Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: stř 13.05.2020 17:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Vážení, máte někdo zkušenost s těmahle polyuretanovkama U2074? Stříkal jsem se žlutou obříka na bílej základ. Při stříkání to vypadalo dobře, šoupnul jsem nastříkaný díly do dílny, kde jelo topení na 25 st.C. Po 3 dnech po vytvrzení jsem to vynesl na venkovní světlo a zklamání, byly vidět tmavší a světlejší pruhy jak se křížově stříkalo pistolí. Bohužel, žlutá barva obecně kreje hůř, to je známý a tenhle Axipur ještě mění od stříkání do vytvrzení odstín a lesk.
Tak jsem strhnul šestistovkou šmirglem drobný vady na první vrstvě, částečně povrch zmatnil a šel stříkat další vrstvu. No a přímo katastrofa, pokud jsem barvu jen neprášil, tak se slévala do ostrůvků a výsledek je takovej "hrbolatej" alá povrch pomeranče.
V návodu píšou stříkat další vrstvu buď "mokrý do mokrého" za cca 50-60 minut a nebo po delší době než 24 hodin první vrstvu rozbrousit. To jsem udělal a stejně popsaný problém.
Tak budu zase brousit, naštěstí je to jen na křídle zespoda co jsem stříkal jako první. Je to podklad pro texty, kolem bude ještě další vrstva černomodrýho odstínu.
Co bylo blbě netuším, ale když se zredukoval průtok barvy pistolí tak to nedělá ale zase je problém dosáhnout hladkýho lesku. Prostě na druhý vrstvě Axapuru je pavěda trefit množství nastříkaný barvy mezi povrchovou krupicí, leskem a sléváním do pomeranče. :roll:
Na první vrstvě po základu Axipur U2008 tyhle problémy nejsou tam se ale s další vrstvou počítá, navíc ta základovka je jakoby sametově matná.
Píšu to hlavně pro následníky, že ta polyuretanka není úplně bezproblémová barva...
Asi se vrátím k 2K akrylátovkám na auta, s nima žádnej problém krom ceny nebyl. :cry:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: stř 13.05.2020 18:56 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1348
Bydliště: Chocerady
S axapurem stříkám běžně.
Někde jsi něco udělal špatně. Podle mě ji to moc naředil.
V technickém listu je napsáno ředění.
Já běžně ředím okolo 10% hmotnostně. A trysku do pistole 2mm

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: čtv 14.05.2020 0:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ředil jsem jen těch 10% váhově a stejně to udělalo. Když jsem dal 15% tak to při poprášení přestalo dělat. Když stříkáš běžně, tak zkoušels další vrstvu na vytvrzenou předešlou? Ještě mě napadá, jestli nebyla moc vysoká vlhkost.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: čtv 14.05.2020 8:40 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1348
Bydliště: Chocerady
Jasně zkoušel. Mnohokrát
Měl jsi to dobře odmaštěný? Já to beru acetonem

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: čtv 14.05.2020 15:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
To jako odmašťuješ acetonem předešlou vrstvu jinýho odstínu Axipuru před stříkáním? No dejme tomu pokud by to bylo vomakaný rukama, tak bych to přejel. Teď jsem zkusil přejet 2 dny starej Axipur acetonem a nevratně zmatněl, takže ho aceton trochu naleptal. Asi to je možný, doba úplnýho vyzrání je psaná 10 dní. V návodu nic o odmašťování mezi vrstvama nepíšou, jen rozbrousit lesk do matna u vrstvy starší než 24 hodin.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: čtv 14.05.2020 17:34 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1348
Bydliště: Chocerady
Vždy když něco obrousím tak to před dalším stříkáním odmastím a umeju od prachu
A ano aceton axapur naleptává. Dělám to opatrně.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: pát 15.05.2020 10:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Celeron: To stříkáte normální velkou pistolí nebo nějakou menší modelářskou?
Tím jste měl podle mě začít, jakou máte trysku apod. Nevím jak ten Axapur, ale co jsem párkrát něco stříkal polyuretanovými barvami, tak oproti akrylýtům se mi zdají i tak méně lesklé, ať dělá člověk co chce. Měl jste si spíše zkusit něco nastříkat bokem, třeba na nějakou desku apod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: pát 15.05.2020 12:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Kovofiniš horní, tryska 1,4 mm, 2,5 barů. Jak jsem už psal, první vrstva byla lesklá slitá a tak mě vůbec nenapadlo, že to něco udělá až při druhý.
Dnes jsem stříkal jinej odstín na tu spodní žlutou. První fouknutí bylo jen takový "poprášení" a za 30 minut znova vrstva aby se to slilo. A tentokrát v pořádku. To poprášení asi vytvořilo něco jako "fixační můstek" mezi zatvrdlým povrchem a novou vrstvou.
Příště už budu vědět jak na to. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: pát 15.05.2020 13:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Mě se jen nezdá jak jste psal, že druhou vrstvu stříkáte až po 24 hodinách. Druhou vrstvu přece musíte dát pár minut po té první ať se spojí dohromady. Řekněme do 30 minut po první, ale raději bych dal méně, třeba 20 minut. A první vrstva má být jen tak narychlo zlehka, jak píšete poprašek. Až druhá popř. další vrstvy jsou hlavní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: pát 15.05.2020 14:40 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1348
Bydliště: Chocerady
Celeron píše:
Kovofiniš horní, tryska 1,4 mm, 2,5 barů. Jak jsem už psal, první vrstva byla lesklá slitá a tak mě vůbec nenapadlo, že to něco udělá až při druhý.
Dnes jsem stříkal jinej odstín na tu spodní žlutou. První fouknutí bylo jen takový "poprášení" a za 30 minut znova vrstva aby se to slilo. A tentokrát v pořádku. To poprášení asi vytvořilo něco jako "fixační můstek" mezi zatvrdlým povrchem a novou vrstvou.
Příště už budu vědět jak na to. :wink:

To mě ani nenapadlo napsat. První lehce zaprášit a nechat zavadnout a pak slejt. Tak nějak to beru jako běžný postup lakování všeho.
Nikdy se neleje barva rovnou na povrch.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: pát 15.05.2020 17:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 2051
Bydliště: Havířov
Já to taky tak dělám. nejdříve rychle přeletět na přiškrcenou barvu a po řekněme 15-20 minutách tam přidám na barvě a jedu pomaleji. Podle výsledku kdyžtak opakuji více vrstev.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: pát 15.05.2020 19:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
To je zvyk z Celoxu nadojit najednou. U něj když jednou naprášíš, tak to ihned uschne a pak už tu krupici nikdy nesleješ. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2020 13:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
varok píše:
Mě se jen nezdá jak jste psal, že druhou vrstvu stříkáte až po 24 hodinách.

No a jak to mám asi udělat když jsem zjistil až po zatvrdnutí, že ta žlutá je flekatá protože málo kreje? Dokud byla nevytvrdlá, tak to nebylo vidět.
Ten Axipur je nabeton poslední stříkací akce s polyuretanama, proti dvousložkovejm akrylátům na auta je to strašnej sráč. :roll: I když jsem pod novej odstín povrch přejel acetonem, po odtrhávání maskovačky po asi 8 hodinách to na pár místech vytrhlo z barvy "zuby", na místě kde to mělo být na předešlý vrstvě, to znamená že to na předešlým odstínu pořádně nedrží. Tohle akrylátovky nikdy neudělaly.
Krycí schopnost je taky s porovnání s akrylátovkama mizerná a to jsem stříkal RAL 5008, což je černo-modrá která by měla krýt mnohem líp než žlutá. Minule jsem na Extru nastříkal bílou a červenou akrylátovku dohromady 40 deka, navíc přímo na plnič bez základovky, tady je sice o dvě křídla víc ale už je na tom 0,6kg základovky, 0,8 kg žlutý a 0,4 kg černomodrý.
Určitě si dám zase příště nakukat, jak jsou ty polyuretanky suprový barvy. :x

To Havel: Dal jsem si bacha na míchání. 20 deka barvy, 2 deka tužidla (poměr 10:1). Po 20 minutách jsem tam dal tebou doporučených 10 % ředidla U6002. Po rozmíchání to bylo hustý asi jak namíchanej laminační epoxyd 285, to by pistole nestříkala ani náhodou. Muselo se přidat dalších 20% aby se to dalo vůbec stříkat.
Ten Axipur je prostě barva na konstrukce a podobný věci, na modely naprosto nevhodnej. Howg!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2020 13:46 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1348
Bydliště: Chocerady
Celeron. Tak je to jasný. Máš blbou pistoli. Ano je to hustý jak l-285
Já si na to koupil pistoli novou.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stříkání polyuretanky Axapur
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2020 15:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8156
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Co je na pistoli blbý? Velikost trysky 1,4 mm? Musí být větší tryska nebo na vyšší tlak vzduchu? A kterou sis tedy pěkně prosím koupil se kterou ti to jde?
Díky!


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: MickF a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz