Autor |
Zpráva |
kaplik
|
Napsal: sob 26.09.2020 20:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 554 Bydliště: Praha-Kunratice
|
Cus, predem sorry za "lama" dotaz, ale ja nikdy nezacinal s erem s tlacnou vrtuli (EasyStar a tomu podobne) a ted mam poradit a nejsem si jisty Jinak... plati i u tlacne vrtule klasika... napisem k sobe a "tocime do "leva" z predniho pohledu na ero Jedna se o klasiku APC 6x4E, nejde tedy primo o tlacny typ EP. Diky za pomoc.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
DAF
|
Napsal: sob 26.09.2020 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Klasika je pravotočivá, tedy když se díváš ve směru letu (zezadu), musí list vrtule jít doprava. Klasická tlačná (zase pohled zezadu) musí jít list doleva. Tohle je důležité hlavně u čuďáků. U elekter můžeš změnit směr otáčení motoru. Např u Easy Fly (klon Bety 1400 a mnoha "bratrů") je nasazena běžná pravotočivá vrtule a taky to letí.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 26.09.2020 23:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 27.09.2020 0:09 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3954 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Cely zivot ziju v presvedceni, ze na smyslu otaceni vrtulky, dmychadla ci rotoru kompresoru prd zalezi.... teda z pohledu definice tlacne ,nebo tazne usporadani pohonu. V taznem usporadani je hnaci jednotka umistena pred pusobistem odporu , vztlaku a hmoty, tj. tahne cely ten cirkus za sebou ( jako somar cirkusovou maringotku). Aby to bylo trosku komplikovanejsi,nekdy tu tazenou vec vrtulovy pohon krive ofukuje a obcas ( pro nekoho necekane) zakvedla objektem pri razantnejsich zmenach trajektorie letu... bo gyroskop a a sem tam i reakcni moment. U tlacneho usporadani pohonna jednotka tlaci objekt pred sebou... proste furik,tacky potazmo kolecko .... samo sebou se vsemi dalsimi dusledky z toho usporadani vyplyvajicimi ( neofukovane nosne a ridici plochy , reakcni a gyro moment pusobici za tezistem a pusobistem aerodynamickych sil,atd ... ). Z uvedeneho vyjde jednoduche zjisteni, ze vrtulka musi byt namontovana tak , aby pri zvolenem smyslu otaceni vyvodzovala maximum tahu v pozadovanem smeru ( profil listu ofukovany pod kladnym uhlem nabehu) ,bo ona pri zachovani smyslu otaceni tahne ( tlaci) i kdyz je namontovana obracene,... jen o poznani mene. Pozn. jednoduche, cinnost vrtuli strucne objasnujici obrazky jsou i na konci prilozeneho odkazu: https://veka1.rajce.idnes.cz/Teorie_a_praxeveka1
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: ned 27.09.2020 8:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.9.2008 Příspěvky: 608
|
veka1 píše: V taznem usporadani je hnaci jednotka umistena pred pusobistem odporu , vztlaku a hmoty, tj. tahne cely ten cirkus za sebou. Aby to bylo trosku komplikovanejsi,nekdy tu tazenou vec vrtulovy pohon krive ofukuje ...
U tlacneho usporadani pohonna jednotka tlaci objekt pred sebou ... samo sebou se vsemi dalsimi dusledky z toho usporadani vyplyvajicimi ( neofukovane nosne a ridici plochy To čo je tu popísané platí pre model, ktorý má vrtuľu vpredu alebo vzadu. Ale model, ktorý zakladateľ vlákna uviedol: Easy Star, má motor tak "na pol ceste". Tu sú nosné plochy "ofukované" odsávaným vzduchom, ale riadiace plochy sú ofukované ako pri ťažnom usporiadaní. Takže hybrid, alebo čo? Tu by skôr platilo, že pre Easy Stara je tlačné usporiadanie preto, lebo motor je pred vrtuľou a teda jej ťah tlačí do motora. U bežných lietadiel je motor za vrtuľou a teda jej ťah naozaj ťahá motor (a "zvyšok modelu") za sebou. .................................................. Ale toto jednoznačne platí: veka1 píše: Z uvedeneho vyjde jednoduche zjisteni, ze vrtulka musi byt namontovana tak , aby pri zvolenem smyslu otaceni vyvozovala maximum tahu v pozadovanem smeru ...veka1
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: ned 27.09.2020 10:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
veka1 píše: Cely zivot ziju v presvedceni, ze na smyslu otaceni vrtulky, dmychadla ci rotoru kompresoru prd zalezi.... teda z pohledu definice tlacne ,nebo tazne usporadani pohonu. V taznem usporadani je hnaci jednotka umistena pred pusobistem odporu , vztlaku a hmoty, tj. tahne cely ten cirkus za sebou ( jako somar cirkusovou maringotku). Aby to bylo trosku komplikovanejsi,nekdy tu tazenou vec vrtulovy pohon krive ofukuje a obcas ( pro nekoho necekane) zakvedla objektem pri razantnejsich zmenach trajektorie letu... bo gyroskop a a sem tam i reakcni moment. U tlacneho usporadani pohonna jednotka tlaci objekt pred sebou... proste furik,tacky potazmo kolecko .... samo sebou se vsemi dalsimi dusledky z toho usporadani vyplyvajicimi ( neofukovane nosne a ridici plochy , reakcni a gyro moment pusobici za tezistem a pusobistem aerodynamickych sil,atd ... ). Z uvedeneho vyjde jednoduche zjisteni, ze vrtulka musi byt namontovana tak , aby pri zvolenem smyslu otaceni vyvodzovala maximum tahu v pozadovanem smeru ( profil listu ofukovany pod kladnym uhlem nabehu) ,bo ona pri zachovani smyslu otaceni tahne ( tlaci) i kdyz je namontovana obracene,... jen o poznani mene. Pozn. jednoduche, cinnost vrtuli strucne objasnujici obrazky jsou i na konci prilozeneho odkazu: https://veka1.rajce.idnes.cz/Teorie_a_praxeveka1 Ja si myslím to isté a súhlasim s tebou.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: ned 27.09.2020 11:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.9.2008 Příspěvky: 608
|
juraj.jurej píše: Ja si myslím to isté a súhlasim s tebou. Ono, nesúhlasiť s veka1 môže byť niekedy trochu ošemetné. Veka1 to urobil rafinovane: napísal to obecne. Proti tomu sa nedá postaviť. Ale v niektorých bodoch to nedáva zmysel v prípade modelu, ktorý zakladateľ vlákna zmieňuje, v prípade Easy Stara. Takže to teraz otočíme a spýtam sa ťa: - u tohto modelu je motor v ťažnom alebo tlačnom usporiadaní? - je u tohto modelu hnacia jednotka umiestnená pred pôsobiskom aerodynamického odporu, vztlaku a hmoty? - sú motorom ufukované nosné plochy? - sú motorom ofukované riadiace plochy?
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 27.09.2020 12:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
A není jednodušší než tyto jistě pravdivé teorie dát vrtuli popiskou velikosti dopředu ve směru letu a nastavit otáčení motoru tak, aby vrtule "nabírala" vzduch?
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 27.09.2020 14:32 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
jio píše: A není jednodušší než tyto jistě pravdivé teorie dát vrtuli popiskou velikosti dopředu a nastavit otáčení motoru tak, aby vrtule "nabírala" vzduch? Přesně. Je zajímavý, že se nikdo neptá jak namontovat vrtuli na čumáku letadla a na kterou stranu se má točit. Ale tlačná vrtule - najednou je problém a vědecký elaboráty jak to namontovat .
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: ned 27.09.2020 15:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.9.2008 Příspěvky: 608
|
dudaj píše: ... že se nikdo neptá jak namontovat vrtuli na čumáku letadla a na kterou stranu se má točit.
Ale to veka1 napísal dostatočne jasne: veka1 píše: ... jednoduche zjisteni, ze vrtulka musi byt namontovana tak, aby pri zvolenem smyslu otaceni vyvozovala maximum tahu v pozadovanem smeru (profil listu ofukovany pod kladnym uhlem nabehu) ... .......................................... A len tak mimochodom: Na Easy Starovi sa vrtulka na čumák montuje fakt blbo.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 27.09.2020 15:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@jio a další podobní. Ano lze to napsat i zjednodušeně. Ale když kaplík dospěl k otázce ve které si není jistý, tak mu nemůže uškodit když trochu času zaměří na řešení nejen jak, ale současně i proč.
A když příště tráva naroste do jiné výše než po kolena, tak ji najde. Nevyhyne jak dinosaurus co na ni nedosáhl.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 27.09.2020 16:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
@guchar a další podobní. Tlachat o věci (a víceméně často, dlouze a zbytečně ke všemu co se naskytne), která má jednoduché řešení sice jde také. Život mě ale naučil, že i jednoduché cesty vedou k cíli.
Já se pak ale v těch mnohdy v dlouhých a často nic neříkajících příspěvcích založených často jen na google jen ztrácím a cíleně už je ani nečtu. Někdo možná ano a tak proč ne. Klidně věnuj čas na řešení nejen jak, ale současně i proč.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 27.09.2020 16:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Dávám ti za pravdu. Oni i z dinosaurů přežijí ti, kteří se trávy pílí a dovedností doberou. A pořídí pravou vrtuli.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 27.09.2020 17:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Vidím, že to je zbytečné, zbytečné, zbytečné. Klidně pokračuj ve své vizi tlachání s google dál. Ono se to dá naštěstí přeskakovat.
|
|
Nahoru |
|
|
kaplik
|
Napsal: ned 27.09.2020 17:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 554 Bydliště: Praha-Kunratice
|
Borci, dobre mi "davate" s tou teorii, ale ta nikdy neni na skodu Jinak veka1, jako vzdy za "1*" (kdo umi, ten umi…) Par detailu: jedna se o model Sky Surfer X8 pro kluka (motorove opravdu tlacne usporadani) a jelikoz mam v supliku klasickou APC 6x4E, ne primo tlacnou variantu, chtel jsem ji pouzit. Motorove zadna veda A2212-6T (2200kv), pohon 3S (1300). Thx.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|