Solim Namez
|
Napsal: stř 28.08.2019 6:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
Nejspíš tam byly i bodové sváry mezi pásky.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 28.08.2019 7:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
blesk píše: Kdyby řekli že je to odporem toho propojovacího pásku, tak dobrá, ale odporem boďáku? No nevím... Záleží na proudu, já kdysi v době NiMH měl bodovanou sadu (což jsem netušil) a při cca 50A to odhořelo právě v těch bodech svaru U nějaké sady 5, 10 či ještě víc paralelně z menších LiION bych problém přímo ve svaru spíš nečekal, tam se to rozdělí na malé proudy. Ale je třeba otázka, kam jsou připojeny výstupní vodiče a jestli to náhodou k poslednímu článku nepůjde přes 5 svarů a právě tady by opravdu popsaný problém nastat mohl... Fakt je, že propojit "patra" na více místech asi není žádný problém a škodit by to nemělo.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 28.08.2019 8:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@graup15 Chvilku mi trvalo než jsem dal dohromady, že to RŮŽOVÉ je asi starší typ "tak trochu jiné nabíječky" a přes 9 vodičů balančního konektoru je vidět Ri čtyř článků sestaveného accupacku 4S7P Sony VTC 6 Nabíjení / Revolectrix Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8 (verze firmware V2) https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1518PowerLab 8, User’s Guide, For Version 1 firmware and software http://www.revolectrix.com/support_docs/item_1340.pdfVzhled nabíječky v manuálu spíš připomíná nabíječky prodávané jako V2 http://www.horejsi.cz a mojerc.cz Na str. 44 v kapitole Internal Resistance tab se mluví o tom kdy se Ri měří a počítá nijak exaktně z toho nevyplývá zda se měří AC 1 kHz nebo DC metodou. Pro AC by asi nebyl nutný výpočet. Lze se tedy domnívat, že Ri se počítá ze zatížení nějakým proudovým impulzem, po nějakou dobu. - Hodnoty Ri dle CELLPRO POWERLAB 8 by se musely experimentálně porovnat s Ri dle jiných nabíječek. I zde tedy platí: Ri je relativní informační hodnota mezi články daného accupacku nebo v časové řadě při užívání
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 28.08.2019 9:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Malá otázka? Jseš velmi rychlej ve vyhledávání..kde co ,kde na netu. Ale používáš v reálu baterky různých druhů? Neb vždy mi přesně sedělo to co powerlab ukázal. A Ri je naprosto zásadní na ubytek napětí při vybíjení. Ono mi je vcelku fuk jestli je to měřené při 1Khz nebo DC. Důležité je co je na vrtuli za výkon. A to nádherně k Ri sedí co si změřím.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 28.08.2019 11:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
blesk píše: ... ale odporem boďáku? No nevím... Já vím. Pár "profi" sbodovaných sad 18650 jsem nedávno rozebíral. A změnil jsem mínění i o "značkových" firmách. Mění se to i v rámci jedné sady od velmi dobrého spoje po úplně studený, překvapivě snadno odloupnutelný.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 28.08.2019 14:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@graup15 "Používáš v reálu baterky různých druhů?" Ano. Používám baterky různých druhů. A taky hlavu. "Důležité je co je na vrtuli za výkon. A to nádherně k Ri sedí co si změřím = co změří použitá nabíječka" Takhle nahlíženo na Ri(bat + přívody(pokud o řád menší než Ri(bat) možno zjednodušeně zanedbat)=Ri(celk) Užíváš filozofii výkon P=(I)x(Umot) co se nedostane na vrtuli=motor se ztratí na Ri: Ri(celk)xI + Umot = Ubat(I) Pokud ti to sedí, tak nabíječka to měří pro PROUD a REŽIM blízké těm ve kterém model provozuješ. Pokud by nabíječka měřila metodou AC 1kHz (uváděno výrobci a prodejci) vyjdou jí hodnoty Ri o hodně příznivěji, než statické měření DC konstantním proudem, blízkým proudu modelu se stálým zatížením. Tahle vlastnost souvisí se závislostí parametrů baterky na pohyblivosti iontů účastnících se elektrochemické přeměny v tomto případě (zpětné) v procesu vybíjení. Něco málo (se značnou mírou konstruktivního myšlení) lze k problematice najít na třech stránkách Vnitřní odpor LiPol článku http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=73105&hilit=Vnit%C5%99n%C3%AD+odpor&start=30a taky "Zistenie skutočných Céčok batérie bez špeciálnych prístrojov" (před "Céčky" dávám přednost "Proudu") http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=124Merač vnútorného odporu LiPol batérií - 2. časť - Metóda merania http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=148&n=merac-vnutorneho-odporu-lipol-baterii---2-cast---metoda-merania Osobně neměřím napětí při nulovém proudu, ale nějakém výrazně menším I1, než je ten větší I2 (1DeltaI) Tak trochu raritou je pro výpočet Ri použít +I1 nabíjecí a -I2 vybíjecí proud (2DeltaI) při respektování znamének, jsou vzorečky pro Ri, u 2DeltaI shodné s 1DeltaI. - Komplexní popis problematiky na čem všem Ri závisí je na www, a asi mírně nad rámec RC praxe. - Tak trochu lze říct, že podle toho co je cílem teoretického zkoumání, se zpřesňují podmínky měření Ri (Zi).
|
|
Nahoru |
|
|
Martin_HU
|
Napsal: pát 27.09.2019 11:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2017 Příspěvky: 106
|
Zdravím, na letošní dovolené jsem si přečetl celé tohle vlákno, není to čtení na jeden večer . U6 dlouho jsem uvažoval o náhradě LiPolek o mých malých modelů z XPS, používám levné 3S 2200mAh z HK, ceny kolem 10USD. Před dvěma měsíci jsem objednal ne 18650 ale 21700, kvůli váze (odpovídá 3S 2200mAh LiPol) na Aliexpressu Příloha:
HTB15sRJjBTH8KJjy0Fiq6ARsXXas.jpg [ 21.27 KiB | Zobrazeno 4047 krát ]
https://www.aliexpress.com/item/3284517 ... 4c4dHKbTbdLiitoKala 4000mAh, uvádí max proud 40A ... Články přišly pěkně zabalené ale po téměř dvou měsících. Spájel jsem z nich tříčlánek a pustil se do měření. Vnitřní odpor celkem je 90mOhmu, takže proud 40A je utopie. Na druhou stranu při konstatním odběru 3,3A jsem napoprvé plně nabité články (nabíjeno na 4,1V na článek) vybíjel 1:05h do napětí 9,9V, takže kapacita je celkem OK. V každém případě do mých malých modelů z XPS, kde je špičkový odběr kolem 50A se nehodí, ale s nějakou poletuchou s odběrem kolem 10A se dá poletovat celý večer
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 27.09.2019 13:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Martin_HU Uvádíš jen HK a cca 10USD - Tomu vyhovuje tahle Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack https://hobbyking.com/en_us/turnigy-2200mah-3s-25c-lipo-pack.html Zajímalo mne tedy (přibližně) jaký Ri mají původní Turnigy, v porovnání s 3S1P (4 Ah) 90mOhmu (mR) celkem LiitoKala Lii-40A 21700 4000mAh Lithium Ion Battery 3.7V 15A Power 5C Discharge 21700 Battery LiitoKala Orig. 21700 4Ah Li- Batt. 3.7V 40A for Electronic Cigarette Mod/Kit 3.7V 15A power 5C Rate Discharge _ Video kde je měřeno 5 ks Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack, výsledek je Ri lehce nad 40 mR Review - Turnigy 3S 2200mah 25C Lipo Pack https://www.youtube.com/watch?v=lNmKxKv_8oA_ což by nevypadalo až tak hrozně. Je nutno si, ale uvědomit, že když tytéž články Turnigy poskládám na 4.4 Ah tedy 3S2P dostanu Ri cca 20 mR, (pro hezčí výsledek upravím na) 21 mR což je 7 mR/článek. To jsou asi ty hodnoty co by se ti líbily/hodily i u "LiitoKala Lii-40A 21700 4000mAh Lithium Ion Battery" kde potřebuješ: špičkový odběr kolem 50A (jaký proud mimo špičku, a jak dlouhé jsou časy špičkových odběrů?)
|
|
Nahoru |
|
|
Martin_HU
|
Napsal: pát 27.09.2019 15:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2017 Příspěvky: 106
|
Přiznám se, že jsem se vnitřním odporem LiPolek nikdy moc nezabýval ... Nabíječ (HOTA D6 Dual/Pro) ukazuje u používaných Turnigy 3S 2200mAh 20C a Zippy 3S 2700mAh 25C kolem 5 až 10 mOhmů. Spokojil jsem se s tím, že na stojanu mi používaná pohonná jednotka - Turnigy 3542/100kV, vrtule GWS 12x8 HD a regl 60A na plný plyn ukazuje kolem 50A a pokles na baterii je 1,5V. Tuhle kombinaci používám ve všech mých XPS modelech, Corsair nebo FW190D Příloha:
20190421 (41).JPG [ 185.09 KiB | Zobrazeno 3959 krát ]
Samozřejmě průměrný proud při 5min letu je 10 až 15A podle dynamiky letu, ale i to je na koupené LiitoKala 4000mAh moc Příloha:
P9260017.JPG [ 40.75 KiB | Zobrazeno 3959 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: pát 27.09.2019 16:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
Z jakého důvodu chceš používat LiOn místo LiPo?
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: pát 27.09.2019 18:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Solim Namez píše: Z jakého důvodu chceš používat LiOn místo LiPo? Myslím, že to len chcel skúsiť a zistil že tadeto cesta nevede. (pre jeho modely) Zaťiaľ nič lepšie ako LiPo nevymysleli. V pomere hmotnosť, kapacita, prúdové zaťaženie.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Martin_HU
|
Napsal: pát 27.09.2019 19:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2017 Příspěvky: 106
|
juraj.jurej píše: Myslím, že to len chcel skúsiť a zistil že tadeto cesta nevede. (pre jeho modely) Zaťiaľ nič lepšie ako LiPo nevymysleli. V pomere hmotnosť, kapacita, prúdové zaťaženie.
přesně tak
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 29.09.2019 7:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
SHENZHEN HONCELL ENERGY CO. LTD. - Neviděli jste někdo produkty výrobce u některého z PRODEJCŮ? Lipo High Drain Battery - RC Drone Battery, Model:HCG753562SP Cell Size Max. 7.5x35x62mm (T*W*L) - Nominal Voltage: 3.7V - Working Voltage: 3.0-4.2V - Rated Capacity: 1200mAh - Internal Impedance ≤6mΩ - Constant Discharge Current: 25C(Standard) | 50C(Max ) - Working Temperature: charge: 0-45℃; discharge: -20-60℃ - Weight: 30g _ To by znamenalo při 25 C = 30 A DC úbytek 180 mV, při 60 A tedy 360 mV/článek. Tedy 1.080 V na 3S *) http://www.honcell.com/products/models/id/2071.html*)Až datasheet uvádí podmínky měření (plně nabitá, AC 1 kHz) Impedance Inicial < 6 [mΩ] at 1 kHz at 4.2 V http://www.honcell.com/Uploads/Temp/download/20180913/5b99ff03c3947.pdf
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 30.09.2019 10:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
juraj.jurej píše: Myslím, že to len chcel skúsiť a zistil že tadeto cesta nevede. (pre jeho modely) Zaťiaľ nič lepšie ako LiPo nevymysleli. V pomere hmotnosť, kapacita, prúdové zaťaženie. Tak zaprvé ta druhá věta není obecně pravda, stačí si porovnat 4s2600 Konion a 3s2200mAh Lipol - hmotnost fakticky identická, ale získatelná energie z LiION sady je minimálně o 20% vyšší (skeptický odhad, spíš to bude k 30%) a co je podstatné, bude to při stejném výkonu na hřídeli, ne jen při nějakém minimálním proudu. Podstatná je ta větička "pro jeho modely", tady skutečně může být kámen úrazu, pokud je pohon navržen tak, že daný počet LiPOL zatěžuje proudem na doraz, tak stejný počet LiION bude mít problém a při větším to shoří. Pokud se ale pohon trochu doladí, tak to může být zcela jinak. Dám příklad - autorem doporučený "eco pohon" pro tištěné malé stíhačky 3Dlabprint je naprd, je doporučeno 3s LiPOL a to s doporučenou vrtulí nestačí, motor není využit atd. Když jsem tam pokusně dal 4sLiON, tak je najednou výsledek takřka dokonalý - vyšší napětí dané jednotce sedí zcela perfektně A takhle se musí uvažovat - naopak u pohonu, který s 3sLiPOL funguje dobře, může například stačit zmenšit o palec vrtuli, aby to s 4sLiION šlapalo perfektně atd. LiION (zatím?) neumí nahradit LiPOL u modelu, kde motor běží jen krátce, ať už kvůli tomu, že to není třeba (F5J) anebo kvůli extrémnímu odběru (třeba F5D). Ale jakmile je doba chodu motoru cca 6 minut a více, tak je obvykle použití LiION možné velmi dobře. Jen to jaksi chce pořádné Konion a ne čínské šmejdy, ty leckdy fungují přijatelně pro malé odběry, ještě jsem ale neviděl levnou alternativu Konion pro proud někde u 25-30A (míněn proud z jednoho článku velikosti 18650).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|