Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
satcen
|
Napsal: stř 30.10.2019 11:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.3.2013 Příspěvky: 129 Bydliště: Hostivice, Athény Obrázky: 13
|
Módě EDF jsem léta odolával, ale jak je to stále levnější a snazší, tak jsem nakonec taky podlehl a do své vrtulové stáje jedno malé EDF natlačil (64mm). Pro srandu, na zkoušku. Pokud jde o tyhle vysavače, jsem ale celkem lama... Mám doma hafo vhodných baterií, všechny ale 30-35C. Dá se s tím do vzduchu, nebo to upeču? Určitě ze začátku nebudu lítat žádnou střelbu a budu rád když najdu zem... a pokud to přežiju, půjdu na vyšší C. Teď se mi ale nechce investovat, když nevím, zda mě EDF vůbec osloví. Díky za zkušenosti.
Přílohy: |
IMG_3334.jpg [ 242.01 KiB | Zobrazeno 8496 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Fila
|
Napsal: stř 30.10.2019 14:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.12.2004 Příspěvky: 205 Bydliště: Praha
|
píšeš tu o "C" ale to je údaj naprosto nic nevypovídající bez kapacity accu, odladění pohonu atd. Musíš se odpíchnout od toho, jaké má parametry tvůj pohon. Jednoduše, kolik Ampér odebírá dmychadlo na zvolený počet článků na plný plyn. Následně vybrat vhodný pohonný akumulátor (čl, kapacita, C-čka).
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 30.10.2019 16:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: stř 30.10.2019 18:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Na 64mm EDF používám běžně 3S 2200 mAh 30C a pokud mám lehčí éro tak i slabší baterku,neříkám že ji držím po celou dobu letu(cca 3,5min) na plný kotel ale vraci se mi jen lehce zahřátá s bezpečnou kapacitou 11,5-11,7 V Nejsem žádný profik ani expert ale myslím že si s tím co máš polítat můžeš
|
|
Nahoru |
|
|
satcen
|
Napsal: stř 30.10.2019 18:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.3.2013 Příspěvky: 129 Bydliště: Hostivice, Athény Obrázky: 13
|
dratek píše: Na 64mm EDF používám běžně 3S 2200 mAh 30C a pokud mám lehčí éro tak i slabší baterku,neříkám že ji držím po celou dobu letu(cca 3,5min) na plný kotel ale vraci se mi jen lehce zahřátá s bezpečnou kapacitou 11,5-11,7 V Nejsem žádný profik ani expert ale myslím že si s tím co máš polítat můžeš Díky za odpověď..... čekal jsem řadu hardcorových nepoužitelných mouder a doufal, že se mezi nimi objeví Alespoň něco blbuvzdorného. Objevilo
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: stř 30.10.2019 20:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
F 15 se stejným dmychadlem 64mm lítá se 4s 2200mAh 25-50C na jistotu do 6 minut (po přistání 3,8V na článek). Lipolka z HC za 20€.
Přílohy: |
IMG_9352.PNG [ 480.74 KiB | Zobrazeno 8175 krát ]
|
|
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
satcen
|
Napsal: úte 19.11.2019 15:11 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.3.2013 Příspěvky: 129 Bydliště: Hostivice, Athény Obrázky: 13
|
Zálet proběhl bez komplikací – vlastně to byla moje nejméně náročná „prvnička“. Jen tři kliky do výškovky a éro léce jak na kolejích. Celkově jsem za 120,-€ maximálně spokojen a těch pár nedodělků už odchytám (třeba jako nepřilepený podvozek na přistání Protože ale je to můj první EDF, narazil jsem na něco, s čím jsem se u vrtulí nesetkal – při zátěži, hned v prvním okruhu, docházelo k bleskovým výpadkům napětí (alarm ztráty signálu a odstavení motoru)...jsou to jen desetiny vteřiny, na řízení to nebylo ani znát, ale přesto jsem s tím hned šel dolů. Mohla to způsobit nevhodná baterka? Při předchozích letech s podobným akumulátorem (2600mAh/30C) se mi ale nezdálo, že by se bůhvíjak trápil – byl rozumně vlažnej, víc nic. Také regl (TNG Plush 60A) je nový a relativně kvalitní. Díky za názory, zvlášť ty polopatické... blbuvzdorné.
Přílohy: |
IMG_3711.jpg [ 132.5 KiB | Zobrazeno 7438 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: úte 19.11.2019 19:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Nejprve gratuluji k zdařilému záletu a jako člověk co moc nerozumí elektrice v modelařině ti mohu jen poskytnout moji obdobnou zkušenost -u mě to byl regulátor,používám tedy jen obyč Čínu a jen 40A ale jakmile ho nechám hned od začátku na plný kotel tak se asi více poohřeje a sníží mi otáčky.a někdy i na chvilku vypnul. Proto jsem začal régly u EDF poletuch neesteticky umísťovat na trup z venku aby se chladily a je to lepší. Je to ale jen moje zkušenost a v žádném případě netvrdím že máš stejný problém jelikož používáš silnější a značkovější součástky ale jeden nikdy neví
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: úte 19.11.2019 21:10 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Nemohla to udělat baterka. Má dát až 78A. Když máš regl 60A tak to nebude baterkou ale chybu hledej jinde. Slabá baterka se projevuje, tím že poklesne výkon ale plynule.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 20.11.2019 1:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Krátké výpadky (obvykle s generálským efektem) bych tipoval tak na studeňák(-y) A to jak ve spojích a konektorech, tak i (méně pravděpodobně) uvnitř prvků. Wackel kontakt umí potrápit. Pokud jsou tam nějaké polovodičové (rychlé) vratné ochrany bez paměti jejich REAKCE, je to další možnost.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: sob 30.11.2019 14:43 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
satcen píše: při zátěži, hned v prvním okruhu, docházelo k bleskovým výpadkům napětí (alarm ztráty signálu a odstavení motoru)...jsou to jen desetiny vteřiny, na řízení to nebylo ani znát, ale přesto jsem s tím hned šel dolů. Mohla to způsobit nevhodná baterka? Při předchozích letech s podobným akumulátorem (2600mAh/30C) se mi ale nezdálo, že by se bůhvíjak trápil – byl rozumně vlažnej, víc nic. Také regl (TNG Plush 60A) je nový a relativně kvalitní. Díky za názory, zvlášť ty polopatické... blbuvzdorné. Otázkou je čemu říkáš bleskový výpadek desetiny vteřiny a ztráta signálu. Nicméně logika věci je, že pokud s jednou baterkou lítáš v pohodě a s druhou ne, tak problém bude baterka. problém EDF je ve vysokém odběru a to prostě řada baterek nedá. Při najetí edf poklesne napětí a regl vypíná - v tom okamžiku napětí stoupne a regl roztočí motor. To se může několikrát zopakovat. Nejjednodušeji to zjistíš, když baterku zapojíš do modelu a za současného měření napětí protočíš na plný výkon . Pokud nabitá baterka poklesne na 3,4 V na článek je pro EDF nepoužitelná. Pokud poklesne na 3,55 V lze s tím lítat, ale výkony nebudou nic moc. Pokud baterka udrží 3,7 - 3,8 V je v pořádku dostatečně tvrdá. Pokud je baterka měkká, nebude se to projevovat jejím zahříváním !Takže to neznamená, že je vše v pořádku. Prostě pouze poklesne napětí, tím i proud a edf nedá výkon, který by dalo s tvrdou baterkou. A ještě jedno doporučení - dej si záležet na vyvážení dmychadla. Rozvážené dmychadlo má nejen ošklivý zvukový projev, ale současně klesá jeho výkon a zvyšuje se spotřeba. Já zastávám názor, že v dnešní době lítat na baterky 30 - 35 C není rozumné . Lítat se na ně dá, ale baterky budou rychleji odcházet a dají nižší výkony v průběhu celého letu a hlavně při částečném vybití. mluvím o 3-5 minutových letech. Pokud letadlo naložíš těžkými baterkami na 10 minut letu, pak postačí i ty 30C. Tak ať se daří.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|