tomashr
|
Napsal: ned 26.04.2020 21:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Ten motor 4008 se dá sehnat pod jinými názvy, prostě copterový placatý. Mě se ale tenhle 6s pohon na spita moc nezdá, daleko jednodušší je to, co se v návodu uvádí jako "ekonomický pohon" 3530 s kV cca 1100, akorát že místo 3s2200 dáš 4sLiION Konion. Tento motor je s tříčlánkem dost slabý, ale k 4s to vyloženě sedí, velká spokojenost. Případně lze použít i 3s2200 s 3530 motorem, ale nějaký s kV cca 1400.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 26.04.2020 22:02 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
tomashr píše: Ten motor 4008 se dá sehnat pod jinými názvy, prostě copterový placatý. Mě se ale tenhle 6s pohon na spita moc nezdá, daleko jednodušší je to, co se v návodu uvádí jako "ekonomický pohon" 3530 s kV cca 1100, akorát že místo 3s2200 dáš 4sLiION Konion. Tento motor je s tříčlánkem dost slabý, ale k 4s to vyloženě sedí, velká spokojenost. Případně lze použít i 3s2200 s 3530 motorem, ale nějaký s kV cca 1400. Tříčlánky 2200 tu mám, tím by se to zjednodušovalo. Ale pořád nevím jaká je pro ty varianty potřebná konverze pokud vůbec. Nicméně na řešení je čas, zatím jsou to předběžné úvahy.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 27.04.2020 7:25 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
motor do copter je naprosto nevhodný do rychlých modelů. Je dělaný na statické tahy. (vyjma race coptér)
Výrobce to použil v době, kdy měl obavy,aby mu to letělo a dal motor dle svého úsudku co nejefektivnější. Použít můžeš hromady motorů v kombinaci KV, velikosti vrtule a počtu článků. E-calc jistě znáš. Doporučuji motory Leopard. Jsou u nich většinou rozepsané i výkony a doporučené vrtule. Snesou i o 50 % větší krátkodobé zatížení (třeba při startu)
Na tah cca 1,2 až 1,5 násobku letové hmotnosti to musí chodit velmi slušně. Váhu radši šetři na baterkách s vyšším C. Nehledej v tom složitosti - nejsou tam.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 27.04.2020 7:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
zdzd píše: Tříčlánky 2200 tu mám, tím by se to zjednodušovalo. Ale pořád nevím jaká je pro ty varianty potřebná konverze pokud vůbec. Žádná konverze, spit má dvě varianty trupu, jednu pro ten placatý copterový a druhý na 3530, jen si musíš předem vybrat. U Mustanga teď z hlavy nevím, tuším je to podobné. K tomu použití 3s2200 - s doporučeným motorem je to líné, ten je spíš na ty 4s LiION, ale s 3530 s kV1400 tu jde. Mám vyzkoušeno https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v ... motor.html , v pohodě, jen se musí při opačné montáži uříznout hřídel dremelem, zasahuje do baterek. Ale neber to jako dogma, prostě něco v této velikosti s patřičným kV. Akorát to aspoň u mne nevydrží 7 minut na plný plyn, což by byla soutěž ACES, baterka má dost už tak za 6 minut. Pro blbnutí pro zábavu to ale nemusí vůbec vadit. Varianta s 4s LiION a kv1100 vydrží 7 minut v pohodě, ještě je tam rezerva.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 27.04.2020 7:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
dudaj píše: motor do copter je naprosto nevhodný do rychlých modelů. Je dělaný na statické tahy. (vyjma race coptér). Sorry, ale tohle je zavádějící tvrzení. Ten copterový motor je normální oběžka s menším kV, ovšem provozovaný na šestičlánek místo tříčlánku. Jestliže vezmeš motor s polovičním kV, ale dvojnásobným počtem článků, tak máš (zjednodušeně) stejné otáčky a výkon, ale při polovičním proudu, což má své výhody. A přesně takto ten setup funguje - ten doporučený AX4008 není nějaký "ultrapomalý speciál" pro filmové coptery, má to kV přes 600 a s patřičnou vrtulí se také chová jako úplně normální rychlý motor. Mimochodem pro poslední modely 3Dlabprint doporučuje i Leopardy jako ty, ale v podstatě v podobné konfiguraci jako tehdy ten motor pro copter, tedy třeba 3542 s kV600 a opět ve spojení s šestičlánkem. Já tu kombinaci s AX4008 do Spita nedoporučuji mimo jiné proto, že u těchto prvních modelů byl montovaný děsně prasácky vlastně před trupem vystrčený, což vypadalo ošklivě a jelikož to nebylo nějak extra výhodné ani jinak, tak to prostě už neužívám. Měl jsem ale přesně tento pohon v P-47 Thunderbolt a tam to fungovalo perfektně, funkčně nemám co vytknout. Jinde to nepoužívám spíš proto, že mi pro moje požadavky vyšly ty výše uvedené varianty jednodušší a levnější při zcela uspokojivém výkonu, funkčně a účinností je ale ta varianta s AX4008 velmi dobrá.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 27.04.2020 14:27 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
tomashr píše: Sorry, ale tohle je zavádějící tvrzení. Ten copterový motor je normální oběžka s menším kV, ovšem provozovaný na šestičlánek místo tříčlánku. Jestliže vezmeš motor s polovičním kV, ale dvojnásobným počtem článků, tak máš (zjednodušeně) stejné otáčky a výkon, ale při polovičním proudu, což má své výhody. A přesně takto ten setup funguje - ten doporučený AX4008 není nějaký "ultrapomalý speciál" pro filmové coptery, má to kV přes 600 a s patřičnou vrtulí se také chová jako úplně normální rychlý motor. Mimochodem pro poslední modely 3Dlabprint doporučuje i Leopardy jako ty, ale v podstatě v podobné konfiguraci jako tehdy ten motor pro copter, tedy třeba 3542 s kV600 a opět ve spojení s šestičlánkem.
Ale mluvíme stále o stíhačce ? protože 600 Kv x 21,6 V je 13 000 ot. bez zátěže - takže ideální do menšího akrobata. Na stíhačku bych ty otáčky viděl větší a s menší vrtulí o větším stoupání. Ten 6S na 1 kg letadlo taky není příliš uživatelsky příjemný. I když díky rozmachu race koptér a požadavku na vysoké výkony se dají dohonit kvalitní 6s menších kapacit. Ale výběr je spíš kolem 3S a 2200 mAh.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 27.04.2020 14:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
dudaj píše: ... Na stíhačku bych ty otáčky viděl větší a s menší vrtulí o větším stoupání... Pokud v tomto případě je myšlená stíhačka s pístovým motorem z WWII, pak se z toho stane pištící kus plastu. Na mých "motorových házedlech" (= relaxační bubliARF kolem 1,1-1,2m bez podvozku) používám motory cca 3542 kV1000 a vrtule 10/8 nebo 10/10 nebo 12/8, k tomu 3s 5000mAh cihličku. Díky hmotnosti se letový projev pak těm stíhačkám začne alespoň podobat a díky menším otáčkám větší vrtule to má o něco poslouchatelnější zvuk. Nepotřebuji aby to létalo jako splašený pyloňák. Ale každý to máme nastavené jinak...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 27.04.2020 15:30 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
jyrry píše: Nepotřebuji aby to létalo jako splašený pyloňák. Ale každý to máme nastavené jinak... pyloňáky já rád . A ten jekot taky.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 27.04.2020 15:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Jak píše jyrry - tohle je spíš o ukázce na letišti a ujasnění pojmů a požadavků. Mě přijde letový projev modelů, o kterých se tu bavíme, naprosto v pořádku a působící právě tak, jak bych si pro WWII představoval. Měl jsem jednoho spita pokusně osazeného právě "rychlejším" pohonem - větší otáčky, menší vrtule, byla s tím docela legrace, to jo, ale upřímně dojmu z letu to nijak moc neprospělo, byl to spíš pyloňák na topspeedu než stíhačka.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 27.04.2020 20:19 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Souhlasím s poněkud větší vrtulí. Má to mít nějaký zvukový projev a rychlost není to nejdůležitější. Je potřeba si model trošku užít a pořád neplánovat dráhu, abych věděl, kde bude model za 2sekundy. Až budete dělat porovnání, tak dejte vědět. Přinesu pyloňáka.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 28.04.2020 6:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Na videu se to blbě odhaduje, ale řekl bych, že tištěný Spitfire s mnou nadhozenými pohony je v horizontu rychlejší. Jinak obecně ty tištěné ACES stíhačky jsou poměrně těžké, takže mají i docela výraznou dynamiku po rozjetí z výšky, opravdu to není žádné "pírko", dojem zkrátka stíhačkový je.
|
|
Nahoru |
|
|
Patas_
|
Napsal: úte 28.04.2020 6:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.8.2005 Příspěvky: 337
|
dudaj píše: Ale mluvíme stále o stíhačce ? protože 600 Kv x 21,6 V je 13 000 ot. bez zátěže - takže ideální do menšího akrobata. Na stíhačku bych ty otáčky viděl větší a s menší vrtulí o větším stoupání. Ten 6S na 1 kg letadlo taky není příliš uživatelsky příjemný. I když díky rozmachu race koptér a požadavku na vysoké výkony se dají dohonit kvalitní 6s menších kapacit. Ale výběr je spíš kolem 3S a 2200 mAh. Možná došlo k nepochopení celé koncepce s 6S setupy co lítáme už pět let v ACES. U 6S setupu po těch baterkách skoro nic nechceš, nepotřebuješ tvrdé race packy, stačí ti 15-30A max. odběr, zcela vyhovují i levné 20C packy co jsou na trhu (v luftě z nich jde cca 10C tj i ty dají krásných 6min letu), regulátor bez problému stačí 25-30A určený pro 6S, motory jsou max. do 100g (studené i po 6min na plno) a stále jsme na cca 500W výkonu při velmi slušné váze celého pohonu ... tj. není sebemenší šance takový pohon udělat na konzervativních 3S se zachováním výkonu a hmotnosti ... první testy z roku 2015: http://www.aircombat.cz/?p=2774
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 28.04.2020 7:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Aby nedošlo ke zmatení pojmů - i já mám jisté výhrady k tomu 6s pohonu, co doporučujete do Spita (a obecně menších stíhaček), tedy variantu s malou 6s baterkou cca 1300mAh. Tam jaksi o 500W nemůže být řeč, limit pro požadovanou dobu letu je cca 12A, tedy 250W. V tomto případě pokládám mou variantu s 4s LiION za optimální, čtyřčlánek Konion váží úplně stejně jako LiPOL 3s2200 a po 6-7 minut dá až něco k 25A, tedy výsledek cca 360W na začátku a ke konci pořád přes 300W (pokles je znát, ale je u LiION zcela plynulý). Osobně bych si dovolil říct, že v této velikosti je ta 6s verze již překonaná právě čtyřčlánky VTC5A/6, které prostě dají výsledek lepší. Proti 3s2200mAh ta "malá 6s" lepší je, to ano, ale to není jediná možnost.
Těch 500W odpovídá spíš větším ACEC modelům (Corsair z Gangu, TA152H, IL-2), kde také doporučujete baterie větší (6s 1800mAh a více). Tady už popsaná úvaha sedí naopak dobře, výkony se skutečně k 500W blížit budou a při použití pohonu pro 3s by tříčlánek musel být větší, rostly by proudy, což vyžaduje větší a těžší ESC atd.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|