Kuba78 píše:
A kolik polu tedy motor ma? Je 14 magnetu na plasti motoru a 12 na statoru. Takze tedy 12polovy a tomas ma pravdu? nebo je to 14 polu? projel sem ecalc a vetsina motoru s 550kv podobne velikosti ma 14 polu napsano..
Vadný popis významu N a P v předchozím příspěvku jsem opravil. Mohl bych ti říct: Počet pólů je ... Ale vzhledem k tomu, že se tam stále motají póly ve středu stojícího vinutí (tři přívodní fousy, takže vinutí musí být zapojena třífázově) a póly kolem pevného středu obíhajících magnetů), možná si to lépe zapamatuješ po přečtení
wiki Outrunner Pokud trváš na odpovědi "přímo natvrdo", tak stačí dát vědět v SZ.
Edit02 Nápověda: V uvedeném videu se porovnával známý 4 pólový motor (M1.) s dalšími dvěma a zkusmým dosazováním do aplikace byly počty pólů určeny jako (M2.) 6 pólů a (M3.) 14 pólů. Ve "wiki Outrunner" je vidno, že (u třífáz. brushless = tři přívody) je počet pólů vinutí statoru vždy násobkem tří. Tam uvedené počty jsou 9 nebo 12.
* Stoupání vrtule (Pitch of Propeller) versus její statický tah (Static Thrust of Propeller)
Polopatické vysvětlení volby vrtulí k modelům plus BigHobby Domů Poradna Příklady: Jaký elektromotor zvolit pro svůj model (Dva příklady elektrifikace "čuďáku") "Největší vliv na účinnost vrtule má rychlost letu. Stoupání vrtule musí být úměrné rychlosti letu modelu. Malá rychlost, malé stoupání a opačně. Stoupání vrtule se udává v 0,75 R, R je poloměr vrtule. Na účinnost vrtule působí řada vlivů, například štíhlost jejích listů, správné rozdělení tloušťky a hloubky profilu podél listu, volba tvaru profilu, proměnlivé stoupání, tažná/tlačná a další. Také blízkost jiných těles na trupu zhoršuje vlivem interakce účinnost vrtule, vliv průměru trupu je v grafu www výše. Pro: konstanta = OPRAVNÝ SOUČINITEL dle POMĚRU Průměr trupu, ve vzdálenosti od vrtule, rovnající se průměru vrtule ku Průměru vrtule".