TomHlavinka
|
Napsal: čtv 18.06.2020 10:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
honzis
|
Napsal: čtv 18.06.2020 10:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.4.2008 Příspěvky: 731 Bydliště: Příbram
|
No a dokonce to i lítááááá. (copy design ) Odtokovky jsou rovné a jde to dobře vyrovnat žehličkou. Zatím na gumicuk s opletenou gumou ale není to ono. Malá výška atd... Bez termiky jsem nalítal 3 minuty. Vzpomínám si na gumu Pirrelku 6x6 na které jsme lítali s větroněm. Budu muset pořídit gumu od SMČR. No a dneska to zvážím.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 18.06.2020 11:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Dorazila smutná fotka Kiwika zapíchnutého do země. Po rozboru proč k tomu došlo, jsme zjistili jednu nepříjemnou věc. Sice jsme na to upozorňovali jak já, tak Tomáš Hrubý, který správné provedení tohoto důležitého detailu dokonce několikrát fotil do své stavební fotogalerie (odkaz v prvním neustále aktualizovaném příspěvku). Na výkrese je to navíc také tučně napsané! No prostě a jednoduše nebyly epoxidem vylité kapsy v místě pouzdra spojky. Křídlo tedy v tom nejvíce namáhaném místě nemělo vůbec žádnou stojinu!! Přesto všechno vydrželo mnoho startů na gumě. Pilot si dokonce chválil, že ve větru to jde střílet jako F3Jéčko. Jednoho startu si křídlo řeklo dost a takto to dopadlo.
První dvě pole v místě kde je zasunutá hliníková trubička (pouzdro) pro spojku !!!! MUSÍ!!!! být bezpodmínečně vylité na celou šířku 6mm (na šířku pásnic) zahuštěným epoxidem. Tím pádem vznikne mezi trubkou a pásnicí pevná stojina. Na zahuštění je dobré použít mikrobalony, aerosil, nebo podobné. Do stavebnice jsem již někdy na přelomu roku navíc přidal nejtenčí nit Dynema na omotání prvních několika polí nosníku (pro sichr). Kdo by chtěl křídlo udělat úplně betonové a pojistit se, tak je dobré z tenké překližky 0,6- 1mm na boční strany pásnic do prvních tří oken nalepit dodatečné stojiny (klidně z obou stran). U prvních dvou polí tyto stojiny budou sloužit zároveň jako takové bednění, aby zahuštěný epoxid nevytekl, takže není potřeba to "šalovat" nějakou lepící páskou.
Apeluji tedy na všechny, kteří zalití trubek i přes několikerá doporučení neudělali, aby tak učinili! I z cenu odtržení kousku dolního potahu z hotového křídla! Křídlo bez dodržení tohoto stavebního detailu nemůže dopadnout jinak, než tak jak vidíme na fotce!!!
Já mám na svém modelu pouze opravdu poctivě disperzí prolepené stojiny s pásnicí, kapsy okolo spojky vylité 285 epoxidem, tedy křídlo je bez nějakých dodatečných překližkových stojin a i bez nitě Dynema!! Minulý týden jsem lítat v Chotěboři ve větru na zemi i 12,5m/s!! Ve 100m muselo fučet 15-20m/s Silon kvičel jako píchlé prase a KIWI naložené na 900g drželo jako skála. V momentě, kdy bude nosník středního dílu omotaný tenkou Dynemou, kterou dávám do sáčku s příslušenstvím, nebo ještě navíc první tři pole posílené překližkovou stojinou nalepenou z boku pásnic, tak křídlo nemůže jít v tomto místě zlomit!! Musí zákonitě dojít k ohnutí 5mm kalené ocelové spojky! Omotejte to však, klidně přidejte i překližkové stojinky a pořádně prolepte! Bude to pak na 110%, na jistotu!
Stojina je alfa a omega každého nosníku, v momentě kdy dojde k vybočení i té nejpevnější pásnice z důvodu kolapsu stojiny, tak dojde k destrukci i toho nejvíce dimenzovaného nosníku během pár okamžiků.
Přílohy: |
Poznámka: Kiwik ze 100m kolmo v zemi. Poškozený je však pouze jeden ze středů. Po dostavbě nového středu z ND je model opět letuschopný, trup a ocas OK.
received_1098098953908234.jpeg [ 269.25 KiB | Zobrazeno 3052 krát ]
|
Poznámka: trubka bez zalití epoxidem
received_683090605812302.jpeg [ 48.56 KiB | Zobrazeno 3052 krát ]
|
Poznámka: pásnice je ze spodní strany úplně čistá, ani stopa po epoxidu, pásnice tedy byly volně ve vzduchu. Při zatížení mohly vybočovat jak chtěly.
received_614108762794769.jpeg [ 45.59 KiB | Zobrazeno 3052 krát ]
|
Poznámka: detail naplnění volného prostoru mezi trubkou a pásnicí epoxidem. Šalování páskou.
Výstřižek.JPG [ 67.41 KiB | Zobrazeno 3052 krát ]
|
Poznámka: !!takhle NE!!!
Výstfgřižek.JPG [ 57.78 KiB | Zobrazeno 3052 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
honzis
|
Napsal: čtv 18.06.2020 15:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.4.2008 Příspěvky: 731 Bydliště: Příbram
|
900g...? To se tam snad ani nevejde. To je vylité olovem
|
|
Nahoru |
|
|
Azy
|
Napsal: čtv 18.06.2020 19:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.3.2007 Příspěvky: 1946 Bydliště: Sokolov Obrázky: 6
|
Bohužel jsem majitelem toho osudného zapíchnutého kiwáka a musím Tomáše opravit mimo křídla se stalo ještě něco - vypadl šroubek z výškovky Jinak opravdu nic konstrukce je opravdu promyšlená velice dobře, celkové pevnosti modelu i přispívá výběr balsy z které jsou díly vyřezány. S žádnou "papírovou" balsou či druhojakostní jsem se ve stavebnici nesetkal. A to už jsem měl tu čest vidět tři stavebnice ....
_________________ MK Katoda Sokolov :-)
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 19.06.2020 7:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
honzis píše: 900g...? To se tam snad ani nevejde. To je vylité olovem To se opravdu do křídla nevleze. Musel jsem páskou stáhnout všechny závaží do F3K a strčit je do trupu. Byla to taková provizorka, ale dalo se. Nic jiného jsem v bedně neměl. Je jasné, že v takových podmínkách nikdo RESku nikdy provozovat nebude. Bylo to mistrovství ČR kategorie RCVS, tam se dá s RESkou konkurovat, ale bohužel né za takového povětří. Lítal jsem spíš z hecu, bylo to den před RESkama v Havlíčkově Brodě. holý standart 470g závaží v křídle 150g závaží Snipe2 F3K 40+80+170 Dohromady 910g Nahoru to jde, ale při přistání na bod je už potřeba se opravdu hodně krotit.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 19.06.2020 7:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
honzis píše: Tak jsem to dal za 396 g s uhlíkovou kulatinou. S ocelovou to bude asi 425g.Myslím si, že je to hodně o množství lepidla. Někdy si zkuste zvážit lepidlo před a po lepení. Vyjde překvapení 396g. je s jakým těžištěm?? Light éra jsou většinou lehce pod 400g nebo na hranici 400g. Nejlehčí co mám zatím zprávu tak 375g. Standart jsou okolo 450g. Záleží však dost na potahu, to udělá podle mě největší rozdíl. Pozor uhlíková spojka je však jen na Light model a spíše do klidu, nebo větru max dejme tomu 2m. u Standartu lítám s ocelovou, ta vydrží všechno! S lepidlem bych zas tak nešetřil, zvláště při lepení nosníku. Spíše bych použil "lehčí lepidla" modely komlet celé lepené sekunďáky vychází těžší, navíc se špatně brousí, ale to už se tu řešilo několikrát.
|
|
Nahoru |
|
|
aviatika
|
Napsal: pát 19.06.2020 14:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.10.2017 Příspěvky: 133 Bydliště: Považská Bystrica Obrázky: 109
|
Mám tri spojky: - ocelová 5 mm - 36 g - uhlíková tubka 5 mm, vnútri ocelová struna 3 mm - 17 g - uhlíková tyč 5 mm - 7 g
_________________ Luboš - www.aviatika.sk
|
|
Nahoru |
|
|
heczkot
|
Napsal: sob 20.06.2020 14:53 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.2.2017 Příspěvky: 57 Bydliště: Praha
|
Pro doplnění: - ocelová 5 mm + Al pouzdra 6/5 - 41 g - uhlíková tyč 6 mm + Al pouzdra 7/6 - 16 g
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: sob 20.06.2020 15:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
TomHlavinka píše:
Minulý týden jsem lítat v Chotěboři ve větru na zemi i 12,5m/s!! Ve 100m muselo fučet 15-20m/s Silon kvičel jako píchlé prase a KIWI naložené na 900g drželo jako skála.
Teda buď je to zázračný model , nebo nadšení pilota odpoštolkovat let je cílem. Může mi někdo vysvětlit jak rychle letí proti větru skoro 50km/h model ,který má normální rychlost v kluzu okolo 25km/h ??? Mimochodem, mám tu dost kompozitových hraček s mnohem větším plošným zatížením...a proti větru 12.5m/s to fakt neletí . Pokud RES letí..hned to chci. !!!
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: ned 21.06.2020 8:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Samozřejmě že to do předu neletělo. Na to byl vítr až moc silný. Taktika byla odsunout se bokem startoviště na nafoukavane hangáry a stromořadí. Tak se dalo nějak trochu přežít. Viděl jsem však mnoho letadel zafouknutých za hangáry a piloty na prochazce do pole. Některá kola jsem neudělal ani jeden kruh. S ječkem bych v tomto letěl s 2,5kg. Vítr bych přirovnal k loňskému MČR F5J v Poličce
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: ned 21.06.2020 14:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
TomHlavinka píše: Samozřejmě že to do předu neletělo. Na to byl vítr až moc silný. Taktika byla odsunout se bokem startoviště na nafoukavane hangáry a stromořadí. Tak se dalo nějak trochu přežít. Viděl jsem však mnoho letadel zafouknutých za hangáry a piloty na prochazce do pole. Některá kola jsem neudělal ani jeden kruh. S ječkem bych v tomto letěl s 2,5kg. Vítr bych přirovnal k loňskému MČR F5J v Poličce Ani 2,5kg Ječko by v 12.5m/s neletělo.Možná nějaký GPS racer s hmotností 8kg. Díky za pravdivou odpověď jak se...neletí ...v 12m/s Já se ptal schválně, protože se mi zdá ta moda 3.7m a 1200g divná. (U RES to bude podobné). Za prvé termický let ve větru nad 6m/s je již nepříjemný, stoupák odletí po větru tak rychle, že přírůstek výšky není nic moc. Let proti větru, pokud se razantně netlačí..je šnečí a ať mi nikdo netvrdí opak. Lítám teď dost často s F5J o hmotnosti 1800g a jak to začne foukat okolo 6m/s je lítání už boj, nic příjemného. No a pokud není termika neletí nic..popadá vše. I super lehouš.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|