Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
dratek
|
Napsal: pon 03.02.2020 17:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Informace né od odborníka na baterie ale od několika dlouholetých uživatelů moto baterií.V rodině máme 4 moto 1000ccm a žádnou zimu při skladování v teple jsme nedobíjely a nedobíjíme a to mojí nejstarší je letos 9 let.Co mně zaráží je to ,že i po 1 týdnu ti tedy baterka vykazuje nějakou ztrátu což si myslím něco značí a to něco může být to neustálý dobíjení,kdy baterie nemá přirozené vybití.Můj dlouholetý kamarád a celkem znalý PB baterií mi vždy radil jednou za sezonu vybij baterii co nejvíc a ona pak vydrží.Takže naše baterie přezimují doma v teple a bez nabíjení, Toto je moje dlouholetá zkušenost, nikoliv vnucovaná odborná rada.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
novfra
|
Napsal: pon 03.02.2020 17:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
guchar píše: P. S. (Má zkušenost) Nejlepší údržbou Pb accu ve vozidle je pravidelné (denní) užívání (s dobře nast. nabíjením) Denní užívání je určitě dobré, ale ne tak u motorky. Dobře nastavené nabíjení už se dnes u některých aut mění na dobře (čti správně) zapsaný typ baterky v ŘJ. Přesně podle charakteristiky akumulátoru. A jsi stejně při nákupu nové baterie "omezen" výběrem podle toho, který z daných akumulátorů má ŘJ v paměti a umí s ní spolupracovat. A po výměně pochopitelně ŘJ říct, jaký že to akumulátor zrovna má. PS: A ta teplotní kompenzace už je tam taky Ale to už je trochu mimo původní dotaz.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: pon 03.02.2020 18:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Nechci se zde pouštět do akademických debat ale nějak se mi nechce souhlasit že denní užívání u motorky není pro baterku vhodné,prosím novfru jaký je rozdíl mezi provozem auta a morky ke vztahu k baterii?? Pokud kupuji novou(tedy já) baterku tak se neptám ŘJ ale mrknu jaké parametry baterka má mít pro tu kterou motorku.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 03.02.2020 18:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Nevím které, ale některé ŘJ mimo vepsaný druh namontovaného accu i mírně korigují max. napětí regulátoru pro alternátor, v závislosti na počtu provozních hodin od namontování. Nějak neuvažují časté starty a krátké jízdy (hlavně v mrazu). (Lepší by to bylo třeba dle vnitřního odporu) ==edit 02 Je to taky o tom jak snadno (a za kolik) koupím novou. Když i obyč nebyly, dělal jsem s nimi psí kusy
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 03.02.2020 18:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
dratek píše: Nechci se zde pouštět do akademických debat ale nějak se mi nechce souhlasit že denní užívání u motorky není pro baterku vhodné,prosím novfru jaký je rozdíl mezi provozem auta a morky ke vztahu k baterii?? Pokud kupuji novou(tedy já) baterku tak se neptám ŘJ ale mrknu jaké parametry baterka má mít pro tu kterou motorku. Néééé Já to napsal blbě. Pro baterku jak v autě, tak v motorce je dobré denní používání. Jen může být problém s denním používáním motorky v zimě. U motorek zatím nevím, že by měly rekuperační dobíjení, ale v autech už je to celkem běžná věc a tam se musí ŘJ říct, s jakou baterkou má tu čest. Dík za upozornění.
|
|
Nahoru |
|
|
Vety
|
Napsal: pon 03.02.2020 19:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 817
|
Takže podle všeho zmíněného, je nejlepší strategie baterku nechat bejt a v zimě ji vůbec nenabíjet
_________________ *![>>(Vety)<<]!*
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pon 03.02.2020 19:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
MPml píše: Napsat, že se pro float nabíjení používá trvale 14,4V je jasný návod, jak tu baterku oddělat co nejdřív. Pokud o tom nevíš NIC, tak prosím neraď. Všechny tyhle baterie jsou při float nabíjení velice citlivé na teplotu - takže pokud se chce slušná životnost, tak se striktně musí dělat korekce napětí podle teploty článku a napětí se musí držet skutečně přesně. Zase sa tu pouziva dvojaky meter. Ked som tu odpisal na toto ze som s tym 15r robil a firma s noekolko 100000 zamestnancami to tak robi a funguje to, tsk mi tu nejaky niemand nebude pisat ze o tom NIC neviem A navyse moja reakcia bola zmazana a toto tu stale visi! Neviem kedy bude aj toto zmazane a ked bude zmazany aj moj ucet vobec mi to uz vadit nebude
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: pon 03.02.2020 20:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
sky59 píše: Zase sa tu pouziva dvojaky meter. Ked som tu odpisal na toto ze som s tym 15r robil a firma s noekolko 100000 zamestnancami to tak robi a funguje to, tsk mi tu nejaky niemand nebude pisat ze o tom NIC neviem
A navyse moja reakcia bola zmazana a toto tu stale visi!
Neviem kedy bude aj toto zmazane a ked bude zmazany aj moj ucet vobec mi to uz vadit nebude
Víš, co je ta největší tragedie? - Ne, to, že radíš naprosté nesmysly - ale to, že se oháníš tím, jak jsi u Emersonu 15 let robil, a ani netušíš, jak to funguje. Tady máš manuál pro UPS Emerson https://hf-files-oregon.s3.amazonaws.co ... %20UPS.pdfa že to má tu teplotní kompenzaci (o které jsi jako "odborník" od Emersonu ani nevěděl) si můžeš přečíst hned na straně 8 (bod č. 1.5.3)
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 03.02.2020 20:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
sky59 píše: Emerson pouziva float napatie na PB aku (gelove) 14.4V trvale (co som pre nich pracoval 15 rokov tak hodnota sa nemenila - trvale)
Aha, tak to koukám.... Můžeš poslat nějaká data (.pdf výrobce?) takového akumulátoru? Skutečně mě to zajímá. Jsem zaměstnaný v pidi firmičce (proti Tvým kolegům ve 100 000 firmě) a tak možná i proto jsem se s takovým akumulátorem zatím nepotkal. A jestli můžu ještě jednu otázku.Při jaké teplotě se děje nabíjení 14,4V trvale? Díky za odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
dratek
|
Napsal: pon 03.02.2020 21:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.8.2017 Příspěvky: 996 Bydliště: JABLONECKO
|
Pro Vety -asi bych nejprve zhodnotil stáří baterky,její funkčnost během sezony-zdali jsi ji musel oživovat mimo provoz pokud bylo vše OK tak baterku šoupni do pokojové teploty a zkus za měsíc změřit. Pokud se ti ale vybíjela jak jsem již předeslal minule každý týden sama od sebe tak tu životnost zřejmě bude mít za sebou bez toho zdali to budeš dobíjet dle EMERSONA nebo jen náhodně jednou za zimu nebo vůbec
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pon 03.02.2020 21:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
MPml píše: Víš, co je ta největší tragedie? - Ne, to, že radíš naprosté nesmysly - ale to, že se oháníš tím, jak jsi u Emersonu 15 let robil, a ani netušíš, jak to funguje. Tady máš manuál pro UPS Emerson https://hf-files-oregon.s3.amazonaws.co ... %20UPS.pdfa že to má tu teplotní kompenzaci (o které jsi jako "odborník" od Emersonu ani nevěděl) si můžeš přečíst hned na straně 8 (bod č. 1.5.3) Manualy su pre teba, ja som bol pri tom osobne, aku sa menili po 7 rokoch
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pon 03.02.2020 22:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
novfra píše: Aha, tak to koukám.... Můžeš poslat nějaká data (.pdf výrobce?) takového akumulátoru? Skutečně mě to zajímá. Jsem zaměstnaný v pidi firmičce (proti Tvým kolegům ve 100 000 firmě) a tak možná i proto jsem se s takovým akumulátorem zatím nepotkal. A jestli můžu ještě jednu otázku.Při jaké teplotě se děje nabíjení 14,4V trvale? Díky za odpověď.
Baterie boli az na vynimky Yuasa, boli ulozene v akumulatorovniach, vetrane miestnosti v podzemi znacnej rozlohy, priklad kolko baterii by si pouzil na system 4 krat 800kVA? Asi dost ked to tahalo niekedy aj 30 minut celu budovu (a stale taha) Teplota mozno od 15 do 20 stupnov, horuco nebolo A na zaver: lepsia ziadna korekcia od teploty ako vadna korekcia, nie som v Emersone uz 8 r takze k sucasnosti sa vyjadrit neviem, vtedy to malo fungovat analogovo.... A napisal som, ze tych 14.4 bolo koli drzaniu plnej energie a tazateli som doporucil 13V kedze od 14,4v nie je daleko k plynovaniu co nie je urcite dobre na aku dlhodobo A otazka skeptikom a chytrakom: kolko si dovolite ist najdlhsie svojim autom? Ved palubne napatie je drzane prave na 14,4V O Fordoch s im podobnym so smart charging viem, tam niekedy je aj 17V, takze ma neskusajte so specialmi A na zaver: pisem o systemoch Hipulse, tie stale bezia a bezi na nich stale aj datove centrum Microsoft kdesi v Irsku, a je tam ak sa nemylim 4x4x800kVA Ked som sa tak nad tym znova zamyslel, ako by poniektori chceli merat teplotu niekolko stoviek baterii? A najvacsi "problem" bol ten, ze baterie boli v stringu 440V a tam je daleko vacsi problem aby boli "sparovane" a taka chu*ovina ako meranie teploty je uplne irelevantne
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 03.02.2020 22:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
sky59 píše: Baterie boli az na vynimky Yuasa, boli ulozene v akumulatorovniach, vetrane miestnosti v podzemi znacnej rozlohy, priklad kolko baterii by si pouzil na system 4 krat 800kVA? Asi dost ked to tahalo niekedy aj 30 minut celu budovu (a stale taha) Teplota mozno od 15 do 20 stupnov, horuco nebolo
Aha, takže něco podobného? Příloha:
271120093002.jpg [ 92.45 KiB | Zobrazeno 895 krát ]
sky59 píše: A na zaver: lepsia ziadna korekcia od teploty ako vadna korekcia, nie som v Emersone uz 8 r takze k sucasnosti sa vyjadrit neviem, vtedy to malo fungovat analogovo.... Blbost na entou, ale názor Ti neberu. sky59 píše: A otazka skeptikom a chytrakom: kolko si dovolite ist najdlhsie svojim autom? Ved palubne napatie je drzane prave na 14,4V O Fordoch s im podobnym so smart charging viem, tam niekedy je aj 17V, takze ma neskusajte so specialmi Nejsem skeptik a chytráka si nech od cesty Možná že v Tvém autě se napětí drží na 14,4V, ale ne všechna auta fungují, jako Tvoje. Moje auto, s ohledem na venkovní teplotu, (a nejen na ní) drží dobíjecí napětí od 12,5V do 15V. A Ford to fakt není. Takže si dovolím opět tu samou a stejnou otázku: Typ a výrobce akumulátoru, který doporučuje ve režimu "stálé dobíjení" napětí 14,4V na šesti článkovém Pb akumulátoru. Počet zaměstnanců firmy a dobu Tvé působnosti v té firmě vynech, to už víme. Typ a označení akumulátoru. Víc není potřeba.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pon 03.02.2020 22:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Cize ked mas v aute 12,5 tak v noci nejazdis...
Pri 15v asi casto menis ziarovky
Rozdiel v svieteni 44%
Bohuzial na Forde sa menis ziarovky ako na pase koli blbrmu nedomyslenemu smart charching
Yuassa, alebo Yuasa gelova, vsetky typy, a nehladaj verejne msnualy, dolezite bolo co nam garantoval vyrobca, ale mozno najdes aj v manualoch verejne dostupnych
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: fireball a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|