uchladit.
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Ty SMD diody hřejí dost, ale podle datashitu mají maximální teplotu 130°C. Pocitově dotykem je teplota nad 60°C už hodně teplá, ale ve skutečnosti je to v pohodě. Navíc pokud nepřekračuješ povolený proud předepsaný výrobcem, což zaručí ten led driver, tak se není čeho obávat. Třeba ty moje SMD LED nepotřebují ani chladič stačí děrovaný tišťák viz datashit. Nechal jsem to svítit v kuse 15min tišťák byl dost teplí ale po vypnutí se během chvilky zchladil. V noci se termika nelétá, takže delší lety bez motoru jak odzkoušených 15min nehrozí a při chodu motoru to má aktivní chlazení.
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
Pánové, myslím, že osvětlení mám docela zmáknuté. Používám 4 x 3W HEXAGON LED na chladiči, dvě a dvě v sérii krmené dvěmi MEAN WELL LDD drivery. 2x2 Kvůli napětí a spolehlivosti. Do LED není třeba rvát maximální proud. LED při 500mA hřeje méně než při 700mA přičemž zvýšením proudu o polovinu vzroste jas jen lehce.
Budiče lze mnohem lépe koupit přímo od MEAN WELL - mají mnohem větší výběr proudových rozsahů.
Budiče spínám z rádia pomocí RC spínače s 74HCT14. Je mnohem spolehlivější než mikroprocesorová udělátka, kde může program zbloudit. Zapojený ho mám tak, že při nepřítomnosti PPM z přijímače se rozsvítí - rovněž bezpečnostní opatření.
To ale nefunguje pro červený. Studená bílá LED má minimum červené složky a tak padák neosvítí. Teplá bílá je o něco lepší, ale pořád nic moc. Moje Infinity má základní barvu červenou se žlutým S doplňkem. Nejlépe to osvítí dvě teple bílé LED na střed, kde je převážně žlutá + dvě červené na uši. Bílé dostávají 350mA, červené 500mA (možná 700mA, teď z hlavy nevím).
Registrován: 13.1.2010 Příspěvky: 875 Bydliště: Hluk ČR Obrázky:88
Taky to mám spínané přes vysílač, a jako bezpečnostní věc mám na krosně směrem dolů vysoce svítivou ledku která je spolu se sirénou zapojená přímo do přijímače na 5V. V případě výpadku osvětlení zapnu tuto zálohu se kterou v pohodě přistanu a siréna je záloha pro případ hledání. Na těch hexagonech je to super akorát mě to moc na krosnu nepasuje takže jsem jako chladič řešil přímo hrazdu pro uchycení vrchlíku.
zdzd jak vůbec létá Infinity, pokud vím tak jsi tu o něm nepsal, krom toho že jsi jej pořídil. Sám jsem o něm jednu dobu uvažoval. Hlavně mně zajímá jak to létá ve vzdušném bordelu
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
MartinMartin píše:
zdzd jak vůbec létá Infinity, pokud vím tak jsi tu o něm nepsal, krom toho že jsi jej pořídil. Sám jsem o něm jednu dobu uvažoval. Hlavně mně zajímá jak to létá ve vzdušném bordelu
Od té doby nějaké změny, po konzultaci s Honzou na Rané jsem změnil řízení na podobné FLAIRu - v netrálu téměř odbržděno, směr a přitažení tahá naplno. Tedy v podstatě klasický paramix.
V bordelu moc nelétám, nicméně jednou jsem do něčeho vletěl (ještě ne s úplně doladěným nastavením) a to byla rychlovka. Náběžka se přehodila dolů pod padák a z fleku jsem byl na zemi - měl jsem výšku asi 15m, a to byl mžik.
Originál krosnu jsem upravoval, což byl docela boj. Mám tam Leopard, který je o něco delší než původní motor. Vrtule tedy byla pár mm za kruhem a při nezdařeném startu vždycky nahrábla šňůry a posekala je. Rekord byl pět najednou. Předělat to byl docela záběr. Motor byl našroubovaný zezadu NA přepážce, já ho potřeboval posunout dopředu POD přepážku. To znamenalo do přepážky vyklovat díru aby prošel celý motor a do pilota zepředu provrtat díry pro šroubovák. Kdo někdy zpracovával nerez tak ví. Kobaltové vrtáky, diamantové kotoučky... Ale stálo to za to. Od té doby ani jedna seklá šňůra.
Jinak pilot na krosně má roztažené ruce, což je dobře, protože na ně napadá a neničí tím serva. Na druhou stranu je to komplikace v motorovém letu, protože reakčním momentem vrtule se pilot naklání doleva a tím tam pak jde celý padák. Zatočit doprava pod vyšším plynem je problém. Řeším to mixem plynu do rukou. Už je to mnohem lepší, ale pořád je to ještě cítit. Honza to řeší tím, že před zatáčkou doprava ubere plyn, padák nakloní doprava a přidáním plynu ho následně "oběhne" ve správném směru.
Jak už je uvedeno výše, Infinity je rychlejší a má lepší kluz než FLAIR. Na druhou stranu méně stoupá a zatím si s tím ani nedovolím tak utažené zatáčky. Každý má něco. FLAIR je celkem blbuvzdorný single a pokud pracuješ citlivě s plynem tak i realisticky letí. Infinity vypadá a klouže lépe, ovšem pilotáž je náročnější.
To je jak s letadly či vrtulníky. Každý model má nějaké vlastnosti a s těmi je třeba se naučit žít.
Registrován: 22.4.2006 Příspěvky: 1409 Bydliště: Litoměřice, ČR Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (6)
Tak a je to . Na německém foru se objevilo, že ten 5-ti metrový Psycho Hamer se bude prodávat za 1099 euro. Tak nějak jsem to očekával . To už je pálka. Ale kolegové v Německu už jsou na něj přímo nažhavený .
_________________ Jeti DC-24,DS-12,VBar,PsychoHammer,CrossAlps2.8,Sir Edmund Race,Samba 2.6,Ultra 3.5,Logo700,Logo 200
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru