Autor |
Zpráva |
guchar
|
Napsal: stř 21.07.2021 14:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Meyra Optimus - Elektrický vozík 300W, 6km/h, váha 123kg, nosnost 120kg, dojezd na 2ks (24V) 74Ah = 25km V základu dodáván s obyčejnou(? startovací) Pb, za nějaký příplatek s trakční Pb. Jaké Pb pro tento vozík přichází v úvahu? AGM? GEL? Spirálovitá konstrukce, (např. Optima Yellow Top, = startovací autobaterie, ale také jako baterie trakční, určená pro cyklický provoz )? Uzavřené startovací Pb akumulátory (12V, 74Ah) nález často AGM, obdobné trakční GEL, je to hlavní rozdíl? Cca cena alternativy DIY 8SnP Li-Ion s BMS? Jak moc platí odhad: Li-Ion 2Ah, 3V, ((100,-)x8x32)= 25 600,- / (LI-48V, 20Ah, E-BABETA 15 000,-)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: stř 21.07.2021 15:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Varta Duální (startovací & trakční) - speciálně pro startování lodních motorů Trakční baterie Varta Professional Starter 12V, 74Ah, 680A, LFS 74 a ještě kapacitou o maličko větší DUÁLNÍ BATERIE VARTA PROFESSIONAL STARTER 95AH, 12V, LFS95 Nejsou uzavřené proto do invalidních vozíků nevhodné 1) nelze vyloučit převrácení 2) uzavřené prostory - výpary z jejího popisu "... založená na bázi tekutého elektrolytu; oproti standardním zaplaveným startovacím bateriím se liší zejména zesílenými mřížkami elektrod... " Opakované čtení: JE ZAPLAVENÁ ale ZESÍLENÉ ELEKTRODY _ Za povšimnutí stojí ještě: "• odolná, robustnější konstrukce baterie umožňuje standardní možnosti instalace – centrální odvod plynů a pojistka vůči jiskrám, nutné použití mimo prostor posádky !!! • středně odolná vůči vibracím, náklonu a vylití • bezúdržbová baterie z hlediska nutnosti dolévání destilovanou vodou • možnost náklonu na krátkou dobu až do úhlu 45°• životnost je až 200 cyklů při vybíjení na 50% DOD (depth of discharge = hloubka vybití)" _ Může se mi nebo dalším zájemcům, za ty peníze, hodit pro jiné použití. V Garáži uložené Pb Power Bank_y. Chce to k řadě "LFS" (Pb) na web Varta a datasheet víc info
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: stř 21.07.2021 15:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Já mám sice v bateriích neustále nějak zmatek, ale jestli má vozík napájení 24V, tak bude stačit jen 7 článků v sérii? Nebo možná i 6 článků? 7S baterie jsem zatím nikde neviděl. Myslím ta případná výměna za LiIon nebo LiPol. Nebo to potřebujete v PB baterii?
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 21.07.2021 16:40 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 21.07.2021 17:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Zatím o koupi vozíku uvažuji. Pokud s ním koupené Pb budou aspoň trochu vyhovovat, tak bych k těm 2 Pb pořídil jen tebou uvedený "Balancer 24V pro 2 olověné baterie 12V HA01". Už kvůli dodané Pb nabíječce. _ Časem s vozíkem dodané dva Pb kusy (zejména když budou startovací) začnou stárnout. _ V tu chvíli uvažuji o možnostech a nákladech o 1) zůstat u Pb 2) přejít na lithium (včetně řady spojitostí). _ A takové zbožné přání je oněch 25 km dojezdu posunout na cca 50 km. Možná když se smířím s dvojnásobkem doby jízdy tak stažení rychlosti z 6km/h (jízda po rovině) na 3km/h nedají dojezd 2x i Pb? Počet článků n=8, já bral ne nominál 3.6V ale vybitých 3.0V u lithia. Otázka je co hlídá Pb régl zda by šel upravit Co matně pamatuji Pb nabitá 14.5 (až 15.0V = 2.5 V/článek) a vybitá kolem 10.5 = 1.75 V/článek Pro 12V se nejvíc užívají 4 články LiFePO4 s 12.80 V = 3.2 V/čl. (nominální někde 3.3V) Umin 2.5 Umax 3.65V TYVA Li-FEPO4 FE18650-HE1 @dudaj Za TIPA LiFePO4, 12V 80 Ah, MOTOMA pro soláry. Díky. Voltage window/V 14.60 to 9.6, Max continue discharge current 30A LiFePO4 12V/80Ah MOTOMA
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 22.07.2021 1:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
BALANCÉR PRO 2 až 4 akumulátory, Alza 1 890,- HA02 je určen pro všechny typy nabíjecích baterií (olověné i lithiové) s napětím od 2,4 do 12V počet baterií menší než čtyři volné vodiče mohou zůstat nepřipojené, kladné a záporné vodiče oddělené HA02 - NÁVOD Smart BMS pro 4S LiFePO4 články (12,8V) 20A HADEX 350,- Winston LP12V40AH Lithium baterie LiFePO4 (12V/40Ah) ABCtech 7000,- 32700, 3,2 V, 7200 mAh, Li-FePO4 Wish 193,-
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 22.07.2021 6:53 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
guchar píše: Voltage window/V 14.60 to 9.6, Max continue discharge current 30A LiFePO4 12V/80Ah MOTOMA No předpokládám, že je ti jasný, že ten tvůj vozejk víc nebere ani omylem. Můj reálný odhad spotřeby je do 10 A . Olověný baterky daj cca 50% deklarovaný kapacity. Takže pokud máš ujet 25 km 6km/h, tak si to spočítej Ale nabít je můžeš 30 A, takže za 2,5 hodiny na rozdíl od olověnejch. A solárně je klidně nabíjet můžeš taky. A ano když ti něco doporučím, tak samozřejmě vím co a s jakými parametry a možnostmi využití. No a vzhledem k tomu, že life daj plnou deklarovanou kapacitu (často i víc), tak s nimi těch 50 kilometrů dáš, pokud nebudeš jezdit po horách . Pokud ale nemůžeš vozejk koupit bez olověnejch baterek, tak ale není co řešit. Ale vozit sebou těžkej olověnej šrot s krátkou životností v dnešní době za žádnou výhru nepovažuji.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 22.07.2021 7:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
dudaj píše: ... vozit sebou těžkej olověnej šrot s krátkou životností v dnešní době za žádnou výhru nepovažuji. No.. to jsem si říkal taky... ale po jisté nedávné zkušenosti u toho Pb šrotu oceňuji jeho nehořlavost...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: čtv 22.07.2021 10:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.6.2010 Příspěvky: 2313
|
dudaj píše: dvě tyhle a není co řešit https://www.tipa.eu/cz/baterie-lifepo4- ... RXEALw_wcBOlověný poloviční kapacita a o životnosti a počtu cyklů ani nemluvit. Na tom odkaze celkem jasně píšou, že se tyto baterie nedají řadit sériově ani paralelně. Pro uvažovanou 24V aplikaci (2x v sérii) jsou tedy nevhodné!
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 22.07.2021 11:49 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
jyrry píše: No.. to jsem si říkal taky... ale po jisté nedávné zkušenosti u toho Pb šrotu oceňuji jeho nehořlavost... Tyhle popisují taky jako velmi odolné a nehořlavé.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 22.07.2021 12:21 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
FlyBear píše: Na tom odkaze celkem jasně píšou, že se tyto baterie nedají řadit sériově ani paralelně. Pro uvažovanou 24V aplikaci (2x v sérii) jsou tedy nevhodné! No nevím , mluvil jsem s "odborníkem" v tom obchodu a to je naprostej ............... Na můj dotaz, proč mají stejné nabíjecí a vybíjecí proudy u baterií různých kapacit ze sebe nedostal jedinou inteligentní větu k problematice . Ptal jsem se, jestli to je kvůli osazení stejné elektroniky a napřed řekl, že je to asi chyba, a pak mluvil vždy o něčem jiném. Takže pokud popis dělal on, tak nevím. Ve specifikaci o tom nic nepíšou a osobně nevidím žádný rozumný důvod, proč baterii s vnitřní elektronikou nezapojit pro provoz do serie. V popisech zboží všeobecně bývají často nesmysly a asi ověřit by to chtělo. Nicméně ne u jejich technika. Ještě doplním, že nabíjet v serii se pochopitelně nedaj, protože jedna začne omezovat dřív a druhá se nenabije. To dá rozum.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 22.07.2021 16:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
LiFePO4 12V/80Ah MOTOMA pro solární: Upozornění: Baterie není možné dále zapojovat do série ani paralely Used alone LFP BATTERY LFP 12V, 80AH Zkusím dotaz u prodejce zda S řazení je možné při použití balancéru HA02
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 22.07.2021 16:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
dudaj píše: Ještě doplním, že nabíjet v serii se pochopitelně nedaj, protože jedna začne omezovat dřív a druhá se nenabije. To dá rozum.
Jen taková úvaha. Mám dvě totožné baterky zapojené v sérii. Stejně se nabíjí, stejně se vybíjí a obě mají stejný BMS. Jak se může stát, že jedna z nich začne omezovat dřív a jak, nebo čím se stane, že se ta druhá nenabije?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 22.07.2021 16:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
guchar píše: Zkusím dotaz u prodejce zda S řazení je možné při použití balancéru HA02 Pokud toto tvrdí prodejce, který by mi měl držet záruku a já udělám něco, co nedoporučuje, vlastně přímo zakazuje, tak se ho zeptám, jestli mohu jeho zákaz porušit? A nebylo by lepší koupit blok baterek 12V bez otravný a dle prodejce i omezující elektroniky, které nedovoluje sériové spojování a použít balancer mezi jednotlivé bloky?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: JerryK, sym a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|