Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 10:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Ahojte, uvažuju o modelu Lentus od MPX, ale mám raději ocasní plochy do klasického kříže z hlediska designu. Jako to měl Culáris.
Taky bych chtěl ušetřit hmotnost a přesunout serva z ocasu pod křídlo a ovládat ocas přes bowdeny.
Tak bych se chtěl zeptat, jestli je tu někdo zdatný v konstrukci letadel na co si dát pozor, když výškovku přesunu z vrcholu směrovky dolů.

Jaký úhel náběhu bude mít přesunutá VOP, jestli má být stejný jako nahoře nebo se nějak změní? To by se asi dalo vyřešit pomocí plovoucí VOP, ale je to náročnější varianta.
A taky kam VOP umístit když ji budu přesouvat dolů, aby se nedostala do úplavu za hlavní křídlo.

Informace, co jsem k tomu našel si často protiřečí, takže si nejsem jistý.

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 11:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
No jestli s tím budeš svahovat na nějakým dost zarostlým kopci tak výškovka dole dostává při přistání o hodně víc na pr..l než když je nahoře na směrovce.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 12:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Jo, to vím.
To ale neřeším, nikdy jsem s výškovou při zemi neměl problém.

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 13:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1776
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Je to třimetrovka s 2, 5 kg hmotnosti ? Hmotnost ti zustane stejná nahradis jen kabely tahly. Rozlozena bude blize k tezisti pokud chces i zmenit smerovku.
Uhel nabehu vuci kridlu musi byt stejny, tedy jen prenes dolu rovnobezky.
Ja osobne bych to u tak hmotneho vetrone neresil. Jestli jde ale o hmotnosti pidil bych se po lehcich servech , lehcich mechanismech . Jestli to jde.


Naposledy upravil HONZIK 22 dne sob 27.02.2021 15:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 15:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Lentus se mi líbí, vypadá fakt sympaticky. Podle videí má pěkný letový projev.
Tvůj nápad se mi ale rozhodně nezdá dobrý. Úspora hmotnosti je přinejmenším sporná, pokud ne zcela iluzorní. Nevidím v relativně brutální úpravě hlubší smysl. Ale je samozřejmě tvoje věc, jestli to fakt chceš kuchat...

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 16:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Děkuju hoši, za názory.
Úsporu váhy vidím v tom, že když dám serva a taky to kolečko pryč z ocasu (dlouhá páka) do těžiště, tak budu mít možnost dát menší zátěž na čumák a tím uspořím.
Samozřejmě najdu co nejlehčí serva a taky pohon.

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 17:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.10.2010
Příspěvky: 335
Bydliště: Příbram
T je aerodynamicky nejčiščí řešení - má pouze dva kouty (interference) - ale je stavebně vyrazně náročnější - SOP musí být pevnější (páka VOP a její setrvačná hmotnost, složitější ovládání ...) - je tedy otázkou zda komplikace jsou úměrné získanému snížení odporu (u výkonných termických modelů převáží aerodynamická čistota, u běžného modelu to budou ty druhé důvody). VOP je třeba dát do kořene SOP, kde bude interference nejmenší (a řešit plynulý přechod mezi VOP a SOP a trupem).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 18:13 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
JASSoft píše:
.........VOP je třeba dát do kořene SOP, kde bude interference nejmenší (a řešit plynulý přechod mezi VOP a SOP a trupem).


.... slo by prosim podrobneji vysvetlit z pohledu proudeni + nahodit konstrukcni a technologicky priklad reseni?

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2021 19:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
No a jak to tu čtu, jak je to složitý, tak myslím že fakt nejlepší je když to ocasní plochy nemá vůbec :-)
Příloha:
20210101_133748.jpg
20210101_133748.jpg
[ 79.92 KiB | Zobrazeno 6507 krát ]


_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28.02.2021 23:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. .souhlasím s tebou jirry, zbytečnosti pryč . . :D
Ale holt někdy, no, to nejde . .
Byl mi před pár roky vnucen kompozitovej větroňovej centroplán . .no name . . A dlouho mi tu ležel, až jsem si řek´, že když dodělám klasicky uši asi metrový, dá to 3m50 . . . Tak jsem si objednal trup:
Příloha:
falcontrup délka 153cm.jpg
falcontrup délka 153cm.jpg
[ 11.92 KiB | Zobrazeno 6295 krát ]


Ale ta kýlovka to bylo pryskyřice přemnoho. Tak jsem se rozhodl pro odaptaci odtučňovací a ještě si u známého vyžebral kompzitovou vyhoženou VOP :
Příloha:
odtučnění a vyžebraná vejškovka.JPG
odtučnění a vyžebraná vejškovka.JPG
[ 78.92 KiB | Zobrazeno 6295 krát ]


a tu vejškovku taky odtučnil . . .:
Příloha:
VOP úprava 2.JPG
VOP úprava 2.JPG
[ 86.27 KiB | Zobrazeno 6295 krát ]


a dodělal:
Příloha:
VOP dodělaná.JPG
VOP dodělaná.JPG
[ 101.73 KiB | Zobrazeno 6295 krát ]


nasadil folii:
Příloha:
půl vejškovky.jpg
půl vejškovky.jpg
[ 53.8 KiB | Zobrazeno 6295 krát ]


a pak dodělal:
Příloha:
SOP zalepená.jpg
SOP zalepená.jpg
[ 78.54 KiB | Zobrazeno 6295 krát ]


no a dnes to lítá . . ušetřil jsem vzadu jen tím voříznutím kýlovky dost deka a když vezmu to rameno čumák, těžiště, ocas, stálo to za to . .
A navíc já rád lepím špejle a modelařím . . No, ale elán chřadne, roky běží . .
Příloha:
Huleouš.JPG
Huleouš.JPG
[ 90.74 KiB | Zobrazeno 6295 krát ]


A prosím nepřikládat názvu poslední fotografie zvláštní význam . . Jde o kompilaci přezdívky dárce centroplánu Hu . . . a názvu mých konstrukcí Leon . . to ouš je sic zavádějící, ale patřím mezi 95% . . . :-)
A ani bych to nespojoval s jakýmsi Miloušem . . :lol:
Leon


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01.03.2021 7:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Pekna prace, tak nekak taky uvazuju

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz