Elektrac
|
Napsal: čtv 26.10.2006 21:15 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.10.2006 Příspěvky: 63
|
A je to hornoplošnik alebo stredo. dolno., akrobat alebo nie?
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 26.10.2006 21:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Rizeni kridelky je jednoznacne lepsi pokud uz nejsi naprosty zacatecnik (coz nejsi).
Uvidis, ze tim budes nadsen. Rizeni kridelky vypada tak, ze se model nakloni do strany a samotny oblouk provadis pritazenim vyskovky. Zni to mozna slozite, ale je to naprosto prirozene.
Rizeni pouze smerovkou to je tragedie. Nejde s tim poradne zatocit, model se ve vzduchu koliba, ztraci vysku a reaguje pomalu. Navic bez kridelek neudelas skoro zadny akrobaticky prvek (snad vyjma premetu)...
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: čtv 26.10.2006 21:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
směrovku kdyz budes dlouho drzet maximálně řízneš prudší zatáčku nebo ho dostanes do spirály,kdezto s kridélka kdyz je dýl podržíš tak se ti to obrátí ná záda.
|
|
Nahoru |
|
|
eset
|
Napsal: čtv 26.10.2006 21:26 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 2.10.2005 Příspěvky: 193
|
Tak rozdil je predevsim v tom, ze smerovka ovlada rotaci letadla kolem osy Y , kridelka rotaci letadla kolem osy Z (pokud beru v uvahu klasicke oznaceni os v 3d prostoru)
Kridelkami se letadlo lepe ovlada a zvladne vic veci. Styl letani se asi trosku zmeni, pribude vice prace s vyskovkou. Na zacatek bych se vyvaroval prilis velikych vychylek na kridelkach. Rozhodne bych vyzkousel jak se letadlo chova treba ve FMS
_________________ Easy Glider Electric
Super Zoom 4D
|
|
Nahoru |
|
|
Thunder
|
Napsal: čtv 26.10.2006 21:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 2.11.2004 Příspěvky: 408 Bydliště: Jakubov u Mor. Budějovic
|
no, pozor no, u akrobata se to točí kolem osy takže záleží jestli je akrobatickej, bo ne. Ale jinak pokud máš cit tak si zvykneš rychle a navíc to pomáhá při dorovnání letadla. Jinak u dvouplošníka si užiješ obojeho, musíš točit zatáčku vším, pač je dvouplošník trochu tupější na zatáčení(i když zase jak kterej...)
|
|
Nahoru |
|
|
Čop
|
Napsal: čtv 26.10.2006 22:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.8.2006 Příspěvky: 1289 Bydliště: Mělník
|
Pro tebe je hlavně důležitý že na křidélka to reaguje nesrovnatelně rychleji a účinněji. Já se přiznám že pomalu zapomínám kde se ovládá směrovka Ale s akrobatem to asi bude jinak...
_________________ Spíš lítač než stavěč...
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 26.10.2006 22:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Arda1: Co se me tyce, tak to klidne presun. ale ja to tady nezalozil...
Jinak k tem kridelkum: ja taky nevedl kde mam smerovku (maximalne jsem si s ni rozhodil ero pri rozjezdu), ale ted uz se ji ucim znovu objevovat. Pro narocnejsi akrobaticke prvky je ji potreba... ale jeste bude chvili trvat, nez se znovu zkamaradime
|
|
Nahoru |
|
|
Ladasl
|
Napsal: čtv 26.10.2006 22:33 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 30.9.2006 Příspěvky: 42
|
Tak to klidně přesuň, me je to jedno
|
|
Nahoru |
|
|
Speedy
|
Napsal: pát 27.10.2006 7:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2006 Příspěvky: 1643 Bydliště: Letohrad
|
Jen poznámka pro začátek s křidélky: Letadla s ovládanou jen směrovkou jsou obvykle přestabilizovaná a stačí jen držet a potom pustit. Křidélka je nutné použít opatrně na začátku zatáčky a hned je pustit do neutrálu. V tu chvíli začít tahat za výškovku. Na konci zatáčky pouštět výškovku a srovnávat pohybem křidýlek. Zažil jsem pár lidí, kterým ten přechod dělal dost problém a éra končily na zádech na zemi. Radši bych doporučil aspoň na začátek bezmotorový EPP samokřídlo (svahovýho kombata). Jednak je nezničitelný a taky se dobře projeví míra, kolik tahat za výškovku. Opravdu nepodcenit.
|
|
Nahoru |
|
|
sopta
|
Napsal: pát 27.10.2006 12:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.9.2005 Příspěvky: 312 Bydliště: Brno, Velká Bíteš
|
Určitě si řízení křídélkama vyzkoušej prvně na simulátoru. Pak by sis měl ještě rozhodnou řízení na vysílači. Většinou se dává směrovka s výškovkou na jeden knipl a křidélka s plynem na druhej knipl. Jak už si na to zvykneš je to důležitý pro akrobacii, protože výkruty do kruhu bys težko zaletěl s křidélkama a výškovkou na jednom kniplu. Zkus taky pak schválně zaletět zatáčku s křidélkama a výškovkou a pak k tomu přidat i směrovku, zátáčka u pomalejších letadel vypadá se směrovkou mnohem líp (trošku to letadlo tlačíš nosem do zatáčky). ale to už je jen cvik. Jen chci ještě upozornit při startu a přistání, pokud nemáš dostatečnou rychlost, při zásahu do křídélek může dojít snadno k odtržení proudnic a pádu letadla po křídle (pokud není křídlo z EPP), proto raději startuj a přistávej pro začátek hlavně se směrovkou, než poznáš odhadem, kde má éro pádovou rychlost, co snese a co ne?
Letu zdar, Soptík
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|