ve výsledku potřebuješ nějaký příkon ve W. Což je součin napětí a proudu. Takže je v zásadě jedno, jestli se na Watty dostaneš nižším napětím a větším proudem, nebo obráceně. U tříčlánku budeš potřebovat dvojnásobnou kapacitu proti šestičlánku. Takže váhově nula od nuly. Tím pádem diskuze o tvrdosti baterky odpadá. Dvojnásobná kapacita dá při stejném C dvojnásobný proud. Pravdou je, že současné regulátory na rozdíl od dříve vyráběných umí 6S, jenže ty 30A 6S neumí a stejně se musí použít 40A Takže ve výsledku se stejně neušetří ani na reglu. Výhodou tvrdé baterie je, že velmi slušné výkony dá i při téměř vybitých článcích , takže vadne na výkonu mnohem později. U edf jakmile je první náznak oslabení výkonu, tak přistávám a baterka je vybitá. Dá se rychleji nabíjet bez poškození. Osobně zastávám názor, že je lepší mít lehčí model s kratší dobou letu a výkonnou baterkou a baterek mít po kapsách několik, než lítat 10 minut na jednu baterku a mít těžký model.Ale to je věc každýho pilota co chce. U tištěných modelů šetřit váhou kde se dá je řekl bych priorita.
TomasC píše:
Souhlasím s poněkud větší vrtulí. Má to mít nějaký zvukový projev a rychlost není to nejdůležitější. Je potřeba si model trošku užít a pořád neplánovat dráhu, abych věděl, kde bude model za 2sekundy.
Ano souhlasím , taky nelítám neustále na plný plyn. Ale můžu si ten rychlej průlet udělat .
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
dudaj píše:
ve výsledku potřebuješ nějaký příkon ve W. Což je součin napětí a proudu. Takže je v zásadě jedno, jestli se na Watty dostaneš nižším napětím a větším proudem, nebo obráceně. U tříčlánku budeš potřebovat dvojnásobnou kapacitu proti šestičlánku. Takže váhově nula od nuly. Tím pádem diskuze o tvrdosti baterky odpadá. Dvojnásobná kapacita dá při stejném C dvojnásobný proud. Pravdou je, že současné regulátory na rozdíl od dříve vyráběných umí 6S, jenže ty 30A 6S neumí a stejně se musí použít 40A Takže ve výsledku se stejně neušetří ani na reglu. Výhodou tvrdé baterie je, že velmi slušné výkony dá i při téměř vybitých článcích , takže vadne na výkonu mnohem později. U edf jakmile je první náznak oslabení výkonu, tak přistávám a baterka je vybitá. Dá se rychleji nabíjet bez poškození. Osobně zastávám názor, že je lepší mít lehčí model s kratší dobou letu a výkonnou baterkou a baterek mít po kapsách několik, než lítat 10 minut na jednu baterku a mít těžký model.Ale to je věc každýho pilota co chce. U tištěných modelů šetřit váhou kde se dá je řekl bych priorita.
Pár poznámek... Nejprve k době letu - modely, o kterých se bavíme, vznikly původně na soutěžní ACES, což znamená 7 minut letu víceméně na plný plyn, tady nemáš o čem debatovat. Přirozeně pokud to stavíš pro rekreaci, tak ti nikdo nebrání to namotorovat na maximální výkon pro tříminutový let a může to být docela zajímavé, ale jaksi jsi mimo původní návrh.
Ad regly - on na spita s těmi malými 6s úplně stačí mrňavý CC Talon 25A, ten 6s umí. To, že 30A neumí 6s je zvyk u YEP a dalších levných, ale není to žádný fyzikální zákon Taky se dá použít levná varianta s malinkým (a levným) copterovým reglem a k němu oddělený externí BEC (taky modul za pár korun)..
K příkonu ve W - ono to sice je U x I, ale taky si je třeba uvědomit, že ztráty v odporech (vinutí, přechodové odpory atd.) rostou s druhou mocninou (R x I^2), ve výsledku je tedy pohon s polovičním proudem a dvojnásobným napětím vesměs účinnější. Neplatí to samozřejmě do nekonečna, ale při srovnání 3s-6s to sedí slušně.
Jinak mi ale ta debata přijde trochu směšná, mám těch diskutovaných modelů pěknou hromádku a vím z praxe moc dobře, co jak v nich funguje, nemám potřebu o tom prázdně teroretizovat...
Thingiverse.com, asi tak milión blbostí k tisku zdarma, račte si vybrat.
To bych rád. Ale už několik dnů mi po zadání slova do vyhledávače najde asi 10 položek a ani ťuk víc. Žádná možnost rolování po stránce, nebo dalších stránek. Ať tam zadám cokoli, tak 10 věcí a nic víc. Nevíte proč?
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Design stránek se opravdu změnil, je to takový proti dřívějšku "kokotský". Načte se 10 Thingů a pak mačkám šipku vpravo dole. Načte se dalších 10 a pak až do aleluja. Asi záleží na prohlížeči.
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Tak asi prohlížeč. Mě taky jede Thingiverse v každým trochu jinak. Maxthon 4 neukazuje vpravo dole "tlačítko" Back to Top. Firefox 75.0 to tlačítko ukazuje stejně jako IE11. Ten je zase při stránkování o dost línější než Maxthon a Firefox.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
U thingiverse vidím po updatu problém spíš v tom, že podle mne nějak blbě hledá. To zobrazení je různé mezi prohlížeči a dá se to jak tu padlo často řešit, přijde mi ale, že se dost zhoršila relevance výsledků hledání
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6021 Bydliště: Praha ČR
Zase zpátky k modelům - zalétal jsem LW-PLA "EPA combat" VL Pyrromersky. Aktualizován v galérii http://adobe.ly/2ed0aln , plus jedna fotka tady. Je to zajímavé, hmotnost 535g (do 525g podle pravidel EPA bych se dostat dokázal celkem snadno), letový projev totálně jiný než u klasických ACES, rozdíl ve hmotnosti dané tiskem a z toho následně plynoucí lehké výbavě je výrazný. Spíš si kladu otázku na využitelnost konkrétního modelu - v soutěži EPA combatu nemá po první srážce s EPP klasikou šanci, na učení pilotáže stíhačky možná ano. Jinak ale LW-PLA tisk z mého pohledu obstál úspěšně. A poznámka na okraj - trochu paradoxně byl můj pocit dost ve stylu "musím si to vytisknout ještě z klasického PLA a s nadupaným pohonem". Tenhle finský "pseudomesserschmidt" má propozice slibující hodně dobré letové vlastnosti - větší nosná plocha, větší ocasky atd.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
Tak jsem zalítal tu 1,2 m dlouhou F-16. Dělal jsem jen jeden start, byl jsem po dlouhé době trochu nervózní ze záletu. Model vlastní, podvozek dodělán dodatečně nemaketový, tištěný, odpružený gumičkami. Celý tisk je materiál ASA. Zatím není vylisovaná kabinka. tah výrazně převyšuje hmotnost, nicméně aby se to vůbec po trávě rozjelo, musel jsem udělat přisávání k EDF. Bohužel se nepovedlo natočit start, který proběhl bez problémů. Přistání jsem se obával nejvíc a bylo poměrně tvrdé. Přesto vše přežilo bez újmy. Časem asi zapracuji na zatahovacím podvozku maketovějším. Ale nyní mám jiné priority. Křidélka jsou mixovány s dělenou výškovkou, směrovku neovládám. Příďové kolo je ovládané.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
jyrry píše:
No, docela fofrník cihličkovitý Ale ta hmotnost a rychlost tomu sluší, nemůže se to chovat jako kus houby, to pak není pohledné
Musím se s tím naučit a máš pravdu, ty hmotnosti to dělaj realističtější.
Kámoš má stejnou velikost, svou tvorbu z PET -G a váhově je na tom ještě o cca 300 g těžší a lítá v pohodě. A hází to z ruky . Ale kdysi házel oštěpem , a to bude docela výhoda.
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
tak ona ta F16 tak trochu oštěp je. Není to dobrá volba pro tištěný model, kde se zápasí s hmotností. Volil bych více křídelnatější předlohu, ale tak zase body za odvahu...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru