Pro Bellka:
Dovolím si taky přispět do diskuse. Jsem spokojený majitel dvou full karbon MiniCorad.
Je to vyjímečný model s vynikajícími letovými vlastnostmi. Na rozdíl od EPP větroňů a malých větroňů s křídlem s jádrem z polystyrénu s tuhým potahem neztrácí rychlost a výšku při zatáčce proti větru. Jeho letové vlastnosti jsou srovnatelné s 2m IONem, výkony jsou dokonce mírně lepší. Je vynikající v malé výšce, ostatní své větroně držím na rychlosti, abych s nimi nepráskl o zem a s MC lze bez potíží hledat termiku. Klidně bych ho doporučil pro lítače, kteří si nepletou zatáčky a jsou schopni řídit model v motorovém letu, jako pokračovací model. Ušetříš mnoho peněz a čas investovaný do hledání správného modelu (osobní zkušenost). Křídlo má odolný povrch - oceníš to na svahu. Na stránkách
www.pina.cz jsou popisy stavby, seřízení a létání s MC, vřele doporučuji přečíst před pořízením MC. Pokud napíšeš výrobci MC, Michalu Vágnerovi, tak ochotně poradí. Všiml jsem si, že se snaží přispět do každé diskuse o MC, nejen na RCmanii.
Z hlediska dokončení, nebo osazení, bych ho začínajícím pilotům nedoporučoval. MC je menší a proto je všude málo místa – a to zejména u otvorů pro serva v křídle. Taky dát dohromady páky pro klapky není jednoduché a je třeba si celý mechanismus nakreslit (závisí na výchylce použitých serv) a podle něj řešit instalaci v reálu.
Serva Hitec, která M. Vágner doporučuje HS56HB, nebo HS65HB (viz linky v diskusi výše) je vhodné pořídit, protože:
- Dlouhodobě si drží přesnost. Nestalo se to, co u Vigorů - 1. série super, ostatní vhodné do EPP.
- Jsou odolná a snesou hrubší zacházení.
- Mají velkou úhlovou výchylku.
Uvádím to proto, že jak serva do křídla instaluješ, tak je budeš z křídla tím malým otvorem obtížně dostávat ven. Proto pozor na levná, málo odolná serva, která nedrží „0“. Dále je důležitá i tloušťka serva: levné HTX 900 – 12mm, tenčí jsou HS 56HB – 11,6mm. Servo musí být co nejtenčí, aby páka nevyčnívala z obrysu profilu a otvor v křídle se dal zakrytovat přiloženou plochou krytkou a stejně tak je důležitá úhlová výchylka serva, aby ke klapky při brždění vysouvaly do kolmé polohy.
Co se týče konfigurace modelu, musí vyjít z vysílače, který máš k dispozici. Pokud máš 4 kanálový vysílač, zapomeň na klapky v křídle. MC létá s 1(výškovka) -2 servy (směrovka, výškovka) v motýlu a s 2 servy (křidélka), nebo 4 servy (2křidélka + 2 klapky) v křídle. Pro MC s klapkami je proto třeba minimálně 6 kanálů, lépe 7 (S, V, 2kř, 2Kl, Mot), nejlépe pokud vysílač umí zpomalení chodu serv (pro butterfly), 2 mixy a 3 letové režimy. Klapky na Y kabelu jsem měl u IONa (Optic 6) a při přistávání mírně bočil, musel jsem ho srovnávat křidélky – nyní mám Auroru, klapky chodí stejně a přistání je jak do peřin. U MC jsem klapky na Y kabel nezkoušel – podle M. Vágnera to jde, ale prý těžko… U mých MC je přistání jako do peřin – vysouvám je na 90st a křidélka nahoru 7mm a výškovka dolů 5mm, přesně podle doporučení M. Vágnera.
Motor AXI 2217/12 je vděčný a věčný! Výkon, váha, cena, odolnost – tuto kombinaci Turnigy neumí. Oceníš to při pádech (jen ať je jich co nejméně!!!) – AXI vše přežije bez ohnuté hřídele. Další + je to, že není třeba zkracovat špičku a v trupu je více místa pro baterku. Na čem se dá ušetřit je baterka. Lítám Turnigy 1800mAh 4S 20C – je to vynikající baterka za necelé čtyři stovky
.
Nakonec osazení a váhy:
1. MC: Serva 4x HS 65 MG, 2x X 31, motor Scorpion SII- 3014-1040, regl 45A Kastle Creation + 10A Bec. Lipol Turnigy 1800mAh 4S 20C. Váha kompletního trupu 420gr., kompletní křídlo 330 gr.
2. MC: Serva: 2x HS 56 HB (klapky), 2x C 261 (křidélka), 2x X31 (Sm, Výšk.), motor AXI 2217/12, regl. Mystery 40A. Váha trupu 340 gr., kompletní křídlo 335 gr.
Oba přijímač Optima 7 2,4GHz.
Pro Milana Nesse:
- Dobře ty! Konečně jsis objednal pořádné éro. To MC nemá srovnání s tím, co jsi doposud lítal. MC je model, kterému se nechce z oblohy! Dnes v podvečer bez termiky: chod motoru 1:53 min, kluz 50minut, 1x MC v mraku! Pokud ho dobře seřídíš, lítá samo a nebudeš mít strach jej pustit daleko od sebe.