Tak to tam bylo... Kameramana jsem nebudil, tak musel stačit stativ; no, mohl jsem ho otočit trochu víc nahoru. Nebo lítat níž, ale to se mi při záletu nějak nechtělo Hlavní poznatky: A) LETÍ TO !!! B) neklouže to C) to těžiště nemusí být zdaleka tak vepředu D) účinnost řídících spoilerů je velká, celý let jsem jimi odřídil a křidélky jen korigoval náklon E) měl jsem to udělat lehčí
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Dobrý! Ten kluz je u Xenie stejnej problém, musím přistávat s cca 1/4 plynu, jinak šutr. Ale je to rovná deska se dvěma směrovkama. Taky zajímavý chování při přetažení s minimálním "tlakem" motoru, dělá schody. Ztratí rychlost, propadne se o cca 5 metrů, zase chvíli letí, kupodivu stále stejným směrem a pak udělá další schod. Tak bacha na přetažení při přistání.
Gratulace... Super ze to leti. A co tak 6S3P...a nemusis tam cpat olovo. ( mozna az 4P)
To se tam nevejde. Respektive... asi bych to tam nacpal, ale ty přidané články by byly blízko těžišti, takže co se týká vyvážení by nepomohly. Ale letový čas kolem 6 minut mi stačí, s F7F to bylo stejné.
HavelAircraft píše:
Gratulace. Hezký výsledek. Je zvláštní že to neklouže při té ploše křídla.
No, ono to možná klouzne, až posunu těžiště. Dal jsem trochu jistoty a asi moc, už z toho bagruju pár deka. Přistával jsem tak na 1/3 plynu a plně nataženo, tak to se tím posunem těžiště (a úbytkem hmotnosti) poněkud zlepší, předpokládám.
Dnes další zalétávací pokusy. Ještě to není ono, ale už to naznačuje že by se to mohlo podařit. Letí to, poslouchá to povely, adrenalinu je s tím dostatek Start nic moc, málo jsem tahal (ubírám další olovo z čumáku), let opatrný, přistání moc na rychlosti, příště se polepším (snad).
Ta přistávací rychlost je fakt síla, ale to je problém mezi zemí a vysílačem. Na ten start si myslím že máš hlavní podvozek moc vzadu. Zvedlo se to až když to nakop ten kopec. Jedno samokřídlo mi dělalo to samé. Start hrozný problém zvedalo se po 80ti metrech na asfaltu. Pak se to chová tak že při přitažené výškovce dlouho jedeš a najednou se to prudce zvedne a začne stoupat. Při mnohem větší rychlosti než je letová rychlost.
Ta přistávací rychlost je fakt síla, ale to je problém mezi zemí a vysílačem.
Samozřejmě Bylo to druhé přistání toho vehementu, navíc za zády neplánovaně hlouček "odborných diváků" tak možná i trochu nervozita.
HavelAircraft píše:
Na ten start si myslím že máš hlavní podvozek moc vzadu...
Nebo těžiště moc vepředu Začal jsem s těžištěm o něco vepředu oproti vydumané hodnotě, ale už s ním cestuju, další let ukáže co a jak. Není to ARF z krabice, aby v návodu byla odzkoušená poloha
Těžiště je vždycky trochu problém. Ale let vypadal poměrně stabilně. Otázkou je co to dělá při přiblížení se pádové rychlosti? Ono to letí i s těžištěm vzadu hodně dlouho ale při přehnání má knvenční samokřídlo snahu k přechodu do ploché vývrtky. Už jsem takhle přišel asi o 3-4 prototypy.
To máme opačnou zalétávací strategii. Já první nastoupám vyzkouším základní ovladatelnost a let při malé rychlosti. Abych věděl co mě čeká při přistání.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru