Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10767 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Tak Němci podali na CIAM FAI návrh na novou kategorii F3RES.
Pravidla jsou dost podobná na německá pravidla, jak je známe. Osobně si myslím, že pravidla RES, která budou platit v ČR od 1.1.2021 jsou ale lepší, dotaženější (díky trenére!!).
Uvidíme. Rozhodně je to jen návrh, ještě se může měnit.
Pokud by bylo odhlasováno v DUBNU, tak by jako provizorní platila od 1.1.2022.
Jestli by někdo toužil po editovatelném wordu, tak ať mi napíše.
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Aby to litalo nebo nelitalo kormidly dopredu. ??:roll: Jak se tedy kolikrat dnes deje. Porad tam jsou jeste rezervy na kridlech s profily Marka Drely s,plytkymi ,,profily. http://thelocust.org/soaring/allegrolite/ Viz kratky cumak a ,,hluboke kridlo,,.
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10767 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Přiznám se, že mě by se spíše líbilo, kdyby to byla kategorie, kde by nebyla povolena účast na mistrovství svět pro reprezentanta z jiné FAI kategorie a to ještě jen jednou.
Aby dostali šanci všichni. Vím, že je to asi divné, ale snad pochopitelné. Není to žádný návrh, ale jen k diskuzi.
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Jojo. Cetl jsem to na strankach Vojta Stupaka z nejake Res souteze na Slovensku. Ptal jsem se na sortiment zucastnenych modelu. Odpoved byla v duchu:,,To je jedno, amateri nemeli sanci,, Takze je to v rukach a v navyku, v citu vnimani a vziti se do modelu. A v tom zavodnici proste vedou. S tim proste nic neudelas, hraje v tom strasnou roli cas. Duchodci , tedy mohou mit sanci. I kdyz jak to vezmu kolem a kolem, dokud budou hlidat a vychovavat vnoucata v Covid systemu, nepolitaji nic. Ja tedy nejsem v teto kategorii dosud registrovan , jsem OSVC a tedy subjekt na odpis . Nedelam si tedy zadny narok na bednu , spis na tu v zemi , driv nez obvykle. Nechal bych to tedy tak , at litaji alespon ti vylitani a my se muzeme alespon divat jak se to ma delat a ucit se. To je dulezite, pro nas samorosty. Kazdopadne uz ted to prineslo hodne nam klasickym balsoidum , jako jsem ja. To byla snad ta idea. A jiz dnes to plni svuj ucel. Vcitit se do dreva , spojovat ho lepenim , potahovat , mit ohled k hodinam , kterym jsem tomu venoval. To je proste navrat ke korenum.
Tak to je teda fofr, čekal jsem, že fáze "uchopení kategorie závodníky" bude trvat alespoň dva roky a ne jeden. Svět se zrychluje ... Velice se obávám, že jakákoliv snaha o "pravidla" ve smyslu co zmínil Tomáš se budou míjet účinkem. Ti, komu to "tak nejde" se budou muset s tímto faktem smířit a ... říkat si, že i "účast je cíl". Velmi se mi líbí F5J a docela mi vyhovuje si odlétat základní kola, nic nerozbít a pak se dívat na finále, někdy to je hoodně neuvěřitelné....
V rychlosti jsem proletěl nová FAI pravidla a zdá se, že Němci to vzali za správný konec! Docela koukám, že návrhy německých pravidel na letošní rok nejsou ve FAI pravidlech zohledněny. Například o tolik diskutovaném 3D tisku není ani zmínka. Diskuse o VOP kozlících byla letos taky taková uměle přiživovaná. Je s podivem, že FAI návrh jinak aktuálně velmi pěkný a jednoduchý podávali Němci, právě ti kteří měli letos pravidla nejpřísnější.
Líbí se mi následující body, ohledně kterých se diskutovalo, nejen u nás v ČR. 1. čas se počítá při prvním dotyku se zemí a né po zastavení modelu. 2. počítají se záda 3. spoilery můžou být ovládány dvěma servy 4. Reflight, když je gumicuk blokovaný jiným sousedním gumicukem 5. limit větru 8m/s
Trochu váhám u bodu 0 za let. To bývá u podobných kategorií totiž do zažitých 75m. Ve FAI pravidlech však je "na místo určené pořadatelem". Totiž okruh 75m se měří velmi jednoduše! Na našich F5J, RCV2, RCEP soutěžích máme starý rybářský naviják se 75m silonu, ten stačí natáhnout od přistávacího bodu. Buď dosáhne nebo né, smotaný je za pár vteřin. Někteří mají dokonce takové to policejní kolečko, ale to už jsou spíše velké kluby, které pořádají pravidelně více soutěží. Naopak "do oblasti určené pořadatelem" tak to by znamenalo asi nějaké vytýčení toho prostoru. To přece známe z F3K a je to časově náročné. Je potřeba velký kus vymezovací pásky, která se trhá, po soutěži špatně roluje a ve větru plápolá a tak se musí přibít na zem na husto, to jsou zase hřebíky, musí se to přes zimu někde skladovat, atd atd.... Možná to nakonec povede k tomu, že ředitel soutěže určí místo přistání prostě celé travnaté letiště a tak nebude potřeba nakonec ani ten naviják. No uvidíme, zde se necháme překvapit. V každém případě se mi návrh líbí a jsem za něj rád
Otázkou jak budou vypadat finální pravidla po schválení, ale myslím, že základ je dobrý a díky za něj!
ještě bych se v reakci na předchozí příspěvky chtěl prosím zeptat... Porad tam jsou jeste rezervy na kridlech s profily Marka Drely s,plytkymi ,,profily. Jak je toto myšleno?
fáze "uchopení kategorie závodníky" Jak chcete přirozeně oddělit závodníky od nezávodníků? Kdo to jsou závodníci a co je potřeba split abych byl a nebo naopak nebyl "závodníkem". Jak bych to já, jako pořadatel rozlišoval koho mohu a koho nemohu do soutěže pustit? Podle mě to prostě nejde. Tuto kategorii prakticky v Evropě rozjel Philip Kolb a parta okolo něj ještě když byl v Turecku. To jsou všechno špičkoví a naprosto TOP piloti (jak píšete závodníci) kategorie F3J, nezaložili ji začátečníci, nebo nějaký "horší" piloti... RES je prostě atraktivní kategorie a tak o ni široký zájem a díky za to!! Když se na soutěži kouknu, kdo dnes RESky lítá, tak drtivou většinu znám léta z jiných kategorií. Takže toto jsou ti "závodníci"?? Naopak lidí které by šlo označit za úplné začátečníky, které vidím poprvé, mladí piloti junioři, tak těch je méně a určitě by jejich počet nedal na dlouhodobé udržení kategorie s výhledem na mnoho sezón. Za jak dlouho se z nezávodníka stane závodník, když vlastně jezdí na závody?? V květnu dělám soutěž, diskutující "nezávodníci" přijedete? Nebo zas budu muset obvolávat závodníky, aby přijel aspoň někdo?
Moc se mi však líbí a je namístě aktivita klubů Vlašim, Holýšov a vlastně i Heřmanův Městec! Nápad jedna dvě soutěže pouze pro juniory a nebo soustředění s nějakou formou "workshopu" je velmi přínosný, ale celosezóní omezení "jen pro nezávodníky", no nevím...
Zajímavý návrh TomášeC je s omezením účastni MS jen jednou a né z jiné FAI kategorie. Bojím se, že i to bude těžké.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
albisko píše:
Mohli tam dať minimálne zaťaženie na 12g/dm2....
S tímhle bych byl hodně opatrný... Ono je žádoucí hmotnosti limitovat, pokud tlak na malou hmotnost vede ke komplikacím, růstu ceny atd. Jenže u RES jsme v opačné situaci, kdy se modely pod 12g/dm2 dostávají tak nějak samy od sebe bez většího snažení. A v této situaci by předepsání minimálního zatížení nejspíš vedlo k tomu, že by "experti" začali váhu navíc využívat pro daleko komplikovanější konstrukce, pro příklad křídlo s tuhým balsovým potahem po celé ploše, případně pro dodržení profilu ještě navíc stavěné ve formě (ale normálně s žebry, tedy v souladu s pravidly). Ve výsledku by to nejspíš udělalo víc škody než užitku
Jojo. Cetl jsem to na strankach Vojta Stupaka z nejake Res souteze na Slovensku. Ptal jsem se na sortiment zucastnenych modelu. Odpoved byla v duchu:,,To je jedno, amateri nemeli sanci,, .
Čo tak si zistiť názor aj ostatných zúčastnených a nie len zaujatého Vojta Stupáka, ktorý to ani nelieta. Tí amatéri ako ich nazýva, tak veľa krát prídu aj za mnou a poďakujú im že som im ukázal ako ten model dokáže letieť a že to nie je v tom aký má ten model výkon ale ako si ten konkrétny pilot vie s tým poradiť. A na ďalšej súťaži ma prelietal, lebo sa poučil dačo, doma natrénoval. Prvý serial MSR vyhral teda amatér, podla jeho slov, lebo nie je reprezentant i inej kategórií?
Ach jaj... .Debata o ničom, TomasC napise inormaciu a zase sa to stoči niekam inam. PeePo to napisal zrozumitelne,aj ked si myslim ze Vojto nie je*zaujaty*,len vyslovil nazor aj ked sa zmylil. Par sutazi SK som odlietal ako začinajuci senior a myslim že RES je 30% trening,30% model a 40% štastia...asi A je to hlavne polietanie v partii a relax. Pre dalsiu debatu pridam...
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
PeePoTN píše:
Čo tak si zistiť názor aj ostatných zúčastnených a nie len zaujatého Vojta Stupáka, ktorý to ani nelieta. Tí amatéri ako ich nazýva, tak veľa krát prídu aj za mnou a poďakujú im že som im ukázal ako ten model dokáže letieť a že to nie je v tom aký má ten model výkon ale ako si ten konkrétny pilot vie s tým poradiť. A na ďalšej súťaži ma prelietal, lebo sa poučil dačo, doma natrénoval. Prvý serial MSR vyhral teda amatér, podla jeho slov, lebo nie je reprezentant i inej kategórií?
To jako mám dělat nějaky výzkum nebo co ? Nikde taktéž neříkám, že mi odpověděl Vojto. Psal jsem : ,,ptal jsem se na stránkách ,,...je tam i diskuse.Stejně jako tady. Vojto Stupák má na stránkách velice solidní a nadstandartní propagaci RES .O zaujatosti bych tedy nemluvil.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru