Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 13:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
VTjr píše:
Máš pravdu, je to vylepšený model, se kterým jsem se nesetkal. :oops:
Sací difuzér je opravdu v ose.
Kdyby to nebylo s membránou, tak bych řekl, že je to něco na způsob šoupátka tzv. Natalenkova typu, co měly ruské KMD-2,5, ale taky i naše pylonové MVVS 6,5 GRR.

Myslíš to "Natalenkovo" :lol: šoupátko, co je obtažený z TR motorů od Paula Bugla?
KMD je totiž čistý obtah Bugla .15 - ten měl jak to složité bubínkové šoupátko, tak verzi s vstupem v ose a výstupem tím hranatým oknem pod 45°šikmo nahoru pod píst.
Mj, na netu je i velice zajímavá vzpomínka na Paula, včetně fotek z dílny, motorů a modelů, je tam i řada výkresů.
https://control-line-flying.com/paul-bugl/


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 13:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
JardaRůžička píše:
Ten set už nemám (měl jsem). Jenom si dovolím vzpomenout, že u nás tehdy stál 25 Kčs a to v sestavě vložka, píst s čepem a ojnicí, chladicí žebra (černá nižší) a dokonce i žhavicí svíčka. Už pro tu stálo za to pořídit. I ta svíčka byla výroby Jena. Izolací na ní byl skleněný zátav, kterým bylo dokonce vidět (při chodu motoru za nižšího osvětlení) oranžové světélko.

Narychlo na čelovce z lidlu
Příloha:
PHOTO_20210204_132733.jpg
PHOTO_20210204_132733.jpg
[ 55 KiB | Zobrazeno 7417 krát ]


ten nečitelný nápis na boku šestihranu je
---------
JENA M6
:D
(ta podložka vrtule a ta rádlovaná matka je tam jenom jako dekl - aby to šlo vyfotit a bylo něco vidět)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 13:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Je to asi tak, ale ja som ten názov použil podľa toho ako ho v 2. knižke nazval Kalina, pri popise nového motora 6,5GRR. Č s tým prvý prišiel Natalenko - neviem, možno si len chcel pán Kalina šplhnúť pred ruskými vydavateľmi, keď mal nádej, že sa to bude prekladať do RU a vydávať v obňveľa väčšom náklade v ZSSR. :D Ale asi nie, možno sa to sem naozaj dostalo od toho Natalenka.

Ale priznám sa, že ten text toho testu som až tak dopodrobna nečítal, aby som našiel miesto, kde sa o tej veci píše. Prečítal som si to teraz pozorne, ale aj tak dosť dobre nechápem čo tým zmenil, lebo zrejme to, ako vyzeral pôvodný cajsovský unášač tejto verzie s kratšou skriňou, nevidíme. Čo mám svoju žhavíkovú Jenu, tak tam musím len skonštatovať, že spôsob osadenia unášača vrtule bol dosť nešťastný. Tu je v rozsype, fotku v zloženom stave musím urobiť.
Příloha:
P3055220_JENA25_parts.jpg
P3055220_JENA25_parts.jpg
[ 80.79 KiB | Zobrazeno 7414 krát ]


No ale tu som našiel zaujímavú fotku dvaapolky s tým novým kratším karterom, ale evidentne saním šupátkom, z ktorej zas nie som celkom múdry načo tam ta čierna blbosť je.
Příloha:
IMG_1332-rotated.jpg
IMG_1332-rotated.jpg
[ 53.71 KiB | Zobrazeno 7414 krát ]

Pretože to čo je pred ňou je taký istý diel ako na mojej fotke, teda unášač, ktorý sa narazí na tu kužeľovú časť hriadele.
Ale zaujímavejší na tom obrázku je ten rozprestretý návod od výrobcu, kde píšu typ 2,5 DK, ktorý pri objeme 2,46cm3 a hmotnosti cca 130g dosahuje výkon 0,34HP pri 12-17000ot min. To je práve tých 0,25kW/17000ot/min - čo sa presne zhoduje s tým, čo uvádza v svojej knižke Kalina. :P Takže on si to nevycucal z prsta, ale odpísal presne z tohoto návodu. 8)
Či je to už naozaj pravda a dá sa to potvrdiť aj nezávislými meraniami, alebo je to od výrobcu reklamné prilepšenie, za to už asi pán Kalina nemôže. Lebo on vo svojom encyklopedickom diele nikde nič nemeral, len citoval to, čo sa písalo v návodoch výrobcov alebo iný publikáciách.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 14:09 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
MPml píše:
Myslíš to "Natalenkovo" :lol: šoupátko, co je obtažený z TR motorů od Paula Bugla?
KMD je totiž čistý obtah Bugla .15 - ten měl jak to složité bubínkové šoupátko, tak verzi s vstupem v ose a výstupem tím hranatým oknem pod 45°šikmo nahoru pod píst.
Mj, na netu je i velice zajímavá vzpomínka na Paula, včetně fotek z dílny, motorů a modelů, je tam i řada výkresů.
https://control-line-flying.com/paul-bugl/

Nemyslím si nic :roll:, jak jsem psal, ten název tomu přisoudil Kalina. :P
Jinak u modelářských motorů je někdy dost obtížné posoudit co bylo od koho opajcnuto, ale připouštím, že právě u těch sovětských to tak být mohlo. A nejspíš opravdu i bylo. Např už dávný AMM byl kopii Brownu Junior, Caml-50 jako by vypadl z oka Super Atomu, MK-12V je fakticky nepovedená kopie Webra Mach, Motor Charkov-2,5 je zas opajcnut z MVVS2,5TR, Meteor MD-2,5 a Kometa MD-5, jakož i Raduga-7 - to jsou opajcnuté starší modely Super Tigre, Raduga-10 a MasterTK-10 mají asi původ ve Webrách, všechna 3 OTM-ka jsou prý taky pajcy a našly by se i další. Nicméně i naše MVVS-6,5 je taky dost podobná Webra Speed.40. Přitom ono to nemusí být vždy nutně kolmý pajc, ale konstruktéři se prostě inspirovali jinými motory a shodnost rozměrů i tvaru byla často podmíněna dodržením objemové třídy, velikostmi ložisek a snahou o unifikaci montážních rozměrů. A když už jsme u toho, tak co jsou to ASP/Magnum/PH ...? :lol: Tedy bohužel už jen byly. :cry:

A ještě k tomu sání u KMD. Čtením ruských zdrojů jsem se dověděl, že ten přívod čerstvé směsi z osového difuzéru bočním kanálem přímo pod píst do prostoru přeplachovacích kanálů měl prý neblahý vliv na mazání spodního oka ojnice. 8O Takže někteří otáčeli zadní víko o 180°, tím pádem ten sací kanál směrovali dolu na dno klikového prostoru a životnost klikového ústrojí se tím prý významně zvětšila. :o A prý přitom byl úbytek výkonu jen velmi nepatrný.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 14:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
VTjr píše:
Je to asi tak, ale ja som ten názov použil podľa toho ako ho v 2. knižke nazval Kalina, pri popise nového motora 6,5GRR. Č s tým prvý prišiel Natalenko - neviem, možno si len chcel pán Kalina šplhnúť pred ruskými vydavateľmi, keď mal nádej, že sa to bude prekladať do RU a vydávať v obňveľa väčšom náklade v ZSSR. :D Ale asi nie, možno sa to sem naozaj dostalo od toho Natalenka.

Ale priznám sa, že ten text toho testu som až tak dopodrobna nečítal, aby som našiel miesto, kde sa o tej veci píše. Prečítal som si to teraz pozorne, ale aj tak dosť dobre nechápem čo tým zmenil, lebo zrejme to, ako vyzeral pôvodný cajsovský unášač tejto verzie s kratšou skriňou, nevidíme. Čo mám svoju žhavíkovú Jenu, tak tam musím len skonštatovať, že spôsob osadenia unášača vrtule bol dosť nešťastný. Tu je v rozsype, fotku v zloženom stave musím urobiť.
Příloha:
P3055220_JENA25_parts.jpg

No ale tu som našiel zaujímavú fotku dvaapolky s tým novým kratším karterom, ale evidentne saním šupátkom, z ktorej zas nie som celkom múdry načo tam ta čierna blbosť je.
Příloha:
IMG_1332-rotated.jpg
Pretože to čo je pred ňou je taký istý diel ako na mojej fotke, teda unášač, ktorý sa narazí na tu kužeľovú časť hriadele.
Ale zaujímavejší na tom obrázku je ten rozprestretý návod od výrobcu, kde píšu typ 2,5 DK, ktorý pri objeme 2,46cm3 a hmotnosti cca 130g dosahuje výkon 0,34HP pri 12-17000ot min. To je práve tých 0,25kW/17000ot/min - čo sa presne zhoduje s tým, čo uvádza v svojej knižke Kalina. :P Takže on si to nevycucal z prsta, ale odpísal presne z tohoto návodu. 8)
Či je to už naozaj pravda a dá sa to potvrdiť aj nezávislými meraniami, alebo je to od výrobcu reklamné prilepšenie, za to už asi pán Kalina nemôže. Lebo on vo svojom encyklopedickom diele nikde nič nemeral, len citoval to, čo sa písalo v návodoch výrobcov alebo iný publikáciách.

Jirku myslím znám víc než dobře - neb je to buďějčák (tzn. do Práglu naplavenina) do kroužku v budwayzu chodil s mým otcem, Míra S (bývalý společník) s ním byl na vojně, Pavel E ho pro změnu měl v modelářským kroužku (jako dítě). O té knížce jsem se bavil s Jirkou mockrát. Mimo jiné, ta co jí mám, nebyla koupená, ale dostal jsem jí přímo od Jirky, jako mladý nadějný pacient :mrgreen: - zakládající člen sběratelů z pod Juliskou, ještě než oficiálně vyšla.
Ta knížka (oba díly) nevycházela zrovna v jednoduché době, nevycházela vůbec snadno, to, že vyšla byl malý zázrak a vyšla mimo jiné i proto, protože vyšla i v CCCP
https://www.livelib.ru/book/1001377994- ... zhi-kalina
tím nic nenaznačuji, možná se i rozsvítí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 14:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1166
protože když je nový, krátký karter, ale klika zůstala stejná (už byly vyrobený - skladem), tak jaksi mezi unašečem a předkem karteru by byla "díra". To by asi :lol: vadilo.
Tak se tam nabastlil "mezikus" aby to šlo vůbec složit.
některé věci (myšlenky - metody výroby a konstruování) v každodenním reálném socialismu byly podstatně jednodušší (dnešníma očima překvapivější) , než to na první pohled vypadá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 14:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Já pana Kalinu nekritizuji, pokud to tak vypadalo, tak se omlouvám. :oops: Každopádně to, že se v tom špatně hledá je prostě fakt. :(
Ale navzdory tomu je to cenné dílo, myslím i celosvětově jedinečné. Takže ty nedostatky se musí prominout. 8)

A ruské překlady těchto knih jsou v PDF dostupné na mnoha ruských webových stránkách (jak jsem už napsal, autorská práva pana Kaliny v RU nikoho netrápí, a nejen jeho). A ty staženy mám, to není pro mne nic nového. Osobně za to, že jsem si je postahoval necítím žádnou vinu, prohřešek, protože české originály jsem kdysi poctivě zakoupil a ty mám doma taky. Ta ruská PDFka - to je prostě jen kopie pro praktické použití. :wink: Poněvadž papírové knížky mají bohužel tak rozpadající se vazbu, že je radši otevírám a listuji v nich jen zřídka. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pát 05.02.2021 17:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: čtv 04.02.2021 14:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
MPml píše:
...
některé věci (myšlenky - metody výroby a konstruování) v každodenním reálném socialismu byly podstatně jednodušší (dnešníma očima překvapivější) , než to na první pohled vypadá.

Jj, to je pravda. :wink:
Ale nebýt toho, nikdy by například nevznikl počas 2.SV i takový samopal Špagin (Шпагин). Využily se prostě existující obrovské staré skladové zásoby náhradních hlavní do carských pušek (винтовок). A to pak z jedné takové hlavně byla i ta poslední strojně traktorová stanice schopna vyrobit 2 funkční samopaly. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: stř 10.02.2021 11:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
igorb píše:
Yo a to co pises ze je "natalenkov typ" to sa vola imho valcove supatko ... ale je mi jasne "Natalenkov typ" je take ruskejsie :- ))))

Ešte k tomu typu šupátka (nebudeme riešiť ten názov a autorské práva nejakého Natalenka a či je to ruskejšie, alebo anglickejšie). :wink:

Valcové šupátko motorov so zadným saním môže byť 2 základných typov:

1. Buď také, aké mali napr. motory TONO alebo sovietse motory RITM, kde karburátor bol šikmo zhora (aj zdola, skrátka zo strany) a zmes do karteru potom z neho vystupovala otvorom v jeho osi, vlastne rovnako ako aj z kľukovky pri prednom saní, len zo zadnej strany.

2. No a potom tu bol takisto valcový typ, ale ten tzv "natalenkov", používaný v MVVS6,5GRR, alebo sovietskom KMD2,5, kde bol naopak karburátor v osi otáčania šupátka, do ktorého zmes vstupovala otvorom v osi, ale vystupovala do bočného smeru, do kanálu smerom hore, ústiaceho rovno do priestoru preplachovacích kanálov, teda kdesi pod piest.
Toto riešenie prinášalo významné zisky otáčok a výkonu :D (predovšetkým významným zmenšením objemu kľukovej skrine a skrátením dráhy prúdenia nasávanej zmesi, tým aj účinnosti fázy preplachovania), ale časom sa ukázalo, že toto je do značnej miery vykúpené citeľným zhoršením mazania spodného oka ojnice a teda aj skracovaním životnosti motora. :(

Takže naozaj, povedať len "valcové šupátko" asi vždy nestačí. :roll:
Ale ak počujem "valcové šupátko natalenkova typu", tak bez ohľadu na to, či s tým naozaj ako prvý prišiel nejaký Natalenko, alebo to riešenie obšľahol z nejakého západného motora (mohol však na to prísť aj nezávisle), viem celkom presne a bez ďalšieho vysvetľovania o aký typ sania ide. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: pon 15.02.2021 17:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Cítím, že to nejspíš patři do nějakého jiného vlákna :oops: , věnovaného motorům JENA, ale když už jsme to tu už načali, přidám ještě pár fotek té mé, na žhavíka zkonvertované dvaapůlky. :)
RC karburátor je původní. Bohužel ale má zlomenou trysku, zatím jsem to nestihl opravit. :roll: Ono vůbec všechny motory JENA měly ty jehly karburátoru značně titěrné, trubky s jemným závitem M3, na který se šroubovaly jehly, se velmi snadno lámaly. Takhle jsem to dostal. Zatím jsem ale nesehnal vhodné očko abych vyrobil trysku novou. :|
Svíčka je původní JENA M6 se skleněným izolátorem. Žebrovaná hlava je z toho setu, zrovna tak i vnitřnosti.
Příloha:
JENA-25G_RC_2m.JPG
JENA-25G_RC_2m.JPG
[ 69.96 KiB | Zobrazeno 7155 krát ]

Příloha:
JENA-25G_RC_3m.jpg
JENA-25G_RC_3m.jpg
[ 96.32 KiB | Zobrazeno 7155 krát ]

Příloha:
JENA-25G_RC_5m.jpg
JENA-25G_RC_5m.jpg
[ 143 KiB | Zobrazeno 7155 krát ]

Z této strany je vidět, že tryska je odlomena:
Příloha:
JENA-25G_RC_6m.jpg
JENA-25G_RC_6m.jpg
[ 147.72 KiB | Zobrazeno 7155 krát ]


_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: stř 17.02.2021 16:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Našel jsem přece je vhodné starší vlákno, kam by se ta JENA hodila a umístil ty fotky tam viewtopic.php?f=8&t=23131&start=30#p1503729 a taky další příspěvky o tom, jak jsem postupoval při sundávaní ložisek z klikové hřídele. Oprava jehly mě ještě čeká.
:wink:
Jinak to vlákno spalo 4 roky a já ho oživil. A jistě by si zasloužilo aby žilo dál. :P Mnoho z nás má různé staré spalováky a pohled na ně, zvlášť pro nás 60+, vyvolá příjemné vzpomínky, nebo prostě polahodí oku. Proto bych se přimlouval, aby jste do něj přispěli svými fotkami. Jinak vlákno podobného zaměření na ruském fóru http://forum.rcdesign.ru/f5/thread177937.html dnes čítá 111 stránek (v dané chvíli už 4431 příspěvků, poslední dva jsou moje). Tedy ty jejich stránky obsahují po 40 příspěvků, co je cca 3-krát víc než na běžné stránce RCmanie. No takové vlákno - máme co dohánět, nemyslíte? :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: pon 08.03.2021 10:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
MPml píše:
Myslíš to "Natalenkovo" :lol: šoupátko ...

Promiňte všichni za další OT příspěvek, ale já se k tomu ještě musím vrátit :wink: , protože Vaše poznámky mě trochu znejistily, a tak jsem pátral v paměti, jestli jsem ten název četl opravdu v knížkách Jiřího Kalinu, nebo někde jinde. No a hledal jsem kde to sakra bylo, a furt nemohl najít. :roll: Totiž, ten dost podrobný popis motoru 6,5GRR je až v druhém dílu, ale tam o Natalenkovém typu není ani zmínka. 8O
Už jsem začal o sobě pochybovat :oops: , jestli se o tom opravdu zmínil Kalina, nebo jestli to nebylo spíš napsáno v nějakém článku v Modeláři (to by se mi tam asi opravdu dost obtížně hledalo).
Ale pak jsem náhodou narazil na zmínku o připravovaném motoru 6,5 cm3 se zadním sáním, která byla již na konci 1. Kalinovy knihy (ještě tomu ani nebylo dáno označení GRR). No a právě tam to opravdu bylo :D , zde je důkaz:
Příloha:
Kalina_J_1_1983_str188-189um.png
Kalina_J_1_1983_str188-189um.png
[ 802.61 KiB | Zobrazeno 6810 krát ]


Pomohlo až otevření papírového českého vydání, pokusy najít to v digitalizovaných ruských vydáních byly marné, poněvadž v nich ta poslední věta předposledního odstavce prostě přeložena není. Bude to patrně tím, že ruské vydání se připravovalo a bylo asi dáno do překladu dříve, zatím co do českého se ta informace o připravovaném novém motoru GRR asi dostala až na poslední chvíli.
Tak tolik na vysvětlení odkud se vzal ten mnou použitý terminus-technicus. 8)

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor pro upoutanou polomaketu
PříspěvekNapsal: pon 08.03.2021 15:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
MPml píše:
Mj, na netu je i velice zajímavá vzpomínka na Paula, včetně fotek z dílny, motorů a modelů, je tam i řada výkresů.
https://control-line-flying.com/paul-bugl/

Jinak díky za tenhle odkaz na velmi poučné stránky. 8)
Bohužel však fotku, která by potvrzovala Tvoji domněnku, že KMD je čistý obtah Bugla .15 jsem tam nikde nenašel. :roll:
A ty HP.15, které zřejmě taky konstruoval, měli taky konstrukci jinou - sání řízené takovým tím hrníčkovým šoupátkem, ne tím, co jsem nazval Natalenkovým.
Tak fakt nevím, možná máš nějaké další informace, když ano, tak je vystav na fórum! Ono je zde mnou oživeno vlákno viewtopic.php?f=8&t=23131&start=90, kam by se to rozhodně asi víc hodilo. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz