Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 11:03 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23.1.2008
Příspěvky: 164
Bydliště: Martin-Slovensko
Mám taký zvyk,že keď dolietam s elektroletom kde mám Lipoly(3-článok)kým pobalím dám vylietané Lipol hneď nabíjať do plna ,aj keď ich znova použijem až na druhý deň.Pýtam sa či by som ich nemal nabiť v režime -storage-a na druhý deň ich pred letom nabiť do plna?


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 11:08 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Tak to je právě špatně. Baterky lítáním vybiji a pokud se nedostanu na míň jak 3,7 V, nechám je být.
Nabíjím před letem. Baterky by se neměly skladovat nabité - měknou. Kolikrát se stane, že nakonec nejdeš lítat tejden a baterky jsou pořád na plno.
Na storage má smysl na dlouhodobé uložení. Ale nikdy se mi nestalo, že by přes zimu pokleslo napětí, takže skladuji na 3,7 V.

Nejvíc škodí hluboké vybití a vysoké teploty. Teprve potom uložené nabité.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 11:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Několik roků jsem asi 12 sad 3s 5000mAh 20-30C do dvoumotoráku (jeden let = 4 sady 3s) skladoval celou zimu plně nabité. Nic víc se jim nestalo, než že se mírně zvýšil vnitřní odpor, což ale nevadilo, éro letělo při max. 8-10C odběru...
Záleží na použití, přístupu, otrlosti a tak... není to úplně černobílé.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 11:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 608
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ceny-dokaz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 12:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
dudaj píše:
Na storage má smysl na dlouhodobé uložení. Ale nikdy se mi nestalo, že by přes zimu pokleslo napětí, takže skladuji na 3,7 V.


Nechci být moc radikální, ale dost zkušeností z poslední doby mne vede k názoru, že jako "dlouhodobé uložení" je nutno chápat už nepoužití delší než cca 14 dní, měsíc pak už zcela určitě.

Na druhé straně není zas tak kritická přesná hodnota storage, jestli to je 3,7 nebo 3,9V/čl je zřejmě dost jedno, cokoli v tomto rozsahu je v pohodě.

Ovšem plně nabitý stav opravdu podle všeho škodí i v relativně krátké době, nejde jen o obligátní uložení "přes zimu" :?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 13:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 861
Bydliště: Praha 4
Na otázku neodpovím, netestoval jsem.
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti. Stejně tak telefony, které nocují na nabíječce.

Vždy připraven!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 14:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.8.2011
Příspěvky: 1591
Bydliště: Náchod-nedaleko
OrDa píše:
Na otázku neodpovím, netestoval jsem.
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti. Stejně tak telefony, které nocují na nabíječce.

Vždy připraven!


Přesně tak to dělám i já s baterkama do letadel a stejně tak často létám :) ale telefon nabíjím jen výjimečně přes noc....
A co vlastně nejvíc škodí Li-Pol bateriím? Myslím že právě to, že je někdo poprvé nabije a začne používat ;)

_________________
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 15:57 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2019
Příspěvky: 8
Ako sa správať k lipolkám, záleží od ich použitia...

Škodí im množstvo vecí, ale pokiaľ ich zaťažuješ len 8-10C(ako bolo písané vyššie), tam sa neprejaví zlé zachádzanie 8)

Pre čo najlepší výkon z lipol
- lietať/jazdiť s teplými aku (vnútorný odpor klesá s vyššou teplotou) max 60°C
- nabíjať až tesne pred použitím (odpozoroval som rozdiel vo výkone už po pol hodine plného nabitia)
- nevyužívať celú ich kapacitu, t.j. ideálne vybíjať po 3,6V-3,7V/čl. (napätie v kľude bez záťaže)
- odkladať lipolky len v storage napätí 3,7V-3,9V/čl. ( ideálne do storage ešte na letisku, kým zbalíš veci, alebo hneď doma)

Ale v podstate čím menej od nich chceš, tým benevoletnejšie sa k nim môžeš správať :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 17:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
indigo píše:
Mám taký zvyk,že keď dolietam s elektroletom kde mám Lipoly(3-článok)kým pobalím dám vylietané Lipol hneď nabíjať do plna ,aj keď ich znova použijem až na druhý deň.Pýtam sa či by som ich nemal nabiť v režime -storage-a na druhý deň ich pred letom nabiť do plna?

Lipolkám najviac vadia 4 veci.
Vybíjanie pod spodnú hranicu, prebíjanie nad hornú hranicu, trvalé preťažovanie nad ich limit a hlavne nečinnosť.
Ostatné sú prkotiny. To či sú mesiac vybité na 98, 75 či 45 % je im v podstate fuk. Vybité pod 20% zostatkovej kapacity ich ale nenechávaj ani pár dní. To či ich skladuješ pri teplote +10, alebo -10°C je im tiež fuk.
To, že ťahajú lepšie čerstvo nabité je iba vec vnútorného odporu (teplom sa zmenšuje). Ak nepotrebuješ "súťažný" výkon tak ich kľudne nabi aj týždeň dopredu.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 20:58 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
jyrry píše:
Několik roků jsem asi 12 sad 3s 5000mAh 20-30C do dvoumotoráku (jeden let = 4 sady 3s) skladoval celou zimu plně nabité. Nic víc se jim nestalo, než že se mírně zvýšil vnitřní odpor, což ale nevadilo, éro letělo při max. 8-10C odběru...
Záleží na použití, přístupu, otrlosti a tak... není to úplně černobílé.


No jestli se jim nic víc nestalo,než že se se mírně zvýšil odpor.......

Pravdou je, že z posledních 3300 baterek tahám 100 A a držej napětí přes 3,7V téměř první třetinu vybíjení. Maj za sebou cca 30 cyklů a dost by mne mrzelo kdyby trochu změkly a daly místo toho 3,5 V na článek. Pro mne by pak byly vhodný max do šroubováku.
Takže je to o požadavku na odběr.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 22:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
dudaj píše:
... No jestli se jim nic víc nestalo,než že se se mírně zvýšil odpor....

Ne. Ani se nenafoukly. A ten vnitřní odpor se dá trochu rozhýbat pár cykly (už při druhém je to znát).
Ale fakt je to o použití; dělat hotlinery tak se k nim chovám dost jinak. A vlastně mladej má 4 sady 5000mAh 35C do dvoumotorového dmychadláka, ty taky držíme trochu šetrněji.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 6:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
OrDa píše:
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti.


Problém je ale v tom, že nejde jen o životnost, jde spíš o zhoršení vlastností... Tobě při nepříliš četném létání opravdu nemusí vadit pokles životnosti třeba z 300 cyklů na 100, dost možná nevyčerpáš ani těch 100.
Jenže to, že najednou budeš mít vyšší Ri, se tě může týkat vlastně hned, tady už dopad záleží spíš na typu modelu než na četnosti použití.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 6:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
lipolkam nejvic vadi jejich pouzivani..
kdybyste je hned po koupi ulozili pri skladovacim napeti do tmave mistnosti s ustalenou teplotou a vlhkosti a vubec na ne nesahali, tak vam zarucene vydrzi nejdyl a vnitrni odpor bude klesat zanedbatelne :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 8:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
OrDa píše:
Na otázku neodpovím, netestoval jsem.
Já ale nabíjím hned a naplno. K létání se dostanu tak málo a tak neplánovaně, že oželím údajné snížení životnosti. Stejně tak telefony, které nocují na nabíječce.

Vždy připraven!


ja mam rovnaku prax, ked dolietame lietadlo s elektrickym motorom tak sa vzdy nabiju do plna, ziaden problem, aj cez zimu uz 4ty rok a ziaden problem


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.10.2019 8:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Kuba78 píše:
lipolkam nejvic vadi jejich pouzivani..
kdybyste je hned po koupi ulozili pri skladovacim napeti do tmave mistnosti s ustalenou teplotou a vlhkosti a vubec na ne nesahali, tak vam zarucene vydrzi nejdyl a vnitrni odpor bude klesat zanedbatelne :)


rovnako suhlas, ale skodi im aj to ze ich mas... vlastne im skodi vsetko


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz