YenyaKas
|
Napsal: čtv 09.05.2019 21:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Potřebuju si někam poznačit nastavení pro svůj větroň Kaze na FlySky i6. Tak třeba to někomu bude k užitku. Hlavní problém FS-i6 je počet mixů - umí jen tři mixy na model. Pokud s tím chcete dělat nějaké sofistikované věci typu souhlasné řízení křidélek, narazíte na tento problém dost brzo. Kaze má křidélka po téměř celém rozpětí, takže hlavní co jsem chtěl vyzkoušet, bylo kromě souhlasného ovládání křidélek ještě snap flaps, čili mírné snížení odtokové hrany při natažené výškovce, a mírné zvýšení při potlačené. Pak jsem ještě chtěl vyzkoušet to výše uvedené ovládání odtokové hrany samostatným ovladačem. Kaze je motorový, takže kanál 3 a páku plynu použít nemůžu, použil jsem třípolohový přepínač SwC, a to v polohách "standardní odtokovka", "mírně dolů (cca 1-2 mm)", a "víc dolů (cca 4 mm)". Základní trik je použít ke zvýšení počtu mixů interní vlastnost FS-i6, která žádný mix nezabírá, ale přitom je to vlastně další mix - nastavení Elevon. Tímhle se udělají snap flaps, a teprve z toho se vytáhne mixem kanál pro výškovku. Mám to zapojeno takto: Kanál 1: pravé křidélko Kanál 2: levé křidélko Kanál 3: plyn Kanál 4: směrovka Kanál 5: výškovka Nejprve je třeba zapnout elevon mix: Kód: (klíč) → Elevon Elevon: On CH1: 100 % CH2: 50 % Výškovkovou část elevon mixu dávám jen na 50 %, nechci extra velký souhlasný pohyb. POZOR: Kaze má výchylky výškovky +/- 90°, většinou létám na omezené výchylky, takže z těch 50 % se stane tak 20-25 %. Pokud lítáte na plné výchylky, dejte CH2 menší procenta. Pak z výškovkového kanálu vytáhnu výškovku na CH5: Kód: (klíč) → Mix → Mix #1 Mix 1 is On Master Ch2 Slave Ch5 Pos. mix 100% Neg. mix 100% Offset 0% Dále chci mít na přepínači SwC ovládání odtokovky (přepínač od sebe cca 0 mm, střed 1-2 mm dolů, k sobě 4 mm dolů). Kód: (klíč) → Mix → Mix #2 Mix 2 is On Master Ch6 Slave Ch2 Pos. mix -80% Neg. mix -40% Offset -20% (klíč) → Aux. channels Channel6 SwC Problém s tímto nastavením je, že trim "výškovky" ovlivňuje hlavně tu relativně málo pohyblivou odtokovku. A trimy na FS-i6 mají i tak docela malý rozsah. Dal jsem si tedy ještě druhý "trim" na potenciometr VrA a omezil jeho rozsah na +/- 20 % rozsahu výškovky. Kód: (klíč) → Mix → Mix #3 Mix 3 is On Master VrA Slave Ch5 Pos. mix -80% Neg. mix -80% Offset 0% (klíč) → Aux. channels Channel5 VrA Samozřejmě je třeba před letem zkontrolovat polohu VrA v neutrální poloze, což je na rozdíl od trimů dost opruz. Ale zase potenciometr má okamžitou a rychlou odezvu, na rozdíl od trimu při expo okolo 80 %. Pokud máte nějakou víc konvenční výškovku než já, asi lze tento krok vypustit, případně mix 3 použít pro něco jiného. Diferenciaci křidélek a roztažení rozsahu výškovkového serva dělám pomocí koncových bodů serv: Kód: (klíč) → End points Ch1 80% 120% Ch2 80% 120% Ch5 120% 120% Snad to někomu k něčemu bude.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Heartformetal
|
Napsal: čtv 11.07.2019 21:49 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.7.2019 Příspěvky: 27
|
Dobrý den, umí někdo na tomto vysílači nastavit odpor na řídících páčkách? Připadá mi, že to jde moc lehce.....
|
|
Nahoru |
|
|
BANE
|
Napsal: pát 12.07.2019 2:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.5.2016 Příspěvky: 341 Bydliště: Opava
|
Heartformetal píše: Dobrý den, umí někdo na tomto vysílači nastavit odpor na řídících páčkách? Připadá mi, že to jde moc lehce..... Kdyz se sunda kryt mely by tam byt dva sroubky. Jeden na pritlak, ktery zvetsi treni a jeden na takove to zoubkovani. Kazdopadne kdyz se to rozebere je to poznat co je co a da se to nastavit. Vsude je to vicemene stejne...
_________________ RC: X9D+ 2019 Cop.: Puda X220, UR65
|
|
Nahoru |
|
|
petrQ
|
Napsal: pon 12.08.2019 14:26 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.6.2019 Příspěvky: 6
|
Dobrý den, předem se omlouám za dotaz začátečníka, s FlySky FS-i6 MOD 2 ( přijímač FS-iA6B ) se seznamuji a je to první vysílač vůbec.... Potřebuji udělat pohon kol traktoru dvěma servy, třetí zatáčí přední kola. Pomocí mixů jsem si nastavil zpomalení vždy jednoho pohonného serva při zatáčení, ala diferenciál, v závislosti na natáčení předních kol. Lze při takovém nastavení eliminovat pohyb hnacích serv při zastaveném modelu - plyn v 0, a současném zatočení koly? Vždy se při takové situaci začnou hnací kola pohybovat - zpomaleně podle nastavení "diferenciálu". Zapojené to mám: Hnací serva CH3 a CH6, zatáčení CH4, Sticks Mode 1
mix 1: Master=CH3, Slave=CH6 Positive=100% Negative=100% Offset=OFF
mix 2: Master=CH4, Slave=CH3 Positive=+50% Negative=+50% Offset=OFF
mix 3: Master=CH4, Slave=CH6 Positive=-50% Negative=-50% Offset=OFF
Ještě jsem objevil řešení zapojení - hnací serva do serie a jednoho kanálu - kdy pak při zatáčení to kolo, které by mělo být pomalejší skutečně zpomalí - nemám to odzkoušené, ale prý to funguje také, nicméně netušíte, zda se pak zbytečně nehřejí serva?
Děkuji všem Petr
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 12.08.2019 17:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@petrQ "Potřebuji udělat pohon kol traktoru dvěma servy (, třetí natáčí přední kola.)" Nechytám se. Mám tomu rozumět tak, že ze dvou serv pro pohon zbyl motor + převody? Motory se napájí z réglů? (ze společného reglu?) Nakonec se zdá, že studijní poklady řeší Google s klíčovými slovy "rc servo naviják" nebo "rc servo jako naviják" Pokud vhodné servo doma není lze sáhnout po (pokud vyhoví provedením) Servo s neomezeným otáčením pro navijáky, otočné věže apod - Servo GS3360BB 44g https://www.bel-shop.eu/cz-detail-914-servo-gs3360bb-44g.html Nic z toho ovšem neřeší dotaz tazatele "Jak namixovat NATOČENÍ přední nápravy do fu diference nezávislého pohonu LEVÉHO a PRAVÉHO zadního kola" Možná by to šlo formulovat obráceně OD MIXU levého a pravého ZADNÍHO "PÁSU/KOL" odvodit natočení kol na přední nápravě. Polopásová vozidla (HAKL)např.: OT-810 založený na německém typu Sd.Kfz. 251
|
|
Nahoru |
|
|
petrQ
|
Napsal: úte 13.08.2019 8:04 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.6.2019 Příspěvky: 6
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 13.08.2019 8:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@petrQ "pohon každého z motorů na své páce" RAJČÁKY nemám na mysli. Je to jako klasická "křidélka" na DELTAPLÁNU. Některé RC soupravy to už mají dokonce jako přednastavený mix --- Zvládne FS i6X pomocí mixů řízení pásového vozidla jedním křížovým ovladačem? ... P.S. Prosím nekomentovat stylem "udělej to jako dva rajčáky"... druhý křížový ovladač prostě bude na něco jiného. jyrry 30.08.2017 23:4, Re: Vysílač FlySky FS-i6(X) 2.4G 6CH, Stránka: 5 "edit: Vždyť to je vlastně standardní mix pro deltu/samobrko... nebo motýl ocasní plochy... jooo, ráno moudřejší večera " http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=38&t=76256&p=1376016&hilit=raj%C4%8Daky#p1376016- Je otázkou (když to pojede na povrchu s malými nerovnostmi) zda do směru, daného různě se točícími zadními koly, by se nenatáčela (volně uložená) přední náprava. Hračky-traktory např. Bruder (servo takto užívají) jedno servo natáčení předních kol, druhé pohon zadních Diferenciál (rozdílné otáčky vnitřní - vnější kolo) neřeší. Ono to asi někde nějak proklouzne.
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: úte 13.08.2019 22:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Tak šlo by udělat nějaký třecí převod, který by v případě nadměrné zátěže proklouzl - takový diferenciál pro chudé Já jsem o takovémto nastavení ve FS-i6 přemýšlel - něco takového bych výhledově potřeboval pro dvoumotorový hydroplán, který bych chtěl stavět - mix směrovky do diferenciace motorů, ale aby vyklopení směrovky s vypnutým plynem nevedlo ke spuštění jednoho z motorů. Možná by stačilo použít jen negativní část mixů, že bych směrovým kniplem jen brzdil jeden nebo druhý kanál, ale ten opačný bych nezrychloval. Například pokud bych měl plyn na Ch3 a zatáčení na Ch4 (v módu 2 levý knipl), levý pohon na Ch3, nápravu na Ch4, a pravý pohon na Ch5, tak jsem právě vyzkoušel toto: Nejdřív vyrobím kopii plynu na Ch5: Kód: Mix → Mix 1 Mix is On Master Ch3 Slave Ch5 Pos. mix 100 % Neg. mix 100 % Offset 0 % Pak brzdím Ch3, je-li Ch4 vlevo (v mínusu): Kód: Mix → Mix 2 Mix is On Master Ch4 Slave Ch3 Pos. mix 0 % Neg. mix 50 % Offset 0 % A nakonec brzdím Ch5, je-li Ch4 vpravo (v plusu): Kód: Mix → Mix 3 Mix is On Master Ch4 Slave Ch5 Pos. mix -50 % Neg. mix 0 % Offset 0 % Je samozřejmě otázka, jak moc to bude "přesné" - trochu to brzdí, ale třeba při malém plynu a velké výchylce do strany to jeden z motorů vypne úplně. Asi by chtělo vyzkoušet, jestli to na konkrétním modelu vadí nebo ne.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: úte 13.08.2019 22:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
guchar píše: "edit: Vždyť to je vlastně standardní mix pro deltu/samobrko... nebo motýl ocasní plochy... jooo, ráno moudřejší večera " http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=38&t=76256&p=1376016&hilit=raj%C4%8Daky#p1376016Problém s tímto je, že pokud bude pohon jen jednosměrný (tedy zastaveno v -100 % obou hnaných kanálů), tak se narazí na to, že FS-i6 má Elevon mix i V-tail mix nad pevnými kanály - nejde do nich zařadit neodpružený knipl plynu. Jde to samozřejmě výběrem jiného módu v nastavení (tvářit se, že mám Mode 2 na vysílačce s Mode 1 nebo naopak), ale toto je globální nastavení, nejde je mít pro každý model zvlášť. Vysílačka by pak nebyla rozumně použitelná pro jiný model. EDIT: ale vlastně - Elevon ani V-tail přece neřeší problém původního tazatele, že nechce při výchylce kniplu pouze do strany rozjet žádný z motorů.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 14.08.2019 6:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Natočení kol (přední nápravy) pokud zaparkované(modelově i u RC)auto nechci opřít o obrubník. je vlastně jen příprava před tím než to pojede. Vpřed nebo vzad. Jinak je to typické pro pásaky - protichod - otoč na pětníku. Je to na jednom kniplu, tedy tam kde vpřed a vzad má aretaci plyn. Pokud potřebuji prohazovat plyn VLEVO-VPRAVO, jsou soupravy(sety) co při změně M1 na M2 prohodí i aretaci Když TX umí nastavení REVERS, často se používá otočení o 180° Anténa 2.4GHz u těla pro krátký dosah nevadí
|
|
Nahoru |
|
|
vrkal
|
Napsal: ned 15.09.2019 19:35 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.10.2011 Příspěvky: 94 Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: úte 17.09.2019 20:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Podle mě ten pasivní musí stačit - signál je stejný, akorát v jinak tvarovaném konektoru.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Blurcak
|
Napsal: čtv 19.09.2019 8:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2007 Příspěvky: 517 Bydliště: Brno
|
No z konektoru leze PPM takze 22v1 je nutnost/lepsi volba(jsou k tomu vsechny kabely a ten muj na W10 jede). Nebo to pripojit pres zvukovku a pomoci SmartPropoPlus z toho udelat ovladac, tu je ale potreba udelat na kabelu delic nebo neco podobneho. Kdysi jsem to zkousel, ale nic moc.
_________________ To vyhnije, a kdyz ne tak na to hodime SPcko(s.re pere)
|
|
Nahoru |
|
|
YenyaKas
|
Napsal: čtv 19.09.2019 9:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
|
Já jsem to teda nezkoušel, ale - není úlohou zdroje zvuku generovat vlny v podobě změn napětí, a teprve detektor zvuku (line-in vstup ve zvukovce) si použije dělič, pokud potřebuje? Nějak se mi nezdá, že by ten dělič měl být potřeba. Když už sem píšu - zkoušeli jste někdo propojovat FS-i6 s Taranisem přes kabel? Konkrétně kolega má Taranise X9D+ nebo tak nějak - zezadu to má dva 3.5mm jacky, předpokládám že jeden bude vstup a druhý výstup, a předpokládám že jsou to standardní mono jacky (dvoupólové). GND asi na rukávu, signál na špičce? Signál vystupující z FS-i6 je PPM s tím, že mezi rámci je v jedničce, pak následuje krátký pokles do nuly, a pak následující pulz do jedničky je kanál 1, pak zase konstantní setrvání v nule, atd. Dlouhé setrvání v jedničce je konec rámce. Vysílá 6 kanálů, viděl jsem někde SW úpravu na 8. Primárně mě zajímá směr Taranis učitel - FS-i6 žák (chci vyzkoušet kolegovo letadlo , ale využil bych i naopak.
_________________ Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|