Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: ned 17.05.2020 23:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Mam model 3D akrobata, na křidélka a smĕrovku 7kilová digitální serva HV, ale na zbylé funkce standartní 3kilova do 6V. Co se stane, když je tam použiju a abych ty standartní neupekl, tak ponechám napájení jen ze 4-článku NiCd? Jak se budou chovat ty digitální HV?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
gul halmhat
|
Napsal: pon 18.05.2020 2:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
Ahoj VTjr,
asi jak u kteryho serva, zalezi na specifikaci minimalniho napeti na servu. Nejspis budou pomalejsi a budou mit mensi tah, takze prijdes o vyhodu, kvuli ktery se na vejskovku a smerovku u 3D akrobata davaji. Zkusenost s MKS 6130HV - podle specifikace jsou psany od 3,5 do 8,4V. Na 5,5 V z BEC chodi na vyskovce v kombinaci s ostatnima analogama bez potizi a na termickym vetroni neni mensi tah a rychlost problem - menil jsem preventivne jako nahradu za analogovyho Hiteca kvuli spolehlivosti - Hitec uz mel pres 250 hodin a uz jsem mu neveril.
GH
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 18.05.2020 9:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ahoj Gule, díky za reakci. No myslel jsem si to, že budou slabší, ale spíš jsem se obával, jestli při nižším napĕtí nemůže dojít třeba k resetu jejich processorů. Jsou to serva Futaba (přesný typ teď z hlavy nevím), ale minimální napĕtí v návodu jsem nenašel. Ale asi nebudu riskovat a radši dokoupím 3 slabší HV serva na ty další funkce a budu to pak napájet z 2-článku LiFeP.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
AlešM
|
Napsal: pon 18.05.2020 10:24 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.9.2018 Příspěvky: 90
|
Ahoj Obecně není dobré kombinovat serva 4,8-6V a serva HV, zvláště u 3D akrobatu, hlavně z důvodu, že serva HV při nižším napětí jsou V ÝRAZNĚ SLABŠÍ A POMALEJŠÍ a to prakticky s exponenciální závislosti. ALE,… Létám již skoro 2 roky 2m 3D akrobat v kombinaci s 4,8-6V a HV servy. K této kombinaci jsem nakonec přešel z důvodů přijímače do 6V, již koupených drahých (opravdu drahých) serv na křidélka a směrovku. Servo (2x výkovka velikosti MINI) požadovaných parametrů (kovové převody, síla, rychlost a spolehlivost) a co bylo ihned k odběru jsem na 4,8-6V nebyl schopen najít. Nakonec jsem vzal servo Savox SV-1260MG HV. Parametry serva jsou uvedeny při 6,0/7,4V ale provozní napětí je uvedeno 4,8 -8,4V. Palubní napětí mam řešeno přes externí BEC nastavený na 5,8V. HV serv co budou mít provozní napětí 4,8 – 8,4V bude na trhu minimum, a osobně bych ani tyto 4x1,2 NiCd baterkou nenapájel, ale použil bych tvrdý BEC a napětí bych volil konstantní, co nejvyšší, co snesou bezpečně běžné serva s rezervou (cca 5,8V) Nikomu toto nedoporučuji, ale mě to takto funguje více než dobře… aha ty to máš přesně obráceně než jsem řešil já, nechci to už mazat .... opravdu je nejlepší dokoupit HV serva a máš klid (pro 3D jednoznačně jediná rozumná varianta)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 18.05.2020 19:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Nemusíš nic mazat, každá informace se hodí a já si to po svém zpracuji. Každopádně díky za reakci. Teď se jen musím podívat (a to mě před touto debatou vlastně ani nenapadlo) jestli i ty přijímače Futaba snesou HV. Jinak budu v podobné situaci jako Ty. Přiznám se, že rvát tam ještě nějaký externí BEC, to se mi opravdu nechce. Já jsem zastáncem co nejjednodušší instalace.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
AlešM
|
Napsal: pon 18.05.2020 20:12 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.9.2018 Příspěvky: 90
|
Nepišeš co máš za letadlo...ja uvažuji podle sebe, tedy že se jedna o pohon elektromotorem Podle údaju o sile serv co chceš použít 7kg a 3kg a 3D letaní si myslim, že to maš do maleho elektrického letadýlka , ale .... Externí BEC napojíš na pohonný akumulátor. -Budeš mít stabilní napětí, co si nastavíš -Nemusíš se starat o přijímačovou baterii a její nabíjení, když tam není …. -Ušetříš váhu -instalace je stejna jako s baterkou, jen misto ni je ten BEC (napojen na konektory od regularoru - před konektorem co se připojije pohoná baterka) ... BEC z regulátoru vyřazen !!!Osobně jsem přesvědčen, že v elektrických letadlech (s pohonnou baterii) je BEC lepší řešeni než baterie pro napájení serv …třeba https://rckane.cz/zdroje-bec/37677-cast ... 01717.html Pokud to máš do letadla se spalovacím motorem je to na zvážení, jestli baterku na míru, nebo LI-Pol (2-3 članky) a BEC, kde si nastavíš požadované napětí, které se celý let nemění…. To je můj názor, ale respektuji, že BEC nechceš . Samostatné baterky nejsou v žádném případě špatná volba, zaleží, co tobě vice vyhovuje a čemu věříš.
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: úte 19.05.2020 6:02 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
Ahoj,
kombinace jak psali kolegove nejsou nikdy zadna hitparada. Vyjimka jen u pripadu kdy ti je vlastne jedno ze prijdes o pulku rychlosti a pulku tahu (muj pripad). Prehodit na komplet digitaly je optimalni reseni.
S napajenim ma Ales uplnou pravdu. Alfa omega je jestli je to do cudaku nebo do elektriky. Na elektrice by to bylo jasny - spolehlivej BEC je mensi riziko nez druhy baterky na prijimac, protoze nejcastejsi problem s napajenim bude v drtive vetsine uzivatel, kterej baterky zapomene nabit. Jetackej SBEC by u tak velkyho era byla jistota. Jen je otazkou jak velkej - kolik zerou takovyhle serva pri nakym divocejsim blbnuti nemam sajn - optimalne je to merit, ale da se to vetsinou vykoukat i z dokumentace. Pokud je to do cudaka, tam se baterkam nevyhnes. Pravdou je co pise Ales ze BEC z vyssiho napeti (treba 3S LiPol) dava naprosto stabilni napeti na vystupu a tim budou parametry serv taky stabilni a nebudou se menit s vybijenim baterky.
Prijimac pokud to neni uplne historickej kousek se da predpokladat ze by mel zvladnout i nabitej dvouclanek LiPol. Pokud ne udelat oddeleny napajeni jen pro prijimac nakym malym spinacim BECem na 5V neni nic slozityho - a z prijimace tahat potom dal jen minus a signal. Takovej malej BEC te prijde na par drobnejch, bude vazit kolem dvou gramu a spolehlivosti bych se nebal. Mam na takovejchle pidiBECich nalitano skoro tisic hodin a zatim zadnej nezklamal i kdyz z nich taham vyrazne vyssi proud nez ca 30-100mA, o ktery si muze rict klasickej RC prijimac.
GH
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 19.05.2020 6:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
AlešM píše: Osobně jsem přesvědčen, že v elektrických letadlech (s pohonnou baterii) je BEC lepší řešeni než baterie pro napájení serv … Našťastie je to iba tvoj názor.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: úte 19.05.2020 6:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 19.05.2020 6:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: Proc nastesti ?
GH Preto že do elektromotoráka s hmotnosťou nad 2,5kg BEC nepatrí. A kto BEC používa ten si koleduje o prúser, Rozbitých modelov na prehriaty BEC som videl niekoľko. Sám som mal zopár krízoviek, ktoré našťastie dopadli dobre, kým som prišiel na to, že papierovo 10A BEC má problém s tretinovým odberom.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
AlešM
|
Napsal: úte 19.05.2020 6:42 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.9.2018 Příspěvky: 90
|
pro LV Laco, nic není černobílé! a záleží na situaci! Taky někdy máš pravdu a někdy jsi úplně, ale úplně mimo! Stejně tak se da dohadovat, jestli některý BEC dá co uvadí výrobce, jiný nedá.... Do elektro letadla do cca 2m je toto naprosto srovnatelné s těmi baterkami....doba se mění,... nespi https://rckane.cz/zdroje-bec/37677-cast ... 01717.html¨¨ Taky je Třeba zohlednit i parametry BECU které u kvalitních komponentu jsou dohledatelné Třeba ten mnou doporučovaný na psáno 20A špičkově, ale do 24V dá trvale jen 13A a na 48V trvale jen 8A … vždycky je to na použití a rozumu uživalele! To tvoje nepatří! a nikdy! není vůbec o rozumu! spíš naopak.
Naposledy upravil AlešM dne úte 19.05.2020 7:00, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
gul halmhat
|
Napsal: úte 19.05.2020 6:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 13.3.2018 Příspěvky: 195
|
Ahoj,
... a neni na 2,5kg motoraka 10A bec trosku malo ? ... to ze je BEC spatne nadimenzovany (eventuelne spatne chlazeny) neni chyba BECu ale nevhodneho navrhu napajeni respektive v drtive vetsine absence mereni a testovani.
... jak jsem psal na ruznych BECich mam nalitano pres tisic hodin a pokud byl problem tak jen s linearnimi primo na regulatoru motoru kde k jeho ohrevu dochazi z principu veci kde pokles napeti jde vykonove pres rezistor rovnou do tepla.
Asi i tohle me naucilo ze pokud ero nevybije nekolik baterek na testovacim standu v runych rezimech zatizeni, kde se permanentne meri, tak takovy ero do vzduchu nejde... akorat u vetronu je to trosku na dlouho... ale asi je lepsi stravit pet deset hodin merenim nez ero rozsekat na prehratej BEC nebo podobnou celkem zbytecnou lapalii.
GH
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 19.05.2020 7:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
gul halmhat píše: Ahoj,
... a neni na 2,5kg motoraka 10A bec trosku malo ?
GH A aky pouzivas ty?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
AlešM
|
Napsal: úte 19.05.2020 7:13 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.9.2018 Příspěvky: 90
|
Vím, že hodně lidí letá motoráky cca 2,5kg i na spínaný BEC přímo z regulátoru (spíše všichni co znám) a vesměs stačí a tam není zdaleka ani těch zmíněných 10A (typicky tak do 3-5A) 10A je vesměs už dosti silný BEC, a serva zase tolik neberou (ani 2,5kg motorák jich moc neuveze) Třeba 4,5kg E-Flite Carbon Cup SS (2,2m) - 6 serv leta na BEC s regulátoru co dá 3A ...a celá RC- Groups (US fórum) je s letadla nadšená a nikdo neřeší baterky zvlášť !!! a stačí jim to. https://profimodel.cz/cs/arf/247115-e-f ... 20263.html
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 19.05.2020 8:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
AlešM píše: :D Vím, že hodně lidí letá motoráky cca 2,5kg i na spínaný BEC přímo z regulátoru (spíše všichni co znám) a vesměs stačí a tam není zdaleka ani těch zmíněných 10A (typicky tak do 3-5A) 10A je vesměs už dosti silný BEC, a serva zase tolik neberou (ani 2,5kg motorák jich moc neuveze) Třeba 4,5kg E-Flite Carbon Cup SS (2,2m) - 6 serv leta na BEC s regulátoru co dá 3A ...a celá RC- Groups (US fórum) je s letadla nadšená a nikdo neřeší baterky zvlášť !!! a stačí jim to. https://profimodel.cz/cs/arf/247115-e-f ... 20263.htmlNa začiatku sa píše 3D akrobat. Motorový vetroň Carbon Cub je teda dobrý príklad. A dúfam, že ti z BECu ide jeden kábel do prijímača cez servo konektor stavaný na 4A a cez káblik, ktorý sa pri 10A rozpáli.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|