Autor |
Zpráva |
Neronis
|
Napsal: pon 19.12.2011 20:24 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
Tak mám přeměřeno, vrtulník se včetně kříže nenaklání nikam.což je dobré zjištění No na V4 sem slyšel že to vydrží mnohem déle ty listy a že je to fajn, že se neničí, je fakt že reakci na letové vlastnosti sem neslyšel negativní ani pozitivní.Všici řekli jo, neláme se toi a vydrží to dlouho když já už rozsekal 8 listů za 4 lety.tak nevím jestli ty airy mě neposlouží víc
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
corona
|
Napsal: pon 19.12.2011 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Neronis píše: Tak mám přeměřeno, vrtulník se včetně kříže nenaklání nikam.což je dobré zjištění No na V4 sem slyšel že to vydrží mnohem déle ty listy a že je to fajn, že se neničí, je fakt že reakci na letové vlastnosti sem neslyšel negativní ani pozitivní.Všici řekli jo, neláme se toi a vydrží to dlouho když já už rozsekal 8 listů za 4 lety.tak nevím jestli ty airy mě neposlouží víc OK. Akorát jsem se nezmínil, že je to třeba kontrolovat s baterkou zasunutou tak, jako je za letu. Ty listy jsou ohebnější, jenže pokud se prudce potkají ve vzduchu, uletí stejně. Jejich výhoda je leda na visení někde v místnosti, kde se možná hned tak neosekají o nábytek. Právě díky tomu, že jsou pružnější, hezky se za letu podélně ohnou, při náklonu cykliky ještě vytlumí ten efekt, a vrtulník se skoro nehne. to je moje zkušenost s lamou 400 D (ta je ovšem větší, možná to nebude u V4 tak tragický). Každopádně jsou Airy dobrý spíš na kšeft pro prodejce.
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: pon 19.12.2011 20:44 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
no, tak já uvidím.Protže ty listy cos mi poslal si asi koupím ale dojdou až tak za tři týdny, airy tu budu mít do konce týdne a možná si zalítám.baterka a vše bylo na místě.prostě zapnout a lítat.
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: pon 19.12.2011 20:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Neronis píše: n....baterka a vše bylo na místě.prostě zapnout a lítat. OK. Až sundáš kříž, tak to znovu zkontroluj. Pokud chceš, aby to trochu mělo tendenci letět dopředu, posuň těžiště, třeba nacpáním nějaký plastelíny zevnitř do čumáku (pokud to lze). U Lamy 400 mám těžiště několik mm před hřídelí.
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: pon 19.12.2011 21:01 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
děkuji, za nápady.Moc mi to pomohlo.Do čumáku se toho vejde hormada-zkusím tam dát trochu silikonu který zatvrdne a při nejhorší se dá vyloupnout
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: pon 19.12.2011 21:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Neronis píše: děkuji, za nápady.... Hlavně se nauč citlivě zacházet s ovládáním otáček; ne stahovat prudce plyn; čím menší koax, tím snadněji spadne do rozvířenýho vzduchu pod sebou a pak je neovladatelnej.
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: pon 19.12.2011 21:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
jj Díky, jak mile budou listy, hned se začnu učit
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: čtv 22.12.2011 17:02 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
Ahoj, asi sem zjistil co mám za problém.Teď jsem se vrátil z lítání.Po vzlétnutí vrtulník začne kroužit nebo spíš elipsovat.dělá něco mezi houpačkou a přitom opisuje elipsu.Prakticky se nedá udržet na jednom míste.Těžiště vrtulníčku je přitom uprostřed.a trimy sou v pořádku a nikam posunuté. Zjistil sem jednu věc a to že vrtulník vibruje a to znatelně.ne že by se úplně moc klepal ale je to cítit.Při zvýšení otáček samozřejmně víc.Všiml jsem si že vnitřní hřídel je možná ohlá.Když si podržím rukou přímo u očí a koukám na vrchních pár mm které jsou vidět(jinak prochází vnější hnřídelí ) tak je vidět jak ty posldní mm jsou ohlé, asi to bude tím že ? a dál mám ještě jeden problém.Když nakloním listy aby Lama letětla dopředu, tak se nakloní dopředu, rozletí se dopředu uletí moc pěkně asi metr a půl a najednou se začne zase rovnot do vodorvné polohy,takže to vypadá jako by se zhoupla a najednou doslova zastaví pak se zase nakloní dopředu, uletí metr a půl hezky a zase se narovná a zhoubne zpátky k ocasu. prosím o rady a děkuji předem
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: čtv 22.12.2011 17:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Neronis píše: Po vzlétnutí vrtulník začne kroužit nebo spíš elipsovat.. ..vrtulník vibruje a to znatelně........Při zvýšení otáček samozřejmně víc......Všiml jsem si že vnitřní hřídel je možná ohlá... ...rozletí se dopředu uletí moc pěkně asi metr a půl a najednou se začne zase rovnot do vodorvné polohy,.... ...najednou doslova zastaví pak se zase nakloní dopředu, uletí metr a půl hezky a zase se narovná a zhoubne zpátky ..... Demontovat vnitřní hřídel, vyrovnat. Zkontroluj i vnější hřídel, jestli není ohnutá. Pokud bude všechno rovný, neměl by na místě "kroužkovat" ani dělat elipsy. Pozornost nutno věnovat i stabilizátoru, musí být rovný a vyvážený. 4-kanál koaxiál se po potlačení a přidání rozjede vpřed, ovšem vlivem stabilizace má vždy určitou tendenci vytratit rychlost a snaží se viset - to je dáno konstrukcí.
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: čtv 22.12.2011 17:51 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
no tak já budu doufat.dneska se do toho pustím a uvidím zítra zase.Jinak už mám Airy Ax 03 a celkem spokojenost.S mojí zručností a mojí křivou hřídelí sem nepoznal nějaký zhoršení na ovládání ale vzhledem k tomu že mě nepotkala žádná krizovka tak nedokážu říct jak moc sou tuhý nebo ne.
Ohledně klesání : když budu klesat pod sebe přímo tak spadnu do víru a spadnu s vrtulníkem, je lepší přistávat třeba krouživými pohyby a tím pádem jako by víru pořád uhýbat ?
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: čtv 22.12.2011 18:55 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
Tak hřídel je narovnána v rámci možností, je to poznatelně lepší než před tím, řekl bych že není poznat že byla ohnutá, i tak to nikdy nenarovnám přesně, cena 213 kč mě ale přesvedčila že to takhle bude dobrý 213 za set kola na hřídeli. Důležitá otázka, kde normálně kupova náhradní díly ? já mám model z RC kingu a tam taky kupuju díly ale co mě dost zaskočilo tak moje lama stála 2450 a v mojí oblíbené počítačové prodejně (poslední dobou prodávají i rc vrtulníčky ) stojí 1950 :-O RTF oboje.Jen blbý ližiny mě stály 100 ale s tím tak nějak počítám. Těším se až to pujdu zítra ozkoušet - tu hřídel.Já sem totiž první den co sem měl lamu jí položil na bok a vlítl do baráku.nic se nestalo, jen sem zničil listy, vůbec mě nenapadlo že může být takovej problém jako ohnutá hřdelka
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: čtv 22.12.2011 22:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Neronis píše: n....Jinak už mám Airy Ax 03 a celkem spokojenost.S mojí zručností a mojí křivou hřídelí sem nepoznal nějaký zhoršení na ovládání ale vzhledem k tomu že mě nepotkala žádná krizovka tak nedokážu říct jak moc sou tuhý nebo ne.
Ohledně klesání : když budu klesat pod sebe přímo tak spadnu do víru a spadnu s vrtulníkem, je lepší přistávat třeba krouživými pohyby a tím pádem jako by víru pořád uhýbat ? Je možný, že se Airy u průměru rotoru 340 mm neprojeví oproti origo listům tolik, jako se mi projevily Airy Ax-09 u Lamy 400, kde je jejich průměr skoro 500 mm. Tam jsem si opravdu ani za bezvětří nezalítal. Krouživý pohyby - to ne, spíš pomalej sestup.
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: čtv 22.12.2011 22:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Neronis píše: Tak hřídel je narovnána v rámci možností,..-
...kde normálně kupova náhradní díly ? ..
...v mojí oblíbené počítačové prodejně (poslední dobou prodávají i rc vrtulníčky ) stojí 1950 :-O RTF .. Např. u HB V2 jsem rovnal hřídelku už několikrát (průměr 3 mm). Chce to např. v hlavici stojanový vrtačky pomocí vhodný trubičky atp. U 6-ch plnokrevníků ovšem tohle nehrozí. Díly přes ebay nebo někde v Hong Kongu, Číně a tak. Až když to nemaj, pak teprv u našich prodejců. Co to je za prodejnu PC, že prodává Lamu V4 za 1950,-?
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: čtv 22.12.2011 22:41 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
Jsem fakt začátečník amatér ale přitom mě to hrozně baví.Vždy s ní vylítnu nechtěně vysoko (5m) a potom jí dostat dolů tak abych nevlítl do víru, to je boj Další postřehy připíšu zítra po lítání.
|
|
Nahoru |
|
|
Neronis
|
Napsal: pát 23.12.2011 10:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2011 Příspěvky: 43
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|