|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Rosta2
|
Napsal: stř 09.10.2019 19:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
Jak určit, asi grafickou metodou, kde by měla být osa otáčení plovoucí VOP. A kde by mělo být umístěné místo na VOP, tj. před osou otáčení, nebo za osou otáčení, kde se bude táhlem zvětšovat nebo zmenšovat úhel nastavení VOP. Nikde jsem to nemohl najít, nebo neumím hledat Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
blesk
|
Napsal: stř 09.10.2019 20:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Teď řeším VOP na velké F-16. Pokud budeš mít závěs před působištěm aerodynamických sil, bude to "autostabilni" ale budou síly v řízení. Pokud budeš mít AS v místě závěsu, tak budou "nulové" síly v řízení, pokud bude AS před závěsem, tak bude muset být sestava velmi tuhá, jelikož tam bude velká náchylnost na flutter.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 10.10.2019 1:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Při použití běžného soumĕrného profilu (např NACA00XX) je vhodné umístit osu otáčení závĕsu do 1/4 SAT (Střední Aerodynamické Tĕtivy). Pokud je VOP obdélníková, tak prostĕ do 1/4 její hloubky. Pokud je lichobĕžníková, nebo jiná, či dokonce šípovita, tak jsou na určení SAT velmi jednoduché grafické metody. A té 2. a zejména 3. varintě bych se vyhnul, nebezpečí rozkmitání tam bude vždy i při velmi tuhé konstrukci.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 10.10.2019 8:31 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
blesk píše: Teď řeším VOP na velké F-16. Jakou F-16 máš rozdělanou a s jakým osazením ?
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: čtv 10.10.2019 9:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Laminátový trup někde ze slovenska, snad to údajně dělal Šustek, ale na trupu je nějaký německý výrobce, teď si nevzpomenu, mám to doma, trup docela ve špatném stavu, což pod tlustou vrstvou barvy nebylo vidět ani na inzerátu, ani ve skutečnosti. Křídla polyš + balza + na to hodím jednu vrstvu skla.
Měřítko je 1/8.
Výbavu ještě nevím... ale uživilo by to 120mm EDF, s přídavným sáním i 150mm. (díra na výstupu je 120mm). Jen bohužel v sacím kanále překáží podvozek.
|
|
Nahoru |
|
|
Rosta2
|
Napsal: čtv 10.10.2019 13:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
VTjr píše: Při použití běžného soumĕrného profilu (např NACA00XX) je vhodné umístit osu otáčení závĕsu do 1/4 SAT (Střední Aerodynamické Tĕtivy). Pokud je VOP obdélníková, tak prostĕ do 1/4 její hloubky. Pokud je lichobĕžníková, nebo jiná, či dokonce šípovita, tak jsou na určení SAT velmi jednoduché grafické metody. A té 2. a zejména 3. varintě bych se vyhnul, nebezpečí rozkmitání tam bude vždy i při velmi tuhé konstrukci. Ještě pro informaci, jedná se výškovku modelu K6E 1:3,5 tak jsem to zkusil grafickou metodou určit tu osu otáčení výškovky, nakreslil jsem to v DWG, tedy jestli je to správně nakreslené, tak osa otáčení výškovky by měla být 50,11mm od náběžné hrany výškovky. No a teď jsem trochu zmatený z toho, mám plán stejného větroně od konstruktéra Jilles Smits, tam to vychází 55,5mm od té náběžky, no a teď to hlavní - mám laminátový trup na tento model a tam je osa otáčení výškovky 65mm od té náběžky, a teď co je tedy správně.
Naposledy upravil Rosta2 dne pát 11.10.2019 10:02, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Rosta2
|
Napsal: čtv 10.10.2019 14:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
Dostal jsem email, od ing. Kamínka, kde mě velmi fundovaně vysvětlil, tu věc s umístěním spojovací trubky (osy otáčení) u plovoucí výškovky. Kdybych dostal od něho povolení, tak bych tady ten jeho email zveřejnil, určitě by to zajímalo více uživatelů. Tímto ještě jednou děkuji ing. Kamínkovi.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 10.10.2019 14:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Rosta2 píše: ... a teď co je tedy správně. No, ta 1/4 SAT je spíš taková přibližná hodnota, s dostatečnou zásobou stability a aby vyhovovala s rezervou na různé profily, počínaje rovnou deskou, konče speciálními symetrickými navrhovanými přímo pro použití v plavoucí VOP. Neutrální bod je určitě víc vzadu, takže, na tom není nic divného pokud to někomu fungovalo i s osou otáčení ve větší vzdálenosti od náběžky. Ono kolem toho je dost složitá matematika, ale u modelů to asi málokdo počítá. To vysvětlení od pana Kamínka by mne určitě zajímalo.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 10.10.2019 14:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Rosta2 píše: ... nakreslil jsem to v DWG ... Grafická metoda je podle mne použita správně. Ale DWG asi nebude pro každého čitelné, tak jsem si dovolil Tvůj nákres překlopit do PDF. Příloha:
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|